Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

  • 27 January 2021
  • 203 reacties
  • 8034 keer bekeken
Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

203 reacties

Hier hetzelfde verhaal. Voorheen nooit last en sinds de 4k ontvangers zijn aangesloten hier iedere avond last van. Ook lijkt af en toe de hdmi poort geen signaal door te geven. Blauwe balk met controleer kanaal, na de hdmi kabel erin en eruit gehaald te hebben doet hij het weer. Dit met de bijgeleverde hdmi kabel.

Reputatie 4
Badge +2

Dit hebben we na live tv pauzeren op Alle Nederlandse zenders. 3 minuten pauze is al te lang. 
Ook wordt niet onthouden waar je opnames stopt, dus als je later je opnames verder wil kijken begint hij vanaf het begin. 
Dit hebben we sinds 18 januari, maar sinds 25 januari dagelijks. Net nog het journaal van 20:00. 
Apparatuur: 

Arris 2952 V2 direct bekabeld aan Experia V10

De laatste software (hebben we sinds 15/1)

Badge

Herkenbaar probleem. Ik vermoed dat het met de software update inzake traag menu en gids deze fout is ontstaan.

Na 1.18 uur met de klantenservice aandelen lijn oplossingen uitgeprobeerd. Try and error aanpak 🙁 

Einde van het gesprek zegt de medewerker, na navraag, dat het een bekend probleem is en er (nog) geen oplossing beschikbaar is.

Klacht ingediend! Door de technische dienst van KPN van alles gecontroleerd; netwerk, tv ontvangen, modem etc.

Geen oorzaak. Ook deze medewerker gaat er melding van maken.

Hoe meer meldingen hoe sneller dit probleem prioriteit krijgt en hopelijk wordt opgelost. 
Voor KPN medewerkers zie issue 1089240250 

🤞 succes

Reputatie 3
Badge +4

Na laatste met Modem en ook Tv-ontvanger zelf-handelingen nog steeds heb ik geen problemen zo met pauzeren en ook geen fout-code geen verschijnsel meer ( #?en ik weet ook niet waarom ! ) hoop ik dat die wel geholpen iets heeft en dat fout niet meer zich herhalen zal .

###

Met deze gelegenheid wil ik graag mijn eigen tip(-je) hier doorgeven en wie weet misschien die wat iemand anders helpen op die manier kan ….:thinking:

Het is namelijk zo dat HERstarten en REsetten bij mij nooit dezelfde was ( heb toch allebei gedaan ), en ik heb dus mijn TV-ontvanger als eerst uit stroom uitgehaald en hij had dus geen stroom-verbinding meer …..

Vervolgens heb ik pas dan mijn Modem uit stroom afgekoppeld en gewacht ongv.. half minuut en terug in stroom gekoppeld …..achteraan heb TV-ontvanger ook op stroom gekoppeld en gewoon gewacht …

Ik weet dus niet of dat reden is dat ik geen problemen meer heb en/ of software paar keer van tevoren herinstallatie heeft wat te maken of KPN op afstand wat gedaan heeft en met software

gesjoemeld etc. etc..

**# P.S. toch nog dat …. uit verschillenden bronnen  ( soms betrouwbare ook ) te horen is dat i.v..m. deze probleem en kwestie, absoluut aan slecht en slordig aangemaakte van KPN-kant software ligt die deze toestand nu op die manier met foutieve meldingen veroorzaakt ! ...

      

 Voor ons voorlopig nog geen glasvezel-abo (terwijl we wel een glasvezelaansluiting in de meterkant hebben).

Dit begrijp ik niet. Er zijn geen glasvezelabo's meer. Of je koper hebt of glasvezel: het kost 't zelfde en met glasvezel heb je een betere verbinding met min of meer gegarandeerde snelheden en m.b.t. tv de speciale glaszenders (betere beeldkwaliteit) en dat allemaal voor dezelfde prijs.

Ik heb nu de laatste weken de foutmelding stb-nmc-400 maar alleen als ik Live TV pauzeer. Op de meeste zenders/kanalen. 
Dit probleem is deze januari begonnen, nog voordat de 'trage gids update' geïnstalleerd werd.
Ik druk op pauze en na enige seconden of minuten later weer om verder te kijken en krijg dan eerst fout (-3) te zien daarna de stb-nmc-400 .
Op mijn netwerk is deze maand niets veranderd. Bij de functie Terugkijken krijg ik dit niet als ik pauzeer en weer verder ga. 
Een succesvol uit pauze voortgezette sessie kan ik daarna zo veel keer pauzeren als ik wil, zonder problemen. 
Ik heb twee Arris VIP2952 V2, beiden hetzelfde probleem. Was hiervoor Telfort klant, zonder ooit problemen.


 

Extra details:

HTML 4.113.201

NMC   8.0.112_1901

Serienr M11726TN7149

Bekabeld aangesloten op de Expedia

Zoals aangegeven, enkele weken geleden begonnen, op meerdere zenders/kanalen, regulier programma en ook reclames.

Reputatie 7
Badge +7

 Voor ons voorlopig nog geen glasvezel-abo (terwijl we wel een glasvezelaansluiting in de meterkant hebben).

Dit begrijp ik niet. Er zijn geen glasvezelabo's meer. Of je koper hebt of glasvezel: het kost 't zelfde en met glasvezel heb je een betere verbinding met min of meer gegarandeerde snelheden en m.b.t. tv de speciale glaszenders (betere beeldkwaliteit) en dat allemaal voor dezelfde prijs.

Ik kan helaas geen glasvezel-abo bij KPN nemen. De glasvezel-abo's die ik hier kan nemen zijn van andere providers. Providers waar ik liever niet bij wil zitten. Onze buren hebben er al spijt van…

Ik vind snelheid trouwens ook geen issue. Betrouwbaarheid en service vind ik belangrijker.

OK, dat was me niet duidelijk.

Ook hier hetzelfde probleem, ook ik heb de tutorial doorlopen, alles opnieuw aangesloten enz. Het helpt allemaal geen bal. Update heeft niets gedaan. Los dat nou eens op KPN!

admin: reactie verplaatst naar lopend topic

Sinds vanmiddag steeds de foutmelding stb-nmc-400. 
 

alles al gereset, opnieuw opgestart, kabels eruit kabels erin maar na vier uur proberen nog steeds geen verbetering. 
 

 

Foutcode stb-nmc-400

Na opnieuw opstarten blijft dit probleem.

kabel en stekker eruit gehaald, maar niets helpt.

@Vasse : ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. 

Hier hetzelfde, op pauze zetten gaat goed, uitzending hervatten levert deze foutcode op.

Verder kijken lukt pas na switchen naar andere zender

admin: reactie verplaatst naar lopend topic

Sinds 20.30 ineens de STB-NMC-400 storing.

V10a gereset, TV ontvanger gereset.

Helaas geen resultaat, beeld/geluid blijft haperen cq wegvallen.

@ThaRooney ik heb je topic naar het centrale topic verplaatst. Ik hoop dat we hier snel een oplossing voor hebben.

Sinds vorige week glasvezel is aangesloten en er nieuwe wifi versterkers zijn geplaatst regelmatig geen tv signaal. Foutcode stb-nmc-400. Dit op beide tv ontvangers welke apart zijn aangesloten op de V10. Het stappenplan van KPN werkt helaas niet (V10 opnieuw opstarten en daarna de tv ontvangers). Ook een volledig reset van de V10 helpt niet. Inmiddels ook alle overige apparatuur losgekoppeld zodat alleen de tv ontvanger is aangesloten. Helaas zonder resultaat. Wat opvalt is dat de storing meestal een uurtje duurt en rond 21.30 begint... Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Badge +19

Helaas is dat een probleem wat vaker voorkomt de laatste tijd. Er wordt aan gewerkt.

Reputatie 1

In december en januari waren de menubedieningen van mijn twee ITV-ontvangers zo traag….dat is nu opgelost door een update. Nu heb ik sinds enkele dagen een nieuwe fenomeen:

Bij het terugkijken van een programma, of het kijken van een opgenomen programma loopt het programma meerdere keren per programma vast, zo om de 15 minuten.  De meeste keren springt de ITV-ontvanger daarna terug naar de live uitzending. Bij het opnieuw starten van het opgenomen programma moet dan vanaf het begin opnieuw worden gekeken. 

Soms loopt de ITV-ontvanger helemaal vast waarna deze moet worden gereset. 

Ik heb twee ontvangers en beiden hebben hetzelfde probleem. Ik heb alles gerest maar dat werkt niet.

Weet iemand een oplossing?

 

Grt,

Roland

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Wat ik mezelf afvraag. Is dit probleem alleen aanwezig bij mensen met een glasvezel verbinding of ook bij mensen met een koper aansluiting. Bij ons is dit probleem begonnen op het moment dat de glasvezel verbinding is aangesloten namelijk. Terwijl er verder in de huis installatie niets is veranderd.

Is het mogelijk om de glasvezel verbinding los te trekken en de oude koper verbinding weer aan te sluiten of werkt deze niet meer nu glasvezel actief is?

Zodra je abo op glasvezel is gezet werkt het niet meer via koper. Maar de problemen doen zich zowel bij glas als bij koper voor. Bij mij soms ook en ik heb koper. Wees maar blij dat je glas hebt, dat is in alle opzichten beter dan koper. 

Blijf het wel vreemd vinden dat dit probleem bij mij is begonnen sinds de glasvezel actief is... En tot nu toe altijd in de avonduren (helemaal zeker is dat natuurlijk niet omdat de tv overdag weinig aanstaat).

Reputatie 7

En tot nu toe altijd in de avonduren (helemaal zeker is dat natuurlijk niet omdat de tv overdag weinig aanstaat).

Dat laatste zou ook direct een indicatie kunnen zijn van de oorzaak immers niet alleen bij jou staat de televisie veelal alleen 's avonds aan maar bij anderen ook. De load op het centrale IPTV platform is 's avonds dan ook vele malen groter dan overdag en dat zou best wel eens van invloed kunnen zijn.

Reputatie 3
Badge +4

Met die laatste Ik ben absoluut oneens ….hmmmm maar oké ...heh …

Weg om naar een gebruiker en/of welk dan ook KPN consument ( en dat geldt ook voor alle andere branches ! ) , als oorzaak thuis of persoonlijk mag nooit voor deze fouten en storingen gezocht worden !

Het echte oorzaak voor die storingen ligt wel aan KPN-software makers die ze niet goed eigen werk gedaan hadden …. ‍⚖️

Reputatie 7

Met die laatste Ik ben absoluut oneens ….hmmmm maar oké ...heh …

Waarom ben je het daarmee absoluut oneens?

Reputatie 3
Badge +4

Met die laatste Ik ben absoluut oneens ….hmmmm maar oké ...heh …

Waarom ben je het daarmee absoluut oneens?


Maar het staat uitgelegd toch …

Ik blijf bij mening dat oorzaak zeer slecht gemaakte software is ….