Gerucht: F1 in 2025 terug bij Ziggo

  • 30 March 2024
  • 88 reacties
  • 1617 keer bekeken

Reputatie 7

Het lijkt erop dat Ziggo de strijd om de uitzendrechten voor Formule 1 gaat winnen, tenminste als we de site GPblog mogen geloven.

Ik ben benieuwd welke prijs daarvoor betaald is en wat dat gaat betekenen voor de prijs van het Ziggo Sport pakket.


88 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik hoop het heel erg, zelf heb ik thuis ook het ziggo sport pakket dus dat scheelt me weer betalen voor viaplay. De rest van de viaplay programmering vindt ik absoluut niet interessant. 

Reputatie 7

Ik hoop het heel erg, zelf heb ik thuis ook het ziggo sport pakket dus dat scheelt me weer betalen voor viaplay.

Ik ben bang dat Ziggo haar huid dan duur zal verkopen en dat de prijs van het Ziggo Sport pakket wel eens stevig omhoog zou kunnen gaan of dat er zelfs een apart Ziggo F1 pakket zal gaan komen. Ziggo zal F1 vast en zeker in gaan zetten als marketinginstrument om abonnees terug te winnen.

Reputatie 7
Badge +9

Dat kan kloppen, viaplay is bijna failliet en heeft geen geld meer voor dure licentie zoals f1 rechtens

 

Reputatie 7
Badge +28

Ach, zolang we maar niet zo’n constructie krijgen als bij ESPN. Dus dat zo’n zender in het basispakket van KPN komt en dat daardoor iedereen meebetaalt aan zo’n zender. 

Reputatie 7
Badge +20

Beeldkwaliteit is dan wel beter, maar ook Ziggo sport is erg duur.

Vooral als je alleen de F1 wilt zien.

 

Hopelijk blijft F1 TV Pro nog lang bestaan en dat het goedkoper blijft dan het dure Ziggo Sport. 

Reputatie 7
Badge +20

Ach, zolang we maar niet zo’n constructie krijgen als bij ESPN. Dus dat zo’n zender in het basispakket van KPN komt en dat daardoor iedereen meebetaalt aan zo’n zender. 

 

Klanten van Ziggo doen dat helaas wel.

Ook al zie ik het graag, het abonnement moet hierdoor niet voor iedereen duurder worden.

Dus helemaal met je een. 

Ach, zolang we maar niet zo’n constructie krijgen als bij ESPN. Dus dat zo’n zender in het basispakket van KPN komt en dat daardoor iedereen meebetaalt aan zo’n zender. 

 

Klanten van Ziggo doen dat helaas wel.

 

Waar is dit op gebaseerd? 

Klanten van Ziggo krijgen Ziggo Sport Totaal gewoon kado bij TV Max of in combinatie met Vodafone bij TV Start of Compleet. Verder zal de F1 ongetwijfeld weer op kanaal 14 beschikbaar komen dat zit in het basis pakket.

Als Ziggo in de buurt zit met het bod wat Viaplay voor de afgelopen periode heeft betaald is de kans zeker aanwezig dat het ook voor Ziggo klanten minder gunstig uitpakt.

 

€ 14.99 voor Ziggo Sport Totaal is natuurlijk peanuts ook als er alleen naar de F1 wordt gekeken. Een reisje naar Dubai of Australië of kaartjes voor Zandvoort zijn veel duurder.

Reputatie 7
Badge +20

Ach, zolang we maar niet zo’n constructie krijgen als bij ESPN. Dus dat zo’n zender in het basispakket van KPN komt en dat daardoor iedereen meebetaalt aan zo’n zender. 

 

Klanten van Ziggo doen dat helaas wel.

 

Waar is dit op gebaseerd? 

 

Ik snap de vraag eigenlijk niet.

 

Want bij Ziggo is F1 volgend seizoen standaard voor iedereen te zien.

Je kan zelf nagaan wie dat betaald natuurlijk. 

@joop2011 je schrijft zelf "Helaas doen de klanten van Ziggo dit wel" wat bedoel je daar dan mee? Slaat dat dan op ESPN dat geld voor de klanten van alle providers. Bij KPN al sinds 2016 of 2018.

 

Verder is het maar de vraag of de F1 op kanaal 14 wordt doorgegeven. Zolang het geruchten zijn is er nog niets zeker. 

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 je schrijft zelf "Helaas doen de klanten van Ziggo dit wel" wat bedoel je daar dan mee? Slaat dat dan op ESPN dat geld voor de klanten van alle providers. Bij KPN al sinds 2016 of 2018.

 

Verder is het maar de vraag of de F1 op kanaal 14 wordt doorgegeven. Zolang het geruchten zijn is er nog niets zeker. 

 

Dit is een reactie op deze reactie (die ik er ook bij had staan):

Ach, zolang we maar niet zo’n constructie krijgen als bij ESPN. Dus dat zo’n zender in het basispakket van KPN komt en dat daardoor iedereen meebetaalt aan zo’n zender. 

 

Dus Noordzee schijft hier terecht dat hij hoopt dat KPN klanten hier niet aan mee gaan betalen.

Dus dat F1 niet net zoals ESPN 1 voor iedereen “gratis” is.

 

Bij Ziggo is het wel voor iedereen gratis en betalen uiteindelijk alle Ziggo klanten voor de F1 op Ziggo sport extra (of op 1)

 

Kanaal 14 is ESPN 1, daar komt zeker geen F1 op.

Dat zal dan op een ander kanaal moeten gebeuren.

Ik verwacht niet dat ESPN toestemming gaat geven om op hun kanaal F1 te laten zien. 

 

ESPN en Ziggo Sprot zijn 2 compleet verschillende dingen.😉

@Noordzee doelt ook op een soortgelijke constructie, dus niet op ESPN 1 op kanaal 14. 

Reputatie 7

Rowi. schreef:

Klanten van Ziggo krijgen Ziggo Sport Totaal gewoon kado bij TV Max of in combinatie met Vodafone bij TV Start of Compleet.

En wie denk je dat dat "cadeautje" betaalt? Juist, de klant van Ziggo.

Niets is gratis in het leven.

Reputatie 7
Badge +20

Rowi. schreef:

Klanten van Ziggo krijgen Ziggo Sport Totaal gewoon kado bij TV Max of in combinatie met Vodafone bij TV Start of Compleet.

En wie denk je dat dat "cadeautje" betaalt? Juist, de klant van Ziggo.

Niets is gratis in het leven.

 

@wjb helemaal met je eens.

Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. 😉

Rowi. schreef:

Klanten van Ziggo krijgen Ziggo Sport Totaal gewoon kado bij TV Max of in combinatie met Vodafone bij TV Start of Compleet.

En wie denk je dat dat "cadeautje" betaalt? Juist, de klant van Ziggo.

Niets is gratis in het leven.

Ik beweer toch nergens dat dit niet zo is uiteraard zit het bij de prijs in. Hoewel wat Ziggo Sport Totaal betreft zullen de klanten van andere providers zoveel opbrengen dat Ziggo het de eigen klanten kado kan doen.🤪

 

@joop2011

Je bedoelde dus toch de ESPN constructie dat is bij alle providers hetzelfde. Vandaar dat ik je opmerking over de Ziggo klanten niet begreep in dat verband. 

 

Punt blijft het is voorlopig alleen een gerucht dat Ziggo Sport Totaal de enige bieder is. En geruchten horen elders thuis.

Reputatie 7
Badge +20

Punt blijft het is voorlopig alleen een gerucht dat Ziggo Sport Totaal de enige bieder is. En geruchten horen elders thuis.

 

Ik hoop van niet, dat Ziggo Sport straks de enige aanbieder is. 

Ik heb nu F1 TV PRO, zie ook hier.

En ik hoop dat die blijft bestaan.

 

En inderdaad verder gewoon afwachten.

Helaas kunnen we niets aan veranderen. 

Reputatie 7
Badge +9

Punt blijft het is voorlopig alleen een gerucht dat Ziggo Sport Totaal de enige bieder is. En geruchten horen elders thuis.

 

Ik hoop van niet, dat Ziggo Sport straks de enige aanbieder is. 

De enige bieder voor NL bedoeld @Rowi. . Maar dat geloof ik ook niet, dan hoef Ziggo niet hoog te bieden als geen concurrent is. Er zijn ook bod van RTL en Canal+

Ik ga geen reclame maken voor een eigen artikel maar wellicht even zoeken voor meer duiding.

De kans is namelijk klein dat Ziggo-klanten meer gaan betalen voor Formule 1 in het basispakket. Ziggo geeft nu tientallen miljoenen euro per jaar weg aan welkomstbonussen aan nieuwe klanten. Deze miljoen gaat het bij het kopen van F1-uitzendrechten inzetten voor de kosten hiervan. Daarbij slaat het twee vliegen in een klap. Bestande klanten worden eveneens beloond.

En voor klanten van andere providers zoals KPN wordt het dan een heel ander verhaal. Het zou zomaar kunnen dat de prijs van het Ziggo Sport Totaal-abonnement fors duurder wordt. Hierdoor wordt de financiële kloof tussen abonnementen van Ziggo en KPN nog groter. En de keuze door sportliefhebbers voor Ziggo nog makkelijker.

 

Overigens gaat de nieuwe koper van de uitzendrechten waarschijnlijk zoveel betalen dat het kan eisen dat F1 TV Pro niet meer los verkrijgbaar is. Wellicht in het geval van Ziggo dan alleen voor Ziggo-klanten met toegang tot Ziggo Sport Totaal.

Punt blijft het is voorlopig alleen een gerucht dat Ziggo Sport Totaal de enige bieder is. En geruchten horen elders thuis.

 

Ik hoop van niet, dat Ziggo Sport straks de enige aanbieder is. 

De enige bieder voor NL bedoeld @Rowi. . Maar dat geloof ik ook niet, dan hoef Ziggo niet hoog te bieden als geen concurrent is. Er zijn ook bod van RTL en Canal+

Inderdaad ik bedoelde de enige overgebleven bieder voor de uitzendrechten voor NL dat is iets anders dan een aanbieder van de content. 

 

Het zal vast wel via F1TVPRO beschikbaar blijven.  Hoe en in welke vorm zal ook afwachten zijn.

 

Destijds gaf Ziggo de eigen klanten die Ziggo Sport Totaal afnamen ook toegang tot F1TVPRO. Dat kan weer hetzelfde worden. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Alleen maar speculaties, geruchten en vermoedens. Het wordt vanzelf kenbaar gemaakt wie er definitief de uitzendrechten heeft binnengehaald. Het is wel spannend :-) 

Reputatie 4
Badge +2

Hoe duurder dit soort zenders worden, hoe meer mensen hun heil zoeken in iptv. En dat vind ik volkomen logisch!

Reputatie 7
Badge +20

Hoe duurder dit soort zenders worden, hoe meer mensen hun heil zoeken in iptv. En dat vind ik volkomen logisch!

 

Je bedoelt in dit geval illegale IPTV

Dat is iets wat ik zo wie zo nooit zal doen en ook nooit zal aanbevelen.

Eerlijkheid duurt het langst.😉

Reputatie 7

Hierdoor wordt de financiële kloof tussen abonnementen van Ziggo en KPN nog groter.

Je bedoelt waarschijnlijk dat de financiële kloof tussen Ziggo en KPN dan wellicht iets kleiner wordt want naar mijn weten is Ziggo bij vergelijkbare abonnementen/diensten nu nog altijd duurder dan KPN. 

Reputatie 7
Badge +20

Hierdoor wordt de financiële kloof tussen abonnementen van Ziggo en KPN nog groter.

Je bedoelt waarschijnlijk dat de financiële kloof tussen Ziggo en KPN dan wellicht iets kleiner wordt want naar mijn weten is Ziggo bij vergelijkbare abonnementen/diensten nu nog altijd duurder dan KPN. 

 

En @TvG2016 

Je gaat er hierbij vanuit dat iedereen F1 kijkt.

Ik denk niet dat dat zo is.😉

Dat valt op zich wel mee. KPN heeft als voordeel dat het hogere snelheden kan aanbieden met symmetrisch upload. In de basis zijn de prijzen gelijkwaardig. Ik bedoel dan wel zonder allerlei kortingen en bonussen. Dat KPN een voordeel heeft komt door glasvezel met alle bijbehorende voordelen zoals stabiliteit en reactiesnelheid. Ook is het imago en het sentiment rondom Ziggo niet al te goed bijvoorbeeld omdat aan dit bedrijf bij Nederlanders plakt dat het vooral gaat om de winst van de aandeelhouders.

 

En dit alles is voor velen snel vergeten als zij zonder extra te betalen naar Formule 1 kunnen kijken. Content is nog steeds ‘king’. Zeker als Ziggo gewoon internet met een voldoende snelheid voor consumentengebruik kan aanbieden, En dat kunnen zij als is de upload aan de karige kant. En daarnaast is het tv-platform met mogelijkheid tot gebruik van eigen hardware voor menigeen een belangrijk pluspunt.

Reputatie 7
Badge +20

@TvG2016

Nee hoor, dat is voor mij geen reden om naar Ziggo te gaan.

En ik denk dat ik niet de enige bent. 

Ziggo hoopt dat, maar Ziggo heeft eerder F1 uitzendrechten gehad en ook toen gingen de meeste niet over naar Ziggo.

Dus waarom zouden ze dat dan nu wel doen?

 

P.S.

Ik hoop dat F1 TV Pro blijft.

Anders heb ik pech en geen F1 (overleef ik ook wel)😉

Hierdoor wordt de financiële kloof tussen abonnementen van Ziggo en KPN nog groter.

Je bedoelt waarschijnlijk dat de financiële kloof tussen Ziggo en KPN dan wellicht iets kleiner wordt want naar mijn weten is Ziggo bij vergelijkbare abonnementen/diensten nu nog altijd duurder dan KPN. 

 

En @TvG2016 

Je gaat er hierbij vanuit dat iedereen F1 kijkt.

Ik denk niet dat dat zo is.😉

Waarom zou niet iedereen naar Formule 1 kunnen kijken als zij Ziggo-klant is? (ervan uitgaande dat Ziggo de uitzendrechten koopt)

 

Ziggo gaat in ieder geval kwalificaties en races op Ziggo Sport uitzenden. Dit is een digitaal basiskanaal bij Ziggo. Iedere klant kan naar dit ongecodeerd kanaal (ook met eigen apparatuur) kijken. Als je bij Ziggo een internet-only abonnement koopt dat krijg je ‘gratis’ daarbij een ongecodeerd zenderpakket geleverd met ruim 100 tv- en radiozenders waaronder dus Ziggo Sport. En dus kan echt iedere Ziggo-klant zonder extra te betalen in dat geval naar Formule 1 kijken, zelfs dus als geen tv-abonnement wordt gekocht.

 

Tja, of iedereen F1 kijkt? Bij Ziggo lag het gemiddeld aantal kijkers tussen 1.6 en 2 miljoen. Aardig wat mensen kijken dus. Is meer dan 50 procent van de klantenbase van Ziggo.

Reageer