Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

  • 27 January 2021
  • 203 reacties
  • 8034 keer bekeken
Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

203 reacties

Reputatie 7

Ik blijf bij mening dat oorzaak zeer slecht gemaakte software is ….

Uiteraard zit de oorzaak in slecht gemaakte software maar ik heb in mijn leven al zoveel programmatuur gezien die bij een lage belasting prima functioneert maar bij een hoge belasting over z'n nek gaat.

Reputatie 3
Badge +4

Het probleem dus sowieso op slecht gemaakte software blijft, daarom probeert KPN nou achter komen

welke je ontvanger en modem hebt en in weke tijden fout gebeurt het enz.enz.enz.

Dat is dus alles irrelevant ! en script en softwaremakers zullen ze zich moeten inspannen en in-diepen in dat, en zich bij software probleem keren, zodat elk type Modem en elk type ontvanger een enkele besturing/ of software heeft en een enkele via updates software gebruiken kan enz.

Op dit moment Software herinstalleren het helpt dus niets ….

*P.S. Ondanks alles …..ik weet zelf ook niet waarom ik geen problemen met TV op dit moment heb ..

Reputatie 2
Badge

Systeem STB loopt nu helemaal vast. Bediening werkt geheel niet meer. Herstart automatisch (led uit/aan). En na weer aangaan meteen weer vastloper.

Reputatie 7

Dat is dus alles irrelevant !

Waarom is dat irrelevant?

Volgens mij kan dat juist zeer interessant zijn in de bepaling van de tekortkomingen in de software.

Reputatie 3
Badge +4

Dat is dus alles irrelevant !

Waarom is dat irrelevant?

Volgens mij kan dat juist zeer interessant zijn in de bepaling van de tekortkomingen in de software.


Omdat slechts punt welke je software gebruikt echt relevant is ..

Dat is niet normaal helemaal nieuwe Modem in te leveren terug bij KPN, doordat iemand daar denkt dat betreffende nieuwste modem tegen nieuwe update niet kan, en vervolgens in plaats van deze nieuwe krijg je oude modem die zogenaamd tegen nieuwe update wel kan …. hmmm...

Reputatie 7

Dat is dus alles irrelevant !

Waarom is dat irrelevant?

Volgens mij kan dat juist zeer interessant zijn in de bepaling van de tekortkomingen in de software.

Omdat slechts welke je software gebruikt echt relevant is ..

Ik hoop dat je begrijpt dat software communiceert met de buitenwereld en dat het dus heel goed kan zijn dat een conditie in die buitenwereld de oorzaak is dat de software in de fout gaat. Het is dus heel belangrijk om ook die buitenwereld in de analyse te betrekken.

Reputatie 3
Badge +4

Dat is dus alles irrelevant !

Waarom is dat irrelevant?

Volgens mij kan dat juist zeer interessant zijn in de bepaling van de tekortkomingen in de software.

Omdat slechts welke je software gebruikt echt relevant is ..

Ik hoop dat je begrijpt dat software communiceert met de buitenwereld en dat het dus heel goed kan zijn dat een conditie in die buitenwereld de oorzaak is dat de software in de fout gaat. Het is dus heel belangrijk om ook die buitenwereld in de analyse te betrekken.

 

*Klopt als een bus, en daarom hebben we juiste en goede software altijd nodig, die werkt op alle ontvangers en modems ..

Reputatie 7

Dat is dus alles irrelevant !

Waarom is dat irrelevant?

Volgens mij kan dat juist zeer interessant zijn in de bepaling van de tekortkomingen in de software.

Omdat slechts welke je software gebruikt echt relevant is ..

Ik hoop dat je begrijpt dat software communiceert met de buitenwereld en dat het dus heel goed kan zijn dat een conditie in die buitenwereld de oorzaak is dat de software in de fout gaat. Het is dus heel belangrijk om ook die buitenwereld in de analyse te betrekken.

*Klopt als een bus, en daarom hebben we juiste en goede software altijd nodig, die werkt op alle ontvangers en modems ..

Misschien is het wel de software op de centrale servers van het iTV platform die de werkelijke oorzaak is van de problematiek.

En wat versta je nu onder "alle ontvangers en modems"?

Reputatie 3
Badge +4

 

*Klopt als een bus, en daarom hebben we juiste en goede software altijd nodig, die werkt op alle ontvangers en modems ..

Misschien is het wel de software op de centrale servers van het iTV platform die de werkelijke oorzaak is van de problematiek.

En wat versta je nu onder "alle ontvangers en modems"?

 

Nou kijk ….:slight_smile:

Ik heb bijv. modem EB V10A en KPN een medewerker tijdens telefonisch gesprek zegt tegen mij

moet je die modem naar ons ( naar KPN dus ! ) terug opsturen omdat wij twijfels hebben dat die tegen nieuwe update niet kan en/ of met nieuwe update niet werkt, en je krijgt terug EB V10 of oudere omdat we vermoeden dat bij die vorige ( oudere dus ! ) modem-type probleem opgelost zal kunnen zijn ..

Daarom vraag ik me en zal me blijven vragen altijd, is het dat wel zo dat nieuwe software beter op oude type modems werkt ?

Is het makkelijker en goedkoper nieuwe modem met oude vervangen, ….. dan nieuwe software maken ??

Het betreft 2  ontvangers:

Arris VIP2952V2

 

Software tv

HTML 4.113.201

NMC 8.0.0112_1901

 

Probleem treed random op met name in de avonduren en is begonnen nadat de glasvezelaansluiting actief is geworden (in mijn geval sinds 20 januari)

Betreft alle zenders

Reputatie 7

Probleem treed random op met name in de avonduren en is begonnen nadat de glasvezelaansluiting actief is geworden...

Dat is waarom ik, ondanks het feit dat KPN anders beweert, al vaker aangegeven heb dat de oorzaak van dit probleem zeer waarschijnlijk buiten het thuisnetwerk van de abonnee gezocht moet worden.

Met de overgang naar glasvezel zal je vast en zeker op andere servers van het iTV platform aangesloten zijn. De kans is dan ook groot dat het probleem veroorzaakt wordt door verstoringen in de communicatie met die server. Dat kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door jouw NTU (of ONT) of door een bottleneck ergens op de route naar de servers van het iTV platform.

Dat het met name in de avonduren optreedt duidt meer op een bottleneck ergens op de route naar de servers van het iTV platform dan op een probleem met jouw NTU (of ONT).

Reputatie 3
Badge +4

Zo te zien tot een echte oplossing komt moeilijk, voornamelijk en net zolang ieder eigen thema vast als reden en/ of als voor oplossing houd  op die manier slechts discussie hebben we en klachten groeien ze…tot die moment dus ..

Op helemaal andere kant nog wil ik doorgeven/nageven dat ik nog ( of niet meer ! ) met geen een bovengenoemde klacht problemen nog steeds heb ..

 

@Lisa 

Live pauzeren werkt al sinds dik een jaar niet, sinds ik glasvezel heb. De exacte datum weet ik niet. Ik heb ondertussen tot vervelends aan toe contact gehad met klantenservice e.d. maar tot op heden nog steeds geen resultaat.  

 

Antwoord op je vragen: 

HMB2260 V2

Arcadyan 845882

html 4.113.201

nmc 8.0.112_1901

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    - Type ontvanger
    - Serienummer (onderop)
  • Welke software versie van interactieve heb je?
    Te vinden onder: Menu → Instellingen → Informatie 
    Check HTML en NMC versie
  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op?
  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem? 
  • Ingevuld forumprofiel: klantnummer en postcode en huisnummer
     

HMB2260 V2

Arcadyan 845882

html 4.113.201

nmc 8.0.112_1901

 

Badge

Herkenbaar probleem. Ik vermoed dat het met de software update inzake traag menu en gids deze fout is ontstaan.

Na 1.18 uur met de klantenservice aandelen lijn oplossingen uitgeprobeerd. Try and error aanpak 🙁 

Einde van het gesprek zegt de medewerker, na navraag, dat het een bekend probleem is en er (nog) geen oplossing beschikbaar is.

Klacht ingediend! Door de technische dienst van KPN van alles gecontroleerd; netwerk, tv ontvangen, modem etc.

Geen oorzaak. Ook deze medewerker gaat er melding van maken.

Hoe meer meldingen hoe sneller dit probleem prioriteit krijgt en hopelijk wordt opgelost. 
Voor KPN medewerkers zie issue 1089240250 

🤞 succes


Is vervolgd Nogmaals KPN technicus aan de lijn. Zou toch de netwerkkabel kunnen zijn. Nieuwe kabel opgestuurd gekregen. 
KPN gaat gewoon door met try en error aanpak. Of wil elke andere oorzaak dan de door mij vermoedde software bug, uitsluiten. 
Vanochtend testje gedaan, met huidige kabel en met de nieuwe. 
Resultaat (8 maal gepauzeerd op diverse zenders) met bestaande kabel 1x, met de nieuwe 2x. 
Zo langzamerhand alles geprobeerd en uitgesloten. Kom op KPN duik in de software. Eventueel mag je bij mijn apparaten een sniffen plaatsen. 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? Zie hieronder
    - Type ontvanger : Interactieve TV ontvanger HMB2260 V2
    - Serienummer (onderop) K623006841
  • Welke software versie van interactieve heb je?
    Te vinden onder: Menu → Instellingen → Informatie 
    Check HTML 4.113.201 en NMC 8.0.112_1901 versie
  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op? In ieder geval op 1-2-2021 om ca 20 uur, maar zeer regelmatig gedurende een aantal weken.
  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem? 

NPO 1 altijd

NPO 3 regelmatig

SBS 6 altijd

Veronica soms

  • Ingevuld forumprofiel: klantnummer en postcode en huisnummer

deze gegevens wil ik niet hier invullen.

 

Ik weet: 't is al vaker gezegd, maar toch begrijp ik het niet helemaal: je geeft (veel) geld uit aan een mooie 4k tv en dan neem je genoegen met de beperkte mogelijkheden en matige beeldkwaliteit van een app als die van kpn. Ik heb 2 LG's en daarop de app, maar de app wordt vaker geüpdatet dan dat die daadwerkelijk wordt gebruikt (!). Ik zie de app meer als een back-up voor de ontvanger als die een storing heeft, maar toen ik een paar weken geleden problemen had met de updates van onze ontvangers deed de app het ook niet (zelfs de app op de slimfoon, die ik eigenlijk ook niet gebruik) deed het toen niet. Dus so much for back-up…. Als je de app nou zou gebruiken op een overjarige tv op de slaapkamer, maar daar is de app helemaal niet beschikbaar voor want niet geschikt voor LG's en Samsung van vóór 2017 (en al helemaal niet oor andere merken).

En het argument van één afstandsbediening gaat bij mij ook niet op want de AB van de tv zelf heb ik al tijden niet aangeraakt: alles (zelfs de soundbar) gaat bij mij prima met de AB van kpn.

Zelfde probleem als anderen, na doorstarten live pauzeren fout melding -3 gevolgd door STB-NMC-400. Het lijkt het soms wel goed te gaan maar meestal dus niet
Bij één persoon kan het aan het thuisnetwerk liggen, bij twee personen onwaarschijnlijk maar bij zoveel mensen als op dit forum volstrekt onmogelijk.
De decoder is al jaren op dezelfde wijze bedraad aangesloten en live pauzeren/starten heeft tot kort geleden altijd normaal gewerkt.  Uiteraard ook alle kastjes gereset, frisse start gegeven en alles nagelopen zonder goed resultaat.
@KPN neem je verantwoordelijkheid en los dit op, we betalen als klant genoeg.
 

 

Zelfde probleem na live pauzeren - ook terugspoelen werkt niet

Reputatie 4
Badge +3

Net voor de grap een testje gedaan, gewoon omdat het kan. Ik gebruik live TV pauzeren en terugspoelen eigenlijk nauwelijks. 1x geprobeerd, en meteen prijs!
Live TV starten, pauze, even wachten, terugspoelen naar het begin en daar heb je hem: “foutcode stb-nmc-400”.

Reputatie 7
Badge +20

@Franky6_4, zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik de specialisten op de hoogte brengen. 

@mulderjim, wil jij ook jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven?

@dmutsaers, voor jou heb ik het reeds gedaan, bedankt.

Net voor de grap een testje gedaan, gewoon omdat het kan. Ik gebruik live TV pauzeren en terugspoelen eigenlijk nauwelijks. 1x geprobeerd, en meteen prijs!
Live TV starten, pauze, even wachten, terugspoelen naar het begin en daar heb je hem: “foutcode stb-nmc-400”.

Opmerkelijk, ik heb dat niet. Uit jouw signature zie ik dat het verschil tussen jouw en mijn netwerk is dat ik gewoon een ExperiaBox V10 gebruik en jij niet. Ook ik gebruik - naast een 8001 - ook een 5202. Nu weet ik dat @wjb ook een EdgeRouter gebruikt en eigenlijk ook geen klachten heeft op dit gebied. Wellicht kan hij nog wat tips geven.

Reputatie 7

Net voor de grap een testje gedaan, gewoon omdat het kan. Ik gebruik live TV pauzeren en terugspoelen eigenlijk nauwelijks. 1x geprobeerd, en meteen prijs!
Live TV starten, pauze, even wachten, terugspoelen naar het begin en daar heb je hem: “foutcode stb-nmc-400”.

Opmerkelijk, ik heb dat niet. Uit jouw signature zie ik dat het verschil tussen jouw en mijn netwerk is dat ik gewoon een ExperiaBox V10 gebruik en jij niet. Ook ik gebruik - naast een 8001 - ook een 5202. Nu weet ik dat @wjb ook een EdgeRouter gebruikt en eigenlijk ook geen klachten heeft op dit gebied. Wellicht kan hij nog wat tips geven.

Inderdaad ervaar ik dit probleem niet.

Ik heb ook niet het vermoeden dat dit probleem veroorzaakt wordt de de router (Experia Box of EdgeRouter). Wel lijkt het er op dat andere apparatuur in het thuisnetwerk dit issue kan veroorzaken. Zo meldt @markstam in dit bericht dat hij het probleem niet meer heeft nadat hij zijn Unifi accesspoints uit het netwerk heeft gehaald.

Als dat echt een oorzaak blijkt te zijn dan is het op een apart vlan plaatsen van de TV ontvangers een oplossing. Overigens gebruik ik ook een apart vlan voor de TV ontvangers.

Reputatie 2
Badge

Well, mijn toevoeging aan dit topic is uiteindelijk afgesplitst, omdat ik daarnaast ook foutmeldingen/resets kreeg tijdens het kijken van on-demand (pluspakket).

Daar werd de suggestie gedaan om de Experiabox v10a nog maar weer eens een keer van de stroom af te halen. Dat gedaan. En sindsdien geen problemen meer ervaren.

Reputatie 4
Badge +3

Net voor de grap een testje gedaan, gewoon omdat het kan. Ik gebruik live TV pauzeren en terugspoelen eigenlijk nauwelijks. 1x geprobeerd, en meteen prijs!
Live TV starten, pauze, even wachten, terugspoelen naar het begin en daar heb je hem: “foutcode stb-nmc-400”.

Opmerkelijk, ik heb dat niet. Uit jouw signature zie ik dat het verschil tussen jouw en mijn netwerk is dat ik gewoon een ExperiaBox V10 gebruik en jij niet. Ook ik gebruik - naast een 8001 - ook een 5202. Nu weet ik dat @wjb ook een EdgeRouter gebruikt en eigenlijk ook geen klachten heeft op dit gebied. Wellicht kan hij nog wat tips geven.

Ik heb het helaas daarna niet meer kunnen reproduceren, de eerste keer was misschien een toevalstreffer. Ik heb het idee dat dit sowieso een rol speelt bij dit probleem.

Reputatie 5
Badge +2

Regelmatig last van. Vannacht nog, op alle zenders. (Kon echt niet slapen,effe tv kijken. Was snel bekeken.....) Op den duur maar alles gereset. Kastjes software opnieuw geïnstalleerd, modem (fritzbox) effe stroom eraf. Duurde wel effe maar ging toen weer goed.

Mijn zoon had vanochtend ook een melding dat er geen verbinding was (geen melding nmc-400). Die kwam regelmatig voor zei die. Alle kabels uit het modem getrokken en weer terug gestoken en hij kon weer verder kijken. Zou DHCP dan even iets niet goed doen???