Drie zenders nieuw in het KPN Interactieve TV basispakket

  • 22 July 2019
  • 164 reacties
  • 13666 keer bekeken
Drie zenders nieuw in het KPN Interactieve TV basispakket

Toon eerste bericht

164 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Wat fijn @huistijger. Heb je daar nog iets speciaals voor gedaan? Eerst FOX Sports (betaald) aanzetten en daarna het pakket in MijnKPN of tv-ontvanger wisselen?
Ik dacht dat het beter was om even te bellen hetgeen ik gedaan heb, en die meneer heeft het prima in orde gemaakt (Joris geloof ik dat hij heet)
Reputatie 6
Badge +9
Ik wil pluspakket gaan betalen en foxsport voor compleet
maar als ik ga wisselen dan ben ik mijn opnames kwijt
Kan dat niet anders?

@Joran @huistijger

Opnames blijven een jaar lang bewaard. Ook opnames van een zenderpakket wat niet langer actief is. Wanneer het zenderpakket binnen dit jaar weer wordt geactiveerd, worden alle opnames ook teruggezet. Zodra het jaar na de opnamedatum is verstreken worden ze verwijderd.

Reeds ingeplande opnames die op het moment van opzeggen van het extra zenderpakket al in de gids staan worden nog gewoon opgenomen en worden ook zichtbaar als het zenderpakket weer aangezet wordt. Ingeplande serieopnames worden voor de reeds gepubliceerde gids (7 dagen vooruit) opgenomen, de serieopnames buiten de 7 dagen in de toekomst komen te vervallen en worden niet opgenomen.

Je kan dus zonder zorgen het zenderpakket wisselen. Enkel eventuele seriematige opnames zullen na 7 dagen opnieuw moeten worden ingepland.
Reputatie 7
Badge +21
Ik mis anders ineens een hoop zenders
'krijg de mededeling zet de ontvanger 10 minuten uit en probeer het opnieuw foutcode 2035

Zal eens nieuwe software ophalen
Reputatie 7
Badge +21
En dankzei de hulp van @Raymond. heb ik het pluspakket ook weer.
En inderdaad de opnames zijn ook weer terug van het pluspakket.

Bedankt Raymond!
@Nadia
Hier gaat opnemen van Fox sports 4, 5 en 6 ook niet.
Er staat direct een rood kruisje bij plannen!
En wil je een lopende uitzending opnemen dan ook direct rood kruisje in de gids/minibalk.

Maar heb ze ook pas sinds gisteren. Had het eredivisie pakket.
Reputatie 1

Ik zie dat opnames op dit moment niet ingepland kunnen worden op kanalen 4,5,6 van Fox Sports.De geplande opnames komen steeds terug in de lijst met opnames als gefaalde opname.Word dat op de korte termijn veranderd?Mijn vermoeden is dat het komt omdat mijn fox sports eredivisie abonnement nog omgezet moet worden naar fox sports compleet?Kun jij al wel programma's afspelen van deze zenders, Valentijn? Want dan zou de omzetting in ieder geval al gedaan moeten zijn. En opnemen van Fox Sports 2/3 gaat wel goed?



De niet kloppende zender pdf's zijn doorgegeven. Het is even extra verwarrend omdat er op dit moment twee, verschillende, pdf's te downloaden zijn op de zenderoverzichtpagina. Ik verwacht dat dit later vandaag of morgen aangepast zal zijn.

Ik kan de programma's van deze zenders alleen afspelen via de KPN ITV app.Ik krijg via de ontvanger als ik de opname wil starten een kort filmpje van KPN waarin staat dat de opname niet gestart kan worden excuses voor het ongemak.Bij Fox Sports 2/3 gaat opnemen wel goed.
Fox sports? Wanneer wordt die naam in Fox Soccer of gewoon Fox Voetbal veranderd een sport kanaal in de meest brede betekenis is het bij mijn weten niet. Belangrijker gaat dat verhipte voetbal bij de gewone Fox weg?

Gezien dat we blijkbaar allemaal die Fox sports taks betalen is dit uiteraard goed of veel te laat. Hoe zit dat trouwens gezien het tv pakket nog steeds €10,00 is of was dit ooit €7,50 anders betalen de klanten zonder TV dus ook mee. Met andere woorden wie draaien daar nu voor op echt elke KPN klant of alleen alle TV afnemers ik heb er veel over gelezen maar dat is me of onschoten of ontgaan @PeterG @wjb jullie weten hier vast het meeste van.

Je zal het net zien dat als het nodig is je net een ouder screenshot niet terugvind. In mijn geheugen was bij Telfort het verschil in prijs eerder €12,50. Kaal internet was €30,00 met TV €42,50 nu is dat verschil €10,00 volgens mijn herrinering en dit huidig verschil kan het niet anders dan dat klanten die alleen internet afnemen die taks ook betalen. Dat zou helemaal onterecht zijn.

In een ander topic al geschreven leuke aanvulling Dreamworks meteen weer weg gezapt echt voor niet lezende kleuters en peuters. Ik ben blij dat ik het in de originele versie op Netflix kan zien.

Njam tja kan leuk zijn. Ook in dit thema heeft Netflix voor mij leuker aanbod.
Reputatie 7
Badge +21
He @Galdor68 wat ben je weer lekker negatief 😋
Maar Dreamworks begint pas in September met de uitzendingen, dit zijn gewoon wat filmpjes wat ze even uitzenden.
Ik noem het eerlijk ja het zal best negatief overkomen, het wordt aangekondigd als exclusief wat onzin is zelfs een pers presentatie. Het klopt de eerste provider met dit content op een specifiek kanaal. Simpelweg niks exclusiefs aan tenzij dit content bij Netflix weg gaat vallen, dan is het goed gespeeld door KPN.
Dreamworks levert leuk en goed gemaakte animaties ik hoor daarbij graag de oorsronkelijke stemmen cast. Ik snap dat hier niet voor is gekozen vanwege de kleinsten onder ons.Positief voor mij NBCUniversal is weer terug met 1 kanaal nu nog Syfy en 13th street.


Het positieve aan sport1 in het basispakket zou juist zijn om het andersom te doen dan wat ik lees juist het pluspakket als combivoordeel aanhouden. Maar goed ik geef niks om voetbal ik zie dit dus als opdringen van een ongewenst kanaal, net zo goed dat Fox het serie kanaal werdt misbruikt voor voetbal met de voetbal taks ingedachte komt dit te laat.

Mijn gekozen provider bestaat bijna niet meer maar dit is weer zo'n wijziging die doorspeelt naar de andere wba providers die hun TV vanuit KPN leveren.
Belangrijker gaat dat verhipte voetbal bij de gewone Fox weg?

@Galdor68, nee, bij de gewone Fox blijft het ook. Fox Sports 1 heeft namelijk bij KPN, T-mobile, Online.nl en Canaldigitaal onvoldoende dekking om als 'open net' aangemerkt te worden.
Ze hebben TOTO KNVB beker o.a. ook maar wel een open net licentie. Dat betekent dat minimaal 75 procent van de huishoudens het moeten kunnen zien zonder extra pakket-abonnement.

Overigens vind ik het gewone Fox een buitengewone prutzender, dus dat voetbal daar is een verademing. Al keek ik het niet, want via Fox Sports 1 zag/zie ik het 30 seconden eerder 😉

Syfy en 13th street weg ligt niet aan KPN. NBC biedt die zenders niet meer aan Nederlandse en Vlaamse providers aan. Na het stoppen bij Ziggo vonden ze dat ze te weinig dekking hadden (reclame-inkomsten; NBC is en blijft natuurlijk Amerikaans, hè).
Ook in Vlaanderen zijn er geen Syfy en 13th Street meer.
Alleen nog in Wallonië, want dat hupt mee met de Franse versies in Frankrijk.
Het aanbod van Syfy en 13th street is verdeeld over andere zenders in Nederland.

Het geld van Fox Sports.
Bij iedere abonnee zit er een opslag van € 2,50 (incl. BTW) op voor FS. Wat dat betreft is de komst van FS 1 in basis een beetje laat.
Maar dat heeft te maken met de onderhandelingen voor de gewone Fox zenders. KPN dreigde die te verwijderen en was toen daarvoor al in onderhandeling met Fox SPORTS voor kanaal 14 (ipv Fox) en Njam en Dreamworks.
FS abonnee's betalen per 5 september € 12,99 voor het hele pakket (2 t/m 6 dus).

Voor inkoop hebben providers met 2 partijen te maken: Fox en Fox Sports. Dat die zelf onderling dan weer samenwerken op het Fox-kanaal staat los van de providers. Dat doen ze dus vanwege de TOTO KNVB Beker licentie.
Het Fox-pakket voor providers is Fox, National geographic, National geographic Wild, 24kitchen en Baby TV.
Eerlijk gezegd kijk ik ook geen Fox ik vond dat het voetbal daar niet thuishoort maar dat is niet aan mij. Per saldo als ik je uitleg goed begrijp betalen alle klanten mee niet alleen die met TV.

Van 13th street en Syfy is mij bekend daarom verbaasd het me dat ze voor DreamWorks wel toekomst zien.
Per saldo als ik je uitleg goed begrijp betalen alle klanten mee niet alleen die met TV.

Met "bij iedere abonnee" bedoel ik uiteraard de klanten met ITV erbij, want daar hebben we het hier over (ITV). Die met alleen internet niet lijkt mij althans.

Per saldo als ik je uitleg goed begrijp betalen alle klanten mee niet alleen die met TV.
Met "bij iedere abonnee" bedoel ik uiteraard de klanten met ITV erbij, want daar hebben we het hier over (ITV). Die met alleen internet niet lijkt mij althans.

Dat is dus de hamvraag was voor die taks internet zonder tv €7,50 goedkoper het is nu al een tijdje 10,00 als dat bedrag niet is veranderd dan betalen niet alleen de tv klanten dit. Dat heb ik nooit ergens expliciet terug gevonden enkel de term.
Daar heb je een punt. Dat tientje verschil is niet veranderd sinds de nieuwe overeenkomst met Fox Sports.
Reputatie 5
In mijn omgeving twee personen die "internet only" hebben (omdat ze op glas aangesloten zijn) die zich mateloos ergeren omdat ze de prijsverhogingen van de afgelopen jaren volledig doorberekend hebben gekregen, zonder dat er iets van snelheidsverhoging of wat dan ook tegenover stond.
Daar heb je een punt. Dat tientje verschil is niet veranderd sinds de nieuwe overeenkomst met Fox Sports.
Je hebt hem door, ik kom de term en het bedrag tegen dat zal toch ergens te herleiden zijn de enige verhogingen zijn de abonnement kosten zonder TV. De afgelopen 4 jaar.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat, ondanks de melding, de opnames wel gewoon bewaard zijn gebleven. Wat Raymond al schreef is ook wat ons altijd verteld is, maar vanwege de melding die Huistijger kreeg wilden we het toch wel graag even zeker weten.

@Valentijn01987, dank voor het testen. We gaan hier even achteraan en komen er in dit topic op terug.
@Erik_ Opnemen, Terugkijken en Begin gemist werkt hier ook niet met Fox Sports 4, 5 en 6.
Had er ook topic over gestart
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/fox-sports-4-5-6-starten-v-a-begin-en-opnemen-werkt-nog-niet-476839
Reputatie 7
Badge +30
Check, dan pakt iemand van ons dat topic morgen even op.
Reputatie 7
Badge +30
@Valentijn01987, en anderen, wat betreft opnemen: Er staat achter de schermen iets niet helemaal goed ingesteld. Dat gaan ze herstellen. Voor programma's die nu al in de gids staan lukt dat niet meer. Programma's vanaf 28 juli kunnen weer zonder problemen opgenomen/teruggekeken/herstart worden.
Reputatie 6
Badge +10
FOX Sports 1: Items terugkijken op de ITV website en app via de TV-gids kan niet. Via de TV-ontvanger werkt dit wel.
Reputatie 1
waarom steeds die veranderde kanalen en andere zenders??
njam..ppff een belgies kookzender. heb al een hekel aan dat taaltje en nu nog een kookzender erbij, waarom???
heel veel sport... heb ik niks mee.
op de normale zenders waardeloze programmas//
waarom kunnen mensen niet gewoon de zenders kiezen die zij willen,(en dan betalen voor wat JIJ wilt zien) wat moet ik met turkse en vlaamse en franse zenders??? enzo enzo
laat mensen zelf kiezen wat ze willen zien, nu wordt er van alles door mijn strotje geduwd😀
Reputatie 7
Badge +28


Per saldo als ik je uitleg goed begrijp betalen alle klanten mee niet alleen die met TV.
Met "bij iedere abonnee" bedoel ik uiteraard de klanten met ITV erbij, want daar hebben we het hier over (ITV). Die met alleen internet niet lijkt mij althans.
Dat is dus de hamvraag was voor die taks internet zonder tv €7,50 goedkoper het is nu al een tijdje 10,00 als dat bedrag niet is veranderd dan betalen niet alleen de tv klanten dit. Dat heb ik nooit ergens expliciet terug gevonden enkel de term.



Bij providers waar je alleen TV kan afnemen zijn de prijzen aanmerkelijk hoger dan 10 euro per maand. Los dan van aanbieders die via internet hun diensten aanbieden.

De conclusie is dat klanten die bij KPN internet afnemen zonder ITV, meebetalen aan de kosten van de TV-signalen.



Per saldo als ik je uitleg goed begrijp betalen alle klanten mee niet alleen die met TV.
Met "bij iedere abonnee" bedoel ik uiteraard de klanten met ITV erbij, want daar hebben we het hier over (ITV). Die met alleen internet niet lijkt mij althans.
Dat is dus de hamvraag was voor die taks internet zonder tv €7,50 goedkoper het is nu al een tijdje 10,00 als dat bedrag niet is veranderd dan betalen niet alleen de tv klanten dit. Dat heb ik nooit ergens expliciet terug gevonden enkel de term.
Bij providers waar je alleen TV kan afnemen zijn de prijzen aanmerkelijk hoger dan 10 euro per maand. Los dan van aanbieders die via internet hun diensten aanbieden.

De conclusie is dat klanten die bij KPN internet afnemen zonder ITV, meebetalen aan de kosten van de TV-signalen.

Dat is mijn conclusie ook meer specifiek er wordt mee betaalt aan de licenties. Op basis van de prijsontwikkelingen de laatste 4 jaar en het opduiken van die term sporttaks is dat bijna de enige logische uitleg.

Zojuist dit topic opgeduikeld ik ben benieuwd wat er nu anders is dan 2 jaar terug is het nu wel in het belang samen met de wijziging naar 1 pakket?

Komt FOX Sports straks in mijn basispakket?
Wij vinden het op dit moment niet in het belang van onze klanten om FOX Sports 1 in het Basispakket op te nemen. We zullen ons dan ook in blijven zetten om dit te voorkomen.

Nog een gerelateerde topic hebben de nu dan te maken met de in dat topic genoemde eerlijkheid van KPN?

Nu 3 jaar later toch dat open kanaal en toch een paar jaar die prijverhoging zonder dat open kanaal.

Wie verschaft de opheldering van deze ommekeer?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Galdor68, goede vraag waar ik het antwoord niet op heb. Destijds gaven we aan dat we op dat moment dit niet het beste voor de klant vonden. Op dit moment hebben de onderhandelingen er blijkbaar toe geleid dat dit toch mogelijk is. Ik heb zelf niet aan de tafel gezeten en weet dus niet wat hier de reden van is. En ik verwacht dat dit concurrentiegevoelige informatie is die we niet gaan/kunnen/mogen delen. Wel weet ik dat KPN altijd het maximaal mogelijke voor haar klanten uit elke deal probeert te halen.

Reageer