De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Wilde het serienummer opzoeken, opeens doet de app het weer.

 

serienummer = software versie 1335

Qe49Q70RATXZT, S/n OEAW3HEM600305J

 

bij “ondersteuning” zijn de velden software update en zelfdiagnose grijs/ kom ik niet bij.

 

 

Hi @Tommy B bedankt voor het uitzoeken. Wat fijn om te horen dat de app ineens weer werkt. Als je niet op de velden kunt drukken, dan beschrikt de tv (hoogstwaarschijnlijk) al over de nieuwste software versie. Daar kon het dan niet aan liggen. Wat het wel is geweest, weet ik op dit moment helaas niet. Je mag het voor nu wel in de gaten houden en een gil geven als de app niet meer werkt. Ik hoop natuurlijk dat de app blijft werken. 

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Ja, ik weet het en ben het met je eens. Alleen als je al gewend bent aan draadloos, is het niet fijn om dan een kabel aan te moeten sluiten.

 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Oké, top. Ik hoor graag of dat verschil maakt!

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

@HMM75: Afgelopen week vonden we een issue met zappen; als je snel zapte kon de player het niet altijd aan en kon deze crashen. We hebben zojuist een hotfix hiervoor uitgerold (2.2.2). Als je de app afsluit (back button lang ingedrukt houden) en opnieuw opstart heb je de nieuwste versie. Ben benieuwd of je het daar nog steeds op ziet!

Ik ben niet zo heel technisch aangelegd, dus graag wat verduidelijking. Welke knop is 'de back buttin'? Pijltje met bicht?? 🙄

Back button is gedaan. Hij loopt (nogsteeds bekabeld) niet meer zo vaak vast, maar vanavond is het weer raak. Hij loopt de hele avond al vast. Om de 5 sec tv kijken sttar het beeld stil. Morgen gaan we naar de KPN-winkel terug. Dit is niet te doen. Er is ons iets beloofd wat niet waargemaakt wordt en wij zitten met de problemen en een mooie tv die niet werkt hoe hij zou kunnen werken. Heel erg jammer. Ook dat er bij de klantenservice niemand is die hier iets van weet en dus ook niet mee kan denken . Beste lezers van dit forum. Koop voorlopig geen Samsung met app... het klinkt mooi maar werkt NIET!

Reputatie 7
Badge +30

@HMM75 hè, wat rot dit 😞. Ik wil eens een test uitvoeren zodat ik kan zien hoe het bij je thuis allemaal is aangesloten. Dan kan ik beter met je mee kijken en komen we hopelijk toch tot een oplossing. Vind je dat goed? Begrijp ik goed dat je op dit moment je Samsung tv rechtstreeks aan de Experia Box hebt aangesloten met de kabel? Er hangt verder geen switch o.i.d. tussen?

Wij maken gebruik van de app op de televisie en daar zit niets tussen. Televisie ontvangt wifi van de Experiabox die in de meterkast hangt. Dat was i.i.g. de bedoeling. Inmiddels is hij bekabeld aangesloten ( op aanraden van uw collega) naar een adapter. Maar dit heeft niet onze voorkeur. Wij kozen deze televisie omdat er in de winkel gezegd werd dat we dan maar één snoer nodig hadden (stroom naar tv).

Reputatie 7
Badge +30

Begrijp ik inderdaad. Vind je het goed dat ik mee kijk naar hoe het bij je thuis aangesloten is? Dan kan ik wellicht nog met concretere adviezen komen. 

@HMM75 hè, wat rot dit 😞. Ik wil eens een test uitvoeren zodat ik kan zien hoe het bij je thuis allemaal is aangesloten. Dan kan ik beter met je mee kijken en komen we hopelijk toch tot een oplossing. Vind je dat goed? Begrijp ik goed dat je op dit moment je Samsung tv rechtstreeks aan de Experia Box hebt aangesloten met de kabel? Er hangt verder geen switch o.i.d. tussen?

Wij maken gebruik van de app op de televisie en daar zit niets tussen. Televisie ontvangt wifi van de Experiabox die in de meterkast hangt. Dat was i.i.g. de bedoeling. Inmiddels is hij bekabeld aangesloten ( op aanraden van uw collega) naar een adapter. Maar dit heeft niet onze voorkeur. Wij kozen deze televisie omdat er in de winkel gezegd werd dat we dan maar één snoer nodig hadden (stroom naar tv).

Herma Meijers

Is er al een lijst met TV’s beschikbaar waar deze app op kan draaien of is het nog alleen maar Samsung en LG ?

Op dit moment kan je alleen op een Samsung of LG smart TV's (bouwjaar 2017 of nieuwer) tv kijken met de Smart TV App. Andere merken en modellen volgen later.

'Andere merken en modellen volgen later' Kan KPN hier niet iéts concreter over zijn? De app is er volgensmij al bijna een jaar en er is nog geen merk aan toegevoegd.. Het lijkt me sowieso meer gebonden aan het besturingssysteem dan aan het merk maar dat terzijde.

Het zou onwijs prettig zijn als er wellicht iéts meer duidelijkheid gegeven kan worden omtrent de volgende in het lijstje welke ondersteund gaat worden. 🤷🏼‍♂️

Op die manier kunnen toekomstige gebruikers wellicht nú al gerichtere keuzes maken, waaronder ikzelf.

Reputatie 7
Badge +25

Wij maken gebruik van de app op de televisie en daar zit niets tussen. Televisie ontvangt wifi van de Experiabox die in de meterkast hangt. Dat was i.i.g. de bedoeling. Inmiddels is hij bekabeld aangesloten ( op aanraden van uw collega) naar een adapter. Maar dit heeft niet onze voorkeur. Wij kozen deze televisie omdat er in de winkel gezegd werd dat we dan maar één snoer nodig hadden (stroom naar tv).

Herma Meijers

Op welke “adapter” is de tv met die kabel aangesloten? Is dat een switch? Of hoe ziet dat eruit? En is ‘ie op dit moment aangesloten? 

'Andere merken en modellen volgen later' Kan KPN hier niet iéts concreter over zijn? De app is er volgensmij al bijna een jaar en er is nog geen merk aan toegevoegd.. Het lijkt me sowieso meer gebonden aan het besturingssysteem dan aan het merk maar dat terzijde.

Het zou onwijs prettig zijn als er wellicht iéts meer duidelijkheid gegeven kan worden omtrent de volgende in het lijstje welke ondersteund gaat worden. 🤷🏼‍♂️

Op die manier kunnen toekomstige gebruikers wellicht nú al gerichtere keuzes maken, waaronder ikzelf.

Helaas niet. Ik snap heel goed waarom je dit graag wil, echter kan ik hier op dit moment niets over zeggen. In april vorig jaar kwam de app voor Samsung, en voor LG is de app afgelopen november toegevoegd. Het klopt natuurlijk dat het voornamelijk gebonden is aan besturingssysteem, maar bij veel mensen rinkelt niet gelijk een belletje als bijvoorbeeld ‘Tizen’ zegt...

Wij maken gebruik van de app op de televisie en daar zit niets tussen. Televisie ontvangt wifi van de Experiabox die in de meterkast hangt. Dat was i.i.g. de bedoeling. Inmiddels is hij bekabeld aangesloten ( op aanraden van uw collega) naar een adapter. Maar dit heeft niet onze voorkeur. Wij kozen deze televisie omdat er in de winkel gezegd werd dat we dan maar één snoer nodig hadden (stroom naar tv).

Herma Meijers

Op welke “adapter” is de tv met die kabel aangesloten? Is dat een switch? Of hoe ziet dat eruit? En is ‘ie op dit moment aangesloten? 

'Andere merken en modellen volgen later' Kan KPN hier niet iéts concreter over zijn? De app is er volgensmij al bijna een jaar en er is nog geen merk aan toegevoegd.. Het lijkt me sowieso meer gebonden aan het besturingssysteem dan aan het merk maar dat terzijde.

Het zou onwijs prettig zijn als er wellicht iéts meer duidelijkheid gegeven kan worden omtrent de volgende in het lijstje welke ondersteund gaat worden. 🤷🏼‍♂️

Op die manier kunnen toekomstige gebruikers wellicht nú al gerichtere keuzes maken, waaronder ikzelf.

Helaas niet. Ik snap heel goed waarom je dit graag wil, echter kan ik hier op dit moment niets over zeggen. In april vorig jaar kwam de app voor Samsung, en voor LG is de app afgelopen november toegevoegd. Het klopt natuurlijk dat het voornamelijk gebonden is aan besturingssysteem, maar bij veel mensen rinkelt niet gelijk een belletje als bijvoorbeeld ‘Tizen’ zegt...

Bij nader inzien geen adapter maaf een DVS200.

Reputatie 7

Dat is ook een soort adapter, @HMM75. Een dergelijke homeplug kan goed werken, mits het stroomnetwerk in goede staat is, en er niet te veel storing is van andere (elektrische) apparaten. Ook is de DVS200 een ouder model, waardoor het ook kan zijn dat deze niet optimaal werkt. De beste oplossing is toch een kabel. Als dat niet kan, kijk dan of de adapter optimaal is aangesloten. Vervang de set eventueel door DVS650 of DVS1200.  

Zijn er mensen op het forum die ook een LG OLED55E8PLA hebben en daarop de app hebben geïnstalleerd?

 

Ik merk dat ik bij het laden links een dunne witte streep heb (verdwijnt zodra de app is gestart) en dat ik bij het snel zappen tussen zenders de bovenste helft van het beeld al meteen geladen is, terwijl de onderste helft een groot grijs vlak is (voor een sec. of 3).

 

De televisie is (via Cat5e) bedraad (dus zónder DVS of tussenkomst van een switch) aangesloten op de Xperia box. met een 100/100 glasverbinding. 

 

Vanzelfsprekend heeft de televisie de recentste firmware en ook de app is up-to-date. 

 

Het gekke is dat deze 'fouten’ niet te zien zijn op een Samsung televisie (type heb ik even niet beschikbaar), terwijl deze van een 4Mbit lijn i.c.m. max. 30Mbit internet buitengebied gebruik maakt. Het laden duurt overigens flink langer...

Het is dan toch eindelijk bijna zover. Op 14 november komt de Smart TV app ook beschikbaar op tv’s van LG uit 2017 en nieuwer. Sinds april 2019 is de Smart TV app ook al beschikbaar op Samsung tv’s uit 2017 en nieuwer. De app voor LG zal hetzelfde werken als op Samsung toestellen. Er zullen geen nieuwe functionaliteiten toegevoegd worden. Meer informatie over de werking van de Smart TV app kun je hier vinden.

Je kunt eenvoudig zien of jouw tv geschikt is voor de Smart TV app: als je in de app store van de televisie naar de KPN iTV app zoekt én je kunt hem vinden, dan is je tv geschikt. Vind je geen resultaten? Dan wordt het merk of model (nog) niet ondersteund.

Helaas kun je weinig met dit antwoord wanneer je een TV wil gaan kopen..

Reputatie 7

Helaas kun je weinig met dit antwoord wanneer je een TV wil gaan kopen..

Welke informatie mist er dan nog?

Reputatie 7
Badge +24

Met een tekst als "als je in de app store van de televisie naar de KPN iTV app zoekt én je kunt hem vinden, dan is je tv geschikt" kun je natuurlijk niets als je de tv in een webshop aanschaft.

Met een tekst als "als je in de app store van de televisie naar de KPN iTV app zoekt én je kunt hem vinden, dan is je tv geschikt" kun je natuurlijk niets als je de tv in een webshop aanschaft.

Je zal voor af via bijvoorbeeld de Tweakers website van een bepaald model TV de bouwjaar moeten achterhalen, of vanaf wanneer een tv wordt geleverd. Je kan maar zo een winkel dochter kopen die al uit 2015 stamt.

@Dennis_de_Pennis als je een smart tv van LG of Samsung vanaf bouwjaar 2017/2018 koopt is die geschikt voor de app. Op mijn LG's uit 2018 doet de app 't prima. Vaak kun je via het typenummer 8erhalen uit welk bouwjaar een tv komt. 

Helaas verkeerd voorgelicht; heb een Philips gekocht… geen app.

Helaas verkeerd voorgelicht; heb een Philips gekocht… geen app.

Recente Philips en Sony televisies hebben standaard chromecast mogelijkheid aanboord. Minder handig dan een app helemaal mee eens maar beter dan niks.

Voor Android TV (Sony en Philips en nog enkele andere) zou toch niet zo moeilijk moeten zijn omdat de itv app ook op android werkt.

Voor Android TV (Sony en Philips en nog enkele andere) zou toch niet zo moeilijk moeten zijn omdat de itv app ook op android werkt.

Dan zou je die app moeten sideloaden Android TV wijkt net iets af van gewoon Android kortom de 'gewone' app zal lastig te installeren zijn.

Of bedoel je het aanpassen aan Android TV zodat deze op de gewone manier installeerbaar is?

Reputatie 7

Sideloaden is leuk en aardig maar daarmee heb je natuurlijk nog lang geen gebruiksvriendelijke toepassing. Een user interface die gemaakt is voor touch laat zich zeer waarschijnlijk niet zo prettig bedienen via een afstandsbediening.

Hallo!

Ik gebruik sinds kort de KPN app op mijn LG C9 televisie. Maar deze loopt best vaak te bufferen en te haperen, ook is de beeldkwaliteit ook erg matig… Ik heb nu ook weer het kastje er aangehangen. 
 

Bij de Netflix app heb ik hier helemaal geen last van. Daar loopt alles soepel, dus hij lijkt wel voldoende data te kunnen binnen halen. De TV is ook bedraad verbonden. 

Ligt dit aan instellingen of iets anders? De app is alleen voor nieuwe TV’s, dus neem aan dat KPN ook rekening houdt met de specs van deze TV’s… toch?

 

Het zou fijn zijn als we de app kunnen blijven gebruiken omdat ik deze ook kan combineren met een B&O afstandsbediening.

Groet! 
Roel

Waarom wil je de app gebruiken terwijl deze een aantoonbare mindere beeldkwaliteit oplevert?I Ik heb een C8, waarop de app staat, maar ik gebruik 'm eigenlijk alleen maar voor "onderzoeksdoelen”, om er b.v. op dit forum over mee te kunnen praten.. Ook radio luisteren gaat niet met de app.

Ook ik gebruik de app op een LG C9. De eerste paar seconden is het beeld van een uitzending van lage resolutie maar daarna trekt de verbinding snel bij en is de kwaliteit, voor tv, prima.

Wat echter niet lekker werkt is het kijken van opgenomen uitzendingen via de Smart TV app. Het beeld hapert en loopt out of sync met het geluid. Is dit de juiste plek om dit te melden?

Hoi @Sprenger . Hoe is jouw smart tv aangesloten? Draadloos? Een kabel? Of misschien een DVS? Kun je ook casten naar je tv? En ervaar je het probleem dan ook? Wat is de maximum snelheid die haalbaar is op jouw adres?

Reageer