Beantwoord

Formule1 bij KPN

  • 21 June 2020
  • 86 reacties
  • 4868 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

86 reacties

@rol7007

Ik heb in m'n agenda staan om rond de 20ste maart het Z.S.-pakket te activeren. Het seizoen begint op 26 maart.

B.t.w. in de eerste week van maart is er i.v.m. promotie van het Tennis kanaal “open” dagen bij Ziggo Sport. De nieuwe zender Ziggo Sport Tennis, bij kpn op 238, is dan voor iedereen beschikbaar.

De race in Belgie is via de VRT te zien. Voor het raceweekend in Zandvoort, als dat dit jaar komt (gepland september) gaan ook de Ziggo Sport kanalen open. Ziggo vind het een nationaal event.

Reputatie 7

Je kunt overigens ook een abonnement op F1 TV PRO nemen en Formule 1 via de F1 app of website bekijken.

KPN zou met een mooie korting het pakket kunnen verkopen om zo inderdaad de pijn van het verlies van RTL te verzachten.

 

Bij F1TV heb je veel last van één of twee minuten vertraging hoorde ik.

Reputatie 7

KPN zou met een mooie korting het pakket kunnen verkopen om zo inderdaad de pijn van het verlies van RTL te verzachten.

Ik zie niet in waarom dat nodig zou zijn.

 

Bij F1TV heb je veel last van één of twee minuten vertraging hoorde ik.

Is dat erg?

Reputatie 4
Badge +2

KPN zou met een mooie korting het pakket kunnen verkopen om zo inderdaad de pijn van het verlies van RTL te verzachten.

Ik zie niet in waarom dat nodig zou zijn.8

 

Doordat Ziggo de F1 "gratis" in haar pakket aanbiedt besparen F1 fans bij Ziggo  t.o.v. KPN 8 tot 15 euro voor een noodzakelijk aanvullend abonnement.

In dat opzicht wordt een abonnement voor F1 fans bij KPN duurder t.o.v. Ziggo. Of Ziggo wordt t.o.v. KPN goedkoper, net hoe je het wilt zien.

Op zich is een korting voor F1 fans in dat opzicht geen gek idee. Al is het alleen maar voor de eigen concurrentie positie.

wjb, ik begrijp dat jij heel positief in het leven staat. Fijn voor je!

Ik vind het vervelend dat ik vorig jaar nog iets gratis kreeg en er nu voor moet betalen terwijl ik er niks voor terug krijg. Vandaar de korting.

De vertraging is zeker vervelend. Als ik zit te appen tijdens de race hoor ik van anderen wat er gaat gebeuren.

Reputatie 7

Ik vind het vervelend dat ik vorig jaar nog iets gratis kreeg en er nu voor moet betalen terwijl ik er niks voor terug krijg. Vandaar de korting.

Het is RTL die stopt met het uitzenden van F1, niet KPN.

Ik zie absoluut niet in waarom KPN dan korting zou moeten geven, je kreeg het immers "gratis" en dus is het financiële verlies €0,-.

Reputatie 7
Badge +21

Even voor de duidelijkheid, ik hou totaal niet van de F1 races maar het is toch van de zotte dat de rechten door één provider zijn gekocht en de andere providers het nakijken hebben.
Dat zou niet mogen in Nederland, dat is oneerlijke concurrentie.
Maar diegene die een Ziggo-aansluing in huis hebben, hebben grote kans dat ze het toch gratis kunnen zien door de coaxkabel in de TV te stoppen en zoeken op digitale zenders en dan heb je op kanaal 14 Ziggosport met straks de F1 races in HD.

Reputatie 7

Doordat Ziggo de F1 "gratis" in haar pakket aanbiedt besparen F1 fans bij Ziggo  t.o.v. KPN 8 tot 15 euro voor een noodzakelijk aanvullend abonnement.

In dat opzicht wordt een abonnement voor F1 fans bij KPN duurder t.o.v. Ziggo. Of Ziggo wordt t.o.v. KPN goedkoper, net hoe je het wilt zien.

Op zich is een korting voor F1 fans in dat opzicht geen gek idee. Al is het alleen maar voor de eigen concurrentie positie.

Dat heet concurreren en daar is niets mis mee.

Waar mijns inziens wel iets mis mee is, is dat bedrijven zich exclusiviteit kunnen verwerven en zo een monopoliepositie bemachtigen. 

Als KPN echt denkt hierdoor veel abonnees aan Ziggo te verliezen dan denk ik dat KPN met Ziggo om de tafel moet gaan zitten om te kijken of ze tot een overeenstemming kunnen komen voor het uitzenden van de F1 races buiten het Ziggo Sport pakket.

wjb, ik begrijp dat jij heel positief in het leven staat. Fijn voor je!

Ik vind het vervelend dat ik vorig jaar nog iets gratis kreeg en er nu voor moet betalen terwijl ik er niks voor terug krijg. Vandaar de korting.

Als iets vorig jaar gratis was en nu kost het geld, tja. Je komt hier eigenlijk bedelen of hand op houden richting vele KPN klanten die niks met F1 hebben, maar indirect jouw korting moeten ophoesten.

De vertraging is zeker vervelend. Als ik zit te appen tijdens de race hoor ik van anderen wat er gaat gebeuren.

Als je die vertraging niet wilt, dan moet je nog maar dieper in je buidel tasten en gewoon het extra Ziggo Sport abo nemen of helemaal overstappen naar Ziggo. Of naar die anderen toegaan en samen kijken, dan hoef je ook niet te apen.

Reputatie 4
Badge +2

Doordat Ziggo de F1 "gratis" in haar pakket aanbiedt besparen F1 fans bij Ziggo  t.o.v. KPN 8 tot 15 euro voor een noodzakelijk aanvullend abonnement.

In dat opzicht wordt een abonnement voor F1 fans bij KPN duurder t.o.v. Ziggo. Of Ziggo wordt t.o.v. KPN goedkoper, net hoe je het wilt zien.

Op zich is een korting voor F1 fans in dat opzicht geen gek idee. Al is het alleen maar voor de eigen concurrentie positie.

Dat heet concurreren en daar is niets mis mee.

Waar mijns inziens wel iets mis mee is, is dat bedrijven zich exclusiviteit kunnen verwerven en zo een monopoliepositie bemachtigen. 

Als KPN echt denkt hierdoor veel abonnees aan Ziggo te verliezen dan denk ik dat KPN met Ziggo om de tafel moet gaan zitten om te kijken of ze tot een overeenstemming kunnen komen voor het uitzenden van de F1 races buiten het Ziggo Sport pakket.

Concurrentie is zeker goed. In dat geval heeft Kpn heeft er juist belang bij om dit door de ogen van de klant te bekijken. Als je bij KPN blijft kost het je 15 euro bovenop je abonnement als je overstapt naar Ziggo kost het je niets bovenop je abonnement. Dat verschil lijkt mij te groot.

Reputatie 7

Las van de week ergens een mooie reactie;

Er is voor een ieder wat wils in providerland 

 

Anderzijds, mocht je nog een Ziggo signaal hebben, trek dan ook een coax kabel naar je tv, ziggo sport is gewoon ongecodeerd digitaal in HD te verkrijgen. 

F1TVpro heeft zeker vertraging, in ieder geval t.o.v. de gratis radiostream met commentaar van O.Mol. Als F1 kijken gratis is, dan is het ook niet zo’n ramp om tijdens de race je met andere zaken bezig te houden. Wat dan weer duidt op dat het niet spannend is meestal en het extra geld niet waard is. Ik heb halverwege seizoen F1TVpro maar opgezegd, ik vergat soms het op tijd aan te zetten en dat was eigenlijk ook alleen maar om de start te zien. Daarna viel ik ook geregeld in slaap, wat natuurlijk eigenlijk ook wel een goede ontspanning is, maar voor 8 euro per maand? Op de NPO (Digitenne FTA) hebben ze later op de avond ook voldoende beelden wat mij betreft. L.Hamilton op 1 weet je meestal toch al.

Beste is gewoon overstappen op Ziggo  dan maar geen glasvezel

Elke maand 15 euro extra op een toch al hoog bedrag is niet te doen

 

@PeterG ,

Persoonlijk vind ik € 14,99 (als ik het goed heb) veel en veel te veel.

 

Ik vind dat ook. Ik hoef geen golf, franse voetbalcompetitie, tennistournooien, snooker enz enz enz. Ik wil alleen het algemene ziggo sportkanaal kunnen kijken.

ook al bij espn (voorheen foxsport) je kan alleen het totale pakket nemen, alleen kanaal 1 2 3 (nederlandse competitie) kan niet meer, je krijg alle buitenlandse shit erbij. Wat kan mij amerikaanse basketbal en football boeien. Maar nee, KPN verkoopt alleen maar dure totaalpakketten.

doe er eens wat aan KPN

 

KPN bepaalt de verkoopprijs van Ziggo Sport niet (echt). Ziggo Sport geeft een marge waarbinnen ze het mogen verkopen. Het kost bij alle provider ongeveer hetzelfde.

Bij Ziggo kost het pakket 14,50
Bij KPN kost het pakket 14,99
Bij T-mobile kost het 15

En 14,99 per maand te duur? Zelfs voor alleen F1 is het stukken goedkoper dan via on demand kwalificatie en race kijken. Dat is dan 12 euro in zo'n weekend. Races zijn om de 2 tot 3 weken, dus om je per maand op zo'n 18 euro (...) uit voor alleen dat via on demand.

Reputatie 7

Bron

Reputatie 7
Badge +7

 

Omdat het F1-seizoen binnenkort van start gaat, begon het bij mij aardig te kriebelen. Na wat googlen kwam ik ook uit bij die optie van @wjb 

Vraagje: je kunt dan F1 volgen op pc, tablet en mobiel. Weet iemand of ik dat dan kan casten naar mijn Chromecast?

Reputatie 7

Ik heb van @Dennis Schreve begrepen dat je met een PC en de browser Chrome in ieder geval kunt casten. Of dat vanaf een tablet of telefoon ook kan weet ik niet, ik heb geen F1 TV Pro abonnemement.

Reputatie 7
Badge +22

Dat klopt @wjb, ik cast het nu vanaf me PC naar de TV:

@Katana321, ik zou wel die van €7,99 per maand nemen. Ik heb deze abonnement alleen voor die race testdagen. En daarna zegt ik het weer stop. Want dan wordt alles op Ziggo Sport Select uitgezonden. 

Reputatie 7

@Katana321, ik zou wel die van €7,99 per maand nemen. Ik heb deze abonnement alleen voor die race testdagen. En daarna zegt ik het weer stop. Want dan wordt alles op Ziggo Sport Select uitgezonden. 

Volgens mij wil @Katana321 juist geen Ziggo Sport abonnement afnemen maar wel Formule 1 kunnen kijken. :wink:

Reputatie 7
Badge +22

Volgens mij wil @Katana321 juist geen Ziggo Sport abonnement afnemen maar wel Formule 1 kunnen kijken. :wink:

Maar helaas wel met Engelse commentaar. In de app kun je wel voor een taal kiezen. Maar zet ik hem op Nederlands, heb ik geen geluid. Op de webbrowser kan ik dat weer niet instellen.

In de app: 

En met de app kun je het niet streamen naar de tv. Want de app ondersteund geen Chromecast, wat ik überhaupt wel vreemd vind. Want met de webbrowser (Chrome) lukt het wel. 

Reputatie 7

Ik vond dit artikel nog op tweakers.

Wellicht toch maandag even opnieuw kijken wat de (on)mogelijkheden zijn.

Volgens mij wil @Katana321 juist geen Ziggo Sport abonnement afnemen maar wel Formule 1 kunnen kijken. :wink:

Maar helaas wel met Engelse commentaar. In de app kun je wel voor een taal kiezen. Maar zet ik hem op Nederlands, heb ik geen geluid. Op de webbrowser kan ik dat weer niet instellen.

 

Ik zet direct het geluid uit bij sportwedstrijden, bij F1 op RTL, Vettel kwek kwek kwek Vettel kwek kwek , bij Ziggo Verstappen kwek kwek kwek Verstappen kwek kwek kwek, En op een Engelse zender zal het wel zijn Hamilton kwek kwek kwek Hamilton kwek kwek kwek :rofl::joy::joy: 

Dus misschien zit er bij het Nederlands wel een kwek filter in. 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@Katana321, ik zou wel die van €7,99 per maand nemen. Ik heb deze abonnement alleen voor die race testdagen. En daarna zegt ik het weer stop. Want dan wordt alles op Ziggo Sport Select uitgezonden. 

Volgens mij wil @Katana321 juist geen Ziggo Sport abonnement afnemen maar wel Formule 1 kunnen kijken. :wink:

Klopt. Ik wil het hele F1-raceseizoen kunnen kijken. Dan is het jaarabo goedkoper dan het maandabo.