Beantwoord

netflix via kpn factuur

  • 12 June 2020
  • 78 reacties
  • 2358 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

78 reacties

Reputatie 7

 @wjb uit onderzoek is inderdaad gebleken dat de gegevens via een externe site zijn bemachtigd. 

Als jullie weten dat die gegevens via een externe site bemachtigd zijn, dan heb ik twee vragen.

1) Waarom hebben jullie die site nog niet pro-actief gecommuniceerd zodat de klant actie kan ondernemen om te voorkomen ook slachtoffer te worden van deze fraude?

2) Hoe kan het dat de KPN ID van @Sjaantjuh 1967 misbruikt is terwijl het wachtwoord niet bemachtigd kan zijn via die externe site?

@Bart_Z  gedaan!

Maar dat vinkje hebben ze zaterdag ook uitgezet. Staat nu weer aan!

Kijk maar Bart

Netflix gebeld vanochtend. Ik moest inloggen op http://netflix.kpn.com maar die site deed het niet.

Daar zou ik een onbekend emailadres kunnen zien wat niet van mij is. Dan moest ik weer terug bellen om dat emailadres door te geven zodat hun het eruit kunnen halen. Maar doordat de site het niet doet kon dat niet.

Jeetje wat een ellende pfff

Hoi @Bart_Z 

sorry hier ben ik weer

ik zet net de tv aan er er staat een buitenlands Netflix account aan

ik heb ondertussen ook mijn kpn wachtwoord verwisseld

Netflix had ik al gedaan

maar nu alweer

ik zie nu alweer bij deze maand de Netflix op mijn factuur staan

ik snap echt niet hoe dit kan?

wat gaat hier mis

wil je me weet helpen

heb ik nou genoeg gedaan

of moet ik meer doen?

groetjes petra

 

Reputatie 7

ik heb ondertussen ook mijn kpn wachtwoord verwisseld

Wanneer heb je het wachtwoord van jouw KPN ID gewijzigd?

Was dat voordat dat buitenlandse Netflix account op jouw TV ontvanger zichtbaar werd of daarna?

@wjb 

nadat ik de buitenlandse aanmelding zag

daarvoor had ik de tip verkeerd gelezen in dit forum en dacht ik dat ik mijn adres gegevens goed moest invullen(iets te snel gelezen🙈)

na nog eens lezen snapte ik dat ik mijn KPN is ook moest wijzigen

dus nu is dat wel gebeurd 

Ik kan nog steeds niet op de site van KPN...Https://Netflix.kpn.com

Wat is dat toch daar.

Ik kom zo geen stap verder!

Een hoop ellende met iets waar ik niet om gevraagd heb. Kost zo veel tijd dit en nog niet opgelost! Ben een beetje klaar met KPN.

Het is elke keer wat met KPN. Onlangs al mijn mobiele abonnement opgezegd omdat ik in huis geen enkel bereik had na 2 jaar aanmodderen. Ook bezoek niet met KPN. Het enige wat gezegd werd steeds was dat we aan het einde vd zendmast zaten en dat het huis te goed geïsoleerd was.... Ja tuurlijk. Check dat dan als je een contract afsluit!  NU overgestapt op BEN. Geen enkel probleem meer. NU weer deze ellende met Netflix. Ben er zo klaar mee. Zaterdagochtend gebeld. Vinkje werd uitgezet zei ze. Het onbekende  e-mailadres werd weggehaald en het is nog niet opgelost.  

Dit zogenaamde netflix abonnement is een groot probleem bij vele mensen. Ik heb een Netflix abonnement al jaren. Nu zou er nog een abonnement zijn wat KPN gaat factureren. IK heb niks aangevraagd of omgezet bij KPN. Kreeg van de week van KPN een mail dat ik bevestigd had deze factuur te laten incasseren. Huhhhh ik heb niks bevestigd… Ik ben nu al vanaf zaterdag bezig met het opzeggen…. nog steeds niet gelukt. KPN, Netflix gebeld. Volgens Netflix moet ik kijken op de site van KPN wat voor een emailadres er geregistreerd staat. Want ik heb nu het basis Netflix abonnement en KPN gaan het standaard incasseren. Niet dus. De website waar ik dat zou kunnen zien is https://netflix.kpn.com Nou die site doet het dus al 2 dagen niet. Daarna zou ik Netflix moeten bellen om door te geven welk emailadres er bij staat zodat dat eruit gehaald wordt. Ik ben nu al dagen bezig en geen enkele vooruitgang. KPN ik heb hier niet om gevraagd, dus los het dan ook op!

Elke keer wat met KPN

*Admin: reactie samengevoegd bestaand topic

@Bart_Z  ga jij dan eens uitzoeken welk e-mail adres er bij mij staat geregistreerd voor Netflix bij KPN. Want ook al zo vreemd dat die site eruit ligt. Ik ga in ieder geval die €7,99  pm niet betalen . Ik betaal al €10,99 bij Netflix 

Reputatie 7

Ik denk dat het juist goed is dat die site eruit ligt want ik denk dat dat ook de ingang is geweest die door die faudeurs gebruikt is om dat Netflix abonnement op jouw KPN factuur te zetten. Om nu te voorkomen dat dit nog steeds kan gebeuren zal KPN deze site uit voorzorg offline gehaald hebben.

Ik gebruik mijn kpn id niet ook op andere sites

Misschien heb ik het in de reacties over het hoofd gezien

maar wilde iemand voor mij dus nogmaals het vonkje uitzetten

het was trouwens een heel ander e-mailadres waarmee ze Netflix hadden aangemeld

Misschien dat dat helpt met jullie zoektocht hoe dit misgaat

groetjes petra

Reputatie 7

Ik gebruik mijn kpn id niet ook op andere sites

@Bart_Z, hoe kan het dan toch dat jullie zeggen dat die KPN ID's via een externe site bemachtigd zijn?

Reputatie 7
Badge +20

@wjb, ik zie dat ik nu nog meer informatie heb uit het onderzoek. De wachtwoorden kunnen ook nog zijn gephished of waren gewoon makkelijk te kraken. 

En @Sjaantjuh 1967, die website is expres offline gehaald. Via die weg kon je ook aanvragen namelijk. Verder zie ik dat je al contact hebt gehad en dat mijn collega melding heeft gemaakt en het vinkje heeft uitgezet. 

@Peetmagneet, ik heb het vinkje voor je uitgezet. Je hebt hier nu ook bevestiging van gekregen. Nu kan het niet weer aangepast worden nu je jouw KPN ID hebt aangepast

 

@Bart_Z 

 

bedankt voor alle moeite 

hopelijk gaat het nu goedkomen indd

 

Reputatie 7

@wjb, ik zie dat ik nu nog meer informatie heb uit het onderzoek. De wachtwoorden kunnen ook nog zijn gephished of waren gewoon makkelijk te kraken. 

Toch intrigeert dit fenomeen mij. Als de login met een KPN ID na vijf keer voor een kwartier geblokkeerd wordt, dan duurt het mijns inziens waarschijnlijk heel erg lang alvorens je een wachtwoord hebt of dat wachtwoord moet wel heel erg voor de hand liggen. Een wachtwoord van minimaal 8 posities in 5 pogingen kraken is een utopie en ook in 10, 15 of 20 pogingen lijkt me de kans daarop zeer klein. Ik denk dan ook niet dat dit de primaire oorzaak zal blijken te zijn.

En phishing ... kan, maar dan zou er vast en zeker wel een abonnee zijn die zich dat moment weet te herinneren.

@Bart_Z 

 

vanochtend had ik weer die Spaanse Netflix op mijn Experiabox staan

mijn wachtwoord is echt anders als welk wachtwoord waar dan ook

met hoofdletter en cijfers

hoe kan dit nu toch nog gebeuren?

ik hoop echt dat je me ermee kan helpen

ik heb er nu namelijk stress van

gr petra

Reputatie 7

 

vanochtend had ik weer die Spaanse Netflix op mijn Experiabox staan

mijn wachtwoord is echt anders als welk wachtwoord waar dan ook

Ook ik vraag me af hoe dit mogelijk is aangezien zelfs de pagina https://netflix.kpn.com uit de lucht gehaald is om dit te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +20

@Peetmagneet, wat bijzonder weer. Ik heb geen idee, maar had niet mogen gebeuren. Excuses. Ik zie ook dat er nog meer meldingen zijn, ik heb van die van jou ook weer melding gemaakt. Hier wordt dagelijks naar gekeken. Hopelijk wordt het nu eens en voor altijd opgelost. Want dit is wel zeer vervelend. Mijn collega's gaan er mee bezig. 

Reputatie 7
Badge +10

@Peetmagneet, wat bijzonder weer. Ik heb geen idee, maar had niet mogen gebeuren. Excuses. Ik zie ook dat er nog meer meldingen zijn, ik heb van die van jou ook weer melding gemaakt. Hier wordt dagelijks naar gekeken. Hopelijk wordt het nu eens en voor altijd opgelost. Want dit is wel zeer vervelend. Mijn collega's gaan er mee bezig. 


Kan er voor dergelijke wijziging geen tweestapsverificatie bij KPN worden ingesteld? Ik vind het zorgelijk dat dit toch vrij eenvoudig lijkt te gaan. 

Reputatie 7
Badge +20

Dit zogenaamde netflix abonnement is een groot probleem bij vele mensen. Ik heb een Netflix abonnement al jaren. Nu zou er nog een abonnement zijn wat KPN gaat factureren. IK heb niks aangevraagd of omgezet bij KPN. Kreeg van de week van KPN een mail dat ik bevestigd had deze factuur te laten incasseren. Huhhhh ik heb niks bevestigd… Ik ben nu al vanaf zaterdag bezig met het opzeggen…. nog steeds niet gelukt. KPN, Netflix gebeld. Volgens Netflix moet ik kijken op de site van KPN wat voor een emailadres er geregistreerd staat. Want ik heb nu het basis Netflix abonnement en KPN gaan het standaard incasseren. Niet dus. De website waar ik dat zou kunnen zien is https://netflix.kpn.com Nou die site doet het dus al 2 dagen niet. Daarna zou ik Netflix moeten bellen om door te geven welk emailadres er bij staat zodat dat eruit gehaald wordt. Ik ben nu al dagen bezig en geen enkele vooruitgang. KPN ik heb hier niet om gevraagd, dus los het dan ook op!

Elke keer wat met KPN

*Admin: reactie samengevoegd bestaand topic

@Sjaantjuh 1967 Ik snap het helemaal, het is ook niet fijn. Wat ik nu dus gedaan heb, is er melding voor gemaakt.. Mijn collega's gaan hier mee bezig. Hopelijk is het dan ook snel opgelost. 

@Bart_Z 

 

ik heb het idee dat degene die mijn kpnid heeft gehackt

daarna een e-mailadres heeft aangemaakt 

en die gebruikt voor inloggen

terwijl ik daarvoor mijn hotmailadres gebruikte

want er was een e-mailadres in gebruik dat ik niet gebruikte.daarvan heb ik nu ook het wachtwoord veranderd 

men natuurlijk weer uniek

zou dit het geweest kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +20

Dat zou best kunnen, ik durf het zo niet te zeggen, maar klinkt wel logisch. Nu je alles veranderd hebt, is het hopelijk klaar met de ongein. Dit is niet fijn. 

Reputatie 7

ik heb het idee dat degene die mijn kpnid heeft gehackt

daarna een e-mailadres heeft aangemaakt 

en die gebruikt voor inloggen

terwijl ik daarvoor mijn hotmailadres gebruikte

want er was een e-mailadres in gebruik dat ik niet gebruikte.daarvan heb ik nu ook het wachtwoord veranderd 

men natuurlijk weer uniek

zou dit het geweest kunnen zijn?

Ik snap niet wat je bedoelt maar ze zullen dat Netflix abonnement op jouw KPN factuur hebben moeten plaatsen via één van de onderstaande methoden.

1) Bij jou thuis op de TV ontvanger.

2) Via een geretourneerde TV ontvanger die nog niet van het abonnement ontkoppeld was. 

3) Door met jouw KPN ID in te loggen op https://netflix.kpn.com

4) Door een inbraak in de centrale database van KPN.

Wel GVD. Staat netflix weer op mijn factuur en aangevinkt😡

Ik weer bellen voor de tigste keer. Half uur aan de telefoon gehangen. Mevr vd Klantenservice snapte van het hele verhaal niks.

En moet gewoon betalen zegt ze. Ja dat dacht ik dus niet.

Netflix moet het e-mail adres hebben wat de Hack is. Maar die site van KPN ligt er dus al 2 weken uit. Ik kom stap verder en er wordt niks opgelost. 

Ben er zo klaar mee!!