News

NPO themazender wijziging

  • 30 November 2021
  • 119 reacties
  • 21768 keer bekeken
NPO themazender wijziging

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

119 reacties

Voor alle Sesamstraat liefhebbers. Dit blijft online beschikbaar. Alle 134 gemaakte afleveringen zijn te vinden via http://www.zappelin.nl . Helaas niet meer via een televisiekanaal.

@UruPukaPuka@0011 .

O.a. het dagelijks journaal met gebarentolk verhuist naar NPO Politiek & Nieuws.

https://pers.npo.nl/persberichten/npo-scherpt-extra-zenderaanbod-aan-drie-kanalen-met-aanvullende-programmering#content

Uit dat persbericht

"Het dagelijkse NOS Journaal van 20.00 uur met gebarentolk verhuist van NPO Nieuws naar NPO Politiek en Nieuws. Daar verhuist ook het NOS Jeugdjournaal met gebarentolk (19.00 uur) naar toe. "

Reputatie 3
Badge

Gaat het dus gebeuren dat om 20:00 uur het Journaal met gebarentolk wordt uitgezonden en de debatten dan niet meer te volgen zijn tijden de Journaal-uitzending? 

@UruPukaPuka

Dat klopt. Daar zal om 20:00 uur het journaal met gebarentolk op uitgezonden worden.

Al met al is dit dus geen verbetering die samenvoeging van de twee kanelen.

@UruPukaPuka. Weet je dat op nieuwsredacties politiek vrijwel nooit gebruik wordt gemaakt van NPO politiek? Daar gebruikt men altijd de streams van Tweedekamer.nl.

Reputatie 1

Goedemorgen allemaal. ​Alle begrip voor jullie reacties, helaas is deze beslissing niet aan ons (don’t shoot the messenger:see_no_evil:) . De vele publieke programma’s voor kinderen blijven gewoon te vinden op NPO Zappelin (via NPO 3), NPO Start en de gelijknamige apps. Je kunt uiteraard het Kidspakket of Pluspakket overwegen als aanvulling op het basispakket. 

Meer informatie over ons zenderaanbod kun je vinden op de website: Zenderoverzicht en (Extra) zenderpakketten.

Kan KPN als compensatie het “kidspakket” in het basispakket doen?! Ondanks dat het een keuze van de NPO is kan KPN vast iets voor haar klanten doen. Zeker omdat we al genoeg betalen. Nog even en dan loont het om alleen streamingdiensten te hebben dan lid te zijn van KPN…

Mijn dochter heeft Ziggo daar blijft NPO zappelin gewoon wel in het pakket hoe kan dat?

Mijn dochter heeft Ziggo daar blijft NPO zappelin gewoon wel in het pakket hoe kan dat?

Dan ben je verkeerd geïnformeerd, @Filos . Aangezien de npo dat hele kanaal opheft.

Bij de zenderwijzigingen meldt ook Ziggo dat NPO Zappelin Extra stopt.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/zenderwijzigingen

Alleen NPO Zapp via NPO 3, dagelijks 6:30 tot 18:00 uur, blijft.

Verder blijven alle programma's, ook de 134 afleveringen van Sesamstraat, beschikbaar via http://www.zappelin.nl .

Reputatie 3
Badge

@UruPukaPuka. Weet je dat op nieuwsredacties politiek vrijwel nooit gebruik wordt gemaakt van NPO politiek? Daar gebruikt men altijd de streams van Tweedekamer.nl.

Ik zit niet op een nieuwsredactie en dat de streams van de Tweede Kamer op internet te vinden zijn weet ik ook. Gewoon op je eigen TV ononderbroken naar de tweede kamerdebatten kijken is er niet meer bij in de nieuwe situatie, zeer onwenselijk!! Moet strakst dus daarvoor op de desktop pc of laptop kijken of mobiel, wie bedenkt zoiets? Daarvoor heb geen TV-abonnement.

wie bedenkt zoiets?

@UruPukaPuka. De NPO, mede omdat er dus relatief weinig van NPO politiek gebruik werd gemaakt met de debatten. En plenaire commissie vergaderingen werden er al helemaal [bijna] niet op uitgezonden.

Via de webbrowser in je smart-tv kun je gewoon gebruik maken van tweedekamer.nl :wink: .

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG Kleine correctie, Peter: NPO Politiek zendt juist veel plenaire vergaderingen uit. Dat zijn de debatten die in de grote vergaderzaal van de Tweede Kamer plaatsvinden. Jij bedoelt waarschijnlijk de commissievergaderingen (algemeen overleggen), die voorbereidend aan de plenaire debatten worden gehouden in de verschillende kleine vergaderzalen. Die worden inderdaad veel minder op NPO Politiek uitgezonden, maar wel allemaal op www.tweedekamer.nl.

Piet.

Dank voor de correctie, Piet.

Mij boeien die ellenlange vergaderingen niet zo. Zeker niet sinds er “bepaalde partijen” zijn. En bovendien véél te veel partijen. Ik kijk dan liever naar een goede to the point samenvatting met goede duiding. Bij bv NOS en RTL.
Zo'n vergadering duurt uren. En de echte beslissingen zijn daar maar een paar minuten van.

Tenzij je journalist bent m.i. tijdverspilling. Of je moet als particulier wel heel veel tijd over hebben Ha ha :grinning:

@P.J.M. van der Vooren 

En dan vind je het mailtje met deze informatie van de KPN in je webmail SPAM box…… Die lui sporen niet. 

Ja, dat mail van kpn zelf in de spam terecht komt. Je zou toch zeggen dat ze dat beter onder controle hebben met het spamfilter.

Reputatie 7
Badge +9

Ja, dat mail van kpn zelf in de spam terecht komt. Je zou toch zeggen dat ze dat beter onder controle hebben met het spamfilter.

Ook door mij en door een familielid de betreffende e-mail in de spam-map ontvangen.
Piet.

Reputatie 7
Badge +10

Ja, dat mail van kpn zelf in de spam terecht komt. Je zou toch zeggen dat ze dat beter onder controle hebben met het spamfilter.

Ook door mij en door een familielid de betreffende e-mail in de spam-map ontvangen.
Piet.


We hebben hier melding van gemaakt en het gaat onderzocht worden door het E-mailteam! 

Goede dag,

wij BALEN er heel erg van dat NPO Zappelin extra en daarmee ook Sesamstraat weg gaat vallen!! Komt er actie, ook van KPN naar NPO, om dit te herstellen!!?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Sesamdoorgaan,

Deze keuze wordt gemaakt door NPO zelf. KPN regelt alleen de doorgifte van de zenders. Je kunt dit dus het beste neerleggen bij NPO.

Waarom verdwijnt npo zeppelin extra op kanaal 58. ??Zo leuk voor de kids. En niet zoals kpn zegt vergelijkbaar met npo 3. Verdwijnt hij helemaal of komt hij in een pakket? 

Reputatie 7
Badge +16

De vraag waarom kun je het beste stellen aan NPO, @Ronzxcvb! In het startbericht van dit topic kun je lezen dat de zender helemaal komt te vervallen, dus het komt ook niet terug in een zenderpakket, helaas!

@Ronzxcvb 

De NPO stopt helemaal met NPO Zappelin Extra. Het aanbod wat niet op NPO 3 (onder de term NPO Zappelin) wordt uitgezonden blijft beschikbaar via http://zappelin.nl .

Ook NPO 3 Extra is bijna een jaar geleden geheel naar online gegaan: http://npo3.nl .

https://pers.npo.nl/persberichten/npo-scherpt-extra-zenderaanbod-aan-drie-kanalen-met-aanvullende-programmering#content

KPN kan er niets aan doen dat NPO stopt met Zappelin Extra maar kan KPN dan in ieder geval alle programma's van NPO3 beschikbaar maken voor terugkijken?
Dan kunnen we op die manier savonds alsnog peuterproof programma's kijken. 

De programma's met een groen krulletje zijn door de NPO vrijgegeven voor terugkijken, @Elska . Dat zijn bij Ziggo, zie ik in hun gids via ziggogo, exact dezelfde.
Ook daar kan KPN dus niks aan doen.

Opnemen? Als je het opnemenpakket hebt.

De programma's met een groen krulletje zijn door de NPO vrijgegeven voor terugkijken, @Elska . Dat zijn bij Ziggo, zie ik in hun gids via ziggogo, exact dezelfde.
Ook daar kan KPN dus niks aan doen.

Opnemen? Als je het opnemenpakket hebt.

Dat zijn bij de peuterprogramma's opvallend weinig programma 's (om 8:03 “zin in zappelin” en dan pas om 10:45”pim en pom” om maar iets te noemen). Sesamstraat gelukkig wel, hopelijk blijft dat zo!
Wel vreemd want bij Zappelin Extra worden diezelfde programma's eindeloos herhaald maar zelf kiezen voor terugkijken mag blijkbaar niet. Jammer dan is NPO3 geen goed alternatief want ze bieden alleen sochtends programma's aan voor de kleintjes. 

Kan KPN daar niet iets mee richting de NPO? Al is het maar informeren of ze meer kinderprogramma's kunnen vrijgeven als alternatief voor Zappelin Extra? 
En anders wat anderen hierboven al zeiden dat KPN een andere kinderzender in het basispakket opneemt (geen idee welke zender dat dan zou moeten zijn want ik ken het aanbod buiten het basispakket niet). Juist de kleintjes kan je niet naar on demand of een app sturen, die hebben een veilige omgeving nodig zoals 1 televisiezender.

Hoe werkt dat opnemen pakket precies? Ik lees dat je maar 6 programma's tegelijk kan opnemen. Die kinderprogramma's zijn zo kort daar zit je zo aan (tussen de eerder genoemde “zin in zappelin” en ”pim en pom” zitten al meer dan 20 programma's) 

6 programma's tegelijk

@Elska . Even goed op je in laten werken….. 6 tegelijk. Met een max van 200 uur.

Dus alsof je 6 videorecorders hebt. Die programma's op NPO 3 zijn op 1 zender en dus niet tegelijk.

Dat zijn bij de peuterprogramma's opvallend weinig programma 's voor terugkijken (om 8:03 “zin in zappelin” en dan pas om 10:45”pim en pom” om maar iets te noemen). Sesamstraat gelukkig wel, hopelijk blijft dat zo!
Wel vreemd want bij Zappelin Extra worden diezelfde programma's eindeloos herhaald maar zelf kiezen voor terugkijken mag blijkbaar niet. Jammer dan is NPO3 geen goed alternatief want ze bieden alleen sochtends programma's aan voor de kleintjes. 3

Ik vermoed zo maar dat de NPO de rechten voor terugkijken via lineair bij de rechthebbenden van die programmaatjes niet heeft of niet kan krijgen.
Ziggo en NPO en andere providers zijn afhankelijk van de omroepen en hun rechten t.o.v. de programma's.

Voor de middag kan ik me nog wat voorstellen bij een peuter. Maar is dat niet nog een leeftijd dat ze om een uur of 19:00 wel in bed moeten liggen?

Bedtijd ligt er beetje aan of ze nog een middagslaapje doen of niet. Met savond bedoel ik vanaf het moment dat het tijd is om eten te koken. Dan gaat hier vaak de tv aan en is er voor jonge kinderen weinig meer op tv. 

En soms zit je met een ziek kind of noem maar op. Tijdens de lockdown stond de tv ook meer aan dan normaal. Een tvzender waarop 24/7 iets te zien is dat voor alle leeftijden geschikt is is op de gekste momenten handig. 

 

6 programma's tegelijk

@Elska . Even goed op je in laten werken….. 6 tegelijk. Met een max van 200 uur.

Dus alsof je 6 videorecorders hebt. Die programma's op NPO 3 zijn op 1 zender en dus niet tegelijk.

Ah dat klinkt beter. Dus ik kan met die optie zonder problemen die twintigtal programma's achter elkaar opnemen? Kan ik die dan ook allemaal achter elkaar bekijken net zoals live tv of moet ik steeds het volgende programma aanklikken? Misschien dat maar een maandje proberen of het een geschikt alternatief is.