De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

de Arris VIP 2952 nu achter de tv uit zicht hangt en nu zeer slecht te bedienen is met de infra rood afstandsbediening.

@Arjan1968 

Ligt eraan waar je ‘m 'plakt’ tegen een rand van de tv zal de bediening best mogelijk maken. Als mijn ontvanger achter de tv staat maar nét achter het scherm werkt ie nog gewoon.

Hallo,

Ik heb een LG uit 2018 en daar staat de app niet in de app store. Bij bellen naar LG word ik terug verwezen naar KPN (KPN bied de app aan voor de app store). Bij contact met KPN krijg ik over de app geen verder uitsluitsel over de beschikbaarheid van de app.

Ik heb 2 LG's uit (eind) 2017 (een OLED en een LCD) en daar doet de app 't wel op, maar ik geef zeer duidelijk de voorkeur aan de STB.

Hallo Henk,

mooi dat het bij jou LG televisies wel werkt. Bij mij echter niet. ik ben capabel genoeg om een app te herkennen in een store en ik zie hem er niet tussen staan. ik baal echter dat beide partijen naar elkaar wijzen als ik vraag hoe het kan waarom ik hem niet zie.

Grtz Arjan

Hi @Arjan1968! Wat gek dat je de App niet kunt vinden. Aangezien je ook al contact hebt gehad met mijn collega, ben ik bang dat ik weinig voor je kan betekenen. Is de type LG gemaakt in 2018 of heb je e tv gekocht in 2018? 
Ik kan intern wel even navragen of jou type LG de App zou moeten kunnen installeren. Kun je mij enkele gegevens geven over de tv? Ik weet niet wat mijn collega's precies nodig hebben om dit na te trekken namelijk. Type, bouwjaar & Serienummer lijkt mij voldoende. 

 

Hallo Lisa,

 

het gaat om de 55EG9A7V-ZB, serienummer 802MARZ13582 (de 802 staat voor 2018, februari als productiedatum).

maar waarom kan ik geen nieuwere box krijgen met een bluetooth afstandsbediening. Ik heb alles in bruikleen dus zal de oude retour sturen. Als argument van jou collega vanmiddag waarom dit niet mogelijk is wordt gezegd dat dit niet kan i.v.m. de matige lijn die bij ons ligt. Als ik echter de postcode check doe dan krijg ik wel de box…..

 grtz Arjan

de Arris VIP 2952 nu achter de tv uit zicht hangt en nu zeer slecht te bedienen is met de infra rood afstandsbediening.

@Arjan1968

Ligt eraan waar je ‘m 'plakt’ tegen een rand van de tv zal de bediening best mogelijk maken. Als mijn ontvanger achter de tv staat maar nét achter het scherm werkt ie nog gewoon.

Hallo Peter,

 

ik heb mijn huis verbouwd en de TV in de wand gebouwd, met alle apparatuur  achter een wand van gipsplaat. ik denk dat je je wel kan voorstellen wat het doet met de strakke afwerking als ik ergens de voorkant van de box naar buiten moet laten piepen. ik heb het op advies van KPN geprobeerd met een infrarood verlengkabel, maar dat werkt op de één of andere manier niet met de Arris VIP2952..

grtz Arjan

Reputatie 7
Badge +17

@Arjan1968 Ik heb je vraag doorgestuurd naar de techniek. Hopelijk ontvangen we snel een antwoord. Wat betreft het omwisselen van de apparatuur. Nieuwe klanten krijgen inderdaad de bluetooth ontvangers. Bestaande klanten (nog) niet. Bij het omruilen van je tv-ontvanger, krijg je dezelfde type ontvanger terug. Alleen bij het verhogen naar een 4K-abonnement, ontvangt een bestaande klant een bluetooth ontvanger. Om je abonnement te verhogen naar een 4K-abonnement heb je minimaal 100MB/s nodig op jouw adres. Als je dit niet haalt is het niet mogelijk je abonnement te verhogen en dus een 4K ontvanger te krijgen. Wat mijn collega zei, klopt dus deels. Het heeft niet met het type ontvanger te maken, maar wel met de mogelijkheid om er 4K mee te kunnen kijken en dus het kastje te kunnen ontvangen als bestaande klant. 

Het model 55EG9A7V-ZB is te koop sinds mei 2017.

Ik heb van alles doorgespit op deze tv (Tweakers.net , LG.com) en kan niks vinden waarom de KPN ITV app niet beschikbaar zou moeten zijn in de app-store van LG.

De tv heeft besturing WebOS 2.0.

Mei 2017…. dan kan het nog wel een model 2016 zijn. Dat wel.

Anders wordt het dan toch een losse Chromecast, denk ik. Daarmee kun je dan bv middels je phone kijken die dan, voor zenders, tevens de afstandsbediening is. Want of een 5202 kan… dan moet je internetlijn ook geschikt zijn (van af 80 Mb/s) om een 4k-abonnement te nemen.

Ik heb inmiddels softwareversie 05.20.04 op m'n LCD. Wil je eens controleren of er voor jouw toestel nog een software update is. Anders vrees ik dat je toestel toch te oud is, zoals PeterG aangeeft: 't moet wel minstens bouwjaar 2017 zijn, de verkoopdatum telt niet.

Reputatie 7
Badge +30

Wij hebben de volgende reactie gekregen:

 

Bij LG is het helaas wat lastiger te zeggen aan de hand van het modelnummer uit welk jaartal de tv is, maar onze expert denkt dat het een model uit 2017 is. De smart tv app is te downloaden voor LG tv’s uit 2017 en nieuwer, dus wat dat betreft zou het goed moeten gaan.

Een andere verklaring is dat de store van de tv niet op Nederland staat ingesteld (de app is namelijk alleen te downloaden in Nederland). Dit kan gebeuren wanneer je bijvoorbeeld een tv ergens met flinke korting koopt en de tv geïmporteerd wordt vanuit het buitenland.

 

Kan je iets met deze en bovengenoemde berichten, @Arjan1968?

Wij hebben de volgende reactie gekregen:

 

Bij LG is het helaas wat lastiger te zeggen aan de hand van het modelnummer uit welk jaartal de tv is, maar onze expert denkt dat het een model uit 2017 is. De smart tv app is te downloaden voor LG tv’s uit 2017 en nieuwer, dus wat dat betreft zou het goed moeten gaan.

Een andere verklaring is dat de store van de tv niet op Nederland staat ingesteld (de app is namelijk alleen te downloaden in Nederland). Dit kan gebeuren wanneer je bijvoorbeeld een tv ergens met flinke korting koopt en de tv geïmporteerd wordt vanuit het buitenland.

 

Kan je iets met deze en bovengenoemde berichten, @Arjan1968?

@PeterG en @Henk2304 Henk2304, aanschafdatum is mei 2028, serienummer, waarin de productiedatum wordt aangegeven zegt februari 2018. nieuwste software versie is 04.06.40, dus geen update. (05.20.04 is overigens alleen voor bepaalde types OLED, dus vreemd dat die op een LCD staat). tv besturing is WebOS 2.2.3-171 (Beehive-Biscayne)

@Marcia_  het is een nederlandse TV, ingesteld op nederland met alle nederlandse apps in de store, NLZIET, Pathé thuis RTL etc. etc… Ook is het model van 2018 met de juiste updates aanwezig..

 

ik heb de oplossing gevonden. ik wordt weer een jaartje nieuwe klant bij een andere provider en kom dan volgend jaar weer terug. ik ontvang dan gewoon alle goede apparatuur. ik vind het jammer dat providers niets voor trouwe klanten doen…. (scheelt overigens ook weer een beetje geld)

Allen bedankt voor het aandragen van alternatieven, maar ik betaal vorstelijk bij KPN en wil dat deze het probleem oplost (ik kan bijvoorbeeld geen upgrade naar 4K doen omdat  de kabel van KPN niet goed is…...)

grtz Arjan

Oplossing? Er zijn geen andere providers met een app voor een televisie.

Bij Ziggo kan je wel zonder kastje kijken dmv een ci+ module. Maar dan kan je niet opnemen o.a.

Reputatie 7

Er zijn geen andere providers met een app voor een televisie.

Ziggo op Apple TV en Android TV.

T-Mobile op Apple TV.

Oplossing? Er zijn geen andere providers met een app voor een televisie.

Bij Ziggo kan je wel zonder kastje kijken dmv een ci+ module. Maar dan kan je niet opnemen o.a.

mijn enige probleem was dat doordat de STB van KPN achter de tv hangt ik geen gebruik van de afstandsbediening maken zonder van de bank op te staan. dat is toch het gemak van een afstandsbediening toch?

Wie heeft Ziggo genoemd, ik heb geen beschikking over kabel op mijn woonadres, dus ziggo doet niet mee. Nee, gewoon een andere provider, gaat over de zelfde KPN koperkabel, zelfde abonnement internet en gelijke experiabox, alleen een andere STB, met een afstandsbediening die niet op infra rood werkt…

 

grtz Arjan 

(05.20.04 is overigens alleen voor bepaalde types OLED, dus vreemd dat die op een LCD staat).

Tja, ik heb 't vanmorgen nog gecontroleerd, en ik weet zeker dat het een LCD is (LG 43UK6400PLF). Ik héb ook een OLED maar die staat een verdieping lager en daar heb ik de versie niet van bekeken.

Reputatie 4
Badge

Beste kpn,

wat ik mij afvraag is waar de app blijft voor op android TV’s en dan voor die van Philips.

voor Samsung is de app er al weer meer dan bijna twee jaar en voor lg idem. Ook de concurrent heeft de apps voor op smart tv’s al veel breder uitgerold.

 

het zou super fijn zijn als deze voor kpn ook nog in 2020 zal verschijnen!!

 

Admin: los topic samengevoegd met verzameltopic omdat hier al antwoord is gegeven

Sinds vandaag (2-nov-2020) werkt ‘KPN iTV’ app niet meer op onze Samsung Frame TV. Dit werkte de afgelopen maanden wel altijd perfect.  

De melding die we nu krijgen is als volgt:

ErrorCode: -21 (Net::ERR_NETWORK_CHANGED)

Kan de pagina niet laden. smarttv.tv.kpn.com is mogelijk tijdelijke uitgeschakeld of naar een nieuwe URL verplaatst.  

Ik heb een poging gedaan om deze fout code -21 voor iTV op te zoeken, maar volgens de kpn site bestaat deze (nog) niet. Verder de aangegeven URL via een (chrome) browser opgezocht en kom dan via een doorverwijzing uit op de inlog pagina van de iTV dienst.

Gaarne zou ik willen vernemen wat er fout is en wanneer dit verholpen wordt.

Met vriendelijke groet,

..

Reputatie 7
Badge +30

Beste @HK_B wat rot dit! Ik heb nog geen andere meldingen voorbij zien komen. Kan je eens kijken of jouw Smart tv een nieuwe update heeft? Anders kan je de app eens verwijderen en opnieuw installeren. Ik ben benieuwd of het dan weer werkt!

Reputatie 4
Badge

Beste KPN, 

Is er al zicht op de app voor op Android tv's?? Ik bedoel dan vooral op de Philips en Sony tv's!

Dit duurt nu wel echt bizar lang allemaal.

 

Reputatie 7
Badge +25

Beste KPN, 

Is er al zicht op de app voor op Android tv's?? Ik bedoel dan vooral op de Philips en Sony tv's!

Hoi! Nee, hier is nog geen zicht op. Mocht daar iets in veranderen, dan zullen we dat hier melden. Want je kan er (bijna) vanuit gaan dat als je deze vraag stelt zonder dat wij iets hebben gedeeld, dat dit het antwoord zal zijn.

Je hoeft deze vraag niet op meerdere plekken te stellen overigens. Ik zie dat je ook een topic hebt aangemaakt, en die komt vanzelf aan de beurt (het is druk dus kan even duren). Of juist alleen hier, dan is het topic niet nodig..

 

Andere Admin: los topic van Slontje samengevoegd met dit topic omdat antwoord al gegeven is

Reputatie 4
Badge

Dank voor je reactie. 

Zeer treurig om dit te vernemen en ook echt een zeer groot gemis.

 

Reputatie 7

Zeer treurig om dit te vernemen en ook echt een zeer groot gemis.

Ik neem aan dat je weet dat je gewoon kunt casten naar een Android TV.

Reputatie 4
Badge

Zeer treurig om dit te vernemen en ook echt een zeer groot gemis.

Ik neem aan dat je weet dat je gewoon kunt casten naar een Android TV.

Ja dat weet ik, maar dat werkt toch allemaal een stuk omslachtiger en veel minder stabiel dan gewoon via een app op de tv. Dit is toch wel hemel van deze tijd, zeker ook als je ziet dat eigenlijk alle concurrenten dit gewoon wel hebben.

Met het casten valt de verbinding ook regelmatig weg en dan moet de app van KPN weer opnieuw gestart worden.

 

Ja dat weet ik, maar dat werkt toch allemaal een stuk omslachtiger en veel minder stabiel dan gewoon via een app op de tv.

Het meest stabiel werkt een iTV-ontvanger via HDMI. Dat geeft ook nog eens de beste beeldkwaliteit en de meeste mogelijkheden en zenders (waaronder radio).

Reputatie 4
Badge

Ja dat weet ik, maar dat werkt toch allemaal een stuk omslachtiger en veel minder stabiel dan gewoon via een app op de tv.

Het meest stabiel werkt een iTV-ontvanger via HDMI. Dat geeft ook nog eens de beste beeldkwaliteit en de meeste mogelijkheden en zenders (waaronder radio).

Helemaal waar maar niet op alle toestellen is dit nodig. Denk aan op de slaapkamer van de kids, werkkamer, keuken. Daar willen wij iig gewoon tv kunnen kijken en de kwaliteit is dan van minder belang. Maar goed er zijn voors en tegens. Ik zou het iig waarderen als er een dergelijke app komt net zoals al op de lg en Samsung werkt.

Reputatie 6
Badge +2

Ik ga geen 36 pagina's doorspitten, dus is er ook al zicht op een app voor de Apple TV? Want dat AirPlay werkt maar matigjes met de KPN TV app op de iPad, en perfect zou natuurlijk gewoon een app zijn, zoals de concurrentie die allang heeft.

Reputatie 4
Badge

Ik ga geen 36 pagina's doorspitten, dus is er ook al zicht op een app voor de Apple TV? Want dat AirPlay werkt maar matigjes met de KPN TV app op de iPad, en perfect zou natuurlijk gewoon een app zijn, zoals de concurrentie die allang heeft.

Precies!

Reageer