Beantwoord

HDMI-CEC niet ondersteund op tv-ontvanger KPN

  • 10 December 2019
  • 93 reacties
  • 5278 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

93 reacties

ik heb de oude tv ontvanger HMB2260 gewoon achter de tv geplakt

de infrarood is sterk genoeg dat het geen directe straalverbinding nodig heeft

maakt niet uit hoe ik de ab in de kamer richt werkt super goed

 

 

Badge +12

ik heb de oude tv ontvanger HMB2260 gewoon achter de tv geplakt

de infrarood is sterk genoeg dat het geen directe straalverbinding nodig heeft

maakt niet uit hoe ik de ab in de kamer richt werkt super goed

 

 

 

Dat is helemaal geen vreemde oplossing. Sterker nog, ik heb gisteren een nieuwe VIP5202 binnen gekregen en daar zit tegenwoordig gewoon een reepje klittenband bij (ondanks infrarood).

Reputatie 7

De VIP5202 wordt met Bluetooth bediend.

Dat was ook de reden voor mijn vraag aan @SebastiaanBBB immers de STB hoeft dan helemaal niet in het zicht te staan.

Badge +12

De VIP5202 wordt met Bluetooth bediend.

Dat was ook de reden voor mijn vraag aan @SebastiaanBBB immers de STB hoeft dan helemaal niet in het zicht te staan.

Ik bedoel inderdaad bluetooth i.p.v. infrarood 😅😅

Ik heb een decoder die nog niet werkt met Bluetooth, zal morgen even het exacte type nummer bekijken, maar het is infrarood zo te zien. Probleem blijft, ik wil gewoon met mijn tv afstandsbediening de decoder bedienen, wat niet mogelijk lijkt met kpn. Wij hebben het er hier al thuis over gehad, het lijkt erop dat ziggo hier toch het beste bij ons past qua wensen. Verkoper van het toestel ook nog gesproken, gaf aan dat hun ervaring met deze tv en de hdmi cec koppeling met de mediabox van ziggo prima is.

Badge +12

Ik heb een decoder die nog niet werkt met Bluetooth, zal morgen even het exacte type nummer bekijken, maar het is infrarood zo te zien. Probleem blijft, ik wil gewoon met mijn tv afstandsbediening de decoder bedienen, wat niet mogelijk lijkt met kpn. Wij hebben het er hier al thuis over gehad, het lijkt erop dat ziggo hier toch het beste bij ons past qua wensen. Verkoper van het toestel ook nog gesproken, gaf aan dat hun ervaring met deze tv en de hdmi cec koppeling met de mediabox van ziggo prima is.

Wordt het wel of niet kunnen bedienen van de box met de ab aan de tv reden om over te stappen? Ik zou daar eens hééééél goed over nadenken! Ik heb tv gehad van die club. Ik ben soms best kritisch op KPN/XS4ALL maar het tv-platform is echt vele malen beter dat van Ziggo! Beeld is prima maar de boxen zijn slecht en je krijgt er tegenwoordig maximaal één (.....). Koop dan een Harmony of zo. Dan heb je het ook voor elkaar.

Precies. Bij Ziggo één box waarmee je kunt opnemen en de opnamen bekijken en begin gemist/terugkijken tot een week. De Mediabox XL in het abonnement TV Complete en de Next met TV Max. Van af 2de box de Humax 5300c (google er maar op); alleen lineair kijken.

Maar, waarom wil je per se de ab van de televisie zelf gebruiken? Voor ‘’televisie kijken’’ kun je álles met de kpn ab.

Je kunt áltijd af met één ab.

Tijdens ‘’televisie'’ kijken de ab van KPN.
Met gebruik van de smart-apps in de tv de ab van de tv.

Reputatie 6
Badge +8

Precies. Bij Ziggo één box waarmee je kunt opnemen en de opnamen bekijken en begin gemist/terugkijken tot een week. De Mediabox XL in het abonnement TV Complete en de Next met TV Max. Van af 2de box de Humax 5300c (google er maar op); alleen lineair kijken.

Maar, waarom wil je per se de ab van de televisie zelf gebruiken? Voor ‘’televisie kijken’’ kun je álles met de kpn ab.

Je kunt áltijd af met één ab.

Tijdens ‘’televisie'’ kijken de ab van KPN.
Met gebruik van de smart-apps in de tv de ab van de tv.

De Smart Apps in de TV zijn een stuk beter en stabieler dan die van KPN. En als de box van KPN nu gewoon HDMI-CEC zou ondersteunen, kan je voor alles gewoon de AB van je TV gebruiken ipv dat er dus 2 op de tafel liggen. Idem voor het menu van de TV. En dan nog de apps die er niet zijn voor de KPN box (Disney+, Kodi, etc...)

JIJ hebt er toch geen last van als het wel ondersteund wordt? Ik snap niet waarom je zo anti lijkt te zijn. Het is gewoon dom dat het nog niet geïmplementeerd is. Net zoals Glas op 1.

@TFHFony

Ik ben het volkomen met je eens

omdat ik ook alles met 1 ab wil doen

En met mijn Android TV zou ik dan met 2 afstandsbedieningen zitten te klooien

Het kan wel maar erg makkelijk is anders

Reputatie 6
Badge +8

@TFHFony

Ik ben het volkomen met je eens

omdat ik ook alles met 1 ab wil doen

En met mijn Android TV zou ik dan met 2 afstandsbedieningen zitten te klooien

Het kan wel maar erg makkelijk is anders

Same Here…

Ook ik heb een Android TV waar veel functionaliteit in zit. En VEEEL beter dan in de KPN box. Ik wil die box alleen gebruiken voor LiveTV. Voor apps gebruik ik wel mijn TV.  En er is nota bene gewoon een standaard voor. Maar KPN heeft zo nodig voor de moeilijke weg gekozen, die lang niet met alle apparatuur werkt en ook nog eens gecastreerd is qua functionaliteit.

En daarnaast is de AB van KPN nou eenmaal ook niet echt een kwalitatief tof-product.

@TFHFony

Ik ben het volkomen met je eens

omdat ik ook alles met 1 ab wil doen

En met mijn Android TV zou ik dan met 2 afstandsbedieningen zitten te klooien

Het kan wel maar erg makkelijk is anders

Same Here…

Ook ik heb een Android TV waar veel functionaliteit in zit. En VEEEL beter dan in de KPN box. Ik wil die box alleen gebruiken voor LiveTV. Voor apps gebruik ik wel mijn TV.  En er is nota bene gewoon een standaard voor. Maar KPN heeft zo nodig voor de moeilijke weg gekozen, die lang niet met alle apparatuur werkt en ook nog eens gecastreerd is qua functionaliteit.

En daarnaast is de AB van KPN nou eenmaal ook niet echt een kwalitatief tof-product.


Precies dit. 😉

De tv werkt prima, Netflix en Rakuten starten op met 1 druk op de knop, alles flitsend snel en gebruiksvriendelijk, enige plaatje wat niet werkt zoals ik wil is de Kpn decoder. Het is een wat drukke week, van het weekend definitief bepalen hoe we het op gaan lossen. Wanneer de kpn decoder hdmi cec zou ondersteunen dan zou ik voor mij de ideale situatie hebben, nu lijkt het erop dat het Ziggo moet worden met of de decoder of een ci++ kaart. Ik ben bereid daarvoor wat meer te betalen dan kpn en mogelijk functionaliteit in te leveren zoals terug te kijken, dat is wat mij betreft ondergeschikt aan de rest. Van het weekend gaan we hier de keuze definitief maken. Ik heb geen glas aanbieder kunnen vinden welke een decoder levert met hdmi cec ondersteuning.

Ik heb een redelijk recente Samsung TV en gebruik alleen de bijgeleverde afstandsbediening. Dat was aan het begin heel even wennen maar ik vind hem nu veel en veel prettiger dan de KPN afstandsbediening. Voor mij zou het handig zijn als de 4K ontvanger aan gaat als ik de TV aanzet en weer uit als de TV uitgezet wordt. Lijkt mij geen rocket science toch?

Ik zie ook graag HDMI-CEC als functie terug. Als ik nu  switch tussen de appleTV en de KPN BOX dan moet ik perse de receiver remote pakken om daar te switchen naar de kpn box, erg irritant. Wanneer gaan we HDMI-CEC zien KPN? Ben net over van ziggo (next box) naar kpn. Bij de next Box werkte dit super

Heel jammer dat er geen HDMI-CEC op de 4K ontvangers van KPN zit. Iedereeen kan hier wel roepen je moet dit zo gebruiken en dat zo gebruiken maar ik wil graag zelf controle over hoe en wat ik aansluit. Ik gebruik geen apps van mijn smart tv en ook zeker niet van de KPN ontvanger. Ik wil zoals zovelen hier de TV ontvanger alleen gebruiken om TV te kijken. Het liefst heb ik helemaal geen kastje meer maar een goed alternatief is er nog niet (een apple TV app, met streams in hoge kwaliteit zou een optie zijn). 

 

Ja, ik kan ook een logitech harmony remote gebruiken maar wil graag de remote van mijn TV kunnen gebruiken om alles aan te sturen. Dit kan voor mijn apple tv, receiver, tv maar helaas niet voor de KPN 4K ontvanger. Erg jammer.

Reputatie 1

Ik ben sinds vandaag overgestapt van Ziggo naar KPN en ging er gemakshalve vanuit dat HDMI-CEC gewoon zou werken met het Arris kastje, net zoals bij mijn Apple TV. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn, erg jammer. Ik hoop dat KPN dit snel oplost.

Ik kan niet wachten tot hdmi cec ondersteund wordt. Is al bekend wanneer dit beschikbaar komt?

Reputatie 1

Wellicht kan iemand van KPN hier reageren? Ik vind het zo armoedig om weer met meerdere afstandbedieningen te moeten klooien. Is het anders mogelijk zelf een andere ontvanger te kopen, of moet persé de Arris worden gebruikt?

Het is niet bekend of… en indien wel wanneer HDMI CEC komt.

@ marcovr1980. Bij KPN werkt het alleen met de door KPN in bruikleen/huur verstrekte apparaten. Het is bij vrijwel geen enkele provider nog mogelijk eigen aangeschafte apparatuur te gebruiken. 

Je hebt overigens zelden maar meer dan één afst.bed. nodig en hooguit 2 '’tegelijk'’.

Ik heb zelf liever meer afst.bed. zodat ik ook “in de hand heb” welk apparaat ik bedien. Hier kan alles met HDMI CEC (KPN uitg.) maar ik heb 't uit staan op de volumebediening van de versterker met de KPN remote (via de tv dus) na.

Op het forum van Ziggo lees ik bv. '’klachten'’ dat als men alleen radio wil luisteren en de tv uitzet ook de ontvanger uitgaat.

Op een Logitech Harmony remote kun je ook al je apparaten instellen inclusief de KPN ontvanger.

Reputatie 1

Thanks @PeterG 

Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar zo’n Harmony.

Reputatie 4
Badge +2

HDMI CEC zit in de planning! :wink:

Yep, inmiddels 7 maanden geleden. De enige wijziging die ik tot dusver heb gezien in de software van de KPN ontvanger is een halfbakken optie om een video achtergrond bij de kanalen te krijgen ( die overigens niet meeschakelt als je in de programmalijst bladerd naar andere zenders, dus halfbakken ). Wie bedacht heeft dat DAT belangrijk is snapt niet helemaal waar de klanten op zitten te wachten… maar we wachten wel weer.

Ik begin te vermoeden dat de Arris TV kastjes het HDMI-CEC wel ondersteunen maar door de ingebakken “ standby” optie nimmer helemaal in standby komen wat als gevolg heeft dat de software steeds opnieuw geladen moet worden. Er blijft - naar mijn idee - een lijntje lopen naar de KPN servers die de software updaten maar ook de verbinding met de klant overeind houden in deze “ stand-by” stand. Daardoor zal een HDMI-CEC nimmer gaan werken.

Oplossing ?  Arris kastje eruit gooien en bijvoorbeeld een Apple TV App maken waar alle streams in zitten, die is er ook voor Android maar voor Apple is er nagenoeg niets...terwijl KPN vanaf het begin groot inzette op Apple met de iPhone en meer…. Ik snap er niets meer van …

Jammer dat we als betalende klanten zoveel mogen zeggen maar niet gehoord worden…

 

Peter
 

De ontwikkeling van nieuwe functies heeft flinke achterstand opgelopen door de traagheid. Maanden idd.

Heren. De update is dat het op de planning staat en geïmplementeerd zal gaan worden. Men werkt er dus aan. Wanneer het zal gaan gebeuren is echter nog niet duidelijk. 

Hallo @Bart_ ,

Het is 7 maanden sinds de laatste update. Valt er inmiddels al wat meer te vertellen?

 

Groet,

Sander

Reputatie 4
Badge +2

Heren. De update is dat het op de planning staat en geïmplementeerd zal gaan worden. Men werkt er dus aan. Wanneer het zal gaan gebeuren is echter nog niet duidelijk. 

Hallo @Bart_ ,

Het is 7 maanden sinds de laatste update. Valt er inmiddels al wat meer te vertellen?

 

Groet,

Sander

Helaas Sander, geen ontwikkelingen...irritante stilte….

 

Ik wil ook heel graag HDMI CEC gebruiken

 

Beste KPN, ik gebruik (via xs4all) ook de Arris VIP5202 het is erg jammer/vervelend dat HDMI-CEC niet ondersteund wordt. Bij alle andere apparaten (PS4, Nintendo Switch, Apple TV4) gaat mijn LG OLED keurig aan en op de juiste HDMI poort. Behalve bij de VIP5202. Met name de automatische poort selectie word in ons huishouden als een groot gemis ervaren.

Ik las op dit forum dat HDMI-CEC mogelijk geïmplementeerd wordt in een toekomstige update.

Kunt u mij hierover al meer duidelijkheid verschaffen?

 

Vriendelijke groet,

Coen