Beantwoord

Opnames geven zwart beeld

  • 11 November 2022
  • 96 reacties
  • 3093 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

96 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Allen,

Het uitblijven van reacties dat het nog steeds voorkomt stemt mij minder voorzichtig positief 😄.

Mocht het onverhoopt toch nog voorkomen hoor/lees ik dat natuurlijk graag. Maar voor nu ga ik er vanuit dat het issue opgelost is.

Aan iedereen dank voor de voorbeelden (en het geduld).

Reputatie 2

@TijtheMan 

Heel goed gedaan, ik ben er blij mee 🥳🎊🎉

Ik was al een tevreden klant, ooit een uitstap naar UPC gemaakt (iets met gras dat elders groener is 😎) maar dat was de fout van mijn leven 😁

Dank voor alle moeite 👊😊

Tijtheman schrijft: Het uitblijven van reacties dat het nog steeds voorkomt stemt mij minder voorzichtig positief

Tja, wou het even een tijdje testen. Dat duurt een paar dagen. Maar inderdaad. Geen last meer gehad. Alles start vlot nu.

@Kwibus70

Zet de KPN tv decoder voor 2 minuten uit (de spanning (volksmond stroom) eraf halen).

Daarna weer aanzetten en laten opstarten.

 

En welke KPN tv decoder heb je?

 

De KPN tv decoder is geen echte mediaplayer.

Het is van KPN een extra service voor mensen die een “oude” of geen Smart tv hebben.

Via een Smart tv kan je natuurlijk altijd het beste kijken, je hebt wel de ab van de tv nodig. Maar dat mag toch geen probleem zijn (bij ons niet).

 

Voornaamste taak van de KPN tv decoder is tv kijken.😉

 

 

Hi Joop, dankjewel voor je reactie, en excuses voor mijn late.

Voor de apps heb ik een  externe player gekocht, dus van die problematiek bij het kijken op Prime ben ik zo afgekomen.

De software herinstallatie blijkt te hebben gewerkt, tot op heden (maand later) geen zwarte schermen meer.

Dank aan forum en kpn voor meedenken en verhelpen.

Even voor een leek wat is de fix?

Even voor een leek wat is de fix?

Hi MCJF herinstalleren van de software op (in mijn geval Arris) KPN ontvanger.

In het Menu > Instellingen > Systeem > Software opnieuw installeren kiezen.

Nadat dit is gedaan, is bij mij probleem verholpen. Hoop dat het voor anderen ook werkt.

 

 

Dank ga het proberen 

Heb de Arris ontvanger software inmiddels 3 x opnieuw geïnstalleerd maar kan boven opnames nog steeds niet terug kijken. Iemand andere oplossingen 

@MCJF vervelend! Maar hoe is jouw setup?

Op beide verdiepingen staat eenArris, denk ik? Je hebt op beide Arris kastjes de software ge-herinstalleerd?

beide kastjes zijn door kon geïnstalleerd, kan op tweede kastjes wel tv kijken  naar op tweede opgenomen zwart beeld en kan niet terug kijken 

Welke zender, want wij hebben dat op dacht ik 1 zender waar ik het meer als uitgesteld kijken gebruik. Ergens in de 30 of 40 reeks dacht ik. 

Op alle zenders waar je op kan terug kijken

Reputatie 7

Als ik het goed begrijp speelt het bij jou op een van beide ontvangers @MCJF? Hoe zijn beide kastjes verbonden met het modem, is dat met een directe kabel, zit er iets tussen of is het met een draadloze oplossing verbonden?

Heb je beide t-ontvangers ook al eens van plek verwisseld, gaat het dan mee met de ontvanger of blijft het op dezelfde plek (met de andere ontvanger)?

Nog niet gewisseld ga ik proberen 

Heb Arris tv ontvangers gewisseld nog steeds zwart beeld bij tweede ontvanger ook bij beide opnieuw fix gedaan. Beide zijn direct aangesloten via de RJ45  cat5 tweede  via up link router. Blijft vreemd tv kijken gaat prima maar opname terug zien of terug kijken werkt niet op tweede. Is er een oplossing geloof dat ik alles geprobeerd heb. Als zo blijft, dan eind van abonnement naar vorige provider terug.

Na alle lof over KPN besloten om naar glasvezel over te stappen ben ik niet meer overtuigd m

Heb inmiddels helemaal geen tv meer oa code 307 wat ik ook uitvoer conform de aanwijzingen deze code komt steeds terug , er is geen mogelijkheid kom kon te bellen alleen via hele dure nummers 1 euro pm ongelofelijk wat een slechte service

Die dure 1 Euro nummers schakelen je ook gewoon door naar 0800-0402 dus trap er niet in. 

Ze zouden trouwens verboden zijn tegenwoordig. 

Inmiddels kpn te pakken gekregen (via betaalbaar nummer 08000402) krijg nieuw modern maar heb vanavond geen tv internet. Zou ik korting krijgen op de factuur  :-)

08000402 is gratis, Of je korting krijgt weet ik niet maar dit is de pagina om het te melden. 

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Maar ik denk dat het in jouw geval niet de moeite is. 

 

Reputatie 7

Dat is wel heel gek, het is van zwart beeld bij opname gegaan naar alles op zwart. Er speelde mogelijk al wat meer bij jou, wat nog niet opgemerkt was. Het 0800-0402 nummer is gratis inderdaad, dat is geen betaalnummer. Ik ben benieuwd hoe het gaat als je het nieuwe modem hebt gekregen, zowel met de hele verbinding als met de opnames.

Probleem bij zwart beeld (video loopt maar geen beeld en geluid) contcat gezocht ,met KPN  van ales geprobeerd niets werkt, na veel info uitwisslen over aanlsuitingen  etc.etc .  Maakte KPN medewerker opo merking dat TV en Video (terugkijken) een ander signaal hebben.

Oplossing oud was kabel vanuit WIFI station aangesloten op router (uplink) en van daar uit naar KPN tv box  naar zolder. 

Een splitter geplaats op siginaal wifi kabel 1e etage, deze op een switch gezet 1x naar KPN box zolder en 1x naar uplink router voor overige aansluitingtren (computer etc).

Kunnen op zolder KPN box opname terug zien en terug kijken zonder problemen. 

Dankszij oplettende en meedenkende KPN medewerker samen het probleem opgelost.