Beantwoord

Instructie afstandsbediening instellen komt niet overeen met afstandsbediening

  • 24 October 2019
  • 91 reacties
  • 30676 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Sorry knoppen 7 en 9 natuurlijk

Je moet mijns inziens ook eerst dit doen (bron):

Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

hierna is ie nergens meer op ingesteld / aan gekoppeld.

En dan:

Afst.bed. weer koppelen met de ontvanger. Bv op deze manier. Of volgens je gebruikershandleiding.

Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]


Verder verwijs ik je toch naar de helpdesk van je provider. Aangezien de decoders die KPN aan de klanten levert helemaal geen volume-instelling hebben.
Je kunt dan bv. zeggen dat je bent vergeten eerst het volume van de box aan te passen voordat je de afst.bed. instelde op de TV.

Ja dit werkte. Heel erg bedankt!!

Ah, helemaal top!

Toch effe benieuwd: had/heeft die box inderdaad een eigen volume regeling?

@wilglasgebruiken 

Ik probeer nu te koppelen maar dat vertikt hij. 7 en 9 3 seconden en dan ok maar hij paired niet..

Richt je de ab wel op de ontvanger? Die krijgt a.h.g.i. via infrarood ook een seintje dat ie moet gaan pairen.

Ja direct er voor zelfs

Ik kan de tuner aan en uitzetten met het knopje op de onderkant en dat is het

 

En als je dat knopje vervolgens langer indrukt?

Op mijn TV zit ook één knopje. Daar kan ie mee aan en uit maar als ie aan staat en druk het enkele seconden in kom ik in het menu. Daar staat vast bij die ontvanger ook 'koppelen’ ofzo bij.

Tja, neem contact op met je provider (welke is dat eigenlijk?). Wij kennen wel dié afst.bed. maar niet dat type ontvanger. Wij (KPN klanten) hebben hele andere.

Ik heb beschreven hoe de Arris VIP5202 en ZXV8001 van KPN gekoppeld worden met de afst.bed.

Het is me gelukt. Het onderste knopje op het kasje indrukken torn 7 en 9 en toen de microfoon knop. Toen deed hij het. Dank

Goedenavond, ik heb exact hetzelfde probleem als hierbiven omschreven. 

 

Source knop ingedrukt gehouden, ondertussen snelcode 1 ingedrukt. Zappen van zender gaat wel maar harder en zachter zetten gaat niet. Evenals tv aan en uitzetten. Het vreemde is dat het sinds de installatie door KPN monteur wel werkte.. en van de één op andere dag niet meer. 

 

Foto v mijn AB

@PeterG Peter jij hebt mij vorig keer perfect geholpen met instellen AB. Ik heb de afstandbediening zoals getoond op deze foto. Die werkte ook prima op mijn huidige LG TV. Echter zomaar opeens werkt de AB niet meer. Ik dacht: geen nood met deze site los ik dat zo op. Ik heb LETTERLIJK alle instructies gevolgd (source knop indrukken plus snelcode etc) maar niks werkt. Ik kan wel van zender wisselen maar TV scherm aan en uit zetten werkt niet alsmede ook niet het volume. Wat zou hier nou de oorzaak van kunnen zijn. Ik heb zelfs al een keer de AB gereset middels blauw en rood tegelijkertijd indrukken etc.

 

Weet jij raad?

Hoi,

Allereerst: werkt de originele LG ab van de tv nog op de tv???

Verder: al verse batterijen in de kpn ab gedaan? En daarna opnieuw ingesteld (want ik denk dat je het nu ontregeld hebt).

Hoi @PeterG de originele AB v LG werkt nog prima. Inmiddels de AB v KPN voorzien v nieuwe batterijen. Er staan op dit forum en op site KPN verschillende instructies over instellen AB. De ene pagina rept over soure knop tegelijkertijd indrukken met ok knop en dan snelcode intoetsen. Maar op site v KPN staat een andere instructie. 
 

wat kan ik nu het beste doen?

Hai, @Paulb78 . Het ligt eraan welke afstandsbediening je nu hebt hoe die ingesteld moet worden.

Zie de pagina afstandsbediening instellen; klik daar je ab aan en je krijgt de juiste instructie.

 

Dank vr je reactie @PeterG maar zo ver was ik al. Gaat om de AB v afbeelding 1. Ik volg exact op de letter de instructies maar die wijken af v elkaar. De site vertelt iets anders dan het pdf bestand met alle snelcodes

De site vertelt iets anders dan het pdf bestand met alle snelcodes

De handeling voor de ééncijferige snelcode is idd anders dan die voor de driecijferige merkcodes in de pdf.

Afstandsbediening al eerst eens gereset? Dat lost vaak veel op. Daarna is opnieuw koppelen met de ontvanger ook nodig overigens.

Met de snelcode: houdt source en cijfertoets 2 (snelcode LG) tegelijkertijd samen ca. 5 seconden ingedrukt.

Met de tv-merk codes:

(A)Houdt source en OK tegelijktijd samen ingedrukt (ca. 5 sec.) totdat de rode led brandt.

(B)Voer code in (voor LG zie pdf)

(C)Druk de OK knop in

(D)Test de tv-functies volume en aan/uit en eventueel source

Werkt het dan is 't oké. Niet? Dan van af A nogmaals met de volgende code.