Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

  • 27 January 2021
  • 203 reacties
  • 8034 keer bekeken
Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

203 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Stingone Dat is niet de bedoeling. Goed om te weten dat jouw tv-ontvangers bekabeld aangesloten zijn, en dat ze al gereset zijn. Ik raad je aan om de Experia Box een volledige reset te geven (volgens stap 2), we horen graag hoe het daarna gaat.

Sinds gisteren krijg ik steeds weer code stb-nmc-400 in beeld alles weer opnieuw aangesloten. Maar blijft terugkomen. Drie maanden was het ook al. Toen bleef het een tijdje weg. Maar lees dat het vaker voorkomt dus ik  hoop dat het een keer word opgelost. Bij Telfort nooit last van gehad.  dit begint erg vervelend te worden en hoop dat het een keer opgelost word.

Reputatie 7
Badge +17

@Rocketeer Wat bedoel je met ‘alles weer opnieuw aangesloten’? Hoe heb je tv verbonden met het modem? 
Heb je meerdere ontvangers en krijg je dezelfde melding? 
 

Reputatie 1
Badge

Nu het volgende probleem met code sta-REC-01/403-10100

Erik, vind het wel vreemd dat jullie continu vragen om de ontvangers met kabels aan de experia box aan te sluiten. Ik ben overgestapt naar kpn omdat alles draadloos kon, anders was ik wel bij Ziggo gebleven. We roepen steeds dat ontvangers gereset moeten worden en dat het aan de thuissituatie ligt. Misschien toch eens een nieuwe box opsturen om te kijken of het daar niet aan ligt. Als ik de verschillende berichten zo lees heeft iedereen alles al geprobeerd maar geen verbetering gezien.

Reputatie 7
Badge +20

Bekabeld heeft altijd de voorkeur @RenevdHeide :slight_smile: Op die manier heb je de minste kans op verstoringen zoals de stb-NMC-400 foutmelding. Uiteraard werkt het bij veel klanten meer dan prima via een draadloze verbindingsset maar we kunnen nooit garanderen dat het perfect werkt omdat de werking er van afhankelijk is van factoren die buiten onze macht liggen.

 

Wij hebben sinds vorige week vrijdag (26/2) op alle twee onze tv’s de melding: “Verbinding met zender verbroken”, met de code: stb-nmc-400. De feiten op een rijtje:
- één TV (beneden) is rechtstreeks bedraad aangesloten, de andere (boven) via een DVS.
- de TV beneden doet het soms wel, boven nooit. Op beide TV’s doet npo1 OF npo2 het meestal wel, de andere zenders dan niet.
- er is recent niets veranderd aan de installatie; het probleem begon zomaar ineens vanzelf.
- ik heb alle aanbevolen resets, herkoppelingen, etc. van modem, ontvangers, dvs-en meermalen uitgevoerd. Een “frisse start” uitgevoerd op de ontvangers.
- alle lampjes branden keurig groen.
- internet werkt prima. - ik ben 5x (!) opnieuw begonnen met een chat met KPN, omdat ik eruit werd gegooid door “de agent”. (En kreeg uiteraard elke keer een andere agent …)
- de laatste chatagent zei mij dat hij niet zag dat de ontvangers waren aangesloten op het modem; hij dacht aan switches, maar daar maak ik geen gebruik van.
- hij kwam er niet uit, en zou mijn probleem doorzetten naar een “achterliggende afdeling”. Deze zou binnen uiterlijk 78 uur contact met mij opnemen. Die tijd is inmiddels ruimschoots voorbij en niets gehoord.
- met deductie en combinatie kan ik alleen maar bedenken dat er iets mis is met het modem. Aan de verbindingen kan het haast niet liggen aangezien OF npo1 OF npo2 het meestal wel doen.

Reputatie 7
Badge +17

Dag @KnarfSnob, Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Het is een vervelende (en irritante) foutcode. Zoals je kunt lezen ben je niet de enige. Kun je ons voorzien van de gevraagde gegevens in het topic? Dan zetten we het voor je door om te laten onderzoeken. 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: VIP2952 V2 (2x)
    • Serienummer (1): M11735TNA604 (deze is bedraad aangesloten)
      en (2): M11702TN3929 (deze is via een DVS aangesloten)
  • Welke software versie van interactieve heb je?
    HTML versie: 4.115.205
    NMC versie: 8.0.113_2
  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op?
    Vrijdagavond 26 februari
  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem?
    Bij alle zenders BEHALVE npo1 
Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @KnarfSnob, vervolgvraag: je gaf in je eerste bericht aan dat NPO1 OF NPO2 het wel doet en in je 2e bericht heb je het alleen over NPO1, hoe zit dat precies? Als NPO1 het wel doet, wat krijg je dan te zien als je naar NPO2 overschakelt? Komt dan deze melding tevoorschijn en verdwijnt de melding weer als je weer terugschakelt naar NPO1 waar je dan ook gewoon weer naar kunt kijken?

Beste Maja,

Soms doet alleen npo1 het, en op de andere zenders krijg ik dan de foutmelding. En soms doet alleen npo2 het, en op de andere zenders de foutmelding. 

Als ik terugschakel naar de zender die het wel doet, doet die het nog steeds.

Na de melding van ons probleem via Facebook / Messenger van KPN, is een storingsmonteur aangestuurd en die heeft het probleem vanmorgen bij ons opgelost. 
Het bleek een slechte (en verouderde) verbinding tussen het isra-punt en het modem te zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @KnarfSnob, bedankt voor de terugkoppeling! Ik weet even niet waarom je laatste reactie uit ons oog is verdwenen! Excuses daarvoor. Fijn dat mijn collega's de storingsbron hebben kunnen vinden!

Hier hetzelfde probleem met de terugkerende STB-NMC-400 melding, zwart beeld, foutmelding, opstartproces wat niet doorloopt, etc. Tv ontvanger zit bekabeld direct aangesloten op het KPN modem. Alles al eens volledig reset naar fabrieksinstellingen (zowel modem als ontvanger), we hebben in totaal 4 ontvangers in huis (jaja kids heh) met allemaal hetzelfde probleem. Graag een oplossing. Ik zal zo direct ook nog even telefonisch contact opnemen want vanmorgen deden de tv ontvangers het allemaal niet meer!

 

Youtube filmpje van NPO1 wat wel werkt, de rest niet.

Na de tv ontvanger uit/aan te zetten door de stekker eruit te halen blijft het opstart proces bij 85% hangen vervolgens staat deze op Herstart uw tv-ontvanger. Mocht het probleem aanhouden kies dan voor Software update. Maar wat we ook proberen we komen geen stap verder.

Reputatie 7
Badge +19

@Patrick_1337 Niet fijn dat je hier last van hebt op al je 4 tv-ontvangers. Zijn ze allemaal rechtstreeks met een kabel aangesloten op de Experia Box? Zit er andere apparatuur tussen, zoals een switch? En welke Experia Box heb je? We horen graag wat er uit het contact met onze collega's van de klantenservice gekomen is. Als je ook meteen je gegevens in je forumprofiel zet, kunnen we het erbij pakken als het nodig is.

@Rocketeer Wat bedoel je met ‘alles weer opnieuw aangesloten’? Hoe heb je tv verbonden met het modem? 
Heb je meerdere ontvangers en krijg je dezelfde melding? 
 

Tv is verbonden met dvs. Die heb ik opnieuw met elkaar verbonden Zoals jullie het aangeven bij deze storing. Dan is het weer twee dagen weg om daarna weer continue die melding te krijgen. Maakt niet uit welk tijdstip van de dag.dus ook als er geen lampen of iets dergelijks aan staan.ik heb een expreria v10a  en een hmb2260v2 ontvanger. 

Ik hoop dat jullie hier een snelle gepaste oplossing voor vinden anders stap ik over naar een andere provider. 

Badge +19

Tsja draadloze verbindingsets is vragen om problemen.  Data versturen via een stroomkabel is gewoon niet de manier!! Stop met die dingen!!

@Patrick_1337 Niet fijn dat je hier last van hebt op al je 4 tv-ontvangers. Zijn ze allemaal rechtstreeks met een kabel aangesloten op de Experia Box? Zit er andere apparatuur tussen, zoals een switch? En welke Experia Box heb je? We horen graag wat er uit het contact met onze collega's van de klantenservice gekomen is. Als je ook meteen je gegevens in je forumprofiel zet, kunnen we het erbij pakken als het nodig is.

Ik ben binnen nu en 2 uurtjes weer thuis dan zal ik nogmaals bellen, de dame aan de lijn heeft het modem doorgemeten en vanuit jullie systeem gereset, mijn vriendin die nu thuis aanwezig is heeft de ontvanger van de stroom gehaald en er opnieuw er opgezet maar nog steeds geen tv signaal zegt ze (ze is zelf niet technisch 🙂 )l. Internet werkt wel overigens. Alles is rechtstreeks bedraad aangesloten nu zonder tussenkomst switch (die zat er wel maar ik ben zelf IT-er dus heb uitgesloten dat de switch niet de oorzaak is doordat deze er tussenuit is gehaald). Als ik mijn laptop aansluit op de kabel die in de tv ontvanger normaliter gaat heb ik ook gewoon bedraad internet met 1Gbps dus ook uitgesloten dat het de kabel is (tevens doorgemeten met een utp tester).

Ik heb mijn profiel verder ingevuld qua postcode/huisnr, wellicht dat u in de tussentijd nog iets kan betekenen? TV ontvanger is die nieuwe kleine 4k ontvanger met als afstandsbediening die witte met netflix knop.

Het ligt of aan het internetmodem of aan de laatste updates die jullie sinds begin dit jaar steeds maar weer aan het doorvoeren zijn (sindsdien kregen we regelmatig de stb-nmc-400 melding maar verdwijnt na verloop van tijd weer), problemen zijn begin dit jaar begonnen lijkt het, daarvoor nooit geen storing gehad. Interne bekabeling is overal goed aangelegd en doorgemeten.

-edit-

KPN Box 12 hebben we.

Reputatie 7
Badge +19

@Rocketeer Dat is goed om te weten. De Draadloze Verbindingsset is gevoelig voor verstoringen, doordat het geen directe verbinding is. Hierdoor kan je deze foutmelding te zien krijgen. De foutmelding geeft namelijk aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Ik raad je aan om deze stappen om de verbinding van de Draadloze Verbindingsset te verbeteren te doorlopen. Vooral stap 5, het updaten van de software, is belangrijk.

Daarnaast raad ik je ook aan om het te testen door de tv-ontvanger tijdelijk met een kabel aan te sluiten op de Experia Box. Ik ben benieuwd of je de foutmelding dan ook te zien krijgt.

Reputatie 7
Badge +19

@Patrick_1337 Helemaal goed, dankjewel voor de uitgebreide info! Ook goed dat je de tv-ontvanger nu rechtstreeks aangesloten hebt op de Experia Box. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, na de reset. Ik ben ook benieuwd of er verschil zit tussen de tv-ontvanger die rechtstreeks op de Experia Box aangesloten is, en de tv-ontvangers die via de switch aangesloten zijn. Probeer het even uit, we horen graag hoe het is gegaan. 

@Rocketeer Dat is goed om te weten. De Draadloze Verbindingsset is gevoelig voor verstoringen, doordat het geen directe verbinding is. Hierdoor kan je deze foutmelding te zien krijgen. De foutmelding geeft namelijk aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Ik raad je aan om deze stappen om de verbinding van de Draadloze Verbindingsset te verbeteren te doorlopen. Vooral stap 5, het updaten van de software, is belangrijk.

Daarnaast raad ik je ook aan om het te testen door de tv-ontvanger tijdelijk met een kabel aan te sluiten op de Experia Box. Ik ben benieuwd of je de foutmelding dan ook te zien krijgt.

Weet niet hoe vaak ik mijn software moet updaten!!! Misschien een idee om dan het draadloze ontvangst van jullie niet meer te verkopen.lees dat ik niet de enige ben met deze klacht. Heb alles nou al geprobeerd en het blijft terugkomen en heb het idee dat jullie het probleem bij de klant neerleggen terwijl ik toch denk dat het bij de provider ligt als ik alle klachten lees.

Reputatie 7
Badge +19

@Rocketeer De Draadloze Verbindingsset is een alternatief op een kabel. Het kan een goede oplossing zijn, maar is afhankelijk van de thuissituatie (het stroomnetwerk en manier van aansluiten). Voor de duidelijkheid, ik bedoel het updaten van de software van de Draadloze Verbindingsset, niet van de tv-ontvanger. Bij deze foutmelding heeft de tv-ontvanger geen goede verbinding, vandaar dat het belangrijk is om deze stappen te doorlopen op tot de oplossing te komen.

Wij krijgen minimaal 1x per dag deze foutcode, zowel bij live pauzeren als gewoon tijdens een lopende uitzending. We worden er helemaal gek van. Elke keer alles weer opnieuw opstarten… Altijd met bijgewerkte software. Niets helpt. Kan KPN alsjeblieft zorgen voor een permanente oplossing?!

heb hier hetzelfde probleem, pauzeren ARD loopt vast, eerst gaat het overschakelen vanaf een andere zender fout, dan krijg ik een zwart beeld, moet ik terug naar die andere zender en weer proberen tot het werkt. Maar dan pauzeer ik de uitzending om wat te doen en wil daarna verder kijken, staat het beeld stil. Als ik hem dan na 30 x op play drukken aan de praat heb heeft ie geen geluid, daarna staat ie weer stil. Het enige wat dan werkt is de ontvanger uitzetten en weer aan, maar dan ben ik het gebufferde gedeelte kwijt, aangezien je ARD niet terug kunt kijken. Voorheen was het Telfort, NOOIT problemen hiermee gehad, maar sinds het KPN is geworden is de derde keer in een paar weken tijd. DANKUWEL KPN!

 

Arris VIP2952 V2 op Experiabox V10, pas nog updates gehad, verder zoeken jullie het maar uit.

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben eigenlijk nu wel benieuwd na weken (paar maand) hoe ver KPN is in het oplossen van dit probleem? Duurt lang genoeg en een update over de oplossing lees ik hier niet. #communicatie ( terugkerend probleem bij KPN)