Vraag

Ontzettend slecht beeld, HD kwaliteit staat niet aan



Toon eerste bericht

368 reacties

@nickyw 

Even een andere vraag er zijn monteurs bij geweest.

Wat hebben die nog kunnen betekenen.

Moet toch op te lossen zijn zo vaag iets.

 

Reputatie 3
Badge

Kan de monteurs niet meer tellen. Ze hadden geen oplossing hiervan. De metingen die zij gedaan hebben waren goed.

Modem nog in de meterkast laten plaatsen en een tijdje draadloos uitgeprobeerd. Was ook geen optie en daarna hebben ze de modem weer teruggeplaatst in de huiskamer. 

 

 

Reputatie 3
Badge

Luister, dit probleem is al van juli 2022 of misschien wel eerder. Je post op verschillende forums. Je krijgt daar ook allerlei adviezen.

Verhuis dat toestel nou eens in die kamer. Spijkers met koppen slaan heet dat. Je kan ook naar de verhuurder gaan met je klacht. Wil die niet meewerken dan 1 of andere instantie inschakelen.

Dit duurt nou al zo lang dat het ongeloofwaardig wordt.

Kan de monteurs niet meer tellen. Ze hadden geen oplossing hiervan. De metingen die zij gedaan hebben waren goed.

Modem nog in de meterkast laten plaatsen en een tijdje draadloos uitgeprobeerd. Was ook geen optie en daarna hebben ze de modem weer teruggeplaatst in de huiskamer. 

 

 

Dat is mooi dan is het ook uitgesloten dat het modem (v10) op een storende plek zal staan.

Echt de laatste optie is tv verplaatsen.

Reputatie 3
Badge

Monteurs die meten......ik kan ook een duspel in een wcd steken en zeggen dat er 230V uitkomt. Big deal.

Als het echt zo blijft dan moeten er serieuze mensen komen kijken en geen beginnende elecs.

Monteurs die meten......ik kan ook een duspel in een wcd steken en zeggen dat er 230V uitkomt. Big deal.

Als het echt zo blijft dan moeten er serieuze mensen komen kijken en geen beginnende elecs.

Wim

Met meten bedoelen ze dat Kpn de lijn meet in dit geval dsl.

Of de verbinding naar de v10 goed is.

 

Reputatie 3
Badge

Je hebt helemaal gelijk, krijg ook adviezen. Maar als je te maken hebt met iemand die een verstandelijkebeperking heeft is het zeer moeilijk om iets voor elkaar te krijgen.  Vooral om wat van je eigen ouders aan te nemen.

Met de verhuurder ben ik ook al zolang mee bezig, die schuift het af op ziggo en kpn.

Het is een raar iets en niemand heeft hier ooit wat van gehoord, daarom ook ongeloofwaardig voor anderen.

 

Reputatie 3
Badge

Nouja ik ben benieuwd wat de switch in de kamer oplevert.

Ik zie geen verband tussen Digitenne en gamen. Dat staat helemaal los van elkaar.

Net als interactieve tv en gamen.

Met beiden zal de playstation gewoon werken. Of geeft die via hdmi ook storing?

 

Toch eens een (klein) tv'tje op een andere plek proberen. Best zo ver mogelijk van de huidige. Werkt dat dan is dat de oplossing. Je zoon went echt wel aan een iets andere opstelling. Ik heb 2 autistische vrienden dus ken het klappen van de zweep wel een beetje.

Reputatie 3
Badge

@PeterG Ik ga een langere internetkabel halen van het weekend en dan een andere opstelling in een andere hoek van de kamer.

De ps 4 geeft ook zeer slecht beeld via hdmi. De ps5 zou juist mooi moeten zijn met een oled tv.

Het maakt geen verschil met de ps4.

Reputatie 7
Badge +6

Heb je met offline gamen een slecht beeld?

ps. Jouw verhaal lijkt een beetje op dit verhaal:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2033388

 

 hier nog iemand met een lg tv en een 4k kastje

 Ik ben wel benieuwd of je dezelfde problemen zou hebben met de nieuwe tv plus box

Reputatie 3
Badge

@pietheingrun lijkt  erop maar ook weer niet.

In 4 jaar tijd diverse nieuwe tv's 

bv Samsung 4kuhd, na een half jaar nieuwe beeldbuis , direct dezelfde problemen

LG 4K

Sony Bravia

LG oled

Samsung Queled

Online offline gamen ziggo,kpn allemaal hetzelfde probleem.

 

Reputatie 7
Badge +6

Maar als je offline gamen ook slecht beeld hebt dan heeft het niks met kpn te maken. Dat loopt niet via internet 

Reputatie 3
Badge

Eerst ziggo gehad en nu kpn. Bij beide storingen.

Dvd met scart aansluiting geeft perfect beeld .

Reputatie 7
Badge +6

Maar zoals ik aangeef als je offline ook slecht beeld hebt ligt het niet aan ziggo of kpn .. dan lijkt het toch op een HDMI probleem van je televisie, hetzij technisch , hetzij in de instelling die wellicht niet op 1080p staat.

 Heb je op de apps van de tv zoals YouTube en Netflix wel goed beeld?

Reputatie 3
Badge

Inderdaad. Het ligt niet aan KPN, Ziggo of een andere provider. Gewoon een kromme volt. 

Reputatie 3
Badge

Instellingen zijn goed, daar hebben wel al naar laten kijken .De vorige lg oled staat nu bij zijn broer.

Is gewoon perfect. Bij netflix enz hetzelfde beeld.  Wat is een kromme volt?

Reputatie 7
Badge +6

In jouw geval zou ik de kpn smart tv app downloaden in de AppStore van LG 

ik denk dat je probleem in de HDMI zit van je tv.

Reputatie 3
Badge

Een uitdrukking. Als er iets vreemds is met elektriciteit is er een kromme volt in het spel.

Er is al een shitload aan tv's verbruikt. Hebben die allemaal een probleem met HDMI dan?

Reputatie 7
Badge +6

https://www.lg.com/us/support/help-library/lg-tv-troubleshooting-a-blurry-screen-on-an-lg-tv--20153130477848#:~:text=It%20is%20necessary%20to%20set,may%20appear%20dark%20or%20blurry.
heb je de power saving mode misschien aan staan op je tv ?

Reputatie 3
Badge

Zal als ik bij hem ben kijken of de energiebesparing uit staat.

Dan zouden alle tv's hdmi problemen hebben gehad.

Philips, LG, Samsung, Sony. (lijkt me niet)

De vorige LG oled staat nu bij zijn broer, dezelfde instellingen dezelfde hdmi.  Zeer mooi beeld.

Dan ga je toch denken aan het elektra of magnetisch veld.

 

Reputatie 3
Badge

Weet nog wel hij had van ons een Lg 4ktv met ingebouwd testbeeld, bij ons mooi beeld, bij zijn huis stekker in stopcontact direct werd het beeld blauw.

Hij had een samsung 4kuhd die gaf ook veel interferentie, deze tv heeft hij toen ruim 2 meter verder gezet op zijn eettafel . getest met offline gamen ook interferentie.

Sony tv kreeg allemaal rare vlekken in beeld.

Zo had iedere tv wat.

We hebben toen een electricien laten komen en die zei dat er niets mis was 230v. Nog een electricien en die zei hetzelfde.

Woningbouw heeft de meterkast laten vernieuwen.

Liander heeft metingen gedaan en deze waren aan hun kant goed.

AT heeft metingen gedaan

Nu maar kijken als we de tv in de slaapkamer met internet aansluiten via een lange internetkabel wat dat opleverd. Als dat ook niet lukt, zal het toch met het elektra te maken hebben (kromme volt)

 

 

 

Werkt het ook niet met een Full HD televisie? Of is het via hdmi met alle bronnen (kpn, ps 4) dan ook zo'n bagger beeld?

Heb je 't alleen met 4k/uhd televisies "getest"?

Ik hoop écht dat een andere plek het effect in ieder geval verminderd. Wat vind ie er zelf van? Dat het maar zo moet blijven staan ondanks het baggerbeeld met zelfs z'n ps 4 ?

De ps 4 geeft ook zeer slecht beeld via hdmi.

Het ligt dus zeker niet aan een provider. Zelfs alleen in het stopcontact gaf de LG slecht 'testbeeld'. Dus plek of stroom. Maar begrijp dat de elektra al helemaal is doorgemeten.

 

Hij had een samsung 4kuhd die gaf ook veel interferentie, deze tv heeft hij toen ruim 2 meter verder gezet op zijn eettafel . getest met offline gamen ook interferentie.

Dan moet ie dus in ieder geval verder dan 2 meter van de huidige plek.

Ik begrijp dat ie een mooi groot scherm wil. Maar als een 32 inch FHD nou geen of minder last heeft van wat stoort….

Gebruik ook zo kort mogelijke hdmi kabels.

 

Woont ie begane grond? Loopt er misschien een hoogspanningskabel in de kelder? Of een dikke vette hoofdkabel met meerdere keren 3 fasen in verband alle stroom voor zo'n complex?

Toen onze lokale omroep een nieuwe lokatie zocht kwam er een prachtige (ruime) kelder beschikbaar. Maar daar konden we toen niet in. Er loopt een vuistdikke stroomkabel die teveel EM straling gaf voor onze apparatuur.

Reputatie 3
Badge

Volgende week heb ik vakantie en alle tijd om de tv in de slaapkamer aan te sluiten met een lange internetkabel om te kijken wat het doet. Hdmi is 1.5 m.

Alle tv's hebben bagger beeld, zelfs een hele kleine tv zonder 4k enzo. 

Hij woont 2 hoog, tegenover staat een flat met een tmobile mast en achter een kpn mast.

At heeft geen rare dingen waargenomen.

De  lg met ingebouwd testbeeld werdt alleen aangesloten op het stroomnet en echt het hele beeld  blauw.

Hij heeft 1 fase kast. 

Hij zal het er moeilijk mee hebben, eerst tv op de slaapkamer testen en dan maar hopen dat het werkt. 

Reputatie 3
Badge

Ik zou graag een afgeschermde netwerkkabel willen aanschaffen zoals een SF/UTP of S/FTP maar deze passen niet in de experiaV10. Zijn deze ook te koop met een RJ11

Reageer