Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

  • 27 January 2021
  • 203 reacties
  • 8034 keer bekeken
Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

203 reacties

Wij krijgen minimaal 1x per dag deze foutcode, zowel bij live pauzeren als gewoon tijdens een lopende uitzending. We worden er helemaal gek van. Elke keer alles weer opnieuw opstarten… Altijd met bijgewerkte software. Niets helpt. Kan KPN alsjeblieft zorgen voor een permanente oplossing?!

Bovendien is het zo dat als we deze foutcode, daarna ook steeds internet eruit ligt. Dus in die volgorde: eerst de foutcode, daarna ligt internet eruit.

Een en al ellende met KPN. Had ook met Telfort wel last, maar KPN spant de kroon. Vandaag opnieuw al de halve dag geen verbinding. Ik heb er schoon genoeg van. Een 'gezellig' avondje TV kijken wordt regelmatig een avond irritatie.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi allen. We hebben de afgelopen tijd jullie meldingen hier intern doorgezet en daar is naar gekeken. Het netwerk voor interactieve tv bestaat in grote lijnen uit een verzameling aan servers waar de videostreams vandaan komen, en waar ook de boel wordt opgeslagen als je live tv of een opname pauzeert. Waar jouw tv-ontvanger verbinding mee maakt, wordt voornamelijk bepaald door je regio. Wat we zagen is dat in regio Almere naar verhouding wat meer klachten voorkwamen. Daar hebben we afgelopen week dan ook aanpassingen gedaan aan de servers waarmee we verwachten dat het beter gaat. 

Voor overige regio's zien we op het moment niet iets dat eruit springt als (potentiële) oorzaak. Dat wil dan niet zeggen dat er niets aan de hand is aan onze kant, we kijken verder.

Wil wel zeggen dat ook de thuissituatie een factor blijft. Sluit, als je dat niet al hebt, tv ontvangers bij voorkeur bekabeld aan op de Experia Box, met goede kabels. 

Er zijn geen oorzaken gevonden na verdere analyse. De problemen in regio Almere moeten dus wel zijn opgelost inmiddels. Op dit moment lijkt er dus geen algemene verstoring gaande te zijn m.b.t. deze foutcode.

 

Aanvulling:
​​​​​​
​De foutcode ‘verbinding met zender verbroken stb-nmc-400’ geeft aan dat de verbinding tussen tv ontvanger en het tv netwerk (tijdelijk) verstoord is. Vaak komt dit omdat de verbinding tussen tv ontvanger en Experia Box niet optimaal is. Naar verhouding zien we dat het meest voorkomen als je een draadloze verbindingsset gebruikt. Is dat bij jou het geval? Kijk hier dan eerst naar. Herkoppel je draadloze adapters, of vervang het door een kabel. ​​​​​​Ook kan je deze foutcode krijgen als je een hele lage bandbreedte hebt. In dat geval kunnen wij er ook niet heel veel aan doen. Zelf kun je het dan zo veel mogelijk optimaliseren door zo min mogelijk ander gebruik van internet te maken tijdens het tv kijken. 

Is je bandbreedte voldoende, en is de tv ontvanger goed aangesloten, en heb je een Frisse Start van de ontvanger gedaan maar heb je deze foutcode nog steeds regelmatig? Dan kun je dit hier komen melden. Ook als het niet alleen maar gebeurt in combinatie met live pauzeren.​​​​​​

 

Indien je bovenstaande allemaal hebt gecontroleerd, wil ik je adviseren om een eigen topic aan te maken, contact op te nemen met onze klantenservice via het nummer 0800 0402 of een chat te starten op onze contactpagina. We zullen natuurlijk wel signalen blijven doorzetten naar de technische collega's n.a.v. de losse topics.