Gerucht: F1 in 2025 terug bij Ziggo

  • 30 March 2024
  • 90 reacties
  • 1683 keer bekeken


Toon eerste bericht

90 reacties

Reputatie 7

Maar Viaplay kan wel een deal gesloten hebben met Talpa voor de lineaire distributie van sport uitzendingen incl. Formule 1 maar als zij de rechten voor Formule 1 volgend jaar kwijtraken dan zullen die dan dus ook niet meer via dat lineaire kanaal gedistribueerd kunnen worden.

Ik vind het ook weer een rare move van Viaplay immers dat betekent dat iedereen die een Viaplay abonnement heeft vanwege de sport of vanwege Formule 1 dat abonnement nu dus zal kunnen opzeggen en gewoon lineair via SBS9 te kunnen gaan kijken.

Ik reageer hier op. 

Maar dit topic gaat over de rechten van Formule 1 in 2025 en daar verandert die samenwerking tussen Viaplay en Talpa dus niets aan. Vandaar dat ik reageerde want nu lijken jouw berichten te suggereren dat F1 in 2025 onder die samenwerking tussen Viaplay en Talpa zouden vallen maar dat is niet zo.

Reputatie 7
Badge +6

Nou en. Ik lees hier ook genoeg off-topic berichten. Het maakt niet uit, dan kun je verder speculeren. Je gaat er zelf ook op in. Had je beter die ene zin ook weg kunnen laten. Wat dus voor mij een reden was om te reageren. 

Reputatie 7
Badge +19

Die deal tussen Talpa en Viaplay betreft inderdaad een deal voor het komende jaar. Wat ik er nu over heb gelezen is dat zeer waarschijnlijk niet alle F1 wedstrijden te zien zullen zijn op SBS 9. Het zal vooral ingezret gaan worden voor voetbalwedstrijden. 

Deze deal zegt dan ook niks over wat er met de rechten in 2025 gaat gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt @Jeroen van KPN 

Reputatie 7

@Raspberry, Wat bedoel je dan met dit bericht?

Weet dat die samenwerking dus niets te maken heeft met wie de uitzendrechten voor F1 in 2025 zal hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier. (Totaal TV ==>  SBS9 wordt ViaPlay TV)

Inderdaad, het is nog niet zeker dat daar de F1 gaat komen.

Ik ben bang dat het Ziggo Sprot wordt (helaas0.

 

Maar het is nog niet 100% zeker.

Reputatie 7

Ik ben bang dat het Ziggo Sprot wordt (helaas0.

Nogmaals, die samenwerking tussen Viaplay en Talpa heeft niets maar dan ook echt helemaal niets te maken met wie de uitzendrechten voor F1 in de jaren vanaf 2025 weet te bemachtigen.

Tot op heden is Ziggo de enige partij die in dat kader genoemd is.

Reputatie 7
Badge +20

Dat had ik al begrepen @wjb 😉

 

Als F1 TV Pro er niet meer is en Ziggo Sport heeft de F1, dan is het voor mij einde F1 (helaas)

Als AOW’er moet je toch op de centjes letten.

Reputatie 2
Badge

Het lijkt erop dat Ziggo de strijd om de uitzendrechten voor Formule 1 gaat winnen, tenminste als we de site GPblog mogen geloven.

Ik ben benieuwd welke prijs daarvoor betaald is en wat dat gaat betekenen voor de prijs van het Ziggo Sport pakket.

Als we daarmee maar niet de heren Mol en die überirritante Plooij terugkrijgen. Dan zet ik F1TV Pro op Engels.

Reputatie 7
Badge +9

Als we daarmee maar niet de heren Mol en die überirritante Plooij terugkrijgen. Dan zet ik F1TV Pro op Engels.

De 2 heren hebben door hun verspreken het gerucht op gang gezet tijdens de race café bij Ziggo. Dus ze zijn zeker daarbij als Ziggo idd uitzendrechten zal krijgen

Reputatie 7
Badge +20

Als we daarmee maar niet de heren Mol en die überirritante Plooij terugkrijgen. Dan zet ik F1TV Pro op Engels.

De 2 heren hebben door hun verspreken het gerucht op gang gezet tijdens de race café bij Ziggo. Dus ze zijn zeker daarbij als Ziggo idd uitzendrechten zal krijgen

 

Jach, ik sluit me meteen aan bij @ArnoK 

Mol etc. moet er niet aan denken. Brrrrrr.

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

Het is dus nog maar de vraag naar wie F1 gaat straks.

Reputatie 7
Badge +28

@TvG2016 gaat uit van :  ‘Door samenwerking met Talpa blijft Formule 1 bij Viaplay’. Dit lees ik op de website van Totaal TV. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@TvG2016 gaat uit van :  ‘Door samenwerking met Talpa blijft Formule 1 bij Viaplay’. Dit lees ik op de website van Totaal TV. 

 

 

Bedoel je dit onderwerp op Totaal TV?

Duidelijk in ieder geval is wel dat het echt de laatste troefkaart is die Viaplay heeft uitgespeeld. En dat op het laatste moment. Viaplay TV is binnen een week uit de grond gestampt. Daarom is op dit moment nog zo weinig bekend over de exacte inhoud van de programmering in de verdere toekomst.

En van FOM is bekend dat zij het totale plaatje liefst inclusief open net belangrijker vindt dan alleen het hoogste getal.

Reputatie 7

En van FOM is bekend dat zij het totale plaatje liefst inclusief open net belangrijker vindt dan alleen het hoogste getal.

Daar zet ik mijn vraagtekens bij want dat zou betekenen dat ze drie jaar terug een hele rare beslissing hebben genomen door de uitzendrechten aan Viaplay te verstrekken.

Nee, zij kozen toen voor een ambitieus plan van een bekende en betrouwbare partner van hen die al langere tijd de uitzendrechten voor diverse landen kocht. En de streamingdienst naar andere markten wilde uitbreiden. Het bedrijf Viaplay Group was op dat moment booming op de beurs. En bood daarnaast ook nog het hoogste bedrag. FOM verkoopt het liefst aan een partij de uitzendrechten voor meerdere landen in een soort van package deal. Zie bijvoorbeeld ook bij Canal+.

Overigens is het normaal dat niet altijd de hoogte bieder de uitzendrechten wint. Zo bood het consortium van providers meer geld dan Disney voor de eredivisierechten. Toch zijn deze aan Disney verkocht.

Reputatie 6
Badge +8

Interessant topic! Ik heb zelf niks met F1, dus mij boeit het niet zoveel. Ik denk alleen dat dit de prijsverschillen tussen oa KPN/Ziggo verklaard. Iets wat mij tijdje terug eens binnen schoot.

Ik gok dat Ziggo de afgelopen jaren al druk bezig is geweest om een flinke pot voor dit te regelen. Om die rechten sowieso weer binnen te krijgen en gezond te blijven. Het zijn vermoedens, maar het zou mij niks verbazen als bijvoorbeeld al een percentage van 30%-50% is betaald door bestaande Ziggo klanten van afgelopen jaren. En dat de rest van de winst gepakt moet worden door nieuwe abonnees enzovoort. Waardoor er bij Ziggo minder gestunt kon worden met de prijzen vergeleken bijvoorbeeld KPN/Odido.

Want één ding is zeker, er is vast en zeker meer betaald dan 30 miljoen (per jaar) wat Viaplay heeft moeten betalen.

Reputatie 7
Badge +20

Extra groede informatie voor mensen die via ViaPlayTV op kanaal 19 gaan kijken.

KPN overweegt om dit straks in de best mogelijke stream te gaan doorgeven.

Bron, zie hier.

Extra groede informatie voor mensen die via ViaPlayTV op kanaal 19 gaan kijken.

KPN overweegt om dit straks in de best mogelijke stream te gaan doorgeven.

Bron, zie hier.

Ik vind de beeldkwaliteit via de DIW nu al geweldig @joop2011 

 

Reputatie 7
Badge +28

Interessant topic! Ik heb zelf niks met F1, dus mij boeit het niet zoveel. Ik denk alleen dat dit de prijsverschillen tussen oa KPN/Ziggo verklaard. Iets wat mij tijdje terug eens binnen schoot.

 

Hier idem dito. Ook ik volg de Formule 1 niet zo. Weet alleen dat Max Verstappen vrijwel altijd wint. 

Zelf ga ik vanmiddag naar Parijs - Roubaix kijken. Gelukkig is mijn favoriete sport wielrennen nog steeds via de zenders uit het Basispakket te bekijken. Maar hoe lang nog???? 

Ik ben wel van mening dat die zenders met duur aangeschafte sportrechten in aanvullende pakketten moeten komen, zodat alleen de echte liefhebbers hiervoor gaan betalen. En KPN zou het sieren om dit voor ESPN ook zo in te richten.  

Reputatie 5
Badge +3

als KPN en Ziggo deze keer hun poot stijf houden zou dat laatste wel eens kunnen gebeuren, de vorige keer toen ESPN de eredivisie belasting wilde invoeren liep het contract met KPN eerder af dan met Ziggo, KPN kon toen weinig anders dan er mee akkoord gaan anders geen ESPN via KPN ( en de kans dat vele zouden overstappen naar Ziggo) 

later had Ziggo het zelfde probleem, nu lopen de contracten allemaal op het zelfde moment af, dus als geen van beide nu bij het kruisje tekenen, heeft ESPN een probleem want wel betalen en geen inkomsten. 

 

Dat laatste blijkt niet het geval te zijn. Bij niet iedere provider loopt distributieovereenkomst gelijk af.

Reputatie 5
Badge +3

het contract met ESPN en de eredivisies liep af lijkt me sterk dat er dan contracten met providers doorlopen nadat het contracten met ESPN zijn afgelopen, maar noem eens namen dan. 

Alleen de manier van benaderen, laat mij denken…..laat maar.

 

Reageer