Vraag

Netflix Foutcode tvq-pm-100 (5.2.102)

  • 30 October 2019
  • 40 reacties
  • 3543 keer bekeken

Hallo, ik heb ook nu al een paar dagen dezelfde foutcode. Heb alles al gedaan van resetten tot fabrieksinstellingen van de modem aan toe en niks werkt. Op de slaapkamer werkt het wel maar op die van de woonkamer niet. Tevens via smart tv netflix app geen enkel probleem op Netflix.

Denk dat mijn 4k tv ontvanger niet meer goed werkt.

 

 *afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 2

Ja ook via kpn box, maar omdat ik het niet zoveel gebruik weet ik niet of het structureel goed werkt, maar zit nu naar Netflix te kijken via de KPN box en het werkt.

Oke top dan ga ik zo ff die update uitvoeren. Heb de soundbar nog maar net dus ben alleen nog beetje aan uitvogelen.. bij de update van de woofer en achter speaker moet dan de usb stick er nog in blijven zitten of is dat alleen bij de main soundbar?

Is even geleden maar volgens mij met usb main soundbar. Daarna kan usb stick eruit en kun je de woofer en losse speakers updaten zonder usb.

Moet de usb fat32 format zijn of ntsf? Want hij geeft niks aan met update bye on ofzo

Dat weet ik niet wel dat bestand uitgepakt moet zijn in de hoofd folder van de usb stick. Daarnaast deze stap even proberen: 

Update via USB

1Disconnect and reconnect electrical power to each component in the following order:

① Subwoofer → ② Left and Right Surround Speakers → ③ Main Unit.

Update the Soundbar Main Unit

Turn on the Soundbar and insert the USB drive into the Service port located on the bottom of the Main Unit. The software will begin to update automatically in less than one minute.
② A sequence of “UPDATE” → “BYE” → “ON” will appear on the display 3 times.
③ After the 3 cycles are complete, the Soundbar will restart and “D.IN” will appear on the display for about 20 seconds and then it will go off.

Please Note: The estimated time to complete step 2) will be around 6 minutes

IMPORTANT: Please do not turn off the power until the full update is complete.

 

Ja ook via kpn box, maar omdat ik het niet zoveel gebruik weet ik niet of het structureel goed werkt, maar zit nu naar Netflix te kijken via de KPN box en het werkt.

Oke top dan ga ik zo ff die update uitvoeren. Heb de soundbar nog maar net dus ben alleen nog beetje aan uitvogelen.. bij de update van de woofer en achter speaker moet dan de usb stick er nog in blijven zitten of is dat alleen bij de main soundbar?

Is even geleden maar volgens mij met usb main soundbar. Daarna kan usb stick eruit en kun je de woofer en losse speakers updaten zonder usb.

Moet de usb fat32 format zijn of ntsf? Want hij geeft niks aan met update bye on ofzo

Dat weet ik niet wel dat bestand uitgepakt moet zijn in de hoofd folder van de usb stick. Daarnaast deze stap even proberen: 

Update via USB

1Disconnect and reconnect electrical power to each component in the following order:

① Subwoofer → ② Left and Right Surround Speakers → ③ Main Unit.

Update the Soundbar Main Unit

Turn on the Soundbar and insert the USB drive into the Service port located on the bottom of the Main Unit. The software will begin to update automatically in less than one minute.
② A sequence of “UPDATE” → “BYE” → “ON” will appear on the display 3 times.
③ After the 3 cycles are complete, the Soundbar will restart and “D.IN” will appear on the display for about 20 seconds and then it will go off.

Please Note: The estimated time to complete step 2) will be around 6 minutes

IMPORTANT: Please do not turn off the power until the full update is complete.

 


Het is gelukt moest hem formateren naar ntsf.

netflix werkt weer via kpn box! Je bent een topper dankje!!

Reputatie 2

Mooi! Have fun!

Mooi! Have fun!

Helaas het werkt al niet meer ik weet niet wat er anders is dan gisteren maar krijg nu weer dezelfde foutcode. Wel bedankt voor de moeite 👍

Na het upgraden mijn internet verbinding van VDSL naar glasvezel kreeg ik ook

nieuw 4K-ontvangers. Na het vervangen van de kastjes kreeg ik ook de foutcode bij Netflix via

de ontvanger, als ik Netflix op dezelfde TV via de app op de Samsung tv afspeelde waren er geen

problemen. De ontvanger zat via mijn homecinema verbonden met mijn TV. Na het updaten

van de homecinema werkte Netflix weer via de KPN ontvanger.

Er is een update geweest. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/updates-voor-interactieve-tv-2020-491176

5202

In sommige gevallen kon een tv-ontvanger ‘defect’ raken door een probleem met Netflix. Je krijgt dan de foutcode TVQ-PM-100 (5.2.102) die blijft voorkomen, ook na een herstart of reset van de ontvanger. 

Dit was niet op afstand te verhelpen waardoor de enige oplossing die we hiervoor hadden het omruilen van de ontvanger was. Ondanks dat deze niet daadwerkelijk echt stuk was. Hiervoor is nu een extra optie in de instellingen gebouwd om de Netflix gegevens uit de ontvanger te verwijderen. Je bereikt deze optie via  Menu / Instellingen / 3 x gele-knop.

Er is een update geweest. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/updates-voor-interactieve-tv-2020-491176

5202

In sommige gevallen kon een tv-ontvanger ‘defect’ raken door een probleem met Netflix. Je krijgt dan de foutcode TVQ-PM-100 (5.2.102) die blijft voorkomen, ook na een herstart of reset van de ontvanger. 

Dit was niet op afstand te verhelpen waardoor de enige oplossing die we hiervoor hadden het omruilen van de ontvanger was. Ondanks dat deze niet daadwerkelijk echt stuk was. Hiervoor is nu een extra optie in de instellingen gebouwd om de Netflix gegevens uit de ontvanger te verwijderen. Je bereikt deze optie via  Menu / Instellingen / 3 x gele-knop.

Deze update heeft niks gedaan. Mijn versterker is geupdate en alles. Als ik me instellingen van de kpn box op 1080p zet doet netflix het wel. Zet ik alles terug naar uhd60 of 50 dan werkt netflix niet en krijg ik die foutmelding. Het ligt dus echt aan het kastje en ja als ik hem rechtsreeks op tv aansluit doet ie het ook. Maar dan moet ik me geluid via optical kabel arc laten lopen maar die ondersteunt geen dolby atmos. Graag wil ik een oplossing voor mijn probleem…

 

kpn hellllupp!!! 😔

Ik begrijp dat jij er een mediacentre/geluidssysteem tussen hebt zitten?

Ik begrijp dat jij er een mediacentre/geluidssysteem tussen hebt zitten?

Goeie middag Erwin ja dat klopt. Boven heb ik dat niet en dan werkt het wel. Ik heb tevens nu ook hdmi 2.0 kabels besteld. Maar las al dat dit niet zal helpen maar wilde het toch proberen.

Hoi KPN, zijn jullie op de hoogte dat de 4K (5202) ontvangers geen Netflix films afspelen als je de beeldkwaliteit op UHD of Automatisch hebt staan. Er verschijnt dan de foutmeling tvq-pm-100-(5-2-102). Op 1080P en lager werkt het wel. Mijn STB is bekabeld aangesloten. Met bijgeleverde HDMI naar de versterker, en van de versterker een HDMI naar de TV (ARC). Op de TV app werkt het overigens wel. Daarnaast merk ik dat als je de beeldkwaliteit hoger dan 720p zet, het beeld wat stottert, alsof hij het niet bij kan houden. Dit had ik met de 2260 niet.

Dit probleem ondervind mijn broer ook met zijn setup. Hij heeft een Samsung soundbar.. Ook dat het beeld wat minder vloeiend loopt/wat hakkelt ervaart hij op zijn tv als de beeldkwalteit hoger dan 720p is.

Als ik de ontvanger rechtstreeks op de TV aansluit, werkt het wel goed. Maarja.. dan is het geluid niet zoals je wilt. Ook mijn broer ervaart het. Die heeft sinds 3 dagen een soundbar en krijgt als de ontvanger daar op is aangesloten precies hetzelfde. Uiteraard ondersteund mijn versterker en zijn soundbar alle benodigde onderdelen. Ik heb zelf het vermoeden dat het HDCP signaal door de stb niet goed wordt doorgezet naar de versterker. Mijn versterker ondersteund HDCP 2.2. (Versterker is overings ook van de laatste softwareversie voorzien).

Heb trouwens ook nog andere HDMI kabels gebruikt om te kijken of het daar in zit.. helaas

Hoi KPN, zijn jullie op de hoogte dat de 4K (5202) ontvangers geen Netflix films afspelen als je de beeldkwaliteit op UHD of Automatisch hebt staan. Er verschijnt dan de foutmeling tvq-pm-100-(5-2-102). Op 1080P en lager werkt het wel. Mijn STB is bekabeld aangesloten. Met bijgeleverde HDMI naar de versterker, en van de versterker een HDMI naar de TV (ARC). Op de TV app werkt het overigens wel. Daarnaast merk ik dat als je de beeldkwaliteit hoger dan 720p zet, het beeld wat stottert, alsof hij het niet bij kan houden. Dit had ik met de 2260 niet.

Dit probleem ondervind mijn broer ook met zijn setup. Hij heeft een Samsung soundbar.. Ook dat het beeld wat minder vloeiend loopt/wat hakkelt ervaart hij op zijn tv als de beeldkwalteit hoger dan 720p is.

Als ik de ontvanger rechtstreeks op de TV aansluit, werkt het wel goed. Maarja.. dan is het geluid niet zoals je wilt. Ook mijn broer ervaart het. Die heeft sinds 3 dagen een soundbar en krijgt als de ontvanger daar op is aangesloten precies hetzelfde. Uiteraard ondersteund mijn versterker en zijn soundbar alle benodigde onderdelen. Ik heb zelf het vermoeden dat het HDCP signaal door de stb niet goed wordt doorgezet naar de versterker. Mijn versterker ondersteund HDCP 2.2. (Versterker is overings ook van de laatste softwareversie voorzien).

Heb trouwens ook nog andere HDMI kabels gebruikt om te kijken of het daar in zit.. helaas

Hier hetzelfde maar kpn reageert maar niet ik heb samsung harman kardon ook helemaal up to date en idd als je hem naar uhd zet dan komt te foutmelding. Zelfde kastje als jou.. kpn reageer eens???

Als het zonder het mediacenter wel werkt is dat een indicatie dat de itv-tuner en de mediacentre elkaar niet goed begrijpen.  Zoals jullie zelf ook al aangeven.  Ik ben bang dat we een update van de tuner moeten afwachten.  Wanneer die uitgerold wordt, kan ik nog niet zeggen, helaas. 

Als het zonder het mediacenter wel werkt is dat een indicatie dat de itv-tuner en de mediacentre elkaar niet goed begrijpen.  Zoals jullie zelf ook al aangeven.  Ik ben bang dat we een update van de tuner moeten afwachten.  Wanneer die uitgerold wordt, kan ik nog niet zeggen, helaas. 

Dat vermoeden had ik al. Nu is de vraag, is dit een bekend probleem binnen KPN en wordt dit dan ook meegenomen met de volgende update(s)?

Nou alsof de duvel ermee speelt! Vandaag (na de landelijke storing) het nieuwe ITV menu gekregen.. En daarmee kan ik ook weer Netflix films kijken als ik de resolutie op UHD60hz heb staan. Het lijkt dus opgelost, maar kijk het uiteraard nog even aan, ook of het beeld niet meer wat stottert/schokkerig is en gewoon netjes kan bijhouden. Daarnaast: een tof itv menu! 

Fijn dat jij de nieuwe firmware al gepushed hebt gekregen. Dat zijn we nu gefaseerd voor alle klanten met de relevante tuners aan het doen.

Ik ben erg blij dat hiermee ook jouw netflix issue lijkt opgelost.