Beantwoord

netflix via kpn factuur

  • 12 June 2020
  • 78 reacties
  • 2358 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

78 reacties

Ik verwacht dat deze ellende opgelost wordt en héél snel.

KPN  legt het probleem bij Netflix maar er is bij KPN een Hack. Daar wordt met buitenlandse email adressen Netflix aangemaakt. Nu moet Netflix het e-mail adres hebben van de Hack. Deze is te vinden op https://netflix.kon.com. Maar aangezien KPN deze pagina uit de lucht heeft gehaald kan Netflix niks doen!

Vrije ochtend en wederom de hele ochtend weer bezig met deze klotezooi.

KPN jullie lossen niks op maar gooien ook alle m mogelijkheden op slot!

Dat kan echt niet hè. Het probleem onstaat door een Hack bij jullie en vervolgens halen jullie de site uit de lucht en geven jullie Netflix de schuld.

Ik zeg snel contract beëindigen bij KPN!

Reputatie 7

Wat een frustratie :joy: Het mag wel iets genuanceerder,… Je weet dat KPN  hier zeker wel van op de hoogte is, en mede daarom ook de webpagina offline hebben gehaald?

En je weet ook dat je via je tv-ontvanger de gegevens gewoon kunt inzien? 

 

Snap ook niet waarom mensen hun contract maar moeten beëindigen? Is daar nu specifiek een reden voor? 

Reputatie 7

@Sjaantjuh 1967, Heb je ook het wachtwoord van jouw KPN ID gewijzigd?

Ook bij ons staat Netflix op factuur terwijl we een apart Netflix account hebben. Eerst KPN gebeld en werd doorverwezen naar Netflix. Die hebben echter een servicenummer nodig wat je kunt zien op de website Netflix-kpn die niet te bereiken is ! Wat nu ?

heb inmiddels wel wachtwoord van KPN ID gewijzigd 

Reputatie 7
Badge +20

@Sjaantjuh 1967 Ik snap dat je baalt. Is ook zeker geen fijne situatie. Zullen we volgende keer het schelden wel achterwege laten.. Ik ga er weer mee bezig en er melding van maken.  Hopelijk wordt het nu goed opgelost. We nemen dit heel serieus hoor en doen er alles aan om het op te lossen.

 

@Monadrup ook voor jou wil ik graag melding maken. Ik heb alleen nog geen gegevens van je. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik er mee aan de slag. 

 

 

 

Hallo Bart, forumprofiel is aangepast !

@wjb ja heb ik al 2x veranderd inmiddels!

@Bart_Z  Na het laatste telefoontje weer met KPN vorige week, zou iemand vd service het oplossen via een ander systeem. En ik zou op zondag nog gebeld worden om te kijken of alles nog goed ingesteld was gebleven. 1 Ik ben niet gebeld! En 2 het vinkje staat weer aan.

@JeroenB22 Op de klantenservice is niemand op de hoogte van dit probleem, althans dat zeggen ze. Heb al meerdere mensen gesproken die van het hele verhaal niks snapte. Ze gaven me als antwoord dat zij opdracht krijgen van Netflix, En dat Netflix het moet afmelden.

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is iedere keer wat anders met KPN. Heb héél wat uren gespendeerd aan telefoontjes met KPN de afgelopen weken! En ja @JeroenB22 ik ben er wel een heel eind klaar mee met dit hele gedoe.

KPN haalt de website uit de lucht waar info opstaat die Netflix nodig heeft en anders niets kan doen. Ik ga geen 2 x Netflix pm betalen. Dat snap je natuurlijk wel. 

Reputatie 7
Badge +21

@Monadrup Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het zojuist doorgezet. Mijn collega's nemen zo snel mogelijk contact met jou op.

@Sjaantjuh 1967 Ook voor jou heb ik hier een melding van gemaakt. Ik hoop dat het probleem snel verholpen wordt

Badge

Heb hetzelfde probleem met KPN. Denk dat er iets goed mis is. Ik denk toch maar over te stappen naar een andere provider. Wordt hier zo moe van. 😓

Reputatie 7
Badge +20

@sulauze, ik heb melding gemaakt voor je. Binnen twee werkdagen word je gebeld om deze situatie te bespreken. 

Reputatie 7

@sulauze, ik heb melding gemaakt voor je. Binnen twee werkdagen word je gebeld om deze situatie te bespreken. 

@Bart_Z, Wat valt hier dan te bespreken?

Hallo @Bart_Z  of @wjb 

 

ik heb deze maand weer het Netflix vonkje aanstaan

en op de factuur hem zelfs voor 2 maanden berekend gekregen.wel eenmalig correctie coulance netflix

maar alsnog dus een maand netflix betaald waar ik geen gebruik van maak

en heb aangegeven hier meerdere malen dat ik het niet wil.

gelukkig ondertussen niet meer het buitenlandse account op mijn experiabox.

kan een van jullie dit voor mij oplossen?

ik vind het wel erg vervelend worden

wat mij betreft zet  je de optie Netflix via factuur op een definitief nee.

ik ga het in de toekomst ook niet willen.

of haal je die optie weg,oid

groetjes Petra

Badge

Hallo @Bart_Z  of @wjb 

 

ik heb deze maand weer het Netflix vonkje aanstaan

en op de factuur hem zelfs voor 2 maanden berekend gekregen.wel eenmalig correctie coulance netflix

maar alsnog dus een maand netflix betaald waar ik geen gebruik van maak

en heb aangegeven hier meerdere malen dat ik het niet wil.

gelukkig ondertussen niet meer het buitenlandse account op mijn experiabox.

kan een van jullie dit voor mij oplossen?

ik vind het wel erg vervelend worden

wat mij betreft zet  je de optie Netflix via factuur op een definitief nee.

ik ga het in de toekomst ook niet willen.

of haal je die optie weg,oid

groetjes Petra

Ik krijg de indruk dat er iets goed mis is bij KPN, bij mij hetzelfde probleem. De oplossing is m.i. toch maar overstappen op een ander provider. Wat mij het meest bevreemdt is het feit dat Netflix tegen KPN zegt incasseren maar en dat KPN dit niet bij de klant verifieert , Het schijnt dat de email adressen bij KPN gehackt zijn, d.w.z. dat KPN zijn eigen beveiliging niet op orde heeft. Dat belooft wat voor de toekomst.

Reputatie 7

Hallo @Bart_Z  of @wjb 

kan een van jullie dit voor mij oplossen?

Ik niet want ik ben, net als jij, gewoon klant van KPN en lid van dit forum.

Reputatie 7

Het schijnt dat de email adressen bij KPN gehackt zijn, d.w.z. dat KPN zijn eigen beveiliging niet op orde heeft.

Heb je hier bewijs voor?

Badge

Het schijnt dat de email adressen bij KPN gehackt zijn, d.w.z. dat KPN zijn eigen beveiliging niet op orde heeft.

Heb je hier bewijs voor?

Nee, maar gezien het aantal dezelfde klachten hierover. Klanten die van niets weten en toch Netflix in hun maag gesplitst krijgen vroeg ik mij dit af…. vandaar “het schijnt”.

Reputatie 7
Badge +20

@Peetmagneet, ik heb het doorgegeven. Mijn collega's gaan het uitzoeken en zullen je binnen twee werkdagen bellen. 

Beste @sulauze@Vikash@Bart_Z 

Ik hoor maar niks. Inmiddels de factuur binnen van KPN MET NETFLIX in rekening gebracht.

Wie gaat het hier onderhand eens oplossen???

U wordt terug gebeld...Ik hoor niemand.

Ben nu al weken hiermee bezig inmiddels. Betaal niks! Zo snel als kan een andere provider nemen. Eerst met mijn mobiele abbonement ellende. Opgezegd en nu dit weer. En ik ben niet de enigste hoor en lees ik.

Heel triest dit!

Badge

@Peetmagneet, ik heb het doorgegeven. Mijn collega's gaan het uitzoeken en zullen je binnen twee werkdagen bellen. 

Wel doen hoor, het imago van KPN loopt hierdoor een flinke deuk op en gaat abo’s kosten. Zag ook al dat er op de site van “Kassa” melding van is gemaakt. 

Ben vanochtend gebeld, nadat ik gisteravond weer gebeld had.

Probleem is phisshing! Werd mij vertelt.

Ben benieuwd of er nu daadwerkelijk een oplossing komt. In ieder geval net weer het KPN ID wachtwoord veranderd.

Reputatie 7

Probleem is phisshing! Werd mij vertelt.

Waarom heb ik dan nog geen enkele publicatie gezien waarin gewaarschuwd wordt voor deze phishing berichten?

Kan jij je herinneren dat jij ergens in een phishing bericht getrapt bent?

Geen idee. Maar dat werd mij vanmorgen vertelt door KPN. iemand die op deze zaak zit... Verder weet ik het ook niet..

Reputatie 7

Geen idee. Maar dat werd mij vanmorgen vertelt door KPN. iemand die op deze zaak zit... Verder weet ik het ook niet..

Vandaar dat ik het ook vraag want ik heb geen vertrouwen in die verklaringen die gedaan worden. Als het phishing zou zijn, dan moet jij daar dus ingetrapt zijn en ik had gehoopt dat jij je zoiets wellicht zou kunnen herinneren.

Ik zou het ook schandalig vinden als KPN weet dat dit door phishing veroorzaakt is en vervolgens geen waarschuwing voor die phishing publiceert.