Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

  • 27 January 2021
  • 203 reacties
  • 8034 keer bekeken
Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

203 reacties

Er zijn meerdere mensen die dit probleem melden, zowel in individuele topics als in het algemene topic over het nieuwe TV-menu. 

Vooralsnog geen reactie van KPN, behalve dan dat het een individueel probleem is. (Túúrlijk!)

Reputatie 3
Badge +4

Wat hierover te zeggen …..

 

Ik ben een zeer langlopende abonnement( dubbel langer dan dat in mijn profiel genoteerd is ! ) bij KPN ….en toch ...

In het korte verleden had ik probleem met TV ontvanger die werd gedeeltelijk ook opgelost toen

ik van KPN een andere gekregen had ( hergebruikte en geen nieuwe dus ! ) …..

Sindsdien tot vandaag had ik geen problemen met TV te kijken en/ of met TV verbindingen en dergelijks, naast en langs die zogenaamde andere TV-ontvanger ik heb toen op eigen rekening ( en op advies van KPN een medewerker ! ) nieuwe kabels en HDMI en net-kabel etc. aangesloten ( belachelijk, maar toch deed ik ) …

Tot vandaag deed alles vlekkeloos, en vanochtend weer …

Beeld word elk paar min. bevroren op scherm krijg ik foutcode en daar zit ik nu weer mee, absoluut is het GEEN sprake over beschadigde kabel en/ of over labiele kabel losse kabel en dergelijks ..  ( zelf ben zeker 100% dat ontvanger niet goed is ...maar oké ...hmmm ) .. nieuwe modem EB V10A heb ik etc...etc...

Alles werd gedaan en van KPN op afstand en door mijzelf, zoals ontvanger en modem herstarten en gereset, dan software her te installeren etc..etc...etc.. maar probleem is het helemaal niet opgelost …

Mijn probleem is het nu geregistreerd bij KPN en ik wacht op verdere ontwikkelingen, maar voortaan en tot zover mijn TV ik kan normaal niet meer kijken ...

**P.S. Ook van deze bovenstaande constant aanwezige zogenaamde oplossing op TV-tip niemand iets wat heeft !
-geen nut dus !

 

 

Reputatie 3
Badge +4

** Update …. !

:disappointed: van KPN kant nog steeds hoor ik niets ….

Inmiddels  aantal keren weer modem en ook ontvanger gereset  plus SOFTWARE geherinstalleerd maar dus tevergeefs  ( *! !* ) …. het helpt natuurlijk niets:disappointed: ….

Bovendien is het zo dat IEDER keer na software opnieuw te herinstalleren op scherm  ( ! **nadat software inderdaad herinstallerend opnieuw is ! ) krijg ik te zien dat nieuwe software aanwezig is en/ of ik die installeren wil ….. ???????

Ook Software opnieuw installeren keer-op-keer het heeft GEEN NUT dan !

Is het dat geen voldoende bewijs dat iets flink bij KPN mis loopt en/ of is ??? ..

Reputatie 1

Als ik het tv kastje op pauze zet en enige minuten daarmee weer wil verder kijken dan doet hij het niet meer je krijgt dan blauwe schermen.

Door naar een andere zender te gaan en dan weer terug doet hij het weer maar is dan verder en niet meer op het punt waarop je stopte

Heb het kasje nieuwe software geüpload en fabrieksinstellingen gedaan, maar dat helpt niet.

Ook bij ander familieleden het zelfde probleem

Wie weet de oplossing?

Badge

In ander topic ook gemeld hier exact hetzelfde probleem met live pauzeren.. bij ons lijkt het ontstaan 2 weken geleden bij de laatste firmware update van de decoders.. daarvoor nooit problemen gehad met pauzeren. Het lijkt hier op rtl wel gewoon te werken, maar SBS6 is gewoon stuk.

Reputatie 6
Badge +3

Terugspoelen gaat niet meer, pauzeren gaat niet meer

 

Reputatie 2
Badge

Niet alleen bij live TV pauzeren. Hier totaal geen tv en de itv app op de smart tv werkt ook niet. Alles al geprobeerd maar lost niets op. Kijk nu via app op de tablet en chromecast.

Heb reeds de nieuwe software. Treed op sinds half 9. 

Daarnaast heb ik al veel langer last van deze storing op de 5202 met fritzbox rechtstreeks  aangesloten.

Zie ook.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hier iets anders nu: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1226032#post1226032

Ik kan nu weer helemaal geen opnames kijken. Probleem met netwerk geeft hij aan. Het blijft de hele tijd aan de gang, dan weer dit, dan weer dat. En dit duurt al vanaf juli afgelopen jaar. Ik ga dit op een gegeven moment opgeven en switchen naar een aanbieder waar ik zonder gedoe de hele tijd gewoon normaal tv kan kijken.

Sinds de laatste software update ook hier niets dan problemen.

Regelmatig stotterend beeld en geluid en sinds vandaag is praktisch geen enkele zender meer te bekijken. Het beeld loopt helemaal vast. Alleen kanaal 52,53,54 doen ‘t wel

Ook opnames zijn niet terug te kijken

Regelmatig komt de foutmelding “Verbinding met zender verbroken, STB-NMC-400” er door heen.

Dit gebeurt op beide vip2952 ontvangers die we in huis hebben.

HTML 4.113.201

NMC 8.0.112_1901

Alle problemen hierboven herken ik alleen gaat het modem elke keer ook nog opnieuw opstarten.

Hier hetzelfde. Tevens is de experia box 10 dan vaak in service wat ook met internet problemen geeft. Start 23 jan 2021. Snelheid internet down na reset meer dan gehalveerd tot 22Mbps.

Ook hier een klant met hetzelfde probleem. Ik ga geeneens meer in detail dit probleem omschrijven of wat ik al niet gedaan heb om het werkend te krijgen
 

KPN kom eens met een reactie ipv dit onderwerp te negeren. 

Reputatie 3
Badge +4

**Update 2 ( ! ! )*** bovenstaande eigen onderwerp ….'’ Wat hierover te zeggen ….. ‘’

 

Vanochtend ( 28-01-2021 ) via telefonisch bespreking over mijn storing met KPN heb ik monteur afspraak geannuleerd…

Met het beloofde dat ik terug bellen mag als probleem terug keren zal ..

**

Het is namelijk wel zo dat ik gisteren na *aantal telefonisch besprekingen over betreffende probleem en dan van KPN kant toch een beslissing dat een monteur bij mij thuis moet komen, op eigen houtje heb ik twee keer nog eigen TV-ontvanger en ook nieuwe modem GEreset en ook herstart …

Fout code welke ik aangegeven heb ….. sinds gister en nu nog steeds heb ik niet meer ….

*******************

Mijn eigen conclusie ( in overleg met aantal andere KPN gebruikers ! ) is het toch dat op KPN kant het probleem absoluut lig en is, en het die feit blijft ! ! ..

KPN zelf een verkeerde en absoluut foutieve software aangemaakt heeft, vervolgens na zoveel klachten in zeer een korte tijd haastig software omgekeerd heeft en teruggekeerd zodat problemen niet meer zijn etc.

Aan software-ontwikkellaars en programmeurs het probleem lig en die moeten ze dus beter weten !

Bovendien …. als mensen bellen om klachten in te dienen telefonische medewerkers zullen moeten ook iets meer kennis en ervaring over onderwerp hebben, soms hebben we indruk dat ze aantal medewerkers te-jong zijn en ze ook eigen overtuigingen en tips en adviesjes  geven die vaak niet relevant zijn verkeerd ze zijn etc...

 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor het reageren iedereen. Zoals we in het startbericht al aangeven, zien we dat er iets speelt. Vandaar dat we zaken uitvragen, zodat we dit intern door kunnen geven. Met zoveel mogelijk concrete informatie kunnen wij bij de itv collega's neerleggen dat er toch echt iets speelt en kunnen zij ook daadwerkelijk een onderzoek starten. Als er alleen wat losse, onduidelijke signalen binnenkomen, dan lijkt de prioriteit een stuk minder natuurlijk. Vandaar dat we nu dit topic geopend hebben, zodat we écht een lading voorbeelden door kunnen zetten. We nemen al jullie signalen mee, dus bedankt daarvoor!

elke avond meerdere keren de bekende stb-nmc-400 foutmelding. alle opties gedaan. het probleem blijft en op het forum zie je dat het probleem bij KPN ligt. op de tv beneden ben ik overgestapt naar de KPN app. gaat wel een stuk beter maar ook deze manier (streamen) gaat soms fout. De app loopt vast of het beeld bevriest. Anyways gebeurt nooit met NetFlix, Disney of Prime en daar dus gewoon blij mee. KPN het ligt aan jullie 

Anyways gebeurt nooit met NetFlix.

Inderdaad! De hele avond netflix gekeken, geen probleem.

Bij het terug schakelen naar de TV begon het probleem al.

Alles apparaten al uit en aan gehad, gereset etc.

Tevens valt de Wifi ook weg bij ons als de fout melding stb-nmc-400 komt.

Ook bij ons speelt dit probleem al geruime tijd. Eergisteren nog gebeld omdat het probleem zich weer voordeed. Op dit moment zelf gaat het weer goed maar het is een kwestie van tijd voordat ook wij hier weer de foutcode hebben.


Het gaat een tijdje goed en op eens is het er weer. Ook bij ons zijn er meerdere oplossingen aangegeven door KPN maar helaas blijft het komen.
Met teksten als: het kan iets op uw netwerk zijn, de TV ontvanger kan ook storing ervaren als het op een verlengsnoer aangesloten is, een gevoelig kabeltje, sonosnet kan het ook gevoelig voor zijn.
Dan is mijn enige reactie. Waarom ligt het dan aan ons netwerk? Blijkbaar is de Arris Vip5202 gewoon te gevoelig en de software erop niet stabiel genoeg. 

Zoals ik al eerder ook aan KPN heb aangegeven kan het niet zo zijn dat er een probleem in mijn netwerk zit als alle andere apparaten in mijn netwerk het prima doen. 
Netflix via de TV ontvanger gaat prima. Maar TV kijken is gewoon een nachtmerrie als je elke keer een soort schietgebedje moet doen of je überhaupt TV kan kijken. 

Monteur komt vandaag nog langs dus hopelijk kan hij/zij wat vinden.

Ik ben blij dat er nu heel veel mensen zijn die dit aangeven. En ben ook blij dat KPN er nu ook echt wat mee wil gaan doen. 
Ik denk namelijk ook dat het meerendeel van de KPN abonnees dit probleem ook ervaren en niet eens op het Forum zitten. 

Reputatie 3
Badge +4

Bedankt voor het reageren iedereen. Zoals we in het startbericht al aangeven, zien we dat er iets speelt.*******

###

:worried: Laten we hoopen dat inderdaad KPN iets op die probleem doen zal …

En dat wij minder ongemakkelijke KPN opmerkingen zullen krijgen, dat fout bij onze verbindingen en systemen lig’ ….

KPN moet wel eens ook eigen fouten herkennen ( en bekennen ! ) moet en ook-toch bij zichzelf eigen probleem-lasten onder ogen kijken en die zelf dragen en oplossen ..

**P.S.### Dit TOPIC TITTEL zal slechts ‘’ foutcode stb-nmc-400 '’ moeten dragen omdat die 

                niets met live TV te pauzeren heeft ! ...

 

Reputatie 1

Ook bij steeds als op pauze zet dan reageert het niet meer dan moet je eerst naar een andere zender dan weer terug maar dan kan je niet terug kijken want de uitzending is dan door gegaan dat is al enkele weken zo, en heel vervelend. Arcadyan hmb2260

 

Ik heb ook steeds de fout code Stb-Nmc-400 ik al een half. Jaar van alles te proberen ik wordt hier stront ziek van ik geef jullie nog een week de kans om het op te lossen anders stap ik over Michel loosbroek ****** de groeten

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Ja, ik heb nu zo'n 2 maanden precies hetzelfde probleem. Gechat met KPN en werkelijk alles 10 x gedaan (resetten, alles van het net, opnieuw, in volgorde, softwareupdate etc.) en niets helpt, nog steeds kan ik niet meer verder kan kijken als ik op live pauzeren heb gedrukt.

 

@Kpn graag een oplossing hiervoor!

Ik heb ook het stb nmc 400 probleem sinds 2 weken, ik bel continue de hulplijn. Verder nooit problemen gehad, pas sinds september vorig jaar ging alles haperen, dat was na de december update verholpen, maar nu die rare foutcode. Continue ook geen internet af en aan. De kabels en het resetten enzo continue ook gedaan.

Jullie zeggen dat het aan het kopernetwerk ligt. Beetje raar als je eerst 3 kwart jaar (sinds vorig jaar Januari verhuist) geen problemen heb en nu ineens, vanuit het niets.

Los dit AUB op, ik betaal toch niet voor "geen internet en voor geen tv", ik wil dan ook graag gecompenseerd worden, of per direct een oplossing hebben.

Ik zit al eeuwen bij KPN, nooit problemen, maar nu begin ik het zat te worden.

Sinds de update van het tv menu geeft 1 van mijn 2 arris vip 2952 v2 ontvangers om de paar minuten foutcode stb-nmc-400.  De andere ontvanger geeft minder vaak de foutcode maar toch wel minimaal 1 x per dag. En ja, de software is geupdated.

Reputatie 7
Badge +7

---

Jullie zeggen dat het aan het kopernetwerk ligt. Beetje raar als je eerst 3 kwart jaar (sinds vorig jaar Januari verhuist) geen problemen heb en nu ineens, vanuit het niets.

---

@WoutersH  Als KPN zegt dat het aan het kopernetwerk ligt, dan moeten zij toch dit probleem oplossen? Want volgens mij is KPN tot aan het isra-punt verantwoordelijk voor dat kopernetwerk.

En in principe hoeft er met “koper” niks mis te zijn. Wij zitten nog altijd op koper (van 44 jaar oud) en dat gaat nog altijd erg goed. Betrouwbaar en snel (we hebben pairbonding). Voor ons voorlopig nog geen glasvezel-abo (terwijl we wel een glasvezelaansluiting in de meterkant hebben).

Nadat we al een keer bij KPN hadden geklaagd kregen we afgelopen maandag een mail van mail dat er nu een update is geweest en alles sneller zou moeten werken. Als dank voor ons geduld krijgen wij gratis extra zenders.

Vandaag weer drie keer foutcode stb-nmc-400 gezien. Laatste update van 19 januari heeft dus ook niet geholpen…

admin: reactie verplaatst naar lopend topic