Gerucht: F1 in 2025 terug bij Ziggo

  • 30 March 2024
  • 90 reacties
  • 1680 keer bekeken


Toon eerste bericht

90 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@TvG2016 

Ik bedoel natuurlijk mensen die geen klant van Ziggo zijn.

Dit is het forum van KPN, dus in dit geval klanten van KPN bedoelde ik, maar ook die van andere providers.

Lees ook mijn laatste reactie.😉

 

Reputatie 7

In de basis zijn de prijzen gelijkwaardig. Ik bedoel dan wel zonder allerlei kortingen en bonussen.

Voor een 1000Mbps KPN abonnement met 2 TV ontvangers (voor gratis opnemenpakket) en Ziggo Sport Totaal betaal je €84,99.

 

Bij Ziggo betaal je voor een Elite abonnement met TV Max en 2 mediaboxen €95,- per maand.

 

Dat is toch een verschil van €10,- per maand.

Reputatie 4
Badge +2

Hoe duurder dit soort zenders worden, hoe meer mensen hun heil zoeken in iptv. En dat vind ik volkomen logisch!

 

Je bedoelt in dit geval illegale IPTV

Dat is iets wat ik zo wie zo nooit zal doen en ook nooit zal aanbevelen.

Eerlijkheid duurt het langst.😉

Een goed principe. Maar er zijn grenzen vind ik. Als je gedwongen wordt om een abonnement op pakweg 27 dure streamingdiensten of aanvullende pakketten te nemen en je krijgt de mogelijkheid in plaats daarvan voor een paar euro paar maand alles te kunnen zien, dan kies ik toch echt wel voor illegale IPTV. 

Reputatie 7
Badge +8

Hoe duurder dit soort zenders worden, hoe meer mensen hun heil zoeken in iptv. En dat vind ik volkomen logisch!

 

Je bedoelt in dit geval illegale IPTV

Dat is iets wat ik zo wie zo nooit zal doen en ook nooit zal aanbevelen.

Eerlijkheid duurt het langst.😉

Een goed principe. Maar er zijn grenzen vind ik. Als je gedwongen wordt om een abonnement op pakweg 27 dure streamingdiensten of aanvullende pakketten te nemen en je krijgt de mogelijkheid in plaats daarvan voor een paar euro paar maand alles te kunnen zien, dan kies ik toch echt wel voor illegale IPTV. 

En om er naar te kijken is nu gemakkelijker dan ooit. Je kunt gewoon de TV+ Box gebruiken. 😉

In de basis zijn de prijzen gelijkwaardig. Ik bedoel dan wel zonder allerlei kortingen en bonussen.

Voor een 1000Mbps KPN abonnement met 2 TV ontvangers (voor gratis opnemenpakket) en Ziggo Sport Totaal betaal je €84,99.

 

Bij Ziggo betaal je voor een Elite abonnement met TV Max en 2 mediaboxen €95,- per maand.

 

Dat is toch een verschil van €10,- per maand.

Het is appels met peren vergelijken. Prijsstructuur bij Ziggo is heel anders opgebouwd. Daarnaast vergeet je abonnement van streamingdienst SkyShowtime mee te nemen in deze berekening. En je moet ook bij KPN het Pluspakket in de berekening opvoeren. Daarnaast is het aanbod van films en series bij het Ziggo-abonnement groter dan bij KPN. En biedt Ziggo standaard een ongecodeerd tv-pakket met ruim 100 tv- en radiozenders met vrije hardware keuze mogelijkheid. Maar in de kern komt het er op neer dat prijzen vergelijkbaar zijn. Zeker bij lagere internetsnelheid doe meer conform zijn met het daadwerkelijke datagebruik van de consument.

 

Het is gewoon de keuze waar jij je als consument het meest prettig voelt. En persoonlijk kan ik mij goed voorstellen dat dit bij een KPN glasvezelverbinding is. Heb toevallig zelf zowel KPN als Ziggo. Ik gebruik vanwege stabiliteit en hogere upload standaard KPN en heb Ziggo als backup draaien.

Reputatie 7
Badge +20

@TvG2016 en @wjb 

Ik betaal bij KPN glasvezel € 60,-- per maand.

Ik heb:

100 MB up en 100 MB down

Pluspakket gratis (omdat ik ook mobiel van KPN heb)

2 KPN tv ontvanger (Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

En als ik op de Ziggo site kijkt, ben je met Lite (het goedkoopste pakket) al meer kwijt en heb je minder.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe duurder dit soort zenders worden, hoe meer mensen hun heil zoeken in iptv. En dat vind ik volkomen logisch!

 

Je bedoelt in dit geval illegale IPTV

Dat is iets wat ik zo wie zo nooit zal doen en ook nooit zal aanbevelen.

Eerlijkheid duurt het langst.😉

Een goed principe. Maar er zijn grenzen vind ik. Als je gedwongen wordt om een abonnement op pakweg 27 dure streamingdiensten of aanvullende pakketten te nemen en je krijgt de mogelijkheid in plaats daarvan voor een paar euro paar maand alles te kunnen zien, dan kies ik toch echt wel voor illegale IPTV. 

 

Hoe je het went of keert, het is en blijft illegaal.

En Brein is hier heel erg scherp op en de kans dat je een boete van enkele duizenden Euro's krijgt is ook groot.

 

Dus wat je er ook van vind, maakt mij niets uit.

Een paar streamingdiensten legaal is voldoende en af toe wisselen is ook leuk.

Omdat ik geen dief of crimineel bent, houd ik het netjes en legaal. 😉

 

F1 kijk ik via F1 TV Pro.

Reputatie 4
Badge +2

Hoe duurder dit soort zenders worden, hoe meer mensen hun heil zoeken in iptv. En dat vind ik volkomen logisch!

 

Je bedoelt in dit geval illegale IPTV

Dat is iets wat ik zo wie zo nooit zal doen en ook nooit zal aanbevelen.

Eerlijkheid duurt het langst.😉

Een goed principe. Maar er zijn grenzen vind ik. Als je gedwongen wordt om een abonnement op pakweg 27 dure streamingdiensten of aanvullende pakketten te nemen en je krijgt de mogelijkheid in plaats daarvan voor een paar euro paar maand alles te kunnen zien, dan kies ik toch echt wel voor illegale IPTV. 

 

Hoe je het went of keert, het is en blijft illegaal.

En Brein is hier heel erg scherp op en de kans dat je een boete van enkele duizenden Euro's krijgt is ook groot.

 

Dus wat je er ook van vind, maakt mij niets uit.

Een paar streamingdiensten legaal is voldoende en af toe wisselen is ook leuk.

Omdat ik geen dief of crimineel bent, houd ik het netjes en legaal. 😉

 

F1 kijk ik via F1 TV Pro.

En ik houd het bij IPTV zolang het aanbod steeds verder versnipperd wordt waardoor ik gedwongen wordt steeds meer te betalen voor dezelfde content. En dat vind ik niet crimineel. Ik vind het eerder crimineel dat mensen steeds meer moeten betalen voor dezelfde content. 

Crimineel is ook dat het hierdoor voor lagere inkomens steeds meer onmogelijk wordt om op een legale manier naar bijvoorbeeld F1 of voetbal te kijken. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Crimineel is ook dat het hierdoor voor lagere inkomens steeds meer onmogelijk wordt om op een legale manier naar bijvoorbeeld F1 of voetbal te kijken. 

Dat aanbod/prijzen te duur zijn voor lagere inkomens is niet crimineel, maar noem ik gewoon erg vervelend. (Ik neem aan dat jij het ook niet goed vindt dat mensen met lagere inkomens voor hun boodschappen proletarisch winkelen?)

Reputatie 7
Badge +20

En ik houd het bij IPTV zolang het aanbod steeds verder versnipperd wordt waardoor ik gedwongen wordt steeds meer te betalen voor dezelfde content. En dat vind ik niet crimineel. Ik vind het eerder crimineel dat mensen steeds meer moeten betalen voor dezelfde content. 

Crimineel is ook dat het hierdoor voor lagere inkomens steeds meer onmogelijk wordt om op een legale manier naar bijvoorbeeld F1 of voetbal te kijken. 

 

 

Niemand dwingt je ergens toe.

Je hoeft niet alle pakketten af te nemen.

En je bent in dit geval niet meer of minder dan een dief (dus een crimineel) (ook al betaal je ervoor).

En BREIN zit er momenteel echt bovenop en de boetes zijn enkele duizenden Euro's.

 

Ik waarschuw je alleen maar.

Wat je er verder mee doet, is aan jou.

 

Verder laat ik het hierbij, want daar gaat dit topic (gelukkig) helemaal niet over.

 

P.S.

Ik ben met pensioen en kan dus ook niet alles.

Dus maak ik gewoon een keuze.

Maar ik ben geen dief en dus bij mij geen illegale IPTV.

Reputatie 7

Ik denk dat het een goed idee is om het gesprek over iptv te beëindigen. Voor het van geven van een mening doorrolt in aansporen en/of informatie geven over hoe. 

Reputatie 7
Badge +20

F1 via Ziggo i.p.v. ViaPlay is voor de meeste mensen van de regen in de drup.

Uitgezonderd als je Ziggo hebt.😣

 

Maar hopelijk blijft de keuze voor F1 TV Pro wel bestaan.

 

Anders is het ook voor mij einde F1 kijken.😣

Reputatie 7

Crimineel is ook dat het hierdoor voor lagere inkomens steeds meer onmogelijk wordt om op een legale manier naar bijvoorbeeld F1 of voetbal te kijken. 

Dat aanbod/prijzen te duur zijn voor lagere inkomens is niet crimineel, maar noem ik gewoon erg vervelend. (Ik neem aan dat jij het ook niet goed vindt dat mensen met lagere inkomens voor hun boodschappen proletarisch winkelen?)

En toch denk ik dat die prijzen naar beneden zouden kunnen als er eindelijk eens wetgeving zou komen die het alleenrecht op diensten en producten verbiedt. Het is mijns inziens van de zotte dat partijen zich een monopoliepositie kunnen verwerven en zo de prijzen dus hoog kunnen houden.

Dit hebben we destijds ook al gezien met FOX Sports (nu ESPN) die zich een monopolie kon verwerven op het eredivisievoetbal om vervolgens de providers het mes op de keel te zetten en er een voetbaltax doorheen wist te drukken waardoor de providers veel (heel veel) meer geld moesten betalen voor het kunnen doorgeven van eredivisievoetbal. Daar hadden providers destijds gezamelijk een blok moeten vormen om dat tegen te gaan. Maar ja, dat blok kwam er niet immers Ziggo voelde zich niet geroepen daaraan mee te doen immers zij ontsprong de dans nog een jaartje en zag commercieel gewin bij die ontwikkeling.

Ook bij de uitzendrechten van Formule 1 zou het eigenlijk zo moeten zijn dat Ziggo zich niet het alleenrecht zou moeten kunnen verwerven. En als daarbij F1 TV Pro ook nog eens geblokkeerd zou worden dan is het wat mij betreft hoog tijd dat toezichthouders ingrijpen.

De nieuwe koper van de uitzendrechten gaat waarschijnlijk zoveel betalen dat losse verkoop van F1 TV Pro op de tocht komt te staan of als het wel mogelijk blijft nog veel duurder gaat worden dan nu het geval is (bij verlenging van abonnement geen jaarabonnement meer en alleen maandabonnement €11,95).

Reputatie 7
Badge +20

Crimineel is ook dat het hierdoor voor lagere inkomens steeds meer onmogelijk wordt om op een legale manier naar bijvoorbeeld F1 of voetbal te kijken. 

Dat aanbod/prijzen te duur zijn voor lagere inkomens is niet crimineel, maar noem ik gewoon erg vervelend. (Ik neem aan dat jij het ook niet goed vindt dat mensen met lagere inkomens voor hun boodschappen proletarisch winkelen?)

En toch denk ik dat die prijzen naar beneden zouden kunnen als er eindelijk eens wetgeving zou komen die het alleenrecht op diensten en producten verbiedt. Het is mijns inziens van de zotte dat partijen zich een monopoliepositie kunnen verwerven en zo de prijzen dus hoog kunnen houden.

Dit hebben we destijds ook al gezien met FOX Sports (nu ESPN) die zich een monopolie kon verwerven op het eredivisievoetbal om vervolgens de providers het mes op de keel te zetten en er een voetbaltax doorheen wist te drukken waardoor de providers veel (heel veel) meer geld moesten betalen voor het kunnen doorgeven van eredivisievoetbal. Daar hadden providers destijds gezamelijk een blok moeten vormen om dat tegen te gaan.

 

@wjb

Uiteraard heb je helemaal gelijk.

 

Maar dat geld voor heel erg veel dingen.

Waarom moeten zangers, filmsterren, sporters, etc. miljonair worden?

Ze mogen best goed verdienen, maar de salarissen slaan gewoon helemaal nergens op.

En dat zou ook veel kunnen schelen in de diverse prijzen en abonnementen.  (denk ik).

Hierdoor wordt de financiële kloof tussen abonnementen van Ziggo en KPN nog groter.

Je bedoelt waarschijnlijk dat de financiële kloof tussen Ziggo en KPN dan wellicht iets kleiner wordt want naar mijn weten is Ziggo bij vergelijkbare abonnementen/diensten nu nog altijd duurder dan KPN. 

Vergelijk je dan wel echt eerlijk het TV Max pakket is verhoudingsgewijs toch net iets goedkoper dan het KPN tv pakket aangevuld met Ziggo Sport Totaal en Skyshowtime. Vergelijk je op basis van TV Start ligt dit mogelijk anders.

 

Ik zie net dat dit al eerder is genoemd.

Reputatie 7
Badge +9

Wat man ook graag vergeet, bij ziggo krijgt man een gratis wifi repeater voor de duur van de abo, bij kpn kost het 2,50 per maand.

Reputatie 7
Badge +6

Gelukkig was het maar een gerucht, zoals weer eens is gebleken. Geen Ziggo. Persoonlijk ben ik hier blij mee. Het is bekend;

Talpa sluit deal met Viaplay: SBS 9 wordt Viaplay TV en gaat Formule 1 uitzenden; 

https://www.telegraaf.nl/entertainment/445008278/talpa-sluit-deal-met-viaplay-sbs-9-wordt-viaplay-tv-en-gaat-formule-1-uitzenden

Reputatie 7

Gelukkig was het maar een gerucht, zoals weer eens is gebleken. Geen Ziggo. Persoonlijk ben ik hier blij mee. Het is bekend;

Talpa sluit deal met Viaplay: SBS 9 wordt Viaplay TV en gaat Formule 1 uitzenden; 

https://www.telegraaf.nl/entertainment/445008278/talpa-sluit-deal-met-viaplay-sbs-9-wordt-viaplay-tv-en-gaat-formule-1-uitzenden

Maar dat artikel in de Telegraaf zegt toch helemaal niets over wie de rechten van F1 vanaf 2025 zal hebben?

Reputatie 7
Badge +6

Dat klopt, dat deel is nog niet bekend en dan is het nog steeds een gerucht. Ik was zelf een beetje te enthousiast met reageren. Klein foutje :-)

Nu is er een deal gesloten;
Zo gaan ze van start:
Streamingdienst Viaplay is vanaf 5 april te zien op een lineair televisiekanaal: SBS9 wordt omgedoopt tot Viaplay TV. Dat hebben de Scandinavische dienst en Talpa Network aangekondigd. Dat houdt in dat een deel van de content van Viaplay uitgezonden wordt op het openbare televisiekanaal en daardoor voor iedereen bereikbaar is. De eerste live-uitzending van Viaplay TV wordt de tweede vrije training voor de Grand Prix van Japan van aanstaande vrijdag. Later op de dag wordt ook de talkshow Shakedown uitgezonden. De kwalificatie op zaterdag en de race op zondag worden vanaf 13.00 uur integraal uitgezonden. Op zondagavond volgt nog een samenvatting van de race.

 

Reputatie 7

Maar Viaplay kan wel een deal gesloten hebben met Talpa voor de lineaire distributie van sport uitzendingen incl. Formule 1 maar als zij de rechten voor Formule 1 volgend jaar kwijtraken dan zullen die dan dus ook niet meer via dat lineaire kanaal gedistribueerd kunnen worden.

Ik vind het ook weer een rare move van Viaplay immers dat betekent dat iedereen die een Viaplay abonnement heeft vanwege de sport of vanwege Formule 1 dat abonnement nu dus zal kunnen opzeggen en gewoon lineair via SBS9 te kunnen gaan kijken.

Reputatie 7
Badge +6

Niet als je alles of veel wilt zien.

Viaplay TV zal een 'selectie' uit het sportaanbod van Viaplay tonen, met onder andere Formule 1-races, darts van de Professional Darts Corporation en voetbalwedstrijden uit de Engelse Premier League en Duitse Bundesliga. Naast sportevenementen blijft Viaplay TV ook series en films van zowel nationale als internationale makers uitzenden. Alle sportcontent die op de zender wordt vertoond, blijft beschikbaar op Viaplay.

Viaplay laat aan de NOS weten dat niet alle Formule 1-wedstrijden op Viaplay TV getoond worden. De races zullen ook op een later tijdstip op de zender worden vertoond. Zo begint de komende Formule 1-race in Japan om 7.00 uur, maar zal deze pas om 13.00 uur op Viaplay TV worden uitgezonden.

Reputatie 7

Maar nogmaals, dat artikel zegt helemaal niets over 2025.

Er is een deal tussen Viaplay en Talpa, maar als Viaplay in 2025 de rechten niet meer heeft om F1 te distribueren dan zal F1 in 2025 dus ook niet meer via SBS9 (Viaplay TV) te zien zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Maar Viaplay kan wel een deal gesloten hebben met Talpa voor de lineaire distributie van sport uitzendingen incl. Formule 1 maar als zij de rechten voor Formule 1 volgend jaar kwijtraken dan zullen die dan dus ook niet meer via dat lineaire kanaal gedistribueerd kunnen worden.

Ik vind het ook weer een rare move van Viaplay immers dat betekent dat iedereen die een Viaplay abonnement heeft vanwege de sport of vanwege Formule 1 dat abonnement nu dus zal kunnen opzeggen en gewoon lineair via SBS9 te kunnen gaan kijken.

Ik reageer hier op;

Niet als je alles of veel wilt zien.

Viaplay TV zal een 'selectie' uit het sportaanbod van Viaplay tonen, met onder andere Formule 1-races, darts van de Professional Darts Corporation en voetbalwedstrijden uit de Engelse Premier League en Duitse Bundesliga. Naast sportevenementen blijft Viaplay TV ook series en films van zowel nationale als internationale makers uitzenden. Alle sportcontent die op de zender wordt vertoond, blijft beschikbaar op Viaplay.

Viaplay laat aan de NOS weten dat niet alle Formule 1-wedstrijden op Viaplay TV getoond worden. De races zullen ook op een later tijdstip op de zender worden vertoond. Zo begint de komende Formule 1-race in Japan om 7.00 uur, maar zal deze pas om 13.00 uur op Viaplay TV worden uitgezonden.

Reputatie 7
Badge +6

Maar nogmaals, dat artikel zegt helemaal niets over 2025.

Er is een deal tussen Viaplay en Talpa, maar als Viaplay in 2025 de rechten niet meer heeft om F1 te distribueren dan zal F1 in 2025 dus ook niet meer via SBS9 (Viaplay TV) te zien zijn.

Maar nogmaals, daar heb ik niet over. Ik reageer op je zin, waar het wel over gaat; 

Ik vind het ook weer een rare move van Viaplay immers dat betekent dat iedereen die een Viaplay abonnement heeft vanwege de sport of vanwege Formule 1 dat abonnement nu dus zal kunnen opzeggen en gewoon lineair via SBS9 te kunnen gaan kijken.

Reageer