Beantwoord

Formule1 bij KPN

  • 21 June 2020
  • 86 reacties
  • 4868 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

86 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Ik vond dit artikel nog op tweakers.

Wellicht toch maandag even opnieuw kijken wat de (on)mogelijkheden zijn.

Dit is goed nieuws! Dank je wel @wjb, maar dan zijn de testdagen voorbij. Morgen de laatste testdag. 😉

Reputatie 7
Badge +7

---
Maar diegene die een Ziggo-aansluing in huis hebben, hebben grote kans dat ze het toch gratis kunnen zien door de coaxkabel in de TV te stoppen en zoeken op digitale zenders en dan heb je op kanaal 14 Ziggosport met straks de F1 races in HD.

@huistijger Dit was natuurlijk de moeite waard om ff te testen. Goede tip dus.

Echter, hier blijkt het niet te werken:

Er zit nog wel een analoog signaal op de coax. Maar daarin (natuurlijk) geen Ziggosport.

Vervolgens gekeken of er een digitaal signaal op zit. Dat is niet het geval.

Reputatie 7
Badge +22

@huistijger Dit was natuurlijk de moeite waard om ff te testen. Goede tip dus.

Echter, hier blijkt het niet te werken:

Er zit nog wel een analoog signaal op de coax. Maar daarin (natuurlijk) geen Ziggosport.

Vervolgens gekeken of er een digitaal signaal op zit. Dat is niet het geval.

Dit heeft Ziggo tegenwoordig veranderd, zodat niet Ziggo klanten zomaar tv kunnen kijken. Tegenwoordig halen ze het signaal eraf. 😒

Reputatie 6
Badge +9

@Dennis Schreve  Het klopt wat je schreef. Ik kan ook alleen casten via de laptop en niet via mijn iPad en ook niet via mijn iPhone.

Wat het ontbreken van het Nederlandse geluid betreft klopt dit ook. Alleen Engels werkt en ook het geluidsspoor FX werkt. Dan heb je alleen het geluid zonder commentaar.

Vanaf het eerste raceweekend werken alle geluidssporen via de app.

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve  Het klopt wat je schreef. Ik kan ook alleen casten via de laptop en niet via mijn iPad en ook niet via mijn iPhone.

Wat het ontbreken van het Nederlandse geluid betreft klopt dit ook. Alleen Engels werkt en ook het geluidsspoor FX werkt. Dan heb je alleen het geluid zonder commentaar.

Vanaf het eerste raceweekend werken alle geluidssporen via de app.

@Alfons, vanaf maandag moet de app zowel voor iOS als Android Chromecast mogelijk zijn. En ik heb begrepen dat er ook Android tv’s (Philips & Sony) ook een app hebben. 
 

Trouwens wat heb ik jou lang niet meer gezien op het Forum. 😉👍🏼 Alles goed met je?

Reputatie 7

Ik zit in voormalig ziggo gebied. Voordat ik terug tv van ziggo had, was er bij een andere woning een ziggo monteur, toen was al bekend dat ze de aansluitingen van niet ziggo klanten gingen loshalen. Echter bij mij nooit gebeurt. En hij heeft toch in de straatkant zitten rommelen. En sinds een korte poos ben ik nu Ci+ klant. Ziggo sport heeft het hier dus altijd digitaal ongecodeerd gedaan :joy: ​​​​​​

De f1 TV pro app werkt ook op de tv, xiaomi mi stick, of box s. Hoef je niet onhandig te casten enzo, dat voelt echt ouderwets :grin:

Reputatie 6
Badge +9

@Dennis Schreve  Het klopt wat je schreef. Ik kan ook alleen casten via de laptop en niet via mijn iPad en ook niet via mijn iPhone.

Wat het ontbreken van het Nederlandse geluid betreft klopt dit ook. Alleen Engels werkt en ook het geluidsspoor FX werkt. Dan heb je alleen het geluid zonder commentaar.

Vanaf het eerste raceweekend werken alle geluidssporen via de app.

@Alfons, vanaf maandag moet de app zowel voor iOS als Android Chromecast mogelijk zijn. En ik heb begrepen dat er ook Android tv’s (Philips & Sony) ook een app hebben. 
 

Trouwens wat heb ik jou lang niet meer gezien op het Forum. 😉👍🏼 Alles goed met je?


We gaan het zien @Dennis Schreve . Klopt Dennis, ik zit sinds begin oktober bij Ziggo. Maar ik volg het hier iedere dag nog hoor. Gewoon uit interesse. En alles is goed aan deze kant. Onkruid vergaat niet hè?:grinning:

Reputatie 7
Badge +22

@Alfons, vanaf maandag moet de app zowel voor iOS als Android Chromecast mogelijk zijn. En ik heb begrepen dat er ook Android tv’s (Philips & Sony) ook een app hebben. 
 

Trouwens wat heb ik jou lang niet meer gezien op het Forum. 😉👍🏼 Alles goed met je?


We gaan het zien @Dennis Schreve . Klopt Dennis, ik zit sinds begin oktober bij Ziggo. Maar ik volg het hier iedere dag nog hoor. Gewoon uit interesse. En alles is goed aan deze kant. Onkruid vergaat niet hè?:grinning:

@Alfons dan kun jij volgens mij wel gratis F1 TV Pro gebruiken, want jij kun het koppelen aan jou Ziggo-account. 

Reputatie 6
Badge +9

@Dennis Schreve , dat klopt en die app staat al actief. Maar nu nog het streamen naar de tv.

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve , dat klopt en die app staat al actief. Maar nu nog het streamen naar de tv.

Ik kijk al via de tv, weliswaar met de pc. Maar wel via Chromecast, morgen zou die app geüpdatet worden. Ben benieuwd!

Reputatie 7

Ja, ik blijf simpel,… Koop bijvoorbeeld zoiets weg Chromecast, en kun je op normale alles bedienen met de bluetooth afstands, ding heeft ook een ingebouwde Chromecast (die krijgen alleen producten met een officiële google licentie) en het draait op Android 9. Druk hem in een HDMI ingang, en al je apps kun je er op draaien.Heb deze op de tv boven, Ziggo Go, Netflix, Prime, Discovery+, Videoland, draait gewoon prima :sweat_smile: F1 TV Pro, momenteel ff niet meer,… Gisteren nog wel, raar, wie weet nog een update indd. Naja niet zo heel erg, want → Chromecastfunctie.

KPN bepaalt de verkoopprijs van Ziggo Sport niet (echt). Ziggo Sport geeft een marge waarbinnen ze het mogen verkopen. Het kost bij alle provider ongeveer hetzelfde.

Bij Ziggo kost het pakket 14,50
Bij KPN kost het pakket 14,99
Bij T-mobile kost het 15

En 14,99 per maand te duur? Zelfs voor alleen F1 is het stukken goedkoper dan via on demand kwalificatie en race kijken. Dat is dan 12 euro in zo'n weekend. Races zijn om de 2 tot 3 weken, dus om je per maand op zo'n 18 euro (...) uit voor alleen dat via on demand.

Ziggo Sport bepaald niets. Dat zijn de distributeurs. Het is zelfs bij wet verboden dat Ziggo Sport de prijs van het abonnement mag bepalen. Zo mogen een adviesprijs kenbaar maken, de verkoper bepaalt uiteindelijk altijd zelf de verkoopprijs van abonnementen.

 

Het gaat bij Ziggo Sport Totaal om een oude verdienconstructie. Dit wil zeggen dat in dit geval KPN voor een vaste prijs het abonnement inkoopt en daar zelf de gewenste marge als verdiensten opzet. Dat veel distributeurs ongeveer de gelijke marge gebruiken, is de keuze van hen. KPN kan dus wel degelijk zeggen dat het Ziggo Sport Totaal-abonnement vijf euro per maand kost. Alleen verdienen maar verliezen ze geld bij de verkoop van het abonnement. En dan mogen alle andere abonnees net als bij ESPN weer meer gaan betalen om dit verlies te dekken.

Reputatie 7
Badge +10

@huistijger Dit was natuurlijk de moeite waard om ff te testen. Goede tip dus.

Echter, hier blijkt het niet te werken:

Er zit nog wel een analoog signaal op de coax. Maar daarin (natuurlijk) geen Ziggosport.

Vervolgens gekeken of er een digitaal signaal op zit. Dat is niet het geval.

Dit heeft Ziggo tegenwoordig veranderd, zodat niet Ziggo klanten zomaar tv kunnen kijken. Tegenwoordig halen ze het signaal eraf. 😒

Dat is technisch onmogelijk. Het CATV signaal (analoog en DVB-C) wordt tegelijk uitgezonden of helemaal niet. Het kan niet per woning aan of uitgezet worden tenzij de monteur je in de eindversterker fysiek los koppelt.

@Katana321 :

Heb je een signaal dan heb je ook het DVB-C signaal. Check online de instellingen van Ziggo voor jouw woonplaats om je TV bij het zoeken goed in te stellen (frequentie, ID, etc..)

Reputatie 7

Dat is technisch onmogelijk. Het CATV signaal (analoog en DVB-C) wordt tegelijk uitgezonden of helemaal niet. Het kan niet per woning aan of uitgezet worden tenzij de monteur je in de eindversterker fysiek los koppelt.

En dat is volgens mij precies wat Ziggo tegenwoordig ook doet.

Reputatie 7
Badge +10

Dat is technisch onmogelijk. Het CATV signaal (analoog en DVB-C) wordt tegelijk uitgezonden of helemaal niet. Het kan niet per woning aan of uitgezet worden tenzij de monteur je in de eindversterker fysiek los koppelt.

En dat is volgens mij precies wat Ziggo tegenwoordig ook doet.

Dat weet ik wel maar Katana321 had wel een analoog signaal. Dus is hij/zij niet losgekoppeld in de eindversterker.

Reputatie 7
Badge +7

Dat is technisch onmogelijk. Het CATV signaal (analoog en DVB-C) wordt tegelijk uitgezonden of helemaal niet. Het kan niet per woning aan of uitgezet worden tenzij de monteur je in de eindversterker fysiek los koppelt.

En dat is volgens mij precies wat Ziggo tegenwoordig ook doet.

Dat weet ik wel maar Katana321 had wel een analoog signaal. Dus is hij/zij niet losgekoppeld in de eindversterker.

Ik ben net nogmaals in de instellingen van mijn tv gedoken: 

Eerst de instellingen van Ziggo opgezocht en die ingevoerd in mijn tv. Vervolgens de tv automatisch laten zoeken, geen digitale zenders gevonden. Daarna handmatig gezocht, geen digitale zenders gevonden.

Ik denk dat dit 'm niet gaat worden en dat ik daarom voor dat F1 Live-abo ga.

Dank allemaal voor jullie meedenken.

Er zit nog wel een analoog signaal op de coax. Maar daarin (natuurlijk) geen Ziggosport.

Vervolgens gekeken of er een digitaal signaal op zit. Dat is niet het geval.

Dat is onmogelijk, @Katana321 . Ze kunnen niet de digitale zenders filteren i.c.m. analoog signaal. Je zult dus nog wel digitaal signaal hebben, mét Ziggo Sport zender op 14.

Als je tv dvb-c heeft dan moet je die digitale zenders kunnen krijgen. 

Afh. van of je in voormalig UPC gebied woont is de frequentie 164.00 of in gebied wat altijd al Ziggo was voor die fusie 474.00. (p.s. in f-UPC gebied selecteer je provider UPC als dat in je TV zit)
Netwerk-ID voor de ongecodeerde zenders: 4444 of 04444.

 

Nota Bene: in veel gebieden is er geen analoog meer, alleen nog digitaal. Ook de FM radio gaat er dit jaar uit bij Ziggo.

Reputatie 7
Badge +10

Dat is technisch onmogelijk. Het CATV signaal (analoog en DVB-C) wordt tegelijk uitgezonden of helemaal niet. Het kan niet per woning aan of uitgezet worden tenzij de monteur je in de eindversterker fysiek los koppelt.

En dat is volgens mij precies wat Ziggo tegenwoordig ook doet.

Dat weet ik wel maar Katana321 had wel een analoog signaal. Dus is hij/zij niet losgekoppeld in de eindversterker.

Ik ben net nogmaals in de instellingen van mijn tv gedoken: 

Eerst de instellingen van Ziggo opgezocht en die ingevoerd in mijn tv. Vervolgens de tv automatisch laten zoeken, geen digitale zenders gevonden. Daarna handmatig gezocht, geen digitale zenders gevonden.

Ik denk dat dit 'm niet gaat worden en dat ik daarom voor dat F1 Live-abo ga.

Dank allemaal voor jullie meedenken

 

 

Het gaat nu weliswaar niet meer over KPN maar misschien kunnen we nog verder meedenken over je TV instellingen? Ik heb dit vaker bij mensen moeten doen. Vaak zit de crux in de instelling "antenne, kabel, TV"bij het zoeken naar zenders. 

Welke TV betreft het?

Reputatie 7
Badge +7

Het gaat nu weliswaar niet meer over KPN maar misschien kunnen we nog verder meedenken over je TV instellingen? Ik heb dit vaker bij mensen moeten doen. Vaak zit de crux in de instelling "antenne, kabel, TV"bij het zoeken naar zenders. 

Welke TV betreft het?

Het gaat om een JVC van ongeveer 10 jaar oud.

Het kan idd zijn dat ik ergens iets fout doe. Even voor de zekerheid een vraag: 

ik heb op de tv alleen die coax-kabel aangesloten. Is dat dan voldoende? Ik heb geen insteekkaart of zo nodig?

@PeterG ik heb gezocht op frequentie 474000. Netwerk-id kan ik niet invullen.

Reputatie 7
Badge +22

Het gaat om een JVC van ongeveer 10 jaar oud.

Het kan idd zijn dat ik ergens iets fout doe. Even voor de zekerheid een vraag: 

ik heb op de tv alleen die coax-kabel aangesloten. Is dat dan voldoende? Ik heb geen insteekkaart of zo nodig?

@PeterG ik heb gezocht op frequentie 474000. Netwerk-id kan ik niet invullen.

Coaxkabel is inderdaad voldoende, heb je ook het typenummer van de JVC @Katana321?

Reputatie 7
Badge +10

Er is geen insteekkaart nodig maar de TV moet wel die optie hebben. Dus er moet ergens wel zo'n slot/gleuf zijn. Dat geeft namelijk aan dat de TV intern een DVB-tuner heeft. Zo niet dan kan het niet op de TV zelf maar eventueel wel met een simpele decoder die je op MP voor een paar tientjes koopt. Altijd nog veel goedkoper dan zo'n F1 TV abonnement lijkt me.

Reputatie 7
Badge +22

Ja, ik blijf simpel,… Koop bijvoorbeeld zoiets weg Chromecast, en kun je op normale alles bedienen met de bluetooth afstands, ding heeft ook een ingebouwde Chromecast (die krijgen alleen producten met een officiële google licentie) en het draait op Android 9. Druk hem in een HDMI ingang, en al je apps kun je er op draaien.Heb deze op de tv boven, Ziggo Go, Netflix, Prime, Discovery+, Videoland, draait gewoon prima :sweat_smile: F1 TV Pro, momenteel ff niet meer,… Gisteren nog wel, raar, wie weet nog een update indd. Naja niet zo heel erg, want → Chromecastfunctie.

@JeroenB22 hartstikke leuk zo’n stick, maar ondersteund geen UHD. 

Reputatie 7

@Katana321

Als jij alleen de Coax in je tv doet is dit voldoende, laat je tv digitaal zoeken naar de zenders (bij ons is analoog inmiddels uitgeschakeld) Wanneer ik zoek naar de ongecodeerde zenders op onderstaande instellingen, dan krijg ik keurig op 1,2,3,4,5,6 alle digitale zenders op een rij net als vroeger. Op 13 en  14 vind ik Ziggo.  De analoge zenders vanaf kanaal 900 ofzo vind ik niet meer. (komt door de uitschakeling) Ziggo's digitale zenders staan op netwerk-ID 5555. Die heb je niet nodig.  Uiteraard ben je wel een tv met ingebouwde DVB-C tuner nodig.

Deze instellingen heb ik staan:

 

Reputatie 7
Badge +10

@Katana321

Als jij alleen de Coax in je tv doet is dit voldoende, laat je tv digitaal zoeken naar de zenders (bij ons is analoog inmiddels uitgeschakeld) Wanneer ik zoek naar de ongecodeerde zenders op onderstaande instellingen, dan krijg ik keurig op 1,2,3,4,5,6 alle digitale zenders op een rij net als vroeger. Op 13 en  14 vind ik Ziggo.  De analoge zenders vanaf kanaal 900 ofzo vind ik niet meer. (komt door de uitschakeling) Ziggo's digitale zenders staan op netwerk-ID 5555. Die heb je niet nodig. 

Deze instellingen heb ik staan:

 

Met digitale zenders op ID5555 bedoel je de gecodeerde zenders neem ik aan.

Instellingen verschillen per regio. Hier is te zien wat er per regio nodig is: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen#/

Reputatie 7

@Ward_  excuses, niet geheel duidelijk, maar dat klopt indd! 

En in IRL is Ziggo Sport opzich prima en scherp genoeg te bekijken, zo heb ik dat de afgelopen jaren gewoon gedaan :joy: