Vraag

Over naar 4k pakket vanaf Ziggo, wat is een goed plan van aanpak



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

236 reacties

Reputatie 3
Badge
@Hans Keesom

Ik las en lees de belevingen van de Ziggo NEXT in Nederland, Zwitserland en de UK (Virgin) al enige tijd mee sinds mijn overstap van Ziggo naar KPN. Ik heb hier bij KPN een 4K pakket. Aangezien de rest van je vragen beantwoord lijkt even specifiek mijn persoonlijke ervaringen tav het 4K pakket en de support bij KPN:

  • Ik ervaar goede, tijdige en vriendelijke support en zelfs bij vlagen echt heel goede technische kennis van KPN medewerkers. Voelt voor mij een stuk beter aan dan bij Ziggo
  • Het 4K pakket bevalt na de nodige aanpassingen erg goed
  • Beeldkwaliteit in mijn geval op 1080P (dus niet I) beter dan native 4K
  • Na de firmware update op mijn LG OLED TV lijken de fletse kleuren onder native 4K en scherpte (en zelfs de upscaling van het 4K kastje) een stuk beter
  • De fletse, onscherpe of vage gezichten waar nu veel sprake is op het Ziggo forum zijn "hier" bij KPN inmiddels vrijwel overal verdwenen en over het algemeen echt een mooi beeld.
  • Internet is stabiel en snel en vaak iets meer dan 200Mbit download

Hallo Koen,

Goed te horen dat je goede ervaringen hebt. Ik had Ziggo misschien wat meer kansen moeten geven om het technische probleem op te lossen maar was het gevoel bij ze kwijt.

Goede om te horen dat de beelkwaliteit goed is. Ik zal niet veel tv kijken, doe ik eigenlijk nooit, maar misschien dat de mogelijkheden van het kastje me verleiden tot wat documentaires en achtergrondreportages over onderwerpen die me bezig houden.

Mooi dat 1080 op P staat. Bijzonder dat het beter dan native 4k is, zou 4k te veel vragen van de bandbreedte.
Ik overweeg een full HD short-throw beamer * voor lekkere filmavonden als m'n kleine 4k monitor wat te klein is en als het het full hd signaal dan al zo goed is.....scheelt toch weer heel wat t.o.v. een 4k beamer.

Als ik eenmaal de aansluiting heb en ervaring heb opgedaan zal ik laten weten hoe goed het er allemaal uitziet en bevalt.


*https://www.lg.com/nl/beamers/lg-PF1000U-ultra-short-throw-beamer
Reputatie 3
Badge


Ik zie dat je Ziggo abo nog een maandje of 4 doorloopt....
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/ik-wil-nu-opzeggen-ook-al-loopt-mijn-abonnement-nog-tot-12-oktober-41166
Ben ondertussen gebeld door dame van Ziggo, heel aardig, ze ging het allemaal regelen zodat het abonnement per 1 juli zou worden stopgezet......... dat is 1 juni geworden. Op de site van Ziggo zijn al mijn producten disabled.
Ik heb nu dus geen eigen internet verbinding maar gelukkig staat de wifispot van het modem nog aan en daarlangs kan ik hopenlijk nog even verder. M'n eigen wifi-SSID is verdwenen en ook is er geen ethernet verbinding meer.

Nah jah, als ik nog drie weken zo door kan komen totdat de monteur van KPN er is.... levert me dat in ieder geval die 4 maanden ziggokosten op ;-)
Oef, dat lijkt me wel een beetje onhandig, Hans! Heb je toevallig een mobiel abonnement bij ons? Zo ja, wil je jouw gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan heb? Dan kan ik even kijken of ik je niet van wat extra data kan voorzien ter overbrugging.



Ziggo gaat de verbinding/modem weer aanzetten, dan kan ik tot na installatie kpn weer voluit internetten.

Dus doe geen moeite Erik.
Waarom ze nou je smartcardnummer willen hebben voor internet... Totaalpakket neem ik aan.
Reputatie 3
Badge
Waarom ze nou je smartcardnummer willen hebben voor internet... Totaalpakket neem ik aan.
Verkeerde draadje?
Nee hoor. Vraag van Lycke Ziggo in je eigen draadje aldaar.
Reputatie 3
Badge
Nee hoor. Vraag van Lycke Ziggo in je eigen draadje aldaar.
Ik zie het en heb antwoord gegeven.

Grappig is dat ik heel lang smartcard niet heb gebruikt en prima internet had dus ik zie het verband ook niet helemaal. Voelt alsof de processen binnen Ziggo wel eens wat Leaner zouden kunnen.
Reputatie 3
Badge
Ben benieuwd of mijn iphone met telfort sim thuis nu een betere kwaliteit gaat geven dankzij bellen via wifi, of werkte dat ook al via wifi van Ziggo?

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm
Het maakt daarvoor niet uit welke internetprovider je thuis hebt.

Ik denk zo maar dat VoWifi (nog) niet voor Telfort abonnementen is. Maar alleen (nog) voor KPN abonnementen.
Het maakt daarvoor niet uit welke internetprovider je thuis hebt.

Ik denk zo maar dat VoWifi (nog) niet voor Telfort abonnementen is. Maar alleen (nog) voor KPN abonnementen.

Klopt daar 'mogen' wij Telfort mobiel klanten nog geen gebruik van maken. Bij KPN draait dit zover ik weet nog net geen jaar.

Ps @Hans Keesom je maakte eerder een opmerking over je mobiel bij KPN onderbrengen

Nu zijn per definitie KPN abonnementen € 5,00 duurder dan Telfort zolang je KPN thuis niet actief is kom je duurder uit. Daarna zou KPN compleet klant worden in jou voordeel kunnen werken.

Telfort Compleet vs KPN Compleet de KPN thuis +Telfort mobiel geeft je de keus uit het Plus of Fox sports pakket.

Ps als de beamer een HDMI aansluiting heeft dan is dit wel een handig ding als je de TV ontvanger er zo op kan aansluiten.(Even slikken toen ik de prijs zag)
Reputatie 3
Badge

Het maakt daarvoor niet uit welke internetprovider je thuis hebt.

Ik denk zo maar dat VoWifi (nog) niet voor Telfort abonnementen is. Maar alleen (nog) voor KPN abonnementen.
Klopt daar 'mogen' wij Telfort mobiel klanten nog geen gebruik van maken. Bij KPN draait dit zover ik weet nog net geen jaar.

Ps @Hans Keesom je maakte eerder een opmerking over je mobiel bij KPN onderbrengen

Nu zijn per definitie KPN abonnementen € 5,00 duurder dan Telfort zolang je KPN thuis niet actief is kom je duurder uit. Daarna zou KPN compleet klant worden in jou voordeel kunnen werken.

Telfort Compleet vs KPN Compleet de KPN thuis +Telfort mobiel geeft je de keus uit het Plus of Fox sports pakket.

Ps als de beamer een HDMI aansluiting heeft dan is dit wel een handig ding als je de TV ontvanger er zo op kan aansluiten.(Even slikken toen ik de prijs zag)



Op zich zit ik voor 13,51 euro natuurlijk prima bij Telfort en moet ik geen ingewikkelde dingen gaan doen om perse mijn mobiel bij KPN onder te brengen. Contract loopt nog tot mei 2021 dus ik ga niet al te ingewikkeld doen.

Een beamer zonder HDMI valt gelijk af. Apple TV o.i.d. eraan en streamen maar, de KPN TV ontvanger kan inderdaad ook 😉 Een 4K beamer is er rond de 1000 euro, geen kattepis, maar je krijgt er vele mooie kijkuren voor terug.
Met de combinatie KPN Thuis en Telfort Mobiel kun je sinds kort "KPN Compleet" worden. Je krijgt dan o.a. € 5 korting én verdubbeling v.d. bundel op het mobiele abonnement en een gratis zenderpakket. Keuze uit Fox Sports eredivisie danwel Pluspakket (31 extra zenders w.o. 6 HD; groot on demand aanbod).
Reputatie 7
Je krijgt dan o.a. € 5 korting én verdubbeling v.d. bundel op het mobiele abonnement en een gratis zenderpakket.
Nee, dat is niet zo. Met een Internet en TV abonnement van KPN en mobiel abonnement van Telfort krijg je alleen een gratis zenderpakket. Je krijgt geen korting op het mobiele abonnement en ook geen verdubbeling van je databundel.


Bron.


Op zich zit ik voor 13,51 euro natuurlijk prima bij Telfort en moet ik geen ingewikkelde dingen gaan doen om perse mijn mobiel bij KPN onder te brengen. Contract loopt nog tot mei 2021 dus ik ga niet al te ingewikkeld doen.

Voor dat contract is afgelopen staat er al KPN op de factuur en zal je niet eens meer tegen Telfort voorwaarden kunnen verlengen. Het is dan zelfs maar de vraag of bundels nog 2 maanden 'houdbaar' zijn. De door WJB geposte screenshots zijn een onderdeel van die samenvoeging van de merken.

Zoals ik ook al aangaf geeft jou combinatie dat Tv pakket, dat je geen verdubbelaar krijgt of die korting maakt in mijn ogen weinig verschil, door het mee kunnen nemen van je ongebruikte data en minuten. Waarmee je elke maand met 3x de basis begint afhankelijk van je verbruik.
Reputatie 7
..., dat je geen verdubbelaar krijgt of die korting maakt in mijn ogen weinig verschil, door het mee kunnen nemen van je ongebruikte data en minuten. Waarmee je elke maand met 3x de basis begint afhankelijk van je verbruik.
Dat is natuurlijk een koekje van eigen deeg. Als je minder verbruikt dan je abonnement dan neem je het niet gebruikte dus mee naar de komende twee maanden. Als je dus niets verbruikt start je in de 3e maand met 3x de basis. Als je alles verbruikt start je in de 3e maand gewoon met 1x de basis. Het niet krijgen van die verdubbelaar maakt mijns inziens wel degelijk verschil als je jouw databundel (vrijwel) geheel verbruikt. Doe je dat namelijk, dan heb je wel degelijk bij aanvang van elke maand 2x zo veel data als bij een Telfort abonnement.
Heeft de TS twee of meer mobieltjes bij Telfort krijgt hij ook de verdubbelaar waarmee je op 6x de basis uit kan komen afhankelijk van het verbruik. Bewust ook genoemd in mijn voorgaande reactie. Bij KPN ben je ongebruikt tegoed altijd kwijt bij Telfort pas na 3 maanden.

Momenteel is het slimmer niks te veranderen als dat geen meerwaarde geeft. Die 5 euro korting is ook een sigaar uit eigen doos.
Reputatie 7
Heeft de TS twee of meer mobieltjes bij Telfort krijgt hij ook de verdubbelaar waarmee je op 6x de basis uit kan komen afhankelijk van het verbruik. Bewust ook genoemd in mijn voorgaande reactie. Bij KPN ben je ongebruikt tegoed altijd kwijt bij Telfort pas na 3 maanden.
Ook ik zeg toch dat dat afhankelijk is van je verbruik, we verschillen daarin toch helemaal niet van mening. Het punt is dat die verdubbelaar mijns inziens dus wel interessant is voor die abonnees die hun databundel volledig verbruiken. Die zouden bij Telfort immers elke maand starten met 1x de basis terwijl je met verdubbelaar elke maand met 2x de basis start. Het is zelfs zo dat je beter uit bent met die verdubbelaar als je gemiddeld meer dan 50% van je databundel verbruikt.
De uitspraak dat het niet zoveel uitmaakt dat je die verdubbelaar niet krijgt omdat je ongebruikte data twee maanden mee kunt nemen is mijns inziens dus onjuist.

Momenteel is het slimmer niks te veranderen als dat geen meerwaarde geeft. Die 5 euro korting is ook een sigaar uit eigen doos.
Precies ook die €5,- korting is een sigaar uit eigen doos immers de prijs van het KPN abonnement is ook €5,- hoger dan het vergelijkbare Telfort abonnement.

Het is allemaal marketing, of het nu die korting betreft of het kunnen meenemen van je databundel. Als je er wat dieper over nadenkt zie je vanzelf dat je er eigenlijk niets mee opschiet.
Reputatie 3
Badge
Mijn verbruik qua data en telefonie is super laag. Ik kom met 2GB data en onbeperkt bellen/sms prima uit en dat voor 13,51 😉 Niets aan doen lijkt me ;-)

Dank voor alle uitleg, dit is echt een goede bron, jullie gezamenlijke kennis van zaken.
Of topic
Die 5 euro voelt als het uitmelken van niet internet en tv klanten.

Het is op basis van verbruik in mijn ogen wel juist het gaat mij om het punt dat je ongebruikt tegoed langer tot je beschikking hebt meer waarde voor je centen. Alleen als je elke maand op de basis tekort komt is een verdubbelaar handig. Voor mij heeft het(de verdubbelaar) geen meerwaarde waarde zo laag is mijn verbruik ik heb genoeg aan de houdbaarheid.

TS heeft daar verder geen uitspraak over gedaan maar nu genoeg info hoewel het besluit al lijkt te zijn genomen.

Herstel was me net voor.
Reputatie 7
Of topic
Die 5 euro voelt als het uitmelken van niet internet en tv klanten.

Dat is niet zozeer het uitmelken van internet en TV klanten maar het vergroten van de "switching-costs" zodat abonnees minder snel geneigd zijn om een andere provider te kiezen.
Alles draait vandaag de dag om Triple/Quadro Play abonnementen waarmee een zo groot mogelijke buy-in bewerkstelligd wordt en het dus lastiger/duurder wordt om switchen.
Helaas speelt dat bij alle grote providers. Toch doet men er heel verstandig aan om goed te kijken of zo'n Triple/Quadro Play echt wel gunstiger is. Ik heb niet voor niets onze mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht.

Het is op basis van verbruik in mijn ogen wel juist het gaat mij om het punt dat je ongebruikt tegoed langer tot je beschikking hebt meer waarde voor je centen. Alleen als je elke maand op de basis tekort komt is een verdubbelaar handig.
Ik hoop dat je mijn berekening begrijpt en inziet dat die verdubbelaar al gunstiger is bij een gemiddeld verbruik vanaf 50% van jouw databundel en niet "alleen als je elke maand op de basis te kort komt".
Het is op basis van verbruik in mijn ogen wel juist het gaat mij om het punt dat je ongebruikt tegoed langer tot je beschikking hebt meer waarde voor je centen. Alleen als je elke maand op de basis tekort komt is een verdubbelaar handig.Ik hoop dat je mijn berekening begrijpt en inziet dat die verdubbelaar al gunstiger is bij een gemiddeld verbruik vanaf 50% van jouw databundel en niet "alleen als je elke maand op de basis te kort komt".

Hoe zeggen ze dat in het engels : Let's agree to disagree. Jij hebt jou kijk hierop ik heb mijn kijk hierop.

Als ik maar 50% van mijn 1,2Gb (basis in mijn situatie) effectief benut wat voor voordeel heeft die verdubbelaar dan. Het opmaken van de resterende 0,6 Gb in de volgende maand is dan toch veel kostprijs efficiënter. Aan het begin van die maand heb ik 1,8 Gb verbruik ik onverwacht meer hoef ik nog steeds geen extra data in de kopen.

Mijn 1,2Gb resulteert uiteindelijk in 7,2 Gb waar ik iedere maand mee begin ideaal tijdens een vakantie voor mij ook een reden zelfs thuis geen wifi te gebruiken. Om over de 525 belminuten maar te zwijgen.

Het gunstige van een verdubbelaar is dat je een goedkoper pakket kan afnemen met minder data en toch afgestemd op het werkelijke verbruik bedoelde je dit dan heb je gelijk.

Waarom verdraai je mijn woorden?
Ik schrijf heel duidelijk:

Die 5 euro voelt als het uitmelken van niet internet en tv klanten. Dus de niet KPN Compleet klanten.

Toch heel iets anders dan:

Dat is niet zozeer het uitmelken van internet en TV klanten maar het vergroten van de "switching-costs" zodat abonnees minder snel geneigd zijn om een andere provider te kiezen.

Elke klant die bij KPN een mobiel abonnement afneemt zonder al thuis internet van KPN te hebben is de sjaak. Dat komt over als uitmelken, uit marketing technische oogpunt een lokmiddel om je internet en TV ook bij KPN onder te brengen.
Reputatie 3
Badge
Vanmorgen een nieuwe periode/maand ingegaan. Ik had nog 3500 mb en zit nu op 5511 mb. Ik maak het dus niet op, zelfs niet als ik even geen internet in huis heb 😉

Ik heb een "Internet en TV 4K " product genomen en had al een telfort abonnement, dus ik begrijp uit jullie bijdrages dat ik het formulier
https://www.kpn.com/compleet/aanmelden/telfort-aanmelden.htm
kan invullen en kan kiezen tussen fox sport of het pluspakket als voordeel zoals ook beschreven op https://www.kpn.com/compleet/telfort-compleet.htm, zie de meest rechtse optie.

Moet ik alleen nog vaststellen wat ik wil kiezen. Eigenlijk had ik liever Ziggosport erbij genomen zodat ik Max nog z'n F1 rondjes kan zien doen.

Aan de andere kant, Fox Eredivisie(voetbal dus) of het pluspakket met "Extra zenders, meer Programma Gemist, ruim 400 uur aan series on demand en maandelijks 50 gratis films." lijkt me geen moeilijke keuze 😉
Reputatie 7
Aan de andere kant, Fox Eredivisie(voetbal dus) of het pluspakket met "Extra zenders, meer Programma Gemist, ruim 400 uur aan series on demand en maandelijks 50 gratis films." lijkt me geen moeilijke keuze 😉
Inderdaad een eenvoudige keuze, dat wordt natuurlijk het Pluspakket. 😎
Reputatie 3
Badge

Aan de andere kant, Fox Eredivisie(voetbal dus) of het pluspakket met "Extra zenders, meer Programma Gemist, ruim 400 uur aan series on demand en maandelijks 50 gratis films." lijkt me geen moeilijke keuze 😉Inderdaad een eenvoudige keuze, dat wordt natuurlijk het Pluspakket. 😎

Jij mag nooit meer raden 😉
Zolang er geen monteur komt kan je naar mijn weten gewoon Max zien rijden via het Ziggo signaal anders via RTL duitsland in het pluspakket.
Reputatie 7
Zolang er geen monteur komt kan je naar mijn weten gewoon Max zien rijden via het Ziggo signaal ...
Ik vraag me af of dat nog het geval is nu Ziggo met het analoge televisiesignaal stopt.
Zo gaat in mijn regio op 4 juli het analoge televisiesignaal op zwart en dat zal dan vast en zeker ook het einde betekenen om na beëindiging van het abonnement te kunnen blijven kijken.