Vraag

Over naar 4k pakket vanaf Ziggo, wat is een goed plan van aanpak



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

236 reacties

Reputatie 3
Badge
De isra vervangen ingeval van veel corrosie om maar iets te noemen. Het aansluiten en instellen hangt per klant van de kennis en kunde af. De is/ra mogen we officieel zelf niks aan doen als deze roet in hetveten gooit kan de monteur deze vervangen en de lijn meten haal je de beloofde snelheid dat soort zaken. Soort van garantie als het niet werkt kan je het afschuiven op de monteur 😉
Dank voor je reactie

Ik denk dat ik redelijk kundig ben met mijn ict-opleiding.
Aanpak lijkt me dat ik alles aansluit, kijk of het modem het doet en dan kijk welke snelheid het oplevert. Kan ik een weekje proefdraaien.

De monteur kan dan gewoon komen en eventueel nog nameten/vervangen/oplossen.
Reputatie 3
Badge
Hmmmm, de 4k ontvanger wil niet verder als ie geen experiabox vind en de experiabox wil niet verder omdat ie geen internet signaal krijgt. Alles maar weer in de doos gedaan in afwachting van de monteur.
Ziet er verder wel erg mooi uit en ik ben blij dat de experiabox zegt heel weinig stroom gebruikt. Scheelt toch weer wat op jaarbasis.
Hoi @Hans Keesom, en andere

Geduld is een schone zaak Hans, en je weet het toch.
Het uiteindelijke bezit is tevens het einde van het vermaak.

Met andere woorden De tv is er (Philips) de Surround set is er (Sonos)
Het 4 K pakket is op 9 juni besteld en is op 12 juni in mijn huis gearriveerd.

En alles wat ik heb staan draait al op de Experiabox 10.

Nog even geduld.
En als alles meezit kan ik op 18 juni verwachten dat ik alles kan overzetten op het witte kastje wat ik dan onzichtbaar achter de zeemanskist zal ophangen als gezelschap voor de Experiabox 10.

Nog 3 dagen voorpret en dan is het gedaan.
En als het dan mooi weer is dan kunnen we er fijn met de K1 (BMW) op uit.
Want uiteindelijk is buiten spelen veel leuker.
Ah het signaal is nog niet actief, is de datum dat de monteur komt ook de afgesproken opleverings datum, dan heeft eerder aansluiten zoals je hebt gemerkt weinig nut. Behalve dat je zo weet dat je geen nieuwe of extra bekabeling hoeft te trekken etc.
@Galdor68

Vraag:
En als je al aangesloten bent ?
@Galdor68


Vraag:
En als je al aangesloten bent ?

Hardop gedacht!!

Als je een actief DSL of Actief glas signaal hebt lijkt het mij dat je het gewoon kan aansluiten, het enige wat ik me kan bedenken is dat je die 3 4k kanalen nog niet te zien krijgt. Dat zal op het tv platform geregeld moeten worden.
Hoi @Galdor68

Bedankt voor je antwoord, we gaan morgen na de Motogp van Barcelona eens kijken of dat wil lukken.

@Galdor68

Vraag:En als je al aangesloten bent ?
Hardop gedacht!!
Als je een actief DSL of Actief glas signaal hebt lijkt het mij dat je het gewoon kan aansluiten,


Jou hardop denken Klopt Galdor68 werkzaam. En inderdaad nog geen 3 4K kanalen.
Reputatie 3
Badge
Hoi @Hans Keesom, en andere

Geduld is een schone zaak Hans, en je weet het toch.
Het uiteindelijke bezit is tevens het einde van het vermaak.

Met andere woorden De tv is er (Philips) de Surround set is er (Sonos)
Het 4 K pakket is op 9 juni besteld en is op 12 juni in mijn huis gearriveerd.

En alles wat ik heb staan draait al op de Experiabox 10.

Nog even geduld.
En als alles meezit kan ik op 18 juni verwachten dat ik alles kan overzetten op het witte kastje wat ik dan onzichtbaar achter de zeemanskist zal ophangen als gezelschap voor de Experiabox 10.

Nog 3 dagen voorpret en dan is het gedaan.
En als het dan mooi weer is dan kunnen we er fijn met de K1 (BMW) op uit.
Want uiteindelijk is buiten spelen veel leuker.


Absoluut, er zijn belangrijkere dingen om te doen, zeker als je een K1 hebt staan ;-)

Genoeg te doen in afwachting van wat electronica, die slechts wat extra pixels op een scherm tonen ;-)

Ik ben waarschijnlijk een beetje verwend door de Apple-filosofie dat als gebruikers thuis een product openen het een fijnere ervaring is, als het ook direct werkt. Nu voelt het als een sinterklaaskadootje waar je pas met kerstmis mee mag spelen ;-)

Het lijkt me waarom ook een mooiere ervaring als de monteur gewoon met de hele doos naar de afspraak komt.

Hoi @Hans Keesom, en andere

Geduld is een schone zaak Hans, en je weet het toch.
Het uiteindelijke bezit is tevens het einde van het vermaak.

Met andere woorden De tv is er (Philips) de Surround set is er (Sonos)
Het 4 K pakket is op 9 juni besteld en is op 12 juni in mijn huis gearriveerd.


Ik ben waarschijnlijk een beetje verwend door de Apple-filosofie dat als gebruikers thuis een product openen het een fijnere ervaring is, als het ook direct werkt.


@Hans Keesom Helemaal waar wat openen betreft, Dat is echter niet meer alleen aan Apple voorbehouden.
Sonos pakt zijn Boxen en accessoires ook op een feestelijke manier in, en uitpakken is echt een belevenis.
Je zou het bijna weer inpakken. Om het nog een keertje uit te pakken.
En wat meteen werken betreft Sonos zou ik zeggen. 😉
Reputatie 3
Badge


Hoi @Hans Keesom, en andere

Geduld is een schone zaak Hans, en je weet het toch.
Het uiteindelijke bezit is tevens het einde van het vermaak.

Met andere woorden De tv is er (Philips) de Surround set is er (Sonos)
Het 4 K pakket is op 9 juni besteld en is op 12 juni in mijn huis gearriveerd.

Ik ben waarschijnlijk een beetje verwend door de Apple-filosofie dat als gebruikers thuis een product openen het een fijnere ervaring is, als het ook direct werkt.
@Hans Keesom Helemaal waar wat openen betreft, Dat is echter niet meer alleen aan Apple voorbehouden.
Sonos pakt zijn Boxen en accessoires ook op een feestelijke manier in, en uitpakken is echt een belevenis.
Je zou het bijna weer inpakken. Om het nog een keertje uit te pakken.
En wat meteen werken betreft Sonos zou ik zeggen. 😉


Het is begonnen met muziekspelers, de iPod werd door Apple wat langer opgeladen zodat mensen ze direct konden gebruiken. Later zijn anderen dat ook gaan doen en dat is ook heel goed.
Voor eten vind ik dat kant-en-klaar idee soms wat minder 😉
Reputatie 7
Genoeg te doen in afwachting van wat electronica, die slechts wat extra pixels op een scherm tonen ;-)
Maar die 4K ontvangers gaan geen pixel extra op jouw scherm krijgen anders dan voor de drie 4K zenders met hun beperkte aanbod (veel herhalingen).
Voor alle andere zenders blijft het gewoon een HD signaal dat dat 4K Ultra-HD geupscaled wordt. Dat upscalen kan je overigens beter aan de televisie zelf overlaten, dan krijg je een beter beeld (helderder en minder "wollig").
Mijn 4K Ultra-HD ontvanger (erfenis uit de 4K Ultra-HD pilot) staat dan ook ingesteld op 1080i.

Genoeg te doen in afwachting van wat elektronica, die slechts wat extra pixels op een scherm tonen ;-)Maar die 4K ontvangers gaan geen pixel extra op jouw scherm krijgen anders dan voor de drie 4K zenders met hun beperkte aanbod (veel herhalingen).

Hoi @wjb en anderen

Waar je ook van uit zou kunnen gaan, of rekening mee zou kunnen houden is dat mensen een andere insteek hebben. Suggereren dat je er niets aan hebt zou voor jou zo kunnen zijn, maar goed jij hebt er al eentje. En misschien wel twee. Mij maakt niet uit waarom jij hem in huis hebt.

Ik neem de K4 ontvangers gewoon omdat ik deze onzichtbaar kan ophangen, in mijn opstelling komt dat beter uit. Dat kan natuurlijk ook.
De Extra pixels haal ik wel ergens anders vandaan, is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Reputatie 7
Genoeg te doen in afwachting van wat elektronica, die slechts wat extra pixels op een scherm tonen ;-)Maar die 4K ontvangers gaan geen pixel extra op jouw scherm krijgen anders dan voor de drie 4K zenders met hun beperkte aanbod (veel herhalingen).Waar je ook van uit zou kunnen gaan, of rekening mee zou kunnen houden is dat mensen een andere insteek hebben. Suggereren dat je er niets aan hebt zou voor jou zo kunnen zijn, maar goed jij hebt er al eentje. En misschien wel twee. Mij maakt niet uit waarom jij hem in huis hebt.

Ik neem de K4 ontvangers gewoon omdat ik deze onzichtbaar kan ophangen, in mijn opstelling komt dat beter uit. Dat kan natuurlijk ook.
De Extra pixels haal ik wel ergens anders vandaan, is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Ik suggereer toch ook niet dat je er niets aan hebt, ik zeg alleen maar dat die apparaten je geen pixel extra zullen brengen uitgezonderd voor de drie 4K zenders.
Ik heb geen 4K abonnement maar wel één 4K Ultra-HD ontvanger en die gebruik ik puur en alleen nog vanwege het feit dat de afstandsbediening prettiger werkt en beter in de hand ligt. Bijkomstig voordeel is dat het design van de 4K Ultra-HD ontvanger en afstandsbediening ook beduidend mooier is.
Fysiek klopt het uiteraard een scherm heeft een vast aantal pixels, dat kunnen er nooit meer worden.
Wel kan de upscaling er voor zorgen dat alle pixels van een scherm worden benut anders zou je op een uhd scherm wel heel veel zwart rondom een vlak van 1920x1080 hebben.

Upscaling maakt letterlijk meer pixels door een rekensommetje krijg je een beter beeld dan voorheen.
Voor een uhd scherm moet voor een x aantal omliggende pixels een passende invulling worden berekend.
Dit plaatje laat je mooi zien zonder upscaling zou je of een heel sterk heel blokkerig beeld hebben of dat postzegeltje in het midden van je scherm. Met een UHD kanaal wordt elk pixeltje in principe 1 op 1 benut.

Met andere woorden een UHD tv heeft op zich al geen meerwaarde zonder goede upscaling.


Reputatie 7
En die upscaling moet je dus, zoals ik al schreef, niet door de 4K Ultra-HD ontvanger laten uitvoeren maar door de televisie zelf. Mijn ervaring is dat dat een beduidend beter beeld oplevert. De meeste moderne 4K televisies hebben veel betere upscaling technieken dan de ZXV8001 van ZTE.
Het is dus zelfs zo dat de ZTE ZXV8001, ingesteld op UHD, voor de "gewone" HD zenders een slechtere beeldkwaliteit levert dan een Arcadyan of Arris.

Maar die 4K ontvangers gaan geen pixel extra op jouw scherm krijgen anders dan voor de drie 4K zenders met hun beperkte aanbod (veel herhalingen).


@wjb in het onderstreepte deel zit de suggestie wjb
En die upscaling moet je dus, zoals ik al schreef, niet door de 4K Ultra-HD ontvanger laten uitvoeren maar door de televisie zelf. Mijn ervaring is dat dat een beduidend beter beeld oplevert. De meeste moderne 4K televisies hebben veel betere upscaling technieken dan de ZXV8001 van ZTE.
Dat is een ander verhaal waar ik het in dit geval zonder een 4k ontvanger te hebben gebruikt wel mee eens kan zijn. Ook de Arris is niet echt een uitblinker neem het verschil van Netlix via de TV ontvangers of regelrecht via welke smarttv dan ook.

De zte heeft nog slechtere graphische eigenschappen ? Daarom dus mijn vasthouden aan een eigen stb die wel goede eigenschappen heeft. WJB en ik verschillen van mening of KPN hun aanbod zo moet leveren laten we dat verder rusten in dit topic.
Reputatie 7
4K-ontvangers zijn ook zeker geen uitblinkers 😂
Reputatie 7
Maar die 4K ontvangers gaan geen pixel extra op jouw scherm krijgen anders dan voor de drie 4K zenders met hun beperkte aanbod (veel herhalingen).@wjb in het onderstreepte deel zit de suggestie wjb
Daar heb je de boodschap die ik graag uitdraag en dat is dat de toegevoegde waarde van het 4K abonnement mijns inziens beperkt is. Er zijn helaas nog altijd mensen die denken dat de beeldkwaliteit bij alle zenders beter zal zijn met zo'n 4K abonnement en daarom reageer ik altijd op berichten die die gedachte zouden kunnen versterken.
Reputatie 3
Badge
Jeetje wat een discussie naar aanleiding van een terloopse opmerking over pixels op een scherm.

Ik weet nogal wat van beeldverwerking en ook dat 4k niet plots voor wonderbaarlijk mooie TV-beelden gaat zorgen, bagger in, bagger uit geldt nog steeds.

Ik kijk vooral uit naar een stabiele verbinding, gebruikgemak en af en toe net wat mooiere Youtube en Netflix beelden voor mijn ogen.


Een beetje uitleg.

Ik kijk nu via een 4k computer-monitor* die verbonden is met een 10 jaar oude homecinemaset (dus full-hd en geen 4k, wel 5.1 (surround) geluid) en aan de homecinema een Apple-TV, die wel 4K is, maar helaas geen optische uitgang heeft, dus via HDMI via de homecinema beeld en geluid moest doorgeven.
De monitor geeft naar mijn smaak een prachtig beeld, ook al is het niet 4k. Goeie sterken kleuren met flink contrast is wat mij betreft net zo belangrijk, zo niet belangrijker dan het aantal pixels

Ik kijk er vooral netflix en youtube op en de enkele keer dat ik tv kijk, gaat dan vanaf een app via airplay naar de apple TV. De youtube app is sowieso al geen 4K en slechts stereo-geluid op de Apple TV, maar bij Netflix laat ik nog wel wat liggen aan kwaliteit, voor HDR lijkt me een hele stap vooruit.

De KPN 4k ontvanger heeft wel een optische uitgang en kan daarom aangesloten worden op de optische ingang van de homecinema en aan de tweede hdmi poort van de monitor. Dan kan ik Netflix en Youtube in 4k bekijken en als het er van komt ook nog tv kijken met dezelfde afstandbediening, of dat nou wel in 4k is of niet.

*De 4k monitor is overgebleven na een project en is voor een t.v. heerlijk klein. Ik hou niet van die grote zwarte vlakken in de woonkamer. Hij staat dicht bij de bank en daardoor groot genoeg voor dagelijks gebruik. Een 4k beamer is nog wel iets voor filmavonden met het hele gezin, maar alleen als het niet permanent in de woonkamer hangt.
dan voor de drie 4K zenders met hun beperkte aanbod (veel herhalingen).

@wjb Mijn laatste reactie op dat wat jij schrijft.
Het is moeilijk om een directeur anders te leren denken en schrijven dan hij doet.

Daar heb je de boodschap die ik graag uitdraag

Conclusie: Jij bent een prediker.

en dat is dat de toegevoegde waarde van het 4K abonnement.mijns inziens beperkt is.

Dat mag jij vinden. En anderen mogen daar dan weer anders over denken.

Er zijn helaas nog altijd mensen die denken dat de beeldkwaliteit bij alle zenders beter zal zijn met zo'n 4K abonnement en daarom reageer ik altijd op berichten die die gedachte zouden kunnen versterken.


Jij weet niet wat andere mensen denken en wat hun beweegreden zijn, daar kun je naar raden of vragen.
Het weten is voorbehouden aan elk mens afzonderlijk als individu.
En dus ook aan u.
Denken en weten voor anderen is voor niemand anders weggelegd dan het individu wat denkt.
Gezamenlijk denken bestaat niet.
Reputatie 3
Badge
Ah het signaal is nog niet actief, is de datum dat de monteur komt ook de afgesproken opleverings datum, dan heeft eerder aansluiten zoals je hebt gemerkt weinig nut. Behalve dat je zo weet dat je geen nieuwe of extra bekabeling hoeft te trekken etc.

Of ik nieuwe bekabeling moet trekken weet ik nog niet, ik hoop van niet.

De vraag is dus of de 4k ontvanger perse rechtstreeks aan de Experiabox moet hangen. Dat wil ik echt niet, dat gaat 'm echt niet worden. Ik gebruik namelijk Powerline adapters om internet door het huis te verspreiden en ga er voorlopig vanuit dat de 4K ontvangers daarmee kunnen werken.....
Zoiets dus https://www.digitelevisie.nl/nieuws/kpn-zonder-kabels-trekken-overal-in-huis-tv-kijken
Reputatie 3
Badge
dan voor de drie 4K zenders met hun beperkte aanbod (veel herhalingen).
.......
Daar heb je de boodschap die ik graag uitdraagConclusie: Jij bent een prediker.


Laten we hier vooral discussiëren over de feiten, dan mag iedereen z'n eigen conclusie/mening op basis daarvan trekken, waarover dan verder geen discussie behoeft te worden gevoerd.

Dus komt met feiten, geef je mening over die feiten, maar geef niet je mening over de mening van een ander.


Feit is dus bijvoorbeeld : er zijn drie 4k TV zenders.
Conclusie/mening is dan : er zijn maar drie 4k TV zenders.
Een andere conclusie/mening is dan : dat is de extra kosten wel/niet waard.

Ik kijk vooral uit naar een stabiele verbinding, gebruiksgemak en af en toe net wat mooiere Youtube en Netflix beelden voor mijn ogen.


@Hans Keesom En dat is uiteindelijk waar het om gaat.
Niet meer en niet minder het gaat om jou ogen en jou plezier.
En dat beweegt zich voor mij op hetzelfde vlak.
Luister genot Sonos
kijkgenot Philips.

Luister meer naar muziek dan dat ik tv kijk 😉