Beantwoord

HDMI-CEC niet ondersteund op tv-ontvanger KPN

  • 10 December 2019
  • 93 reacties
  • 5278 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

93 reacties

Keep on dreaming….

ik volg de discussie over gebruiksgemak al jaaaren. Maar daar heeft KPN nog nooit van gehoord. HDMI-CEC of een fatsoenlijke app voor Sony of Apple TV …. Waarom heb ik eigenlijk nog steeds geen Ziggo abonnement. Die kijken naar wat hun klanten willen. En dat siert Ziggo. Kom op KPN. Mijn geduld raakt op. 
 

Reputatie 1

Eerlijk gezegd ben ik het wachten ook wel zat. In een ander topic werd aangegeven dat men er aan werkte, maar dat is meen ik al meer dan een half jaar geleden. Ik ben begin 2020 van Ziggo naar KPN gegaan en over het internet ben ik erg tevreden, maar dat tv kijken vind ik maar onhandig zo met twee afstandsbedieningen. Dat hoefde bij Ziggo dus niet.

Reputatie 7

... maar dat tv kijken vind ik maar onhandig zo met twee afstandsbedieningen. ...

Waarom moet je dan twee afstandsbedieningen gebruiken?

Om TV te kijken gebruiken wij alleen de afstandbediening van KPN.

We zetten de TV ontvanger en Sony televisie aan met de aftandsbediening. Onze Sony home cinema set gaat vanzelf mee aan en uit met de televisie (hdmi-CEC).

Reputatie 1

Het is al vaker ter sprake gekomen, maar net als veel anderen wil ik gewoon de afstandsbediening van mijn tv kunnen gebruiken voor de bediening van al mijn apparaten (de kpn ontvanger en een apple tv). Bij Ziggo was dit geen enkel probleem, maar KPN wil of kan dit maar niet implementeren.

Bedankt wjb voor je reactie en hint. Ik gebruik voor tv kijken inderdaad alleen de kpn afstandsbediening maar gebruik toch ook regelmatig mijn Apple TV. Daarnaast gebruik ik voor sommige UK zenders de TVMUCHO app op mijn Sony TV. Het kan dus net wat eenvoudiger en het stuit me vooral tegen de borst dat KPN eens met trots heeft gepubliceerd dat na Samsung en LG nu ook een app wordt gepubliceerd voor andere merken waaronder Sony en Apple TV. 
Jammer dat Sony maar vooral Apple die app-ontwikkeling niet bij KPN supporten. Dat zou hun verkoop kunnen doen stijgen. Maar wie heeft er in Japan of US nu ooit van KPN gehoord… 

Ik blijf nog even bij KPN. Ze hebben voor mij persoonlijk een zeer goede kwaliteit en customer service. Maar een overstap naar Ziggo blijft erg interessant. 

Reputatie 4
Badge +3

Kpn arris 5202 heeft hdmi cec…

Handshake problemen heeft hij . Maar ook mijn samsung tv heeft dat..…

 

Beste mensen,

 

Ik heb sinds een paar weken een LG Oled tv.

Bij mij werkt alles zoals het hoort. Ook de KPN box kan ik bedienen met de magic remote afstands bediening.. Wel moest ik HDMI - CEC protocol aanzetten op de HDMI ingang van mijn TV.

Ik kan nu de kanalen kiezen en zelfs de box aan en uit zetten.

Dus ik denk dat iedereen die klaagt eerst eens het manual van zijn televisie moet lezen.

Groetjes en succes,

Paul

Reputatie 1

Beste mensen,

 

Ik heb sinds een paar weken een LG Oled tv.

Bij mij werkt alles zoals het hoort. Ook de KPN box kan ik bedienen met de magic remote afstands bediening.. Wel moest ik HDMI - CEC protocol aanzetten op de HDMI ingang van mijn TV.

Ik kan nu de kanalen kiezen en zelfs de box aan en uit zetten.

Dus ik denk dat iedereen die klaagt eerst eens het manual van zijn televisie moet lezen.

Groetjes en succes,

Paul

Dat is wel erg kort door de bocht. Met jouw tv werkt het en dus is er niks aan de hand. Was het maar zo simpel.

Reputatie 4
Badge +3

Deze threat is voor advies bedoeld. Niet een klaag en mischien verbetering.

En ja een nieuwe televisie met hdmi2.0. die werken aardig goed. Een oudere met hdmi 1.4 geeft nog kuren. 

Bij mij is het opgelost door een complete software herstel in de arris 5202. Sindsdien gaat alles goed. Mits je wel de tv ontvanger uit zetanders raalt de tv de weg kwijt en schakelt die niet meer terug naar de juiste hdmi poort.

Ps ligt ook aan welk budget je uitgeeft aan een tv en heb je er een high end receiver achter. Een high end receiver is niet bedoeld voor een paar jaar namelijk. 

 

Ik vind een goedkope tv die gewoon goed beeld geeft al goed. Maar geef meer om goede audio.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Ps een lg oled tv is geen basis tv .... Des te meer je uitgeeft des te meer er wordt ondersteund…

 

Reputatie 1

Ps een lg oled tv is geen basis tv .... Des te meer je uitgeeft des te meer er wordt ondersteund…

 

Meer geld uitgeven betekent niet persé dat iets beter is hoor :-)

Maar volgens mij gaat deze thread daar ook niet over. KPN zou net als andere aanbieders fatsoenlijk HDMI-CEC moeten ondersteunen. Dat heeft niks met geld te maken, maar met bereidwilligheid. Eerst wordt het toegezegd en later trekt men die keutel in. Het is dat het internet zo betrouwbaar is, anders was ik allang weer terug naar Ziggo.

Reputatie 7

Ik heb sinds een paar weken een LG Oled tv.

Bij mij werkt alles zoals het hoort. Ook de KPN box kan ik bedienen met de magic remote afstands bediening.. Wel moest ik HDMI - CEC protocol aanzetten op de HDMI ingang van mijn TV.

Ik kan nu de kanalen kiezen en zelfs de box aan en uit zetten.

Jij hebt jouw "magic remote" aan de TV ontvanger van KPN gekoppeld en dat betekent dat jouw "magic remote" gewoon via infrarood de TV ontvanger bedient. Dat heeft helemaal niets met hdmi-CEC te maken.

Reputatie 4
Badge +3

Ps een lg oled tv is geen basis tv .... Des te meer je uitgeeft des te meer er wordt ondersteund…

 

Meer geld uitgeven betekent niet persé dat iets beter is hoor :-)

Maar volgens mij gaat deze thread daar ook niet over. KPN zou net als andere aanbieders fatsoenlijk HDMI-CEC moeten ondersteunen. Dat heeft niks met geld te maken, maar met bereidwilligheid. Eerst wordt het toegezegd en later trekt men die keutel in. Het is dat het internet zo betrouwbaar is, anders was ik allang weer terug naar Ziggo.

 

Hellas zijn ziggo en cayway veel minder betrouwbar. Ik spreek uit ervaring. Ken een aantal mensen mat ziggo die hebben constant problemen. Caiway heb ik zelf bekeken bij een oud buurman. Maar dat ligt ver onder de maat ua bediening en snelheid. En beeldkwaliteit.

Kpn heeft een aantal problemen. Waaronder duidelijke communicatie. Maar peoduct is supergoed.

Reputatie 7
Badge +8

Heren. De update is dat het op de planning staat en geïmplementeerd zal gaan worden. Men werkt er dus aan. Wanneer het zal gaan gebeuren is echter nog niet duidelijk. 

Klopklop.

Er wordt aan gewerkt. Een jaar lang. Hoe staat het ermee?

Reputatie 4
Badge +3

Goede vraag. De hdmi cec gaat goed zolang je niet meer als een tv hebt. Zet een high end systeem een blu ray en een tv stick erbij en dan mis je instellingen. Hopelijk doet kpn ook verbeteringen waar 

Meerijssende  gebruikers ook meer aan hebben.

Recent over gestapt op KPN Glas.

Over de internet verbinding ben ik tot op heden heel tevreden mee, echter de TV ervaring is toch niet helemaal wat ik ervan had verwacht.

Verbeter punten:

  • Goede HDMI CEC implementatie, TV en Ontvanger aan en uit kunnen zetten en met de afstandbediening van de TV de ontvanger kunnen bedienen.
  • iTV app voor Apple TV
  • Sortering van de HD Glas kanalen. belachelijk dat je moet zappen naar 661 en hoger. Dit moet het kastje gewoon zelf herkennen dat je glasvezel gebruikt. De kanalen moet dan normaal gesorteerd worden.
  • Weinig apps op de box.
  • Menu ouderwets, kijkt eens naar het menu van de Ziggo Next Box, stukken beter en mee van deze tijd. Dat heeft dan Ziggo de afgelopen tijd beter voor elkaar gekregen.

 

Reputatie 4
Badge +3

Het menu blijft persoonlijk. Ik vind de ziggo juist bagger. En kijk eens naar cayway.

Ik dacht dat de lanalen automatisch werden goedgezet met 4k dus nederland 1 gewoon op 1 maar dan 4k

De box mist naar mijn mening 1 app. De disney+

Rest naar mijn mening voldoende. 

Hdmi cec mag zeker beter. Maar daar heb ik al meerdere malen geschreven.

Wil je echt apps gebruiken neem een Android box of een android televisie. Altijd beter als een tv box van een provider. 

 

Alles blijft persoonlijk. En als je alles kunt instellen wordt het voor oudere mensen moeilijk.

 

 

 

@steffen1 

Ik dacht dat de lanalen automatisch werden goedgezet met 4k dus Nederland 1 gewoon op 1 maar dan 4k

NPO 1 bestaat niet in 4k. Je bedoelt de HDglas kanalen van 1 t/m 10 neem ik aan. Mee eens dat het tijd wordt dat die goed geïntegreerd worden inderdaad. Ook totaal niet te beheren via de app (opnames niet beschikbaar en ze ook niet kunnen plannen in die kwaliteit).