Beantwoord

Formule1 bij KPN

  • 21 June 2020
  • 86 reacties
  • 4868 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

86 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik doe even geen quote, want ik krijg nu van jullie zoveel tips :grinning:  Wederom dank hiervoor!

Het is gelukt! Niet op de JVC zoals gezegd. Ik dacht na mijn laatste bericht: laat ik het eens op de Samsung van 5 jaar oud proberen. Wellicht heeft die meer instelmogelijkheden. Daar de instellingen van @PeterG ingevoerd en laten scannen. En jawel, zowel de analoge als digitale zenders kwamen binnen.

Op 14 Ziggosport!

Vraag: wordt straks op 14 de Formule 1 uitgezonden?

Reputatie 7

Ja :yum:

Het gaat om een JVC van ongeveer 10 jaar oud.

@Katana321 . Hmm, zal er om hangen. Mijn JVC uit 2006 heeft alleen een analoge tuner. Kan wel digitaal HD weergeven, maar dan alleen via losse STB. Ook voor Ziggo-kabel.

ik heb gezocht op frequentie 474000. Netwerk-id kan ik niet invullen.

Waarschijnlijk heb je dan bij handmatig analoog instellen gezeten, want anders had Netwerk-ID wel gekund. Daar kan je, voor analoog, de zenders per frequentie instellen. Maar dat werkt dus inderdaad alleen voor de analoge zenders (die Ziggo na de zomer nergens meer heeft).

Ik heb geen insteekkaart of zo nodig?

Inderdaad. De zenders w.o. Ziggo Sport kanaal 14 zijn ongecodeerd. Een ontvangertje via de kringloop is al voldoende. Heb 't hier via een oude Homecast HD Colorado. 
Alleen gebruik ik sinds dit seizoen het ZS pakket via KPN. Dan kan ik 't ook op m'n laptop, m'n smartphone en via Chromecast kijken. Dat vind ik die investering van 8 maanden ZS wel waard. 
Ziggo heb ik hier sinds 2 weken (na 5 jaar) geheel afgekoppeld. Signaal staat er hier nog wel op overigens….

Update 2 minuten na bovenstaande:

Het is gelukt! 
 laat ik het eens op de Samsung van 5 jaar oud proberen. Wellicht heeft die meer instelmogelijkheden. Daar de instellingen van @PeterG ingevoerd en laten scannen. En jawel, zowel de analoge als digitale zenders kwamen binnen.
Op 14 Ziggosport!

Ik zie dit nu nét na plaatsen bovenstaande :relaxed: . Geniet v.d. formule1. Elk raceweekend op vrijdag de Vrije Training, zaterdag Kwalificatie en zondag de Race!

Reputatie 7
Badge +7

Het gaat om een JVC van ongeveer 10 jaar oud.

@Katana321 . Hmm, zal er om hangen. Mijn JVC uit 2006 heeft alleen een analoge tuner. Kan wel digitaal HD weergeven, maar dan alleen via losse STB. Ook voor Ziggo-kabel.

ik heb gezocht op frequentie 474000. Netwerk-id kan ik niet invullen.

Waarschijnlijk heb je dan bij handmatig analoog instellen gezeten, want anders had Netwerk-ID wel gekund. Daar kan je, voor analoog, de zenders per frequentie instellen. Maar dat werkt dus inderdaad alleen voor de analoge zenders (die Ziggo na de zomer nergens meer heeft).

 

-----

 

Geniet v.d. formule1. Elk raceweekend op vrijdag de Vrije Training, zaterdag Kwalificatie en zondag de Race!

Nee, ik zat echt bij het instellen van digitaal. Net nogmaals gecheckt.

-----

Dankjewel. Gaat lukken. :thumbsup::grinning::thumbsup:

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik zag dat er via de Ziggo-gids de mogelijkheid is om een opname in te plannen. Zojuist getest of en hoe dit werkt. En ja, het is gelukt om een programma op te nemen. Was een kwestie van een HDD aan de USB-aansluiting van de tv hangen.

Nu nog even kijken of ik een grotere HDD heb...

Erg triest dat KPN geen Formule 1 uitzendt? Wij betalen € 70,00 per maand en wat krijg je daar eigenlijk voor? Een wekenlang durende irritante, vervelende storing die niet gecompenseerd is. Een paar flutzenders gratis, is toch geen compensatie? Daarnaast om de haverklap een hapering van het geluid op alle tv programma's. Glasvezel internet waarbij je om de paar weken van kanaal moet wisselen, omdat de internetsnelheid "zo maar?” dramatisch is teruggelopen. Je krijgt een heleboel onnodige zenders waar je dan ook nooit naar kijkt. Geen Formule 1 dus, maar dan toch wel Eredivisie voetbal bij KPN als sponsor van diezelfde Eredivisie? Nee natuurlijk niet, ook extra betalen,

Kortom, waarom zit ik nog steeds bij KPN? Dat snap ik zelf ook niet, waarschijnlijk omdat overstappen redelijk veel werk is.

Reputatie 7

Erg triest dat KPN geen Formule 1 uitzendt?

Daar kan KPN helemaal niets aan doen, het is Ziggo Sport die in Nederland de exclusieve uitzendrechten heeft voor Formule 1.

Reputatie 7

Ach ja, iedere provider die geen Ziggo diensten aanbied (en dat zijn er een heleboel iets met uitzendrechten) Kunnen gewoon Ziggo Sport totaal nemen. Simpel as it is,…. Wil je dat niet, dan heeft Ziggo F1 TV Pro als een voordelige vervanger. 

Meer kunnen we er niet van maken, of je moet nog signaal hebben staan op je coax als je deze niet meer in je tv hebt zitten.

Pieter A: Erg triest dat KPN geen Formule 1 uitzendt?

KPN zendt zelfs helemaal niets uit. De enige eigen kpn “zender” is “Beleef KPN" op kanaal 41.

De rest geeft kpn alleen maar door. Sommige zenders alleen als je extra betaalt omdat de inkoop kpn ook extra kost.

Er is wél Formule 1 beschikbaar bij KPN: Via Ziggo Sport pakket, kanaal Ziggo Sport Select 233. Als je dat niet hebt kun je het per uitzending afnemen à € 6 per keer via Menu → :shopping_cart: Sport.

Pieter A: Erg triest dat KPN geen Formule 1 uitzendt?

KPN zendt zelfs helemaal niets uit. De enige eigen kpn “zender” is “Beleef KPN" op kanaal 41.

KPN zendt van alles uit (distributeur), alleen van wat er op dat kanaal 41 te zien is zijn ze wellicht dan ook rechthebbende qua inhoud en misschien ook wel de producent.

De rest geeft kpn alleen maar door. Sommige zenders alleen als je extra betaalt omdat de inkoop kpn ook extra kost.

Er is wél Formule 1 beschikbaar bij KPN: Via Ziggo Sport pakket, kanaal Ziggo Sport Select 233. Als je dat niet hebt kun je het per uitzending afnemen à € 6 per keer via Menu → :shopping_cart: Sport.

Als KPN puur en alleen maar door zou geven, waarom is dit dan 6 euro terwijl hetzelfde beeldmateriaal elders 4 euro kost?  Alleen al dit prijsverschil geeft simpelweg aan dat ze meer doen dan alleen doorgeven, namelijk meer geld vragen, een vorm van handel.

Alleen doorgeven is wat er gebeurd als je op internet, b.v. direct bij de Formule1 organisatie de stream besteld.

KPN heeft een hoop infrastructuur en ExperiaBox en TV-kastje nodig om b.v. F1 op een scherm te laten zien, o.a. om in geval van DSL over oude lange telefoonlijnen ervoor te zorgen dat beeld niet gaat haperen als iemand anders in huis wat gaat downloaden.

tmoesel: Als KPN puur en alleen maar door zou geven, waarom is dit dan 6 euro terwijl hetzelfde beeldmateriaal elders 4 euro kost?  Alleen al dit prijsverschil geen simpelweg aan dat ze meer doen dan alleen doorgeven, namelijk meer geld vragen, een vorm van handel.

Ja duh. KPN is geen liefdadigheidsinstelling. Bovenstaande opmerking van je vind ik dus erg vreemd en apart. En verwacht ik niet van zo'n doorgewinterde forummer.

 

KPN zendt van alles uit

Ik denk dat de mediawet het hier niet met je eens is. Maar daar is @wjb  beter in thuis dan ik.