Wanneer is een tv decoder perfect?

  • 30 August 2023
  • 69 reacties
  • 877 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Ik_Combineer schreef:

Durf best te stellen dat ook ouderen (80+) de tv+ kastje prima kan installeren.

Heb je daar ook werkelijk onderzoek naar gedaan?

Ik heb zo'n vermoeden van niet. 

Ouderen zullen niet snel klagen en je zult dan ook niet snel te horen krijgen dat ze die TV+ Box lastig vinden. 

Dat zal per 80 jarige verschillen de een gaat beter met de ontwikkelingen mee dan de ander, en  de interesse speelt ook mee.

Er zijn ongetwijfeld ook genoeg jongeren tussen de 30 en 50 die moeite zullen hebben bij de eerste ingebruikneming zeker als de de multicast mode niet standaard aan staat.

Als er maar een goede snelle installatie handleiding wordt mee geleverd zal het voor de meesten ongeacht de leeftijd wel goed komen.

 

De perfecte decoder zoals de titel aan geeft is in dat opzicht de Smartcard met een CI-module.

Of zelfs dat niet.

Reputatie 7
Badge +12

Ik_Combineer schreef:

Durf best te stellen dat ook ouderen (80+) de tv+ kastje prima kan installeren.

Heb je daar ook werkelijk onderzoek naar gedaan?

Ik heb zo'n vermoeden van niet. 

Ouderen zullen niet snel klagen en je zult dan ook niet snel te horen krijgen dat ze die TV+ Box lastig vinden. 

Je weet dat ik geen onderzoeker ben, maar ja, ik kom bij klanten voor installaties omdat soms een monteur verplicht is en dan is alles al geïnstalleerd. Ook bij 80+. 
Je hebt altijd mensen die een modem niet zullen aanraken, maar als je een beetje moeite wilt/kan doen lukt het iedereen die nog mobiel is.  

Reputatie 7

Ik_Combineer schreef:

Je weet dat ik geen onderzoeker ben, maar ja, ik kom bij klanten voor installaties omdat soms een monteur verplicht is en dan is alles al geïnstalleerd. Ook bij 80+. 

Precies en er is geen 80+er die tijdens jouw bezoek zal klagen. De gemiddelde 80+er is allang blij als je de deur achter je dichtgetrokken hebt en de rust wedergekeerd is. Daarna begint de echte ervaring pas en die kan weleens heel anders zijn dan die jij tijdens de installatie "teruggekoppeld" hebt gekregen.

Ik_Combineer schreef:

Je weet dat ik geen onderzoeker ben, maar ja, ik kom bij klanten voor installaties omdat soms een monteur verplicht is en dan is alles al geïnstalleerd. Ook bij 80+. 

Precies en er is geen 80+er die tijdens jouw bezoek zal klagen. De gemiddelde 80+er is allang blij als je de deur achter je dichtgetrokken hebt en de rust wedergekeerd is. Daarna begint de echte ervaring pas en die kan weleens heel anders zijn dan die jij tijdens de installatie "teruggekoppeld" hebt gekregen.

Waar baseer je jouw uitspraak op heb je zelf onderzoek gedaan? wat is jouw beeld van de 'gemiddelde' 80+er?

Reputatie 7
Badge +6

 @wjb Haha ja dat dacht ik ook. Je beschuldigt @Ik_Combineer ervan geen onderzoek te hebben gedaan en vervolgens doe je zelf ook een aanname zonder enig onderzoek.

 Mijn moeder klaagt ook niet en bij haar gaat het er niet om dat ik zo snel mogelijk vertrokken ben 😉

Reputatie 7
Badge +12

Ik_Combineer schreef:

Je weet dat ik geen onderzoeker ben, maar ja, ik kom bij klanten voor installaties omdat soms een monteur verplicht is en dan is alles al geïnstalleerd. Ook bij 80+. 

Precies en er is geen 80+er die tijdens jouw bezoek zal klagen. De gemiddelde 80+er is allang blij als je de deur achter je dichtgetrokken hebt en de rust wedergekeerd is. Daarna begint de echte ervaring pas en die kan weleens heel anders zijn dan die jij tijdens de installatie "teruggekoppeld" hebt gekregen.

Wat een aanname dat ik niet voor rust kan zorgen? Mensen zijn juist ontzettend blij met het bezoek van een monteur, en we zijn er voor de KPN experience en niet alleen voor de installatie en storing. We maken een praatje, zijn luisterend oor aan mensen die dat niet altijd evenveel hebben en mensen krijgen achteraf ook vaak een mailtje voor een klanttevredenheidsonderzoek. Die krijgen we altijd terug en daaruit blijkt dat een morenteursbezoek eigenlijk altijd als zeer prettig wordt ervaren. Wij zijn geen verkopers en gaan niet over betalingen, monteurs zijn er om te zorgen dat iemand op zijn gemak gebruik kan maken van het beste netwerk van Nederland. 
 

Ik heb het eerder aangegeven, ik heb ook wel wensen omtrent de tv+ wat beter kan en moet. Maar ook heb ik eerder aangegeven dat het meerendeel klachtenvrij tv kijkt en de androidbox erg fijn vindt omdat ze opeens een smarttv krijgen. Het forum is niet representief voor hoe de gemiddelde klant de tv+ ervaart.

Reputatie 7

Ik_Combineer schreef:

Wat een aanname dat ik niet voor rust kan zorgen?

Ik snap niet hoe je ertoe komt dat jij niet voor rust kan zorgen.

Heb ik dat soms beweerd dan?

Reputatie 7
Badge +6

@wjb

De gemiddelde 80+er is allang blij als je de deur achter je dichtgetrokken hebt en de rust wedergekeerd is.
 Dit schrijf je toch?

 

 Je hebt vaak zinnige berichten maar hier kraam je kolder uit.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal, 

Zullen we het hier weer over "de perfecte decoder" hebben en dus on-topic houden?

En niet over de discussie of een monteur wel of niet voor rust kan zorgen of de verschillen tussen 80 jarigen? :) 

On topic dan weer.

@joop2011 het is mij een beetje onduidelijk wat de bedoeling van dit topic is.

TV ontvangers/decoders in het algemeen of toch meer specifiek de DiW 7020 die ik persoonlijk niet zie als een TV ontvanger zoals ik eerder al heb toegelicht.

Reputatie 4
Badge

Dit is geen TV… dit is TV+. KPN is daar vrij duidelijk over.

Dit is geen TV… dit is TV+. KPN is daar vrij duidelijk over.

Precies gewoon een Android media speler met een toevoeging voor lineaire TV. Die aanduiding TV+ deugd dan ook niet, TV is juist de toevoeging.

Reputatie 7

Dit is geen TV… dit is TV+. KPN is daar vrij duidelijk over.

Precies gewoon een Android media speler met een toevoeging voor lineaire TV. Die aanduiding TV+ deugd dan ook niet, TV is juist de toevoeging.

Dat is jouw interpretatie, KPN ziet dat uiteraard precies andersom. Voor hun is het TV aanbod nog altijd leidend want daar wordt toch echt de meeste marge gemaakt. Mijns inziens zien ze Android TV als een noodzakelijk kwaad om daarmee in staat te zijn sneller en goedkoper OTT diensten aan te bieden in de hoop dat abonnees dan ook TV van KPN blijven afnemen en niet overstappen naar NLZiet en alles op een Chromecast Google TV gaan draaien.

Dit is geen TV… dit is TV+. KPN is daar vrij duidelijk over.

Precies gewoon een Android media speler met een toevoeging voor lineaire TV. Die aanduiding TV+ deugd dan ook niet, TV is juist de toevoeging.

Dat is jouw interpretatie, KPN ziet dat uiteraard precies andersom. Voor hun is het TV aanbod nog altijd leidend want daar wordt toch echt de meeste marge gemaakt. Mijns inziens zien ze Android TV als een noodzakelijk kwaad om daarmee in staat te zijn sneller en goedkoper OTT diensten aan te bieden in de hoop dat abonnees dan ook TV van KPN blijven afnemen en niet overstappen naar NLZiet en alles op een Chromecast Google TV gaan draaien.

Het gaat niet om mijn interpretatie of die van KPN.

Het gaat om wat is een perfecte TV ontvanger of decoder? De DIW is in de meest letterlijke benadering geen TV ontvanger punt.

 

In het licht van de topic titel is de meest perfecte TV decoder degene die in elke Televisie is ingebouwd. Of aangevuld met een CI module en smartcard.

 

 

 

Reputatie 7

Dit is geen TV… dit is TV+. KPN is daar vrij duidelijk over.

Precies gewoon een Android media speler met een toevoeging voor lineaire TV. Die aanduiding TV+ deugd dan ook niet, TV is juist de toevoeging.

Dat is jouw interpretatie, KPN ziet dat uiteraard precies andersom. Voor hun is het TV aanbod nog altijd leidend want daar wordt toch echt de meeste marge gemaakt. Mijns inziens zien ze Android TV als een noodzakelijk kwaad om daarmee in staat te zijn sneller en goedkoper OTT diensten aan te bieden in de hoop dat abonnees dan ook TV van KPN blijven afnemen en niet overstappen naar NLZiet en alles op een Chromecast Google TV gaan draaien.

Het gaat niet om mijn interpretatie of die van KPN.

Het gaat om wat is een TV ontvanger? Dit is in de letterlijke betekenis geen TV ontvanger punt.

Ik ga hier verder maar niet op reageren.

Reputatie 7
Badge +6

Hierdoor ben ik wel een beetje bang dat de oude decoders niet meer de beloofde verbeteringen krijgen zoals HD+ op 1.

Ik moet eerlijk zeggen dat als ze de lipsync verhelpen op de dolby 2.0 kanalen ik dik tevreden ben. En daarnaast een update naar Android 12 zodat je geen refresh rate problemen meer hebt. Dat dwingt mij om bv Netflix te kijken via Apple TV of de interne Samsung apps.

 

 

 

Het gaat niet om mijn interpretatie of die van KPN.

Het gaat om wat is een TV ontvanger? Dit is in de letterlijke betekenis geen TV ontvanger punt.

Ik ga hier verder maar niet op reageren.

Dat is jammer maar niet onverwacht, want je geeft niet jouw kijk op wat een perfecte TV decoder is. Wat KPN wel of niet denkt maakt niet uit. Vandaar ook mijn vraag aan de topic starter wat nu het doel van dit topic is.

De titel doet mij denken aan welke eigenschappen een Decoder/settopbox in het algemeen moet hebben.

Helaas lijkt dit gewoon een zoveelste topic over de DIW.

Reputatie 7
Badge +28

 

 

Helaas lijkt dit gewoon een zoveelste topic over de DIW.

 

Hallo allemaal, 

Zullen we het hier weer over "de perfecte decoder" hebben en dus on-topic houden?

 

 

Precies, 

 

De perfecte decoder ondersteunt : 

4K-zenders

DVB-S2X

DVB-T2 HEVC

DVB-C (2)

Internet-zenders 

Sleuf voor CI+-module voor Digitenne 

Sleuf voor CI+-module voor CanalDigitaal

Sleuf voor CI-module DVB-C (2) 

Op dit moment komt de Zgemma-ontvanger aardig in de buurt, helaas geen ondersteuning van CI+-module voor Digitenne met de standaard-software. Wel na wat aanpassingen.

https://www.totaaltv.nl/tests/zgemma-h7c-droomontvanger-voor-de-hobbyist/

   

 

Reputatie 7

 

 

Helaas lijkt dit gewoon een zoveelste topic over de DIW.

 

Hallo allemaal, 

Zullen we het hier weer over "de perfecte decoder" hebben en dus on-topic houden?

 

 

Precies, 

 

De perfecte decoder ondersteunt : 

4K-zenders

DVB-S2X

DVB-T2 HEVC

Internet-zenders 

CI+-module voor Digitenne 

CI+-module voor CanalDigitaal

 

Op dit moment komt de Zgemma-ontvanger aardig in de buurt, helaas geen ondersteuning van CI+-module voor Digitenne met de standaard software. Wel na wat aanpassingen.

https://www.totaaltv.nl/tests/zgemma-h7c-droomontvanger-voor-de-hobbyist/

Kuch.

@wjb kom dan met een serieuze bijdrage zoals de Experiabox 11  jouw visie op een router.

@Noordzee 

Je vergeet DVB-C (2)

 

Reputatie 7
Badge +28

.

@Noordzee

Je vergeet DVB-C (2)

 

Heb ik zelf niets mee, maar ik zet dat er nog even bij. 

Reputatie 7

@wjb kom dan met een serieuze bijdrage zoals de Experiabox 11  jouw visie op een router.

Ik denk dat KPN op de juiste weg is met de TV+ Box alleen zijn er nog wel wat dingetjes die verbeterd kunnen/moeten worden.

 

Dus een Android box met een plugin of hoe dit ook heet voor lineaire TV is een 'perfecte' settopbox?

Helder ik ben de mening toegedaan dat de perfecte decoder de TV zelf is. Een externe box zou niet nodig moeten zijn. En anders zo eenvoudig mogelijk dus puur en alleen voor lineaire TV. Zie ook een eerdere reactie.

 

Bij het lijstje van Noordzee zou ik ook een interne harde schijf willen toevoegen.

Reputatie 7
Badge +28

Helder ik ben de mening toegedaan dat de perfecte decoder de TV zelf is. Een externe box zou niet nodig moeten zijn. En anders zo eenvoudig mogelijk dus puur en alleen voor lineaire TV. Zie ook een eerdere reactie.

Op zich kunnen moderne TV’s ook (DVB-T2 en DVB-S2) zenders rechtstreeks ontvangen. Het nadeel is echter dat deze zenders niet in één mooie zenderlijst gezet kunnen worden. En dat kan wel in zo’n losse ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +28

 

 

Bij het lijstje van Noordzee zou ik ook een interne harde schijf willen toevoegen.

Die Zgemma heeft dat niet. Veel VU+-ontvangers hebben wel zo’n interne harde schijf.