Beantwoord

Instructie afstandsbediening instellen komt niet overeen met afstandsbediening

  • 24 October 2019
  • 91 reacties
  • 30676 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Nog steeds is de uitleg niet aangepast op kpn.com.

Moest blijven zoeken totdat ik deze forum tegen kwam.

Moet makkelijker kunnen lijkt mij.

Het is eerst source knop en dan pas snelcode.. en dus NIET tegelijkertijd.

Ik heb hier intern een melding van gemaakt!

Het is eerst source knop en dan pas snelcode.. en dus NIET tegelijkertijd.

@Roertje

Nou…. het is éérst source en ok-knop tegelijk ingedrukt houden (ca. 5 sec.) en dan de code invoeren. En dan nogmaals ok-knop.

Het is eerst source knop en dan pas snelcode.. en dus NIET tegelijkertijd.

@Roertje

Nou…. het is éérst source en ok-knop tegelijk ingedrukt houden (ca. 5 sec.) en dan de code invoeren. En dan nogmaals ok-knop.

@PeterG bij mij was t echt eerst source knop, daarna de code en vervolgens de rest van de stappen. 

 

Ik heb trouwens de afstandsbediening met bleuthoot functie.. van de 5202

Ik wil de afstandsbediening juist ontkoppelen zodat hij de volume regelt die in de mediabox zit. Hij is nu gekoppeld maar hoe ontkoppelen je hem. Dit is echt nergens te vinden. Ik heb de smalle witte met zilveren ring voor de zakelijke interactieve tv. Dus al iemand me dit zou kunnen vertellen dan zou ik zeer erkentelijk zijn.

Ik wil de afstandsbediening juist ontkoppelen zodat hij de volume regelt die in de mediabox zit.

Dat kan niet want de mediabox zelf heeft geen volumeregeling. Dat is juist de reden dat je het moet instellen voor je televisietoestel.

Dus al iemand me dit zou kunnen vertellen dan zou ik zeer erkentelijk zijn.

Graag gedaan :slight_smile:

 

Maar voordat de ab wordt gekoppeld kan je wel in de box het volume regelen. Dat staat nu nog te zacht waardoor er een heel groot volumeverschil zit tussen mijn tv en mediaspeler volume. Daarom moet ik hem nu ontkoppelen zodat hij alleen de box regelt en niet mijn tv. Bij mij kan ik dus wel het volume regelen in de box. 

Dus nog steeds de vraag hoe ik de koppeling naar mijn tv ongedaan maak.

Maar voordat de ab wordt gekoppeld kan je wel in de box het volume regelen.

Zoals gezegd, de box heeft helemaal geen volumeregeling. Ik weet dat het geluid van de 5202 nogal zacht is (of was @wjb ?).

Dus nog steeds de vraag hoe ik de koppeling naar mijn tv ongedaan maak.

Je kan alleen koppelen aan een ander (merk) TV, maar dus niet aan de settopbox voor het volume.

Bij mij kan ik dus wel het volume regelen in de box. 

Dat zou knap zijn als je bij KPN zit….

Ik heb zakelijk tv, niet van kpn. Van het bedrijf waar ik het van afneem hebben ze me verteld dat ik eerst het volume voluit moet zetten voordat ik de an koppel aan mijn tv anders isxhet geluid te zacht. Ik ben dus vergeten om het geluid eerst voluit te zetten en is dus inderdaad mijn geluid erg zacht. Nu wil ik eigenlijk terug naar de start situatie zodat ik het in 1x goed kan doen, hopende dat het geluid dan wel goed is.

 

Reputatie 7

De TV ontvanger heeft, zoals @PeterG correct aangeeft, geen volumeregeling.

Het enige is dat je een volumeverschil van stereo kanalen t.o.v. dolby kanalen kunt instellen en dat je dit zowel voor de hdmi uitgang als TosLink uitgang kunt doen.

@wilglasgebruiken, Speel jij het geluid op jouw televisie af of op een soundbar dan wel home cinema set? 

Welke TV ontvanger heb je eigenlijk? (Merk en Type)

Ik heb een sony tv de kd-43xd8305 en ik speel de audio af op mijn yamaha rx-a810. Ik hen al vernomen in een vorigecrepky dat de box een zacht geluid heeft. Als dit dan zo is dan moet ik me erbij neerleggen en kijken of ik een voorinstelling kan wijzigen met het volume.

Kan ik in de tuner ook een wijziging maken in het volume??

Reputatie 7

Ik heb ook een KD-43XD8305 in combinatie met een Sony home cinema set.

Een behoorlijk gelijk scenario dus.

Heb je die Yamaha RX-A 810 via hdmi-ARC aangesloten?

Ik neem aan dat je weet hoe je op de televisie het basis volume van de hdmi-ARC uitgang kunt instellen zodat het geluidsniveau via hdmi-ARC in balans gebracht kan worden met andere geluidsbronnen die op de Yamaha aangesloten worden.

Luister je ook radio via de TV ontvanger?

Zo ja, zet je dan de televisie aan of heb je daarvoor een TosLink optische kabel van de TV ontvanger naar de Yamaha lopen?

Welke type TV ontvanger heb je?

Reputatie 7

Kan ik in de tuner ook een wijziging maken in het volume??

Je kunt, zoals.eerder gezegd, een volumeverschil tussen dolby kanalen en stereo kanalen instellen. Dat kan zowel voor de hdmi uitgang als de TosLink uitgang.

Ja, ik heb de tv via hdmi arc aangesloten. Ik luister radio via de webpagina in de Sony, dus los van de tv box. Ik heb een ontvanger met alleen een steekstekker en helaas geen optische aansluiting. Dat is wel jammer

Reputatie 7

Ik ga je voor de derde keer vragen welke TV ontvanger je hebt. (Merk en type)

Staat niets op.

 

Dit is het foldertje

 

Reputatie 7

Staat niets op.

Aan de onderkant van de TV ontvanger zit een sticker.

 

Dit is het foldertje

Waar is het foldertje?

Dit is de onderkant

 

Dit is de folder

 

Reputatie 7

Blijkbaar brengt KPN nog een andere TV ontvanger uit op de zakelijke markt.

Dat is een voor mij onbekende TV ontvanger.

Heb je de vraag ook al het zakelijke forum van KPN gesteld?

Nee, zal daar eens kijken

 

Ik heb zakelijk tv, niet van kpn. Van het bedrijf waar ik het van afneem

Van welk bedrijf is dat?

Het is een tv ontvanger die KPN levert aan Wholesale bedrijven. Die bedrijven kunnen 'm kopen bij KPN Wholesale. Via de webshop MKB Zakelijk.

P.S.

Reset de afstandsbediening dan eens door de 7 en 9 ca. 5 seconden tegelijk ingedrukt te houden en dan weer eerst te koppelen met de ontvanger.

Dank  dat ga ik doen

Ik heb ruim 5 seconden de knoppen 5 en 9 ingehouden maar hij blijft gekoppeld en hij blijft het volume van de tv regelen