Kom maar op met de door jullie gewenste zenderwijzigingen in 2023

  • 5 December 2022
  • 147 reacties
  • 4512 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

147 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Je kunt wat plaatjes aanklikken, maar geen programma's bekijken @joop2011 
Overigens heb ik nog nooit naar wat voor programma dan ook naar TV5 gekeken, ik kan het op de satelliet gratis bekijken, maar het heeft mijn interesse niet.
Maar goed er zullen vast wel mensen zijn die het wel willen bekijken, dat neem ik direct aan.

 

Reputatie 7
Badge +20

@huistijger

Ik ook niet.

Maar ik zie wel veel vraag.

 

Nogmaals gekeken en nu ook erop geklikt.

Wel vreemd, het lijkt erop, maar het is alleen informatie.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een nieuw overzicht gemaakt.

Ik heb niet gekeken of ze er al op staan en of het wel mogelijk is.

 

Wensen nieuwe tv zenders:
BBC 3
BBC 4
BBC Entertainment, meermaals genoemd
Docubox,
Filmbox,
BVN
TravelXP,
TV5, meerdere keren voorgesteld
Arte France, meerdere keren voorgesteld
NASA 4K. meermaals genoemd
MTV90s, 
MTV 00s
Stingray iConcerts HD, meermaals genoemd
Stingray Festival 4K
Stingray Now 4K
3Sat,
Mezzo,
ARTE France,
Channel 4
Arte UHD
Eurosport 4K
ONS in HD
192tv en TV Oranje → basispakket
TVE
Polonia met Nederlandse ondertitels
ESPN 4K
RAI
Meer 4K zenders
CNBC
100%NL HD
EU pakket
NHK World Japan

History 2

Wensen nieuwe radio zenders
Kink
WDR
NDR

@joop2011 Joop dat BVN hier is voorgesteld lijkt vreemd. Een typische satalietzender van de Vlaamse en Nederlandse omroep waarop Nederlands en Belgisch nieuws wordt herhaald vanuit het buitenland. 

Gezien de breedheid van het pakket wat je beschrijft waarin in dit forum (de nederlans ondertitelde )TV5 en TVE toch wel, niet meerdere keren maar, heel erg vaak is gevraagd Heb uitsluitend ik ook meerdere malen om Polonia gevraagd, de met TV5 voor de Franse talige cultuur vergelijkbare zender om aan de wereld de Poolse cultuur te laten zien. 

Lijst van @joop2011 (dank voor het doorspitten) even doorgelopen.

Allemaal eventueel mogelijk. Rechten spelen wel een rol en of zendereigenaren het willen.

Maar….

3Sat ???

Is aanwezig. Die zit gewoon in het Duitse pakket.

ESPN 4K

Bestaat niet. Wel ESPN UHD, gewoon beschikbaar te krijgen als men het 4k/uhd pakket neemt

History 2

A&E stelt deze niet beschikbaar in de Benelux helaas. Is dus geen optie.

Radio zenders

Ook allemaal leuke wensen.

Maar we leven in de nieuwe tijd anno 2023:

Inmiddels luister ik af en toe KINK via de nieuwe ontvanger. M.b.v. de app Nederland.FM in mijn smartphone is het makkelijkst (de nieuwe ontvanger heeft chromecast). Maar het kan ook met o.a. de app MyTuner in de ontvanger.

WDR en NDR. Ik heb inmiddels ook een app op mijn phone (te casten naar de nieuwe ontvanger) met wel 100 Duitse zenders.

Ook de Franse radio zender Fip (echt een tip!) heb ik nu regelmatig aan. Via app. Ook MyTuner in de ontvanger. Die app haal je gewoon uit de Play Store.

Reputatie 7
Badge +20

@dommeke 

Ik heb gewoon ingevuld wat in deze topic als wensen staat.

Of het wel of niet mogelijk is en of het wel of niet erin gaat komen, ik heb geen idee.

Ik denk dat we het eind mei of begin juni van KPN horen.

Ook wat er dan uit gaat.

 

@PeterG 

Ik heb de nieuwe DIW7022 nog niet.

Ik zit te denken om hem in april te nemen (HD+ staat er dan waarschijnlijk nog niet op, maar dat geeft voor even niet.

Wel meteen de KINK app erop zetten natuurlijk. 😉😊

Reputatie 7
Badge +21

ESPN UHD is geen UHD, ik zou het eerder HD+ noemen.

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee

Kan jij, als je tijd hebt, een lijstje maken met de wensen?

Dan staat alles weer mooi overzichtelijk bij elkaar.

Alvast mijn hartelijke dank. 

@joop2011 

Ik had gisteren inderdaad geen tijd, het was een lange werkdag. 

Maar ondertussen heb jij het overzicht zelf al gemaakt.

En dat kun jij als geen ander! 👍🏾 

Reputatie 7
Badge +9

Ik stel voor om de editie London van BBC One te vervangen door de editie East van BBC One, of deze editie toe te voegen aan het zenderpakket.

Voor de motivatie zie alhier: London op kanaal 101 overbodig geworden | KPN Community

Piet.

Ik zou graag Spaanse zenders willen

 

Ik stel voor om de editie London van BBC One te vervangen door de editie East van BBC One, of deze editie toe te voegen aan het zenderpakket.

Voor de motivatie zie alhier: London op kanaal 101 overbodig geworden | KPN Community

Piet.

Piet,

Gewoon mijn eigen mening. Ik vind in onze huidige samenleving de hang naar de Angelsaksische cultuur ons wel heel erg afhoud van nog veel andere culturen. Ik weet niet hoe oud je bent maar toen ik jong was zaggen we veel meer van andere culturen (In de bioscoop dan). Misschien leef ik wel in het verleden, maar zoals ik al meerdere keren hier heb geschreven; Meer aandacht voor onze eigen EU landen in plaats van 3e wereldlanden zou in mijn ogen niet slecht zijn. De vraag voor het ondertitelde TV5 en TVE staat hier al jaren eindeloos vaak. 

Sinds wanneer is Engeland een derde wereld land @dommeke . Heb je daar een bron voor (behalve jezelf)?

@PeterG  even off topic, dus laat een moderator dit AUB even verwijderen. Niet England, maar sinds Brexit geldt het Verenigd Koninkrijk voor ons als een 3e Wereldland. En echt niet voor mij alleen maar voor de gehele EU. 

uit het zender pakket mag alles italiaans en turks.

graag terug TV5Monde en dan wel met de NL ondertiteling. En eigenlijk zou het gewoon verplicht moeten zijn dat alle lokale zenders worden doorgegeven.

Er zijn 170 lokale zenders @marcel-esther . Je bedoelt de regionale. Maar daar ben ik het mee eens. Heb onder andere daarom NLziet erbij. En het tot een week kunnen terug kijken van de VRT daar. En heel veel programma's van NPO, RTL en Talpa tot vaak jaren terug. 

Ik zie het maar als een extra pakket. 

Ik stem voor meer Italiaanse zenders. Ik weet een aantal mensen die daarvoor nog bij Ziggo zitten al zouden ze liever (kpn) glasvezel willen 😉. 

Hallo @Noordzee Ik luister op het werk via internet altijd naar het commerciële station XD Radio. Lekker positieve muziek met het landelijke nieuws. Thuis op de ITV kan ik de zender niet vinden. Is het mogelijk om die zender toe te voegen? Op de site xdradio.nl heb ik een stream gevonden http://streams.xdradio.nl/stream/xdradio 

Zou super zijn!

Reputatie 7
Badge +30

@Marc074, voor het overzicht heb ik het losse topic dat je aanmaakte hierover even verwijderd :) 

Ik heb xdradio nu aan. Gewoon op mijn installatie. Geen kpn zenderaanbod voor nodig 😎.  @Marc074 

Lekkere zender inderdaad. 

Eindelijk eens een keer Spaanse zender!! Elk jaar weer is het een teleurstelling dat jullie deze niet toevoegen! 

Ik zou ook graag een Spaanse zender willen. Dit is de reden dat ik nog steeds bij Ziggo zit. Ik wil vanwege de hogere prijs van Ziggo graag overstappen naar KPN, maar alleen als daar ook TVE te zien is.

Reputatie 1
Badge

Digitenne (Amsterdam),

van mij mag 1 keer NH nieuws eruit die dubbel in het pakket zit. 

24 kitchen mag eruit. Youtube met zelf kiezen wat je wil zien en of koken vind ik een beter platform voor die zender. 

ARD en ZDF heb ik er graag bij. 

Reputatie 7
Badge +20

Eindelijk eens een keer Spaanse zender!! Elk jaar weer is het een teleurstelling dat jullie deze niet toevoegen! 

 

“jullie” 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Ik denk dat je @KPN  bedoelt.😊

 

1 juli komt steeds dichterbij.

Ik ben benieuwd wat er gaat veranderen.😉

Van mij mag www.zendergroenveld.nl wel in het aanbod van radiozenders, lekkere zender om naar te luisteren.

Net overgestapt van Ziggo naar KPN, wist dat TV5 er niet was, maar mis ‘m toch! Inruilen voor één van de vele vage zenders die er in de lijst staan.

TV5Monde heeft ook een app, dat zou ook al hulp zijn als ik die kan installeren. Maar zie ‘m wel in de Google PlayStore en niet in PlayStore via de tv.

Verder mis ik Arte; deze zender biedt dezelfde programma’s in zowel Frans als Duits, bij Ziggo kon ik daarin kiezen. Bij KPN blijkt Arte alleen in het Duits (had ik dat kunnen weten?) wat echt een groot gemis is.

@Pegpeg 

Helaas vind kpn de prijs die tv 5 wil hebben te hoog. De onderhandelingen lopen al jaren. Daar gaat niks meer uit voortkomen. TV 5 doet geen water bij de wijn. En kpn ook niet. Want ze hebben nu eenmaal geen grote multinational als eigenaar. 

TV 5 is weg sinds 1 juli 2018.

Frans bij Arte heb ik nog niet gemist. Ik versta Frans echter niet. En Duits wel een beetje. 

Kpn gebruikt alleen het Duitse geluid. Ik neem aan dat het ook daarbij een kwestie van inkoopprijs is. Ten opzichte van het mogelijke gebruik. Er zijn zo'n 5 opmerkingen per jaar over.

En kunnen weten... Hoe wist je dat tv 5 monde ontbreekt? Dat is op dit forum te vinden. Evenals even de zoekfunctie op dit forum gebruiken. 

En in het officiële zenderoverzicht staat dit 

http://kpn.com/zenders