Beantwoord

Storing met ITV Online app (foutcode 403-3035, haperingen, inlogproblemen)

  • 22 February 2019
  • 104 reacties
  • 5927 keer bekeken


Toon eerste bericht

104 reacties

TV-kijken op de Ipad is ineens geen plezier meer. Het ging doorgaans vrij goed maar nu niet meer.
Ik heb het gevoel dat het na de installatie van de laatste update van de app is begonnen. De app verwijderen en opnieuw installeren heeft geen effect gehad.
Het probleem is dat het beeld steeds gaat stilstaan en (soms) ineens weer doorgaat om even later weer te stoppen enz. Tijdens het stilstaande beeld is de Ipad duidelijk aan het zoeken.
Maar het komt ook voor dat een uitzending even begint en ineens een stukje terug herbegint, dan gaat het weer even goed en ineens springt de uitzending weer terug naar een eerder punt. Enz.
Concreter: onlangs wilde ik het 8-uurjournaal kijken en om ongeveer 7 minuten over 8 was ik niet verder dan steeds dezelfde reclame van AH en de opening van het journaal door Rob Trip. Toen ben ik maar uitgeweken naar de ‘echte’ tv.
Wat is er mis?

Max

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Oh, nou ik heb de storing nu ook hoor (ja, nu pas, eerdere dagen waren er geen haperingen,...)

  • Welke model iPad of iPhone gebruik je?
iPad air 2
  • Welk ITV Online app versie wordt er gebruikt?
versie 6.3
  • Welke IOS software versie is op het apparaat geïnstalleerd?
iOS 12.1.4
  • Is het toestel al herstart?
Ja
  • Maakt je verbinding via Wi-Fi of mobiel netwerk?
Wi-Fi
  • Krijgt je een foutcode te zien, zo ja welke?
Don’t know anymore,...
  • Werkt het na foutcode 403-3055 wel bij inloggen op aboneenummer en met bijbehorende PIN?
Ja, sindsdien geen inlogproblemen.
  • Hoeveel iOS apparaten gebruik je met het abonnement en hoeveel daarvan zijn al geupdate?
Alleen de iPad, maar de iPhone XR heeft het ook, zelfde softwareversie.


Werkt mooi waardeloos, het zou KPN sieren om de vorige versie z.s.m. terug te zetten, zodat ze rustig de storing er uit kunnen halen. Je kunt je klanten geen weken lang deze ellende voorgeschoteld houden, dan stapt iedereen over. Binnen enkele minuten loopt het beeld vast. Na een x-aantal seconden loopt het beeld weer verder. Soms springt het beeld ook terug naar het einde van de vorige film/programma. Kruisje rechtsboven en opnieuw op play drukken helpt ook niet want binnen enkele minuten hetzelfde verhaal weer, ben een half uurtje gaan stoeien, maar de vastlopers heb ik op meer dan acht handen kunnen tellen. Kun je beter gaan netflixen,...

In ieder geval morgen even een back-up terugzetten op de iPad, in mijn iTunes heb ik nog een app van de vorige versie staan 😉
Sinds de update een paar dagen geleden heb ik veel problemen met de KPN tv app: altijd opnieuw inloggen, vaak vastlopen, storingen, heel vervelend. Is dit een algemeen probleem of hebben anderen dit ook?
Bij het live tv kijken via de app op mijn IPad air 2 (iOS 11.4) blijft hij ook constant hangen, terugschieten naar het begin van het
programma etc etc, niet te doen, heeeel irritant. Bij het terugkijken van opgenomen programma’s is dit niet, dit gaat goed. Kom op KPN , iedeeen heeft hier last van en we betalen flink dus doe er VANDAAG nog wat aan.
Het zou fijn zijn als KPN aan alle juichverhalen over de vernieuwde app nu eens een oplossing zou toevoegen voor alle problemen.
De oplossing om met abonnementsnummer en pincode in te loggen werkt overigens bij mij niet, dan komt de melding “account geblokkeerd”.
Met deze foutmelding weet de KPN dan weer geen raad. Helaas, onkunde overal. Jammer.
Reputatie 7
Ik raad iedereen aan om de score in de app store aan te passen naar één ster.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi iedereen! Helaas heb ik nog geen oplossing voor de problemen maar weet dat er hard aan wordt gewerkt, en mijn excuses voor de storing. Zodra we meer weten, lees je het hier.

Om nog even samen te vatten, er zijn een viertal issues die worden onderzocht:

  • Streams haperen of stoppen
  • Streams springen ineens terug naar een ander moment
  • Streams blijven oneindig laden
  • Bij het inloggen wordt een foutmelding getoond
Als je problemen ervaart, log dan in met abonneenummer en PIN, dan lukt het vaak wel.
Installeer de app niet opnieuw! Opnieuw inloggen of herstart toestel kan wel.
Goedemorgen.
1.De app is op dit moment een ramp, is niet te gebruiken.
2.de app laat mij telkens inloggen.
3. Na uit het programma te gaan en weer opnieuw te activeren doet hij het weer eventjes om 30 seconden erna weer in het oude probleem te vervallen.
Heb recensies van andere gebruikers gelezen met exact dezelfde klachten hebben, Hoeveel klachten heeft U nodig om dit probleem aan te pakken ?
Heb alles geprobeerd, de app opnieuw geïnstalleerd, uiteraard de oude verwijderd eerst.
Vorig jaar tijdens onze overwinterperiode was er niets aan de hand.
De update die door U gedaan is, terugdraaien naar vorige versie lijkt mij een goede oplossing.
Ik verwacht respons van U met de te nemen maatregelen zodat wij na het aanpakken van het probleem weer ongestoord tv kunnen kijken.
Niet denken in problemen maar in oplossingen is mijn advies
MVG D.J. Verburg

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Na dagen lang het advies te hebben gegeven de app te verwijderen en opnieuw te installeren is nu ineens niet opnieuw installeren
het advies.
Alle adviezen sloegen dus tot nu toe vrijwel nergens op ! In dat soort deskundigheid mogen we dus vertrouwen hebben. U had het
arrogante toontje van de klantenservicemedewerkster eens moeten horen toen ik haar ingewikkelde aanwijzingen verder weigerde op te volgen. Dan moest ik het verder zelf maar weten, en nee, er was níets aan de hand met de app..(!) .
O ja, “onze excuses voor het ongemak” , kan dat cliché eens worden geschrapt. De klant hoort het voornamelijk als “zoek het lekker zelf uit.
U zit duidelijk zelf met de handen in het haar. Geef dat dan toe en stuur klanten niet het doolhof in.
“Nieuw. Met veel trots bieden we de nieuwe app aan met veel nieuwe features”

Prachtig, allemaal nieuwe features, maar wat heb je daaraan als de kernactiviteit van de app, normaal TV kijken, niet goed werkt?
Nog steeds geen oplossing voor de alom vermelde problemen?

Paul, weet je al iets meer? Waarom niet de oude versie aanbieden totdat de nieuwe versie goed werkt? Nu is het maar aanmodderen bij het TV kijken. Niet te geloven dat een organisatie als KPN zulke bagger durft uit te rollen.

😣
Reputatie 7
Inloggen is ook geen probleem via abboneenummer en pin @Paul_ dat werkt prima.
Echter de eerste drie punten die je daarbij benoemd blijven ook dan gewoon bestaan, dus lost in die zin niets op, behalve het inloggen dan.

Mochten er mensen zijn die nog een back-up hebben staan in hun iTunes (bekabeld aan de laptop/pc) dan kun je via die weg nog een herstel doen, dus iPad wissen en de voorlaatste back up (of welke je maar hebt) er terug opzetten. Dan heb je ook nog je vorige KPN iTV app. waar op deze manier nog wel normaal op gekeken kan worden.

Ideale workaround totdat KPN weer met een oplossing komt.
Na de laatste update van 21 feb gaan de programmas die ik aan het kijken ben: stoppen tijdens het kijken, in eene terug in de tijd, en dan in eene weer verder waar ik aan het kijken was.
dit blijft zich maar herhalen!
zeer irritant!
de internet verbinding geeft geen probleemen...

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Ik raad iedereen aan om de score in de app store aan te passen naar één ster.

Gedaan. 😉
Maar of het wat uitmaakte, gezien de reacties van KPN (moderatoren), vraag ik mij af. Op de suggestie om de vorige versie terug te zetten wordt totaal niet gereageerd, terwijl dat in mijn optiek toch de snelste oplossing is, waarna nog eens rustig aan de nieuwste versie kan worden gewerkt en GETEST!
Ik heb nu al geruime tijd KPN als provider. Over het algemeen ben ik tevreden over de diensten en service. Echter, de KPN Interactieve TV app voor de iPad laat wat te wensen over. Ten eerste reageert de app traag als ik de app opstart, traag als ik overschakel naar een andere zender en heel af en toe moet ik me weer aanmelden als ik de app open, maar waar ik het me het meest aan stoor is het telkens bufferen van bepaalde zenders, met name NPO 1. Gisteren binnen een half uur wel 10 tien was de app aan het bufferen en zie je een laad icoontje op het scherm en houdt het beeld en geluid er mee op. Daarna springt de app 10 minuten terug de tijd en laat een nieuwsonderdeel zien wat allang geweest is en dan weer even later springt hij weer goed om vervolgens weer te bufferen.

De iPad heeft de nieuwste iOS (12.1.4) en ik las dat de ondersteuning ermee ophield voor iOS versies 9 of lager. vreemde is, als ik de app start vanaf een Android systeem, dan gaat alles goed. Niets geen problemen. Het ligt ook niet aan de WiFi van KPN, want andere filmpjes laden gaat gewoon goed, zonder bufferen.

Herinstallatie van de app heeft ook geen enkel zin en het resetten van de router ga ik ook niet doen, want dan ben ik al mijn instellingen kwijt en werkt 99% van de gevallen niet.
de app KPN iTV werkt slecht op de3 iPad met iOS10.
start goed op, maar lijkt tijdens het afspelen van een zender alsof niet altijd de buffer wordt gevuld.
stopt en geeft het ringetje en gaat na een tijdje verder en dat soms per 10 secondeden achter elkaar. swipen naar de volgende zender en direct weer terug helpt.
soms gaat de zender terug naar een punt eerder in de uitzending.
is dit bekend bij iemand? zo ja, is er een oplossing?
Hier ook sinds een week of zo - nieuwe update? - loopt de uitzending steeds vast. Af en toe begint het programma opnieuw of springt de uitzending terug. Zeer ergerlijk. Zij betaal 52 euro pm en woon vrijwel uitsluitend in Zfd Frankrijk. Wat te doen. Ga ik een aantal goede voetbal wedstrijden missen?

*Admin: reactie afgesplitst, samengevoegd met relevant topic

Reputatie 7
Hier ook sinds een week of zo - nieuwe update? - loopt de uitzending steeds vast. Af en toe begint het programma opnieuw of springt de uitzending terug. Zeer ergerlijk. Zij betaal 52 euro pm en woon vrijwel uitsluitend in Zfd Frankrijk. Wat te doen. Ga ik een aantal goede voetbal wedstrijden missen?
Dan heb je zeker een iPhone of iPad met versie 6.3 van de iTV app.
Als je even zoekt hier op het forum dan zal je zien dat er zeer velen zijn die last hebben van die zeer slechte update die KPN vorige week uitgerold heeft.

*Admin: reactie afgesplitst, samengevoegd met relevant topic

Klopt Iphone en Ipad. Heb net nieuwste versie van KPN itv gedownload en de oude verwijderd. Zag dat oude versie ca 2 weken automatisch was geüpdatet. Ajax-Real heb ik zonder enkel probleem gezien. Nu is er geen lol meer aan. Wat doet KPN?

*Admin: reactie afgesplitst, samengevoegd met relevant topic

Sinds de laatste update (6 dgn geleden) van de iTV Online Interactieve TV app gaat het ongelooflijk mis. Er is geen kijken meer aan.

Beeld valt stil, beeld valt uit, programma stopt, programma start weer opnieuw, ineens weer terug naar reclame, ohnee, toch weer opnieuw beginnen, terug naar het vorige item - een en al ellende, binnen 30 seconden! Beeld en geluid lopen binnen 2 minuten al niet meer synchroon. Werkelijk geen enkel programma is nog te volgen... Wie o wie weet hoe dit te verbeteren? Of moeten we wachten op actie vanuit KPN zelf? Wellicht ook even een storing voorzien in de betalingen aan KPN...?!

App versie: 6.3.0
iPad iOS versie 12.1.4

Dank voor advies.

Groet,
JLS
Goed omschreven JLS. Hier hetzelfde probleem. Sinds de de laatste update gaan programma's bufferen, vallen stil. Dit gebeurd bij mij zowel bij live kijken als ook bij het terugkijken van opnames. Met de laatste update toevoeging waarmee je ook kan pauzeren en terugspoelen is dit probleem volgens mij ontstaan. Ik heb 2 ipads, en beide geven het probleem.
Helaas heb ik geen oplossing, maar mss weet iemand anders dat?
Hopelijk komt KPN snel met een oplossing.

m vr gr WP5
Geacht forum,
Wij hebben een nieuwe iPad met IOS 12 met KPN iTV versie 6.3.0 aangesloten op KPN glasvezel netwerk en een WiFi signaal van 95 Mbps download en 119 Mbps upload, resultaat de volgende problemen:
-herhaaldelijk opnieuw moeten aanloggen;
-springt ongevraagd van het ene naar het andere programma;
-onderbreekt reclameloze programma's (ned. zenders) met reclame;
-uitzendingen staan zeer regelmatig een tijdje vast.
Deze KPN iTV app is van een onacceptabel slechte kwaliteit. Slecht geprogrammeerd en slecht getest. Op het forum mis ik van de kant van KPN elke vorm van inspiratie om er ook maar iets aan te doen.
Wat ik u vraag is concrete maatregelen om deze puinzooi te herstellen. Graag spoedig u antwoord.
Groet Hamar
Reputatie 1
Waarom moet ik sinds de laatste update steeds weer opnieuw inloggen om tv te kunnen kijken

Admin: samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Wat doet KPN?
Dat is een zeer goede vraag.
Als het goed is komt versie 6.3 van de iTV app morgen ook beschikbaar voor Android.
Ik houd mijn hart vast of dezelfde ellende straks ook voor de Android gebruiker zal gaan gelden.

Ik hoop oprecht dat KPN heel snel met een fix zal gaan komen.

Overigens heb ik op mijn Tablet de automatische update voor de KPN iTV app voor de zekerheid even uitgezet.


*Admin: reactie afgesplitst, samengevoegd met relevant topic

Hoi iedereen! Helaas heb ik nog geen oplossing voor de problemen maar weet dat er hard aan wordt gewerkt, en mijn excuses voor de storing. Zodra we meer weten, lees je het hier.

Om nog even samen te vatten, er zijn een viertal issues die worden onderzocht:

  • Streams haperen of stoppen
  • Streams springen ineens terug naar een ander moment
  • Streams blijven oneindig laden
  • Bij het inloggen wordt een foutmelding getoond
Als je problemen ervaart, log dan in met abonneenummer en PIN, dan lukt het vaak wel.
Installeer de app niet opnieuw! Opnieuw inloggen of herstart toestel kan wel.



nog steeds geen oplossing?

Reageer