Vraag

Over naar 4k pakket vanaf Ziggo, wat is een goed plan van aanpak



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

236 reacties

Reputatie 3
Badge
Die gewone HD kastjes geven het Netflix beeld ook minder goed door dan via de app op de Samsung en LG hier.
Lijkt me logisch toch 😉 Als je de smartapp in je tv kunt installeren, mag je verwachten dat dat een beter beeld geeft.


Behalve voor eventueel sport of films is 4K in mijn persoonlijke visie onnodig zeker geen meerwaarde voor het huidige aanbod van praatprogramma's en noem maar op.

Het is vooral met films dat 4K en HDR meerwaarde heeft. En dat vind ik wel op Netflix. Daarnaast zijn er mooie 4k kanalen op Youtube waar ik naar uitkijk,



Het zou KPN sieren als in het ondemand aanbod 4k titels worden opgenomen dan zou het prijstechnisch iets meer in verhouding zijn met het product.

Tsja, zolang er genoeg sukkels zoals mijzelf zijn die de meerprijs betalen, kunnen ze er nog wel even meer doorgaan


Ps @Hans Keesom als ik nog een oudere tv had zou ik die eerste gelinkte beamer serieus overwegen. Voor erbij net te prijzig.


4k beamers zijn nog duur, zeker als je shortthrow wil. Maar ja, het is wel genieten.
Ik overweeg nog of een groot oled scherm dat uit het plafond naar beneden klapt nog een optie is voor mijn woning.
Reputatie 3
Badge
https://www.speedtest.net/result/8354978835

Ik ben in de lucht en happy. Vanavond meer
Hoi @Hans Keesom ,

Ik wens je een goede kijkbeleving met je K4 Pakket.
Hopelijk bevalt het jou.
Reputatie 3
Badge
Hoi @Hans Keesom ,

Ik wens je een goede kijkbeleving met je K4 Pakket.
Hopelijk bevalt het jou.



hmmmm eerste probleempje. Ik heb de youtube app gevonden, maar hoe koppel ik die aan mijn youtube-account????

Netflix is wel gelukt en daar ben ik heel blij mee. Maar Youtube wil ik graag ook op de 4k receiver koppelen aan de account zodat ik de kanalen waarop ik geabonneerd ben kan bekijken,
Zorg dat je Youtube open hebt op een van je apparaten (de app of via website) via je account.

Klik op inloggen: hij gaat dan op zoek naar dat apparaat.
Reputatie 3
Badge
Zorg dat je Youtube open hebt op een van je apparaten (de app of via website) via je account.

Klik op inloggen: hij gaat dan op zoek naar dat apparaat.

Op mijn computer lukt het wel, maar bij de app op de 4k ontvanger zie ik geen inlog optie. Of kijk ik er over heen?
Oh, ik weet niet of die op de 4K ontvanger dat heeft. Zal toch wel? Die op de HD-ontvanger i.i.g. wel als je de Youtube-app opent.

Aan de linkerkant in de app. Als je de 'knoppen' net onder het 'huisje' selecteert vraagt ie om in te loggen.
Hoi @Hans Keesom

Op mijn tv (Philips) open ik YouTube vervolgen vroeg de app om mijn mailadres en wachtwoord..
En was ik ingelogd.
Reputatie 3
Badge
Bovenstaande antwoorden lijken alleen maar te bevestigen dat de Youtube-app op de 4K ontvanger erg beperkt is in de zin dat je er niet mee kan inloggen op je Youtube account. Dat is jammer en erg vervelend.
Het is wel op te lossen natuurlijk.

Ik kan een chromecast ultra aanschaffen, heb ik 4K en kan daar de KPN app ook op installeren of beeld vanaf mijn iphone ernaar streamen.

Natuurlijk hebben veel tv's al een ingebouwde youtube app, maar ja, een nieuwe tv aanschaffen vanwege een enkele app die eigenlijk gewoon zou moeten werken op de 4k ontvanger van de KPN....het is eigenlijk al erg jammer dat de youtube app op de 4k ontvanger geen imogelijkheid biedt om in te loggen op je youtube account.

Netflix zie ik wel op kanaal 200, maar youtube niet op kanaal 201


Ik heb een filmpje gemaakt dat laat zien wat het probleem is.
https://www.icloud.com/photos/#0F8g6yBc6YWgzEZVWbnZ-h8Bw
Reputatie 3
Badge
Youtube 4k gaat verder in deze thread https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/4k-youtube-467106#post718148

We wachten blijkbaar op een update
Ahaaa, dat wist ik niet.

Dat 4K is nog niet zo .... Ging ervan uit dat het gelijk was aan de Arris/Arcadyan.

Geen reguliere zenders/uitzendingen in 4K. Minder beeld op TV van HD zenders bij instelling UHD@50 dan gewoon bij 1080i. Niet kunnen inloggen op de Youtube app, ...

Enige ''voordelen'' die ik op dit moment zie: mooi ontwerp; afst.bed. via bluetooth dus ontvanger kan uit zicht.

Ben vroeger wel altijd snel in nieuwe systemen gestapt (early adopter), maar heb er eigenlijk altijd spijt van gekregen.
# Betamax (veel beter beeld en kleinere cassettes dan VHS, en toch afgeschoten),
# Video8 / Hi8 / Digital8, CD-I (van Philips. Is ook niks geworden).
# 3D televisie (heb na aankoop nieuwe tv niets meer aan het 3D van zo'n 40 BRD titels).
3 En niet te vergeten mijn DAT-recorder (niet meer in huis) en mijn Minidisc-recorders.
Wat dat laatste betreft: mis een bestaand systeem waar je zo makkelijk even audio mee kan opnemen als cassette, DAT of Minidisc. Dat is er gewoon niet meer???
Hoi @PeterG en anderen.

Ahaaa, dat wist ik niet.

Enige ''voordelen'' die ik op dit moment zie: mooi ontwerp; afst.bed. via bluetooth dus ontvanger kan uit zicht.

Inderdaad uit het zicht,En met bluetooth toch bereikbaar achter een antieke zeemanskist.
Voor mij de reden

Ben vroeger wel altijd snel in nieuwe systemen gestapt (early adopter), maar heb er eigenlijk altijd spijt van gekregen.

Ik heb ooit heel lang geleden de CD-I in mijn bezit gehad, was ook geen succes. Was ik ook als de kippen bij.
ook spijt van gekregen.😉
Reputatie 3
Badge
Dit is inderdaad een dikke vette tegenvaller. Ik had een volwaardige youtube app verwacht.

Ik weet niet meer precies waarop ik die verwachting heb gebaseerd, waarschijnlijk heb ik de normale ontvanger en de 4K ontvanger door elkaar gehaald.
Ik geef ook helemaal toe dat KPN wel met netflix maar niet met Youtube adverteert, dus ik heb mezelf waarschijnlijk onterecht rijk gerekend.

Ik ga hier dus ook niet lopen te mopperen en schelden, het is wel jammer dat het duurste pakket niet de meeste mogelijkheden heeft.

Eens kijk of ik een oplossing kan regelen via TV connect, is toch een soort van chromecast?

De Netflix app op mijn iphone kan keurig koppelen met de 4K ontvanger (en waarschijnlijk de Netflix app daarop). De Youtube-app echter......
.....kan ook. Werkt bij mij perfect. Starten op de iPhone en dan het beeldschermpje aanklikken. De eerste keer moet je via een ontvangen code verbinding maken.
Reputatie 3
Badge
.....kan ook. Werkt bij mij perfect. Starten op de iPhone en dan het beeldschermpje aanklikken. De eerste keer moet je via een ontvangen code verbinding maken.


"via een ontvangen code verbinding maken" dat lijkt een 12 cijferige code te moeten zijn. Dus niet de 14 cijferige abonneenummer en ook niet mijn 4 cijferige pincode.

Probleem is nu : hoe kom ik aan die 12 cijferige code. De youtube app op de 4k ontvanger geeft die code namelijk niet......

Ik heb een filmpje gemaakt dat laat zien wat het probleem is.
https://www.icloud.com/photos/#0F8g6yBc6YWgzEZVWbnZ-h8Bw
Ik zie het al dit is niet de volwaardige youtube app deze zat ook op de andere ontvangers zoals de titel al zegt dit is een simpelere uitvoering.

Ahaaa, dat wist ik niet.

Dat 4K is nog niet zo .... Ging ervan uit dat het gelijk was aan de Arris/Arcadyan.

Geen reguliere zenders/uitzendingen in 4K. Minder beeld op TV van HD zenders bij instelling UHD@50 dan gewoon bij 1080i. Niet kunnen inloggen op de Youtube app, ...

Enige ''voordelen'' die ik op dit moment zie: mooi ontwerp; afst.bed. via bluetooth dus ontvanger kan uit zicht.

Ben vroeger wel altijd snel in nieuwe systemen gestapt (early adopter), maar heb er eigenlijk altijd spijt van gekregen.
# Betamax (veel beter beeld en kleinere cassettes dan VHS, en toch afgeschoten),
# Video8 / Hi8 / Digital8, CD-I (van Philips. Is ook niks geworden).
# 3D televisie (heb na aankoop nieuwe tv niets meer aan het 3D van zo'n 40 BRD titels).
3 En niet te vergeten mijn DAT-recorder (niet meer in huis) en mijn Minidisc-recorders.
Wat dat laatste betreft: mis een bestaand systeem waar je zo makkelijk even audio mee kan opnemen als cassette, DAT of Minidisc. Dat is er gewoon niet meer???

Betamax is puur marketing slachtoffer net als video 2000 en andere Philips uitvindingen.

3D zal wel weer een hype krijgen als de techniek verder is zonder een bril bijvoorbeeld.

Spotify, Itunes mp3 downloaden en op een USB zetten DAT en de overige is er niet meer omdat er geen noodzaak / markt voor is.
Hans Keesom schreef: Dit is inderdaad een dikke vette tegenvaller. Ik had een volwaardige youtube app verwacht.

Nouja, zó erg is 't niet. In je 4K televisie zit onder Smart een PRIMA Youtube app waar je op kunt inloggen. Die zou ik gebruiken.

En de Netflix app in de 4K televisie is vast en zeker ook bruikbaarder dan die in de ontvanger. Via de ontvanger wordt geen Dolby Atmos ondersteund en je tv doet dat zeker wel. Heb je natuurlijk alleen wat aan als je audio-set het heeft 😉

Galdor68 schreef: Spotify, Itunes mp3 downloaden en op een USB zetten DAT en de overige is er niet meer omdat er geen noodzaak / markt voor is.

En dat vind ik nou jammer. Ben het van oudsher zo gewend. Die nieuwe methoden vind ik niks en vind het daarmee lastig, of onmogelijk, om radio-programma's mee op te nemen. Dáár gaat het me vnml om.

3D zal wel weer een hype krijgen als de techniek verder is zonder een bril bijvoorbeeld.

Dan wacht ik nog maar even met een nieuwe tv ... 😉

.....kan ook. Werkt bij mij perfect. Starten op de iPhone en dan het beeldschermpje aanklikken. De eerste keer moet je via een ontvangen code verbinding maken.
"via een ontvangen code verbinding maken" dat lijkt een 12 cijferige code te moeten zijn. Dus niet de 14 cijferige abonneenummer en ook niet mijn 4 cijferige pincode.

Probleem is nu : hoe kom ik aan die 12 cijferige code. De youtube app op de 4k ontvanger geeft die code namelijk niet......

Ik heb een filmpje gemaakt dat laat zien wat het probleem is.https://www.icloud.com/photos/#0F8g6yBc6YWgzEZVWbnZ-h8Bw




Die code zie je op je telefoon en moet je op je TV invoeren. Gaat volledig om de 4K ontvanger heen. Je kunt op de TV ook gewoon de you tube app starten, maar het intoetsen gaat op de telefoon een stuk gemakkelijker. Waarom wil je de app inde 4K ontvanger eigenlijk gebruiken?
Reputatie 3
Badge


.....kan ook. Werkt bij mij perfect. Starten op de iPhone en dan het beeldschermpje aanklikken. De eerste keer moet je via een ontvangen code verbinding maken."via een ontvangen code verbinding maken" dat lijkt een 12 cijferige code te moeten zijn. Dus niet de 14 cijferige abonneenummer en ook niet mijn 4 cijferige pincode.

Probleem is nu : hoe kom ik aan die 12 cijferige code. De youtube app op de 4k ontvanger geeft die code namelijk niet......

Ik heb een filmpje gemaakt dat laat zien wat het probleem is.https://www.icloud.com/photos/#0F8g6yBc6YWgzEZVWbnZ-h8Bw


Die code zie je op je telefoon en moet je op je TV invoeren. Gaat volledig om de 4K ontvanger heen. Je kunt op de TV ook gewoon de you tube app starten, maar het intoetsen gaat op de telefoon een stuk gemakkelijker. Waarom wil je de app inde 4K ontvanger eigenlijk gebruiken?


Ik heb de overstap naar 4k gemaakt door mijn tv te vervangen door een 4K monitor. Die had ik al vanwege een grafisch project, die ziet er prachtig uit en is lekker compact.

De hoop was om alles wat ik tot dusver op die monitor deed met behulp van de Apple TV 4k nu te kunnen doen met de 4k ontvanger van KPN meet als voordeel dat tv-kijken dan ook via hetzelfde kastje, de 4k ontvanger, kan. Alles met 1 kastje en 1 afstandbediening.

Volgende stap is om naast de monitor een andere display te plaatsen in de vorm van een beamer. Met een hdmi splitter kan ik dan twee kijkvlakken aansturen, niet noodzakelijk tegelijk, maar wel weer alles aansturend met de afstandbediening van de 4K ontvanger.

Mijn kijkbehoefte beperkt zich tot Netflix, youtube en een beetje tv-kijken. Het eerste en het laatste kan nu prima met de 4K ontvanger, jammer dat ik voor Netflix toch nog terug moet naar de Apple TV 4k, voelt aan als een gemiste kans van KPN en ook niet wat je verwacht van het duurste product dat ze aanbieden.

Zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-youtube-app-op-4k-ontvanger-475124#post781534
Reputatie 3
Badge

Hans Keesom schreef: Dit is inderdaad een dikke vette tegenvaller. Ik had een volwaardige youtube app verwacht.
Nouja, zó erg is 't niet. In je 4K televisie zit onder Smart een PRIMA Youtube app waar je op kunt inloggen. Die zou ik gebruiken.


Mijn 4K televisie? Nope, ik heb een 4K monitor aangesloten en zoek nog een 4K beamer.
Ik wil daarom geen 4k smart televisie aanschaffen, maar alle functionaliteit in de 4K ontvanger hebben zodat ik maar 1 afstandsbediening nodig heb.

Eigenlijk wil ik de kpn itv app op mijn Apple TV 4k zodat ik daarmee kan tv kijken...


En de Netflix app in de 4K televisie is vast en zeker ook bruikbaarder dan die in de ontvanger. Via de ontvanger wordt geen Dolby Atmos ondersteund en je tv doet dat zeker wel. Heb je natuurlijk alleen wat aan als je audio-set het heeft 😉

Dolby Atmos vind ik vooralsnog niet relevant, gaat een flink dure upgrade van de audio set kosten met een beperkt resultaat. Nu ben ik in een bioscoop degene waarvan het geluid wel wat zachter mag en geluid van boven alleen maar gimmick vind en niet vind bijdragen aan het gevoel dat ik erbij heb.. dus dat is iets persoonlijks.
Zou echter wel logisch zijn als de Netflix app de upgrade maakt naar Dolby Atmos.
Reputatie 2
😉

Dolby Atmos vind ik vooralsnog niet relevant, gaat een flink dure upgrade van de audio set kosten met een beperkt resultaat.

Ik herken me daar deels wel in: Heb zelf een LG OLED + LG SK10Y (Met achter speakers draadloos). Beide ondersteunen Atmos. Het resultaat is beperkt, maar voor het geld heel erg leuk. Ik typeer het dan ook maar als een soort consumentenbond "beste koop" en niet de "beste uit de test".

P.S. Raken we hier niet erg off topic? 😉
Reputatie 3
Badge
😉Dolby Atmos vind ik vooralsnog niet relevant, gaat een flink dure upgrade van de audio set kosten met een beperkt resultaat. Ik herken me daar deels wel in: Heb zelf een LG OLED + LG SK10Y (Met achter speakers draadloos). Beide ondersteunen Atmos. Het resultaat is beperkt, maar voor het geld heel erg leuk. Ik typeer het dan ook maar als een soort consumentenbond "beste koop" en niet de "beste uit de test". P.S. Raken we hier niet erg off topic? ;)

De LG SK10Y heeft mooi twee HDMI ingangen en eentje uit. Ik moet 'm eens goed bestuderen. Heeft ie ook een optische uitgang om op een bestaande cinema set aan te sluiten? Of is dat alleen een ingang?

Nee hoor, het gaat nog steeds over wat je* tegenkomt als je van Ziggo naar 4K KPN overstapt.
Dolby Atmos is dan iets voor op de wensenlijst van de 4K ontvanger.

*Ik ben in dit geval initieel de "je" maar het mag algemeen gesteld worden.
Reputatie 3
Badge
De LG SK10Y heeft mooi twee HDMI ingangen en eentje uit. Ik moet 'm eens goed bestuderen. Heeft ie ook een optische uitgang om op een bestaande cinema set aan te sluiten? Of is dat alleen een ingang?


Oplossing https://www.bol.com/nl/p/digitale-toslink-optische-fiber-audio-splitter-1-naar-2-kabel-adapter-voor-dvd-speler-zwart/9200000077112505/?Referrer=ADVNLGOO002018-G-58263947477-S-495295281313-9200000077112505&gclid=Cj0KCQjw6cHoBRDdARIsADiTTzZ6ISju0PWJaAVmtSnberDHtwDaI7264OdDllU50EdtWmSDcrUt7xYaAqe6EALw_wcB
Reputatie 7
Badge +30
Je bent nu officieel over naar ons lees ik. Dan ook officieel vanuit ons: Welkom bij KPN :)

Ik zie dat Joran het in het andere topic al aangaf, maar voor de volledigheid hier ook nog even. De YouTube app op de 4K ontvanger loopt inderdaad achter op de YouTube app op de reguliere HD-ontvangers. Wanneer die ook op de 4K ontvanger zal komen is op dit moment nog niet bekend.
Reputatie 3
Badge

De LG SK10Y heeft mooi twee HDMI ingangen en eentje uit. Ik moet 'm eens goed bestuderen. Heeft ie ook een optische uitgang om op een bestaande cinema set aan te sluiten? Of is dat alleen een ingang?
Oplossing https://www.bol.com/nl/p/digitale-toslink-optische-fiber-audio-splitter-1-naar-2-kabel-adapter-voor-dvd-speler-zwart/9200000077112505/?Referrer=ADVNLGOO002018-G-58263947477-S-495295281313-9200000077112505&gclid=Cj0KCQjw6cHoBRDdARIsADiTTzZ6ISju0PWJaAVmtSnberDHtwDaI7264OdDllU50EdtWmSDcrUt7xYaAqe6EALw_wcB

Vergeet bovenstaande,
ik denk dat dit apparaatje* beter gaat functioneren in de opstelling die ik heb : dus oude 5.1 homecinema voor geluid, Apple tv 4K en KPN 4k ontvanger als bronnen en een monitor voor het beeld.
In de toekomst zal nog een splitter nodig zijn om tussen monitor en beamer te kunnen schakelen. Aan de andere kant zal ik dat veel minder doen dan tussen de Apple 4K TV en de KPN 4K ontvanger

*https://www.amazon.de/FeinTech-VSW02102-2-port-Extractor-Schwarz/dp/B07K5SGQSF/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8