Vraag

Over naar 4k pakket vanaf Ziggo, wat is een goed plan van aanpak



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

236 reacties

Reputatie 3
Badge
Zolang er geen monteur komt kan je naar mijn weten gewoon Max zien rijden via het Ziggo signaal anders via RTL duitsland in het pluspakket.

Dat klopt helemaal en dat ga ik ook zeker uitproberen. Werkt het niet, dan is dat geen ramp verder.

Helaas moet ik dan wel weer even een coax-kabel aansluiten, maar dat is Max wel waard ;-)

Nog handiger is het waarschijnlijk om het wachtwoord te lenen van een kennis die nog op Ziggo zit en de ziggo-go-app te gebruiken, gewoon streamen naar mijn Apple-TV en boem.... 😉

Zolang er geen monteur komt kan je naar mijn weten gewoon Max zien rijden via het Ziggo signaal ...Ik vraag me af of dat nog het geval is nu Ziggo met het analoge televisiesignaal stopt.
Zo gaat in mijn regio op 4 juli het analoge televisiesignaal op zwart en dat zal dan vast en zeker ook het einde betekenen om na beëindiging van het abonnement te kunnen blijven kijken.

Deze vergissing had ik van jou niet verwacht het pure analoge signaal gaat uit niet het DVB-C signaal. Zou dat uit gaan kan Ziggo geen alleen tv meer verkopen. Zolang er fysiek in de kasten niks wordt losgekoppeld houd je gewoon toegang tot dat signaal. Waar ik nu woon gebruik ik dat voor de radio heb ik nog iets aan mijn homeset met tuner.
Reputatie 3
Badge
Zie https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2016/06/14/instellen-digitale-ontvanger-op-ongecodeerde-pakket-oud-upc-gebiedoud-ziggo-gebied/
Reputatie 7
Deze vergissing had ik van jou niet verwacht het pure analoge signaal gaat uit niet het DVB-C signaal. Zou dat uit gaan kan Ziggo geen alleen tv meer verkopen.
Maar voor digitale televisie heb je dan toch een ci+ module met geldige smartcard nodig?

Waar ik nu woon gebruik ik dat voor de radio heb ik nog iets aan mijn homeset met tuner.
Het radio signaal is nog analoog.
Neehoor ik kijk regelrecht via mijn TV coax met de instellingen zoals te vinden via de link zonder smartcard heb er wel een c+ module in die ik nog had liggen. Die card is voor de extra betaalde/gecodeerde kanalen. Wat de radio betreft heb je gelijk daarmee doelde ik op de coax ansich niet zozeer het signaal type.
Reputatie 7
Die card is voor de extra betaalde/gecodeerde kanalen.
Hadden we het daar ook niet over, of behoort de zender waar Formule 1 op te zien is niet tot die extra betaalde/gecodeerde kanalen?
Kanaal 14 het sport kanaal met F1 hoort bij dat tv pakket dus in elk huis te zien die nog een actief signaal heeft zelfs als je geen klant bent.



Deze vergissing had ik van jou niet verwacht het pure analoge signaal gaat uit niet het DVB-C signaal. Zou dat uit gaan kan Ziggo geen alleen tv meer verkopen.Maar voor digitale televisie heb je dan toch een ci+ module met geldige smartcard nodig?

Uit deze opmerking ging ik ervan uit dat de vraag was of die card ten alle tijde nodig zou zijn dat is niet zo.
Reputatie 3
Badge
Belangrijkste is dat ik van Ziggo af ben als Internet provider. Net weer uitval gehad, gelukkig dit keer maar een paar minuten. Wil ik me gewoon niet mee bezig houden. Laat ik hopen dat de KPN-verbinding lekker stabiel is 😉
Hoi @Hans Keesom ,

Ik kan mij niet herinneren wanneer ik de laatste storing van KPN gehad heb.

En wat ziggo betreft ik zou er boeken over vol kunnen schrijven.
Nooit geen ziggo meer in dit huis, zolang ik er woon 🙂
Reputatie 7
De smartcard is inderdaad niet geheel nodig, ik heb ook nog een coax in mijn tv hangen, mijn tv heb ik laten zoeken op ‘digitaal’ dan zoekt die het digitale signaal op van alle ongecodeerde zenders. Die kan ik prima blijven kijken, en NPO1, NPO2, NPO3 en Ziggo Sport worden standaard digitaal in HD uitgestuurd. Favorietenlijst aangemaakt voor de ongecodeerde zenders. En heb een normaal werkende tv met de meest belangrijke zenders, zonder ontvanger.

De analoge zenders heb ik niet op gezocht, en ga ik ook niet doen. Laat ze maar lekker het analoge signaal uitzetten. Zolang er fysiek niemand in de straatkast gaat rommelen, blijft het allemaal te bekijken, net als vroeger toen we de coax in de tv konden drukken voor de 24 zenders die er waren. Straks in september al 2 jaar For Free Ziggo Sport in een opzich prima beeld, al kan het natuurlijk beter,... 😅
Belangrijkste is dat ik van Ziggo af ben als Internet provider. Net weer uitval gehad, gelukkig dit keer maar een paar minuten. Wil ik me gewoon niet mee bezig houden. Laat ik hopen dat de KPN-verbinding lekker stabiel is ;-)
Eerlijk gezegd nooit problemen met Ziggo gehad toch ruim 10 jaar klant geweest tot onze gemeenteraad het voortouw naam bij een hernieuwde ftth uitrol een eerste poging kwam niet aan de 30% of wat er destijds nodig was.
Reputatie 3
Badge
Hoi @Hans Keesom ,

Ik kan mij niet herinneren wanneer ik de laatste storing van KPN gehad heb.

En wat ziggo betreft ik zou er boeken over vol kunnen schrijven.
Nooit geen ziggo meer in dit huis, zolang ik er woon :-)


Klinkt vooralsnog helemaal goed, ik ben best technisch omdat ik ook een ICT-er ben, maar wil me tijd liever aan andere dingen besteden. Zoals iemand zei : "I'm getting too old for this shit" 😉
Reputatie 3
Badge

Belangrijkste is dat ik van Ziggo af ben als Internet provider. Net weer uitval gehad, gelukkig dit keer maar een paar minuten. Wil ik me gewoon niet mee bezig houden. Laat ik hopen dat de KPN-verbinding lekker stabiel is ;-)Eerlijk gezegd nooit problemen met Ziggo gehad toch ruim 10 jaar klant geweest tot onze gemeenteraad het voortouw naam bij een hernieuwde ftth uitrol een eerste poging kwam niet aan de 30% of wat er destijds nodig was.


Zou graag ons appartementencomplex z'n eigen glasvezelnetwerk willen geven, waar iedereen dan vanaf kan tappen. Er ligt glasvezel langs de stoep voor het gebouw voor een school 100 meter verderop maar blijkbaar is het lastig om het dan aan woningen aan te bieden.
Maar goed, wellicht tapt KPN af van dat glasvezel en profiteer ik er toch van...
.......
Goed nieuws trouwens,
https://www.kpnnetwerk.nl
zegt "Uw adres is aangesloten op een combinatie van glasvezel en koper. ".... maar wat betekent dat.....

"Op uw adres bieden we betrouwbaar internet tot 209 Mbit/s download- en 63 Mbit/s uploadsnelheid.Beschikbare snelheid

Dit zijn de maximaal haalbare snelheden op uw adres. Niet alle providers maken gebruik van dezelfde innovatieve technieken binnen ons netwerk (zoals pairbonding). Daardoor kan de gehaalde snelheid per provider verschillen."

Nou ik ben benieuwd, vooral die upload zou wel even een flink verbetering zijn t.o.v. de 60/10 die ik nu heb

Om eerlijk te zijn : Ziggo zegt "500 Mbit/s download 40 Mbit/s upload" te kunnen leveren, maar als dat zo instabiel is als ik nu heb, heb ik daar natuurlijk niets aan...
Reputatie 7
Goed nieuws
https://www.kpnnetwerk.nl
zegt "Uw adres is aangesloten op een combinatie van glasvezel en koper. ".... maar wat betekent dat.....

Dat er glasvezel tot aan de straatkast ligt en alleen het laatste stukje nog over koper gaat.
Alleen het laatste stukje is dan koper (DSL). De aanvoer naar de wijkcentra is via glas. Maar dat signaal is héél anders en onbruikbaar voor "Glasvezel tot in huis" (FttH)
Reputatie 7
Sorry voor de spam @Hans Keesom

Hier rechtstreeks bewijs dat ZS die bij mij volop werkt @wjb @Galdor68 🙃



Zolang je dit maar aanhoud,...



Edit, ze hebben standaard 5 digitale HD kanalen, ook kanaal 13 met Ziggo Tv is HD.
Oh, en je tv moet wel zo nieuwerwets zijn, dat die op ‘digitaal’ kan zoeken!
Reputatie 3
Badge
Alleen het laatste stukje is dan koper (DSL). De aanvoer naar de wijkcentra is via glas. Maar dat signaal is héél anders en onbruikbaar voor "Glasvezel tot in huis" (FttH)
Het gaat me dan ook niet om het type kabel waaraan ik verbonden ben, het gaat me allereerst om een stabiele verbinding en vervolgens om een snelle verbinding.
Reputatie 3
Badge
Sorry voor de spam @Hans Keesom

Hier rechtstreeks bewijs dat ZS die bij mij volop werkt @wjb @Galdor68 🙃



Zolang je dit maar aanhoud,...



Nee is geen spam, is topinformatie!!!!
Dit artikel is wel intressant in dat verband.
Goed nieuws
https://www.kpnnetwerk.nl
zegt "Uw adres is aangesloten op een combinatie van glasvezel en koper. ".... maar wat betekent dat.....

Dat is het in dat stukje genoemde FttC.
Ziggo gebruikt dit overigens ook voor hun docsis 3.1 hoewel dat eerder FttN zal zijn de backbone is hoe dan ook glasvezel.

Alleen het laatste stukje is dan koper (DSL). De aanvoer naar de wijkcentra is via glas. Maar dat signaal is héél anders en onbruikbaar voor "Glasvezel tot in huis" (FttH)
Wat is er dan anders aan? Het enige is dat je thuis geen NT/MC nodig hebt die zit in dat geval buitenshuis zover ik het weet.
Reputatie 7
Ik heb ook een combinatie! Tot aan de wijkkast is het glasvezel, vanuit de wijkkast naar mijn woning is koper.
Reputatie 7
Wat is er dan anders aan? Het enige is dat je thuis geen NT/MC nodig hebt die zit in dat geval buitenshuis zover ik het weet.
Bijvoorbeeld dat het tot nu toe nog niet gelukt is om een andere router dan de Experia Box op DSL verbindingen operationeel te krijgen i.c.m. IPTV.

Wat is er dan anders aan? Het enige is dat je thuis geen NT/MC nodig hebt die zit in dat geval buitenshuis zover ik het weet.Bijvoorbeeld dat het tot nu toe nog niet gelukt is om een andere router dan de Experia Box op DSL verbindingen operationeel te krijgen i.c.m. IPTV.

Dan is het te hopen, dat heb ik elders al eens geschreven dat diverse Telfort klanten nooit op het technische KPN dsl net komen. Ook apps op TV werkt perfect met bijvoorbeeld OS7 van de Fritzboxen via een Telfort DSL aansluiting. Kan de provider KPN nog wat van leren in het kader van de vrije router keuze. Op zich zijn er wel problemen vooral Asus routers die om onduidelijke redenen geen IP krijgen. Dat gaat hier te ver of topic.

Aanvulling
Blijkbaar wel bedoelt om op te waarderen naar FttH daarmee kan het bijna niet verschillen.
[Quote]De afgelopen jaren heeft KPN glasvezel fijnmazig uitgerold in heel Nederland, hierdoor zijn de snelheden van het vaste netwerk fors omhoog gegaan. Het programma van de verglazing van de wijkkasten (FTTC) wordt dit jaar afgerond. Dankzij deze keuze heeft KPN de mogelijkheid in deze gebieden op termijn ook via PON-technologie FTTH aan te leggen, indien klantwensen veranderen. bron
Reputatie 7
Badge +30
Goed nieuws trouwens,
https://www.kpnnetwerk.nl
zegt "Uw adres is aangesloten op een combinatie van glasvezel en koper. ".... maar wat betekent dat.....

"Op uw adres bieden we betrouwbaar internet tot 209 Mbit/s download- en 63 Mbit/s uploadsnelheid.Beschikbare snelheid

Dit zijn de maximaal haalbare snelheden op uw adres. Niet alle providers maken gebruik van dezelfde innovatieve technieken binnen ons netwerk (zoals pairbonding). Daardoor kan de gehaalde snelheid per provider verschillen."

Nou ik ben benieuwd, vooral die upload zou wel even een flink verbetering zijn t.o.v. de 60/10 die ik nu heb

Om eerlijk te zijn : Ziggo zegt "500 Mbit/s download 40 Mbit/s upload" te kunnen leveren, maar als dat zo instabiel is als ik nu heb, heb ik daar natuurlijk niets aan...



Je geeft aan dat je naar het 4K pakket gaat. Die heeft een abonnementssnelheid van tot 200 Mbit down en 20 Mbit up. Gezien bovenstaande ga je dat dus makkelijk halen. En in de praktijk kappen we daar iets boven af waardoor ik verwacht dat je gaat uitkomen op een 209/30.
Reputatie 3
Badge
Ik ben erg benieuwd.

Het pakket wordt als het goed is vanmiddag bezorgd. Ik neem aan dat ik alvast de 4k ontvangers alvast kan en mag aansluiten op mijn TV en dat die ook gaan werken aangezien de app op mijn iphone dat ook al doet.

Kan ik het modem ook al aansluiten op mijn telefoonaansluiting of moet ik wachten totdat de monteur langskomt?

Mocht het werken wil ik de monteur zelf wel afzeggen, lijkt me dan niet nodig, of is er een goede reden om de monteur toch langs te laten komen (komt de 21e)?
De isra vervangen ingeval van veel corrosie om maar iets te noemen. Het aansluiten en instellen hangt per klant van de kennis en kunde af. De is/ra mogen we officieel zelf niks aan doen als deze roet in hetveten gooit kan de monteur deze vervangen en de lijn meten haal je de beloofde snelheid dat soort zaken. Soort van garantie als het niet werkt kan je het afschuiven op de monteur 😉