Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

  • 27 January 2021
  • 203 reacties
  • 8041 keer bekeken
Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

203 reacties

Ook hier problemen met live pauzeren sinds 23januari.diverse keren bellen, resetten van tuner en daarna modem, vervolgens nieuwe tuner, daarna nieuw modem, foutmelding eerst(-3), sinds vandaag stb nmc 400,... Wanneer gaat hier een stabiele oplossing komen? 

Reputatie 7
Badge +16

Wat al in het startbericht aangegeven is: we hebben deze foutcode in combinatie met Live pauzeren/ terugspoelen en Terugkijken in onderzoek en alle concrete informatie aangevuld met klantgegevens in het profiel, is informatie wat wij kunnen doorgeven aan het iTV team. Krijg je de foutcode STB-NMC-400 veel vaker te zien en niet alleen bij Live pauzeren/ terugspoelen en Terugkijken, dan is het vriendelijke verzoek om het aan de hand van deze stappen op te lossen, deze zijn te vinden op onze website. Lukt het niet om het op te lossen, neem dan contact op met onze klantenservice of open een nieuw topic, dan kijken we hoe we verder kunnen helpen.

@Lisa

Live pauzeren werkt al sinds dik een jaar niet, sinds ik glasvezel heb. De exacte datum weet ik niet. Ik heb ondertussen tot vervelends aan toe contact gehad met klantenservice e.d. maar tot op heden nog steeds geen resultaat.  

 

Antwoord op je vragen: 

HMB2260 V2

Arcadyan 845882

html 4.113.201

nmc 8.0.112_1901

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    - Type ontvanger
    - Serienummer (onderop)
  • Welke software versie van interactieve heb je?
    Te vinden onder: Menu → Instellingen → Informatie 
    Check HTML en NMC versie
  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op?
  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem? 
  • Ingevuld forumprofiel: klantnummer en postcode en huisnummer
     

HMB2260 V2

Arcadyan 845882

html 4.113.201

nmc 8.0.112_1901

 

@Idmarion Goede informatie, dank je wel! Wil jij jouw forumprofiel nog aanvullen met jouw postcode, huisnummer en klantnummer?
 

Herkenbaar probleem. Ik vermoed dat het met de software update inzake traag menu en gids deze fout is ontstaan.

Na 1.18 uur met de klantenservice aandelen lijn oplossingen uitgeprobeerd. Try and error aanpak 🙁 

Einde van het gesprek zegt de medewerker, na navraag, dat het een bekend probleem is en er (nog) geen oplossing beschikbaar is.

Klacht ingediend! Door de technische dienst van KPN van alles gecontroleerd; netwerk, tv ontvangen, modem etc.

Geen oorzaak. Ook deze medewerker gaat er melding van maken.

Hoe meer meldingen hoe sneller dit probleem prioriteit krijgt en hopelijk wordt opgelost. 
Voor KPN medewerkers zie issue 1089240250 

🤞 succes


Is vervolgd Nogmaals KPN technicus aan de lijn. Zou toch de netwerkkabel kunnen zijn. Nieuwe kabel opgestuurd gekregen. 
KPN gaat gewoon door met try en error aanpak. Of wil elke andere oorzaak dan de door mij vermoedde software bug, uitsluiten. 
Vanochtend testje gedaan, met huidige kabel en met de nieuwe. 
Resultaat (8 maal gepauzeerd op diverse zenders) met bestaande kabel 1x, met de nieuwe 2x. 
Zo langzamerhand alles geprobeerd en uitgesloten. Kom op KPN duik in de software. Eventueel mag je bij mijn apparaten een sniffen plaatsen. 

@Klaas036 Het issuenummer zegt mij zo niets, je aanbod om te helpen nemen wij dankbaar aan, mocht het nodig zijn. Wil jij ook jouw forumprofiel aanvullen met jouw klantgegevens? Dezelfde vraag voor @Passewaay.

Ook bij ons speelt dit probleem al geruime tijd. Eergisteren nog gebeld omdat het probleem zich weer voordeed. Op dit moment zelf gaat het weer goed maar het is een kwestie van tijd voordat ook wij hier weer de foutcode hebben.


Het gaat een tijdje goed en op eens is het er weer. Ook bij ons zijn er meerdere oplossingen aangegeven door KPN maar helaas blijft het komen.
Met teksten als: het kan iets op uw netwerk zijn, de TV ontvanger kan ook storing ervaren als het op een verlengsnoer aangesloten is, een gevoelig kabeltje, sonosnet kan het ook gevoelig voor zijn.
Dan is mijn enige reactie. Waarom ligt het dan aan ons netwerk? Blijkbaar is de Arris Vip5202 gewoon te gevoelig en de software erop niet stabiel genoeg. 

Zoals ik al eerder ook aan KPN heb aangegeven kan het niet zo zijn dat er een probleem in mijn netwerk zit als alle andere apparaten in mijn netwerk het prima doen. 
Netflix via de TV ontvanger gaat prima. Maar TV kijken is gewoon een nachtmerrie als je elke keer een soort schietgebedje moet doen of je überhaupt TV kan kijken. 

Monteur komt vandaag nog langs dus hopelijk kan hij/zij wat vinden.

Ik ben blij dat er nu heel veel mensen zijn die dit aangeven. En ben ook blij dat KPN er nu ook echt wat mee wil gaan doen. 
Ik denk namelijk ook dat het meerendeel van de KPN abonnees dit probleem ook ervaren en niet eens op het Forum zitten. 


@Gerwald van der Bij Er is een monteur bij jou langs geweest: ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is?

Reacties en feedback zijn doorgezet: het wordt onderzocht! Meer concrete informatie met postcode, huisnummer en klantnummer is welkom.

@Shyrin_ 

bij ons heeft de monteur uiteindelijk de Experiabox V12 vervangen voor de experiabox V10.

Volgens de monteur is er een bekend probleem met de V12 met betrekking tot DHCP. 
Sinds de monteur langs is geweest is het stabiel dus 🤞🏻!

@Shyrin_ 

Nevermind!
Zet net de tv aan en ik krijg vanaf de opstart al STB-NMC-400

Na dat het een goede week weg is geweest.

Vanmorgen de tv aan en voor het eerst de STB-NMC-400 melding. Alle stappen geprobeerd maar helaas geen verbetering. Wat nu verder te doen want internet werkt wel dus ligt puur aan tv signaal.

Reputatie 7
Badge +19

@MRowaan We zijn bezig met een onderzoek hiernaar, goed dat je een seintje geeft. Kan je het volgende lijstje voor ons invullen? Dan nemen wij het mee naar de specialisten :)

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    - Type ontvanger
    - Serienummer (onderop)
  • Welke software versie van interactieve heb je?
    Te vinden onder: Menu → Instellingen → Informatie 
    Check HTML en NMC versie
  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op?
  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem? 
  • Ingevuld forumprofiel: klantnummer en postcode en huisnummer


@Gerwald van der Bij Jammer dat 't toch niet opgelost is. Fijn dat je je profiel ingevuld hebt. Kan jij ons ook bovenstaande gegevens nog doorgeven? Dan nemen we ze mee.

Deze problemen die worden genoemd spelen al een hele tijd bij veel klanten. Ik was klant bij Telfort en ben onlangs automatisch over gegaan naar KPN, zoals alle klanten van Telfort. In de maanden voorafgaand begonnen de problemen bij mij en op het forum van Telfort waren er toen ook al klachten. Klanten kregen op een verschillend moment dé update (hij werd enthousiast aangekondigd) en ik kreeg hem ongeveer ergens in juli. Meteen na de update (op dag 1) begonnen bij mij de problemen, die na de overgang naar KPN gewoon doorgingen. Voorheen had ik zelden of nooit problemen met tv kijken (ik was een tevreden klant) en na die update is het helemaal mis gegaan. 

Dit is wat ik 5 maanden geleden nog op het Telfortforum schreef:

“En dan hapert er bij mij nogal wat regelmatig. Ik heb nu al meerdere malen gehad, dat ik het menu niet meer open krijg, waardoor ik geen opnames meer kan kijken, geen opnames kan instellen etc. Nou weet ik het niet meer exact, maar de foutmelding is ongeveer:"Deze optie is nu niet mogelijk, probeer het later opnieuw.”, en dit blijft dan uren zo. Ook heb ik deze foutmelding ook al eens tijdens het afspelen van een opname gehad en dan was ook niks meer mogelijk. 

Regelmatig krijg ik, als ik een opname wil gaan kijken, de foutmelding:”Het duurt te lang voor de server om de opnames op te halen”, iets in die trant en vervolgens staat er dan nog iets over "time-out”. De opnames willen dan ook niet laden en ook dat kan rustig uren duren. 

Gisteravond was het helemaal bal; de menuknop kon ik niet gebruiken, kreeg alleen maar foutmeldingen. Ik heb de tvontvanger meerdere malen opnieuw opgestart, het modem opgestart, software verwijderd, maar niets was mogelijk. Het terugspoelen van een programma op tv, gaf ook een foutmelding. Voor dit gebeurde kon ik nog wel opnames instellen, maar dan alleen als ik het hele seizoen opnam, een losse opname was niet mogelijk. Nu zie ik in het overzicht dat die opnames er niet op staan. 

Dus dat, voor zover ik niets ben vergeten. Het loopt hier in ieder geval niet lekker na de update. Of de tvontvanger zelf hierin een rol speelt, geen idee. Ik heb die vorig jaar gekregen als vervanging van de tvontvanger die kapot was, maar de ontvanger die ik kreeg toegestuurd liet al vanaf het begin ook een paar haperingen zien af en toe. Ik heb me al afgevraagd of die de update wel trekt, maar misschien zeg ik wel iets heel onnozels nu 😉

 

De problemen die ik hier lees bij klanten zijn herkenbare problemen en het lijkt mij toch heel logisch dat het aan de update ligt. Het is té toevallig dat dezelfde problemen bij veel klanten steeds blijven terugkomen. Misschien speelt het mee dat de Telfortklanten allemaal zijn overgezet? Maar ik ben maar een leek, dus roep ik ook maar wat.

 

Ik wacht even gemelde storing af op onze postcode. Blijkbaar is die er al sinds 04.05 uur. Vanmorgen gaf de site alleen eerst aan dat er geen storing was. Nu staat die melding er wel.

Klopt die melding staat idd op de site. Hopen dat het snel is opgelost

Reputatie 7
Badge +19

@MRowaan @MariekeS1 Klopt, het lijkt vooral in een specifieke regio te spelen. De storingsdienst is hard aan het werk om het op te lossen, ik raad je aan om de storingspagina in de gaten te houden voor updates :)

Mijn tv doet het inmiddels weer.

@Alexandra

Hierbij de volgende informatie: 

Het probleem van STB-NMC-400 hadden we al geruime tijd. Nadat vorige week een monteur langs is geweest en onze Experiabox V12 heeft verwissel voor een Experiabox V10 is het aardig stabiel gebleven tot vanochtend.

Rond 6:40 vanochtend de TV aangedaan, toen had ik de foutcode in beeld. Tussendoor ben ik naar mijn werk gegaan en heb ik uiteraard niet verder kunnen kijken. 
10 minuten geleden de TV in de woonkamer weer aangezet en de foutcode staat er nog steeds. Ondertussen de TV ontvanger op de slaapkamer ook aangezet met de zelfde foutcode.

De foutcode blijft bij elke zender in beeld.

De internet verbinding naar de TV ontvangers toe is wel goed aangezien Netflix en de apps zoals Youtube prima werken vanaf de TV ontvanger.

Hieronder de informatie van de twee TV ontvangers:


Woonkamer:

HTML Versie: 4.113.201
NMC Versie: 8.0.112_1

Type Ontvanger: Arris Vip 5202
Serie nummer:  M91933P33057

 

Slaapkamer:

HTML Versie: 4.113.201
NMC Versie: 8.0.112_1

Type Ontvanger: Arris Vip 5202
Serie nummer:  M92034P36663


Hopelijk heb je hier wat aan.

Badge

Goede morgen KPN-Team

 

Ik heb zins drie dagen ook last van de melding “stb-mnc-400 op alle zenders, (Blauwe melding in het scherm) tevens duurt het schakelen van de ene zender naar de andere zender zins ik in het bezit ben van de nieuwe STB VIP5202 erg lang, langer dan 10 seconden, (schakelt  redelijk snel, laat even het TV menu zien, geeft de blauwe melding in het scherm, beeld wordt weer zwart en geeft dan het TV beeld weer) dat heb ik met de oudere ontvangers nooit zo ervaren

Ik heb mijn setup als volgt aangesloten: KPN Box 12 (vectoring VDSL2 100/30 mbps) modem poort 1 Ethernet CAT 6 kabel naar de VIP5202 TV STB cat 6 kabel is getest met een kabel meter en  geeft aan dat hij goed kan werken1000 mbps, kort samen gevat alle 4 de twisted pairs zijn goed bevonden, kabel lengte is 15 meter.

Ik werk alleen met originele KPN apparatuur en echte bekabeling, dus zaken als powerline adapters, zal ik nooit gebruiken.

Daarnaast de software van de STB opnieuw ingespoeld en de fabrieksinstellingen terug gezet (frisse start), heeft niet geleid tot een oplossing.

 

huidige software STB:

HTML versie: 4.113.201

DBL versie: 7.12.3

RBL versie: 3.0.18

tijdstippen: altijd

Bij welke zenders treed het probleem op? bij alle zenders tijdens het zappen

 

Al sinds augustus 2020 een dagelijkse frustratie om gewoon TV te kijken.

Krijg dagelijks de Foutcode stb-nmc-400 bij Live TV kijken wat ik alleen kan oplossen door een seconde de ethernet kabel uit de modem te halen of door de Play knop in te drukken en niet meer live te kijken.  Heb alles met kabels verbonden, 1 kastje met een switch ertussen en de andere direct op de modem.

Glasvezel 500/500 

KPN 12 modem

2x VIP 5202

HTML versie 4.114.213

NMC versie 8.0.112_1

DBL versie 7.12.3

RBL versie 3.0.18

1x Netgear GS105Ev2 Switch

Kan er echt niet bij dat KPN hier niets aan doet en blijkbaar dit geen prioriteit voor hen is.

Ik ben echt van plan zodra mijn jaar contract is afgelopen weer terug te gaan naar ZIGGO waar je gewoon kunt TV kijken zonder enige problemen.

 

 

 

 

Reputatie 7

@Jan Willem K, Heb je ook nog extra wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, van welk merk en type?

Tja @Jan Willem K je hebt zo te zien van alles het nieuwste en zou daarom geen enkel probleem moeten ervaren.

Hoewel ik niet verw8 dat het er wat mee te maken heeft: op mijn GS105Ev2's heb ik een tijdje terug een firmwareupdate aangebracht, maar ook zonder zou die switch probleemloos moeten werken; de ontvanger waar ik dagelijks mee kijk (een 8001) is via een GS105Ev2 aangesloten.

Een paar weken geleden heb ik ook (direct na een update) problemen gehad. Na een paar uur zoeken en proberen bed8 ik me opeens dat ik in de EB (ik heb een V10) een alternatief DNS-adres (CloudFlare) had ingesteld (werkte al tijden goed). Toen ik dat terugzette naar ISP DNS was het probleem over; met name i.c.m. de 5202 schijnt dat problemen op te leveren, maar bij mij dus ook bij de 8001.

@Jan Willem K, Heb je ook nog extra wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, van welk merk en type?

Nee hoor geen extra wifi toegangspunten

Reputatie 7
Badge +20

 

Het probleem van STB-NMC-400 hadden we al geruime tijd. Nadat vorige week een monteur langs is geweest en onze Experiabox V12 heeft verwissel voor een Experiabox V10 is het aardig stabiel gebleven tot vanochtend.

Rond 6:40 vanochtend de TV aangedaan, toen had ik de foutcode in beeld. Tussendoor ben ik naar mijn werk gegaan en heb ik uiteraard niet verder kunnen kijken. 
10 minuten geleden de TV in de woonkamer weer aangezet en de foutcode staat er nog steeds. Ondertussen de TV ontvanger op de slaapkamer ook aangezet met de zelfde foutcode.

De foutcode blijft bij elke zender in beeld.

De internet verbinding naar de TV ontvangers toe is wel goed aangezien Netflix en de apps zoals Youtube prima werken vanaf de TV ontvanger.

Hieronder de informatie van de twee TV ontvangers:

Woonkamer:

HTML Versie: 4.113.201
NMC Versie: 8.0.112_1

Type Ontvanger: Arris Vip 5202
Serie nummer:  M91933P33057

Slaapkamer:

HTML Versie: 4.113.201
NMC Versie: 8.0.112_1

Type Ontvanger: Arris Vip 5202
Serie nummer:  M92034P36663

 

 

Ik heb zins drie dagen ook last van de melding “stb-mnc-400 op alle zenders, (Blauwe melding in het scherm) tevens duurt het schakelen van de ene zender naar de andere zender zins ik in het bezit ben van de nieuwe STB VIP5202 erg lang, langer dan 10 seconden, (schakelt  redelijk snel, laat even het TV menu zien, geeft de blauwe melding in het scherm, beeld wordt weer zwart en geeft dan het TV beeld weer) dat heb ik met de oudere ontvangers nooit zo ervaren

Ik heb mijn setup als volgt aangesloten: KPN Box 12 (vectoring VDSL2 100/30 mbps) modem poort 1 Ethernet CAT 6 kabel naar de VIP5202 TV STB cat 6 kabel is getest met een kabel meter en  geeft aan dat hij goed kan werken1000 mbps, kort samen gevat alle 4 de twisted pairs zijn goed bevonden, kabel lengte is 15 meter.

Ik werk alleen met originele KPN apparatuur en echte bekabeling, dus zaken als powerline adapters, zal ik nooit gebruiken.

Daarnaast de software van de STB opnieuw ingespoeld en de fabrieksinstellingen terug gezet (frisse start), heeft niet geleid tot een oplossing.

huidige software STB:

HTML versie: 4.113.201

DBL versie: 7.12.3

RBL versie: 3.0.18

tijdstippen: altijd

Bij welke zenders treed het probleem op? bij alle zenders tijdens het zappen

 

 

Krijg dagelijks de Foutcode stb-nmc-400 bij Live TV kijken wat ik alleen kan oplossen door een seconde de ethernet kabel uit de modem te halen of door de Play knop in te drukken en niet meer live te kijken.  Heb alles met kabels verbonden, 1 kastje met een switch ertussen en de andere direct op de modem.

Glasvezel 500/500 

KPN 12 modem

2x VIP 5202

HTML versie 4.114.213

NMC versie 8.0.112_1

DBL versie 7.12.3

RBL versie 3.0.18

1x Netgear GS105Ev2 Switch

Doorgegeven, bedankt voor het melden!

Helaas vanavond ook weer de foutcode.

Reputatie 6
Badge +3

Nu al voor de tweede keer vanavond een foutcode tijdens het tv kijken, binnen het uur: stb-nmc-400. Wat is dit nu steeds?!

 

Nu al voor de tweede keer vanavond een foutcode tijdens het tv kijken, binnen het uur: stb-nmc-400. Wat is dit nu steeds?!

Dat is normaal tegenwoordig , welkom bij de foute softwareclub.

Het antwoord daarop krijgen we nog , het alleen de vraag wanneer , :thinking:.

Reputatie 4
Badge +2

En weer een stb nmc  400 na 30 sec pauzeren van NPO 1

Reputatie 4
Badge +2

En weer een stb nmc  400 na 30 sec pauzeren van NPO 1

Gelukkig krijgen we al sinds 29/12/20 een nieuwe TV ontvanger en hebben we al een nieuwe afstandsbediening en verder niks anders dan toezeggingen en waardeloze tv. 
Ik weet dat het hier niet thuis hoort maar ik ontplof zo langzamerhand. 

Reputatie 6
Badge +3

Nu al voor de tweede keer vanavond een foutcode tijdens het tv kijken, binnen het uur: stb-nmc-400. Wat is dit nu steeds?!

En jawel, dat is voor de derde keer vanavond. Ongelooflijk! KPN, los dit een keer op!

Hmb2260v2

Production date 2016/10/8

Live pauzeren tv , veronica., rtlz en na play knop drukken, komt een soort van popup op de tijdlijn van het programma in beeld. Dus je druk nog eens op play en dan schiet ie in storing.

 

En als je live gepauzeerd hebt, en dan wel weer kunt hervatten in een programma dat voor een programma wat ge-loopt wordt afspeelt , springt bij het "officieel" te beginnen naar de aanvang van het geloopte programma als het tijdstip daar is. 

 

Ik vindt het zo jammer dat ik sinds een paar jaar moet constateren dat t "inter-actieve" bij KPN het volgende is gaan inhouden,

Om de haverklap als klant mag je zelf voor enkelen uren tot dagen en bij mij zelfs maanden voor techneut proberen te spelen en er dan weer achter komt dat t probleem niet bij jou ligt. 

En dan maakt niet uit of het glas, tv of mobiel is.