Beantwoord

Instructie afstandsbediening instellen komt niet overeen met afstandsbediening

  • 24 October 2019
  • 91 reacties
  • 30676 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

De uitleg staat er prima. Het is mij er ook mee gelukt. En ik heb wel 30 jaar ervaring met gebruik en instellen van audio- / videoapparatuur (consumentenapparatuur).

En ik begrijp dat je je ab nu  ook werkend hebt op aan- uitzetten en volume v.d. tv :relaxed:

 

Goedenavond, ik heb exact hetzelfde probleem als hierbiven omschreven. 

 

Source knop ingedrukt gehouden, ondertussen snelcode 1 ingedrukt. Zappen van zender gaat wel maar harder en zachter zetten gaat niet. Evenals tv aan en uitzetten. Het vreemde is dat het sinds de installatie door KPN monteur wel werkte.. en van de één op andere dag niet meer. 

 

Foto v mijn AB

@Paulb78 

Soms lukt het inderdaad niet volledig met de snelinstelling.

Maar dan wel altijd met één v.d. codes voor je Samsung. Ik heb er 2, een 4k UHD en eentje van zeker 12 jaar oud. Die doen het beide met code 270.

Houdt de source en ok knop ingedrukt totdat rode led brandt (ca. 5 sec.)
Typ 270 in; de led knippert

Nu zou het moeten werken (hier dus wel met die 2 Samsungs).

Andere codes voor Samsung: 005, 200, 244

Bron: pdf

Zie ook: kpn.com/afstandsbediening (onder ‘ander merk staan ook de merken met snelcode)

@PeterG allereerst dank vr je antwoord


 

Super bedankt!! Het werkt!! Je bent een topper! Daar mag kpn blij mee zijn. Bij helpdesk kwamen ze niet verder dan : we sturen nieuwe AB op...

Hartstikke mooi! Geniet ervan :relaxed:

Heb dezelfde afstandsbediening als van Paulb78. Ook mijn TV een Sharp pakt de code 8 niet. Volgens de KPN de Code voor de Sharp. Heb inmiddels op internet gezocht naar de Sharp codes....heb er tot nu toe 18 gevonden..Ga morgen Sharp bellen welke code er hoort bij een 076B0RV011 afstandsbediening..Ben zelf een elektromonteur..dit is mijn eer te na...  Vind het zeer onduidelijk staan. Welke knop(pen) je moet gebruiken op in de programmeer stand te komen. En hoe je hem moet toekennen/ vastleggen. 

@Simson 

Er zijn meerdere mogelijkheden per snelcode. Gebruik steeds de :fast_forward: knop als het niet werk. Pas als na het testen van de knoppen TV aan/uit/volume/bron je TV reageert bevestigen met OK.

Dus: source en 8 ingedrukt houden totdat ledje continu rood brandt. Test de knoppen. Werken ze niet druk dan op :fast_forward: en test opnieuw. Werken ze wel beëindig dan met drukken op OK knop om vast te leggen.
Je kunt dat de volgende zaken op je TV bedienen met de KPN ab. TV aan/uit; volume; bronkeuze.

Overige zaken met kpn ab de ontvanger.

Wil je meer, bv de smartfuncties van je TV gebruiken, dan de bijgeleverde ab gebruiken.

Dank je wel voor de tip.....zo zou het moeten werken......maar hij doet het niet.  Heb vandaag Sharp gebeld en daar weten ze het ook niet. Mijn TV zou te oud zijn. Type is LC - 26 DV  200E. En het type nummer van de ab is 076B0RV011. Ik heb het internet al afgezocht naar specifieke codeer codes.. Heb er nu 22 gevonden...Vanavond maar verder stoeien. Heb Expert ook al gevraagd,  waar deze ooit vandaan kwam. Hun anrwoord was wij verkopen geen Sharp meer.. schiet lekker op zo..Als ik ooit een nieuwe TV koop is eis 1..U raadt het al eentje waar de kpn ab op werkt....

Aangezien ik 2 kastjes heb voor interactieve tv. Heb ik de 2e set voor  de TV van mijn zoon bedacht. Dat is een TV van het merk LG. Type LG 32 LG 3000. Die zou moeten gaan werken met code 2. Ook die werkt niet. Net LG gebeld sorry deze TV is te oud voor de nieuwe generatie kpn afstandbediening... dus vooral die mensen die aan zichzelf twijfelen. Bel eerst maar de fabriek.. Van mij had KPN mogen wasrschuwen....Let op!  is u TV ouder dan zoveel jaar, dan werkt onze afstandsbediening NIET voor u TV. Scheelt een hoop gebel en geschrijf op het forum...  Blijft jammer zo, maar  kan dit probleem dan niet opgelost worden door middel van die scart kabel?? Die heeft toch 21 poortjes?? Is er nooit een techneut geweest die er aan gedacht heeft om deze functies volume en mute en aan/ uit als reserve over deze stekker te kunnen laten lopen??

Is er nooit een techneut geweest die er aan gedacht heeft om deze functies volume en mute en aan/ uit als reserve over deze stekker te kunnen laten lopen??

En dat gaat, nu de scartkabel al jaren uitgefaseerd is (niet meer verplicht), ook niet meer gebeuren.

Maar begrijp ik nu goed dat beide TV’s NIET via HDMI maar via Scart zijn aangesloten???? Zonde zeg, het tv signaal komt in HD binnen op je decoders.

Mijn TV zou te oud zijn. Type is LC - 26 DV  200E.

Ik neem aan dat die via HDMI is verbonden? Maar dan nog een kleintje en HDready (720, mits via HDMI aangesloten. Via Scart 576 SD-beeld), dus niet de volledige scherpte en kleurdiepte.

Het toestelletje is zo'n 10 jaar oud. Dat zou m.i. wel moeten werken. Ik denk dat je de handelingen met de afst.bed. nog niet helemaal goed doet, dat had ik ook in het begin. Kreeg het eerst ook niet voor elkaar met de Tech4home ab.

Met de snelcode moet je ook soms meerdere stappen doen, het is niet altijd in 1 X goed. Zie mijn uitleg vorige bericht.

Zelf gebruik ik altijd de 3-cijferige merk-codes. Hoe dat werkt en de codes staat in deze pdf.

Dank je voor de tips Peter. Uiteraard heb ik er een hmdi kabel tussen.  En als hoop had ik er ook nog een Scart kabel tussen gedaan...masr de Sharp TV doet het nog niet....heb tig codes geprobeerd denk nu allemaal wel 3x.. De coded die ik geprobeerd heb zijn:

008

016

045

180

181

182

183

184

185

328

347

352

366

419

424

441

463

662

707

716

727

728

846

854

Ik druk uiteraard die SOURCE  knop in met de OK knop en als het rode ledje brandt een getal..

Ga vanavond verder zoeken of er nog misschien een andere code is..

 

Ach, het is alleen maar voor TV aan/uit en volume. Als het niet lukt zit er niets anders op dan dat met de originele Sharp afst.bed. te doen.

@Paulb78

Soms lukt het inderdaad niet volledig met de snelinstelling.

Maar dan wel altijd met één v.d. codes voor je Samsung. Ik heb er 2, een 4k UHD en eentje van zeker 12 jaar oud. Die doen het beide met code 270.

Houdt de source en ok knop ingedrukt totdat rode led brandt (ca. 5 sec.)
Typ 270 in; de led knippert

Nu zou het moeten werken (hier dus wel met die 2 Samsungs).

Andere codes voor Samsung: 005, 200, 244

Bron: pdf

Zie ook: kpn.com/afstandsbediening (onder ‘ander merk staan ook de merken met snelcode)

Dank Peter, op deze manier lukt het bij mij ook. 

Dank Peter, op deze manier, lukt het bij mij ook!

Super!

 

Gr. Mariska

 

 

Goed om te horen, @MariskaRD :relaxed: .

goedemiddag,

 

Hier feitelijk hetzelfde probleem; nieuwe afstandsbediening aangevraagd omdat de oude steeds slechter begon te werken. Maar krijg de nieuwe niet “ingeleerd” de televisie is een Hannspree HSG1187. Voor Hannspree staan in de pdf een 3tal codes die geen van alle werken.
Nu kan ik mij wel herrineren dat ik met de oude kpn ab, ook de zelf-leer optie heb moeten gebruiken, voor deze specefieke TV; een toets-combinatie waarmee je je ab op de tv gericht houdt net zolang tot deze uit gaat. 
Heeft deze ab (zoals foto hierboven, wit front, witte achterzijden, witte cirkel rond [ok] een vergelijkbare “leerfunctie”?

Hartelijk dank voor jullie tijd

mvg

Steven

@3wheel 

Nieuwe ab met Netflixknop:

Houdt Source en OK tegelijkertijd ingedrukt (ca. 5 sec.) totdat het rode ledje op de ab gaat branden. Voor code in. Ledje knippert even. Druk op OK.

Codes Hannspree (ik had er nog nooit van gehoord, wat zijn er toch veel merken): 352, 599, 738

 

Peter,

dank voor je reply, maar zoals ik al zei, de in jullie documentatie genoemde codes werken niet.

Dat je het merk niet kent is niet raar, wordt nauwelijks verkocht in nederland. Is duits.

De vorige KPN ab had een leer modus, ik hoop dat deze een vergelijkbare functie heeft; na drie dagen met behulp van internet, kpn hulp telefoon en kpn hulp-chat nog geen resultaat en uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en de oude ab volledig gedemonteerd en alle interne contacten op de printplaat gereinigt; die doet het nu weer redelijk.

Maar uiteindelijk zou ik het prettig vinden om de nieuwe gewoon in gebruik te kunnen nemen.

 

mvg

Steven

@3wheel . Apart dat die codes niet werken. Ik heb helaas ook geen alternatieve codes (kunnen vinden). Bv ook de codes van Salora in de pdf werken niet. Daar zijn inmiddels door fanatieke 'zoekers’ alternatieven voor. Het merk van de kpn-ab is Tech4Home.

zou ik het prettig vinden om de nieuwe gewoon in gebruik te kunnen nemen.

Dat kan natuurlijk sowieso, Steven. Enige functies die je voor je televisietoestel bedient zijn aan/uit en voume. Evt ook nog source. Dat kan ook met de eigen ab van de Hannspree. En het is overigens Taiwanees, niet Duits. Dat had ik al gevonden via Google.

Het bedrijf heet HannStar (Display Corporation).

Peter,

 

Tsja, dan ben ik door vrouwlief op verkeerde been gezet, haar bedrijf vervoerd die dingen vanuit Duitsland,, dan zal daar de Europese hoofdverdeler wel zitten… mijn excuses.

 

Wat betreft de AB, source en volume zijn voor mij feitelijk de belangrijkste knoppen, TV kijk ik echt heel weinig, maar er zitten ook een aantal andere devices op de TV aangesloten (harde schijf, docking-station laptop, spelcomputers…..….)

 

Voorlopig functioneert de schoongemaakte oude AB weer en zoek ik ondertussen vrolijk verder. De betreffende Hannspree is ook al wat ouder wat ook bij de vorige AB al problemen gaf, daar heb ik de zelfscan-functie moeten gebruiken omdat geen van de codes werkte. Maar die zelfscan/zoek functie kan ik op deze AB niet vinden, de her en der in dit forum en op internet genoemde code 20 kan ik niet invoeren omdat in snelmodes geen input van meer als 1 cijfer word geaccepteerd en in programeermodus niets van minder (of meer) als drie cijfers…… en 020 werkt dan niet.

 

In ieder geval bedankt voor je hulp, mocht ik een werkende code vinden of een andere manier om deze specifieke TV aan de praat te krijgen dan zet ik dat hier ook wel even neer.

 

mvg

Steven

Helaas heeft de nieuwe afst.bed. geen scan-functie meer.

Er zijn wel meer merken in de lijst waar codes ontbreken, zoals Salora. Ik heb al flink gezocht naar waar Hannspree hun software inkoopt, maar nog niks gevonden.

 

 

mocht ik een werkende code vinden of een andere manier om deze specifieke TV aan de praat te krijgen dan zet ik dat hier ook wel even neer.

Graag. Voor Salora zijn er op die manier ook al 2 codes bekend die daarbij niet in de lijst staan.

Als ik op de site van Hannspree kijk krijg ik zelfs de indruk dat ze alleen nog maar schermen en monitoren maken en geen televisies meer.

Vanavond wel even aan mijn vrouw vragen of zij nog contracten met hannspree hebben, dan heb ik misschien een inside track naar de importeur.

 

wordt vervolgt, is geen probleem, maar slechts een uitdaging

 

grt

Steven

 

Inmiddels een e-mail gestuurd aan Tech4Home……….

 

Maar ondertussen ook weer wat willekeurige codes uit de KPN lijst in zitten kloppen…….. en zowaar: de TV reageert……….

Het grappige is dat de AB niet reageert zoals in de handleiding,; na het intypen van de code krijg ik geen groen licht maar knippert het lampje 1 keer rood, Maar de TV reageert zoals hoort, aan/uit, source en volume werken naar behoren. Met een code uit de serie voor de Hisense.

 

Dus voor de liefhebbers? een Hannspree HSG 1187 reageert zonder problemen op de nieuwe KPN Notus L2 (staat aan binnenkant batterijvakje) als je deze programmeert met code 745

 

nvg

Steven

Klopt.

Ledje licht rood op: afst.bed. zendt code voor tv-toestel
Ledje licht groen op: je bedient de tv-ontvanger

een Hannspree HSG 1187 reageert zonder problemen op de nieuwe KPN Notus L2 (staat aan binnenkant batterijvakje) als je deze programmeert met code 745

Grappig. Bij mij aan de binnenkant van het klepje staat Tech4Home…
Dank je voor de code, al verwacht ik weinig tot geen Hannspree televisies in Nederland. Want in Nederland lijken ze idd geen televisies maar uitsluitend monitors te verkopen. En die hebben geen afst.bed. en doorgaans ook geen ingebouwd geluid.

Als ik op de site van Hannspree kijk krijg ik zelfs de indruk dat ze alleen nog maar schermen en monitoren maken en geen televisies meer.

Ik krijg alleen maar een gigantische foutmelding met www.hannspree.com .

Via Bol zijn er alleen maar monitoren en flat-panels, wat natuurlijk gewoon een andere benaming voor monitor is.

Nog steeds is de uitleg niet aangepast op kpn.com.

Moest blijven zoeken totdat ik deze forum tegen kwam.

Moet makkelijker kunnen lijkt mij.

Het is eerst source knop en dan pas snelcode.. en dus NIET tegelijkertijd.