News

NPO themazender wijziging

  • 30 November 2021
  • 119 reacties
  • 21766 keer bekeken
NPO themazender wijziging

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

119 reacties

De NPO radio 2 Top 2000 is vanaf eerste kerstdag te zien via NPO 1 Extra.

Nu is op NPO 1 Extra 3FM Serious Request.

Het boeit mij beide niet. Alhoewel ik de Top 2000 wel via de radio ga volgen. Dat sfeerloze gedoe met mensen op schermen in het “café” had ik vorig jaar na een kwartier al wel gezien.

Bedelacties ben is sowieso niet van. Werkt bij mij averechts. Glazenhuis ook geen klap aan zonder pubiek. En het is een bedelactie. Net als bij 538 momenteel.

Op dit moment zijn álle npo zenders via basispakket te zien.

NPO 1 Extra 81 (basispakket zender van de maand via 42)
NPO 2 Extra 82 (normaal alleen plus, maar door corona cultuur nu nog in basis)
NPO Politiek & Nieuws (standaard in basispakket)

NPO 3 Extra alleen via internet: http://npo3.nl en Zappelin ook via internet http://zappelin.nl en overdag ook op NPO 3.

Waarom is kannaal 58 gestopt?

We hebben een kidspakket en mijn kinderen van 4 en 6 kijkem dit dagelijks. Het is al een week weg.

 

En we zitten in lockdown. .

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Wij keken elke dag kanaal 58. 

Op NPO 3 zijn alleen maar overdag was tekenfipmojes te zien. Op Zappelin Extra gedurende de hele dag en we konden ook terug kijken en opnemen.

Heb ook het kidspakket.

Nu is kanaal 58 ineens niet meer beschikbaar. Daar keken we de telenfilmpjes voor het slapen gaan.

Waar kan ik deze nu vinden?

@Tessa Boink : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier kun je alles lezen over de recente veranderingen. 

Daar keken we de telenfilmpjes voor het slapen gaan.

Heb ook het kidspakket.

@tess . Is Baby TV dan niet iets? (57)

P.S. kidspakket is best duur, iets van 5 euro toch?. Al die zenders zitten óók in het pluspakket. Dat is met Alles-in-1 een tientje en dan heb je ook via On Demand, dus elk moment van de dag, een groot aanbod films, series en kindermateriaal. Of heb je dat laatste bij het kidspakket ook.

En heb je kanaal 50 al eens geprobeerd? ( meer info )

NPO Zappelin is van 6:30 tot 18:00 ook via NPO 3. Voor de kleintjes i.d. ochtenduren. (programma's weinig beschikbaar voor terugkijken, dus opnemen is handiger).

Het kanaal NPO Zappelin Extra is de NPO zelf mee gestopt.

Reputatie 7
Badge +28

@Paul_  wordt bij deze wijziging nu ook eindelijk NPO 1 Extra in HD overgezet?

Niet dat ik weet. Om een andere vraag voor te zijn: de vraag of NPO Politiek en Nieuws in HD komt is gesteld en kom ik op terug.

@Paul_

Vandaag is bekend geworden dat NPO Politiek en Nieuws nu ook een HD-aanvoersignaal heeft.  

Vandaag is bekend geworden dat NPO Politiek en Nieuws nu ook een HD-aanvoersignaal heeft.  

@Noordzee .  Ik heb het bericht op de site van SKV ook gelezen. Maar ik twijfel aan de HD kwaliteit van Politiek & Nieuws op dit moment. Want dan zou ie via NPOplus/NLziet toch op zeker wel HD zijn en dat is ie niet. De NPO heeft zelf ook aangegeven dan het in Q2 van dit jaar het geval zou zijn.

Derhalve denk ik dat SKV heeft voorgesorteerd met een HD kanaal waarop dan echter nog het huidige, sd, signaal wordt aangeboden.

Reputatie 6
Badge +9

@PeterG  Het signaal schijnt pas per vandaag (15/2) in HD te worden aangeboden. Ik neem aan dat KPN en Ziggo dat eerdaags ook om gaan zetten naar HD. Overigens bij NLZiet ook nog SD.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_  wordt bij deze wijziging nu ook eindelijk NPO 1 Extra in HD overgezet?

Niet dat ik weet. Om een andere vraag voor te zijn: de vraag of NPO Politiek en Nieuws in HD komt is gesteld en kom ik op terug.

@Paul_

Vandaag is bekend geworden dat NPO Politiek en Nieuws nu ook een HD-aanvoersignaal heeft.  

Dit is wat ik eerder aangaf en nog steeds van toepassing:slight_smile: :

Nog een kleine update wat betreft NPO Politiek en Nieuws. In de eerste instantie zal het SD-kwaliteit zijn, maar zodra de NPO de zender in HD-kwaliteit gaat aanbieden zullen wij dat ook z.s.m. doen. Data kan ik nog exact niet geven, maar dan weten jullie in ieder geval hoe de vork in de steel zit.


Het zal allemaal een kwestie van tijd zijn. Hoeveel tijd kan ik je helaas nog niet zeggen. 

Ik wacht eerst maar eens de doorgifte bij NPOplus /NLziet af. Zolang dat nog SD is geloof ik er niets van m.b.t. SKV. Dat lijkt me dan op dit moment eerder SD doorgifte via HD kanaal.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG 

Nu ook in Pijnacker : https://skpnet.nl/npo1-extra-en-npo-politiek-nieuws-in-hd/

En ik maar denken dat ik met NLziet wat dat betreft eerst rij zou zitten. Heb 't net, maar indertijd hadden die al maanden voor dat Ziggo een jaar geleden npo 1 extra hd hadden deze al hd. En kpn dus een jaar na ziggo weer….

Dus …. over anderhalf jaar bij kpn plitiek & nieuws in hd? :grin::stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +22

Volgens mij is het bij NLZIET in HD, ik zie het verschil wel met de tv ontvanger en de app van NLZIET. 

Ik zie hem echt nog in SD via NLziet, @Dennis Schreve .

De tekst politiek en nieuws in het logo is zelfs op mijn 43 inch nauwelijks leesbaar in het logo. Ik wacht het af Ik kijk elke dag gewoon even.

Reputatie 7
Badge +22

Krijg nou tandjes! Sinds het politiek / nieuws is geworden in SD bij NLZIET? 😱 Raar!

@PeterG heb je bij NLZIET eens gekeken bij instellingen?

Staat deze bij jou ook aan? Want standaard staat deze uit, of dit moet inmiddels ook veranderd zijn. 😝

Reputatie 7
Badge +22

Ik zie hem echt nog in SD via NLziet, @Dennis Schreve .

De tekst politiek en nieuws in het logo is zelfs op mijn 43 inch nauwelijks leesbaar in het logo. Ik wacht het af.

Dat was eerst niet toen het nog apart NPO Nieuws en NPO Politiek was. 🤔

Ik kijk via de smart tv (Samsung) en álle andere zenders in NLziet zijn prachtig. Alleen p en n niet..

Hoge kwaliteit video staat ook in de app in de samsung tv aan.

Reputatie 7
Badge +22

Ik kijk via de smart tv (Samsung) en álle andere zenders in NLziet zijn prachtig. Alleen p en n niet..

Hoge kwaliteit video staat ook in de app in de samsung tv aan.

Oké 👌 top! 😉

Reputatie 7
Badge +22

@PeterG ik heb antwoord gekregen via Twitter van NLZIET:

Vreemd dat dan sommige tv providers zeggen het in HD te hebben terwijl NPO het zelf niet eens heeft.