Beantwoord

Wanneer komt de Apple TV app?

  • 4 November 2020
  • 273 reacties
  • 7303 keer bekeken


Toon eerste bericht

273 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Omdat ik dit heel erg vaak voorbij ziet komen.

Ik zie het ook vaak voorbij komen maar ik kan aan de hand daarvan niet vaststellen dat het een grote groep betreft.

 

Zelf heb ik geen Apple, maar er is wel een aardig grote markt voor. Dacht ik. 

Het aantal Apple TV's is in Nederland in vergelijking met andere platforms voor mediaboxen echt heel klein en dus moet je je afvragen of effort stoppen in zo'n klein platform niet teveel ten koste gaat van ontwikkelingen t.b.v. de grotere platforms. 

En daar hebben we wjb weer, met iets negatiefs te melden over Apple. Kan je misschien ook je berichtje met wat cijfers onderbouwen? Want je zegt wel heel stellig dat het aantal Apple TV’s in Nederland heel klein is, maar als ik daar even op google zijn de meest recente cijfers die ik kan vinden uit 2015. Dus ben toch wel heel benieuwd waar jij je informatie vandaan haalt. Afgezien van jouw standaard riedeltje dat Apple een mislukking is en bijna niemand Apple apparaten koopt.

Reputatie 4
Badge +1

Ach KPN was veel te druk bezig met het ontwikkelen van hun eigen (Android) KPN+ kastje of hoe ze dat ding ook noemen en nu moeten we massaal allemaal overstappen naar dat onding zodat ze daar weer abonnementsgeld uit kunnen wringen. Het is allemaal zo doorzichtig.

Niet alleen abonnementsgeld. Ook metadata. Maar wel doorzichtig inderdaad

Reputatie 7

...als ik daar even op google zijn de meest recente cijfers die ik kan vinden uit 2015.

In de twee jaren daarop volgend is de verkoop van Apple TV's in Nederland sterk gedaald.

Bron

 

In 2017 werden er dus blijkbaar ruim 30K Apple TV's verkocht tegen 1,1M andere “mediaboxen”.

In de laatste jaren heb ik ook geen jubelberichten vanuit Apple gehoord en dus mag je er gerust vanuit gaan dat er niet veel veranderd is in de verhoudingen.

Reputatie 6
Badge +2

...als ik daar even op google zijn de meest recente cijfers die ik kan vinden uit 2015.

In de twee jaren daarop volgend is de verkoop van Apple TV's in Nederland sterk gedaald.

Bron

 

In 2017 werden er dus blijkbaar ruim 30K Apple TV's verkocht tegen 1,1M andere “mediaboxen”.

In de laatste jaren heb ik ook geen jubelberichten vanuit Apple gehoord en dus mag je er gerust vanuit gaan dat er niet veel veranderd is in de verhoudingen.

Sorry maar cijfers uit 2017 kan ik in 2023 echt niet serieus nemen. Alleen al hier in huis zijn er in die 6 jaar ettelijke Apple TV’s bijgekomen, en in mijn omgeving ook. Je moet echt beter doen dan dit. Of gewoon niet reageren als het onderwerp Apple is. 

Reputatie 7

Sorry maar cijfers uit 2017 kan ik in 2023 echt niet serieus nemen. ... Je moet echt beter doen dan dit.

Tja, beter kan niet want Apple levert geen verkoopcijfers meer over de Apple TV.

De reden is natuurlijk bloody obvious alleen willen de echte Apple adepten dat niet onder ogen zien.

Sorry maar als de verhouding 30K versus 1,1M niet voldoende indicatie geeft over de verhoudingen dan weet ik het echt niet meer. Zelfs al zouden ondertussen de aantallen Apple TV's verdubbeld zijn en die van de andere "mediaboxen" gehalveerd, dan nog blijft de Apple TV een hele kleine speler.

 

Alleen al hier in huis zijn er in die 6 jaar ettelijke Apple TV’s bijgekomen, en in mijn omgeving ook. 

Misschien moet juist eens niet in jouw eigen omgeving kijken.

Reputatie 6
Badge +2

Sorry maar cijfers uit 2017 kan ik in 2023 echt niet serieus nemen. ... Je moet echt beter doen dan dit.

Tja, beter kan niet want Apple levert geen verkoopcijfers meer over de Apple TV.

De reden is natuurlijk bloody obvious alleen willen de echte Apple adepten dat niet onder ogen zien.

Sorry maar als de verhouding 30K versus 1,1M niet voldoende indicatie geeft over de verhoudingen dan weet ik het echt niet meer. Zelfs al zouden ondertussen de aantallen Apple TV's verdubbeld zijn en die van de andere "mediaboxen" gehalveerd, dan nog blijft de Apple TV een hele kleine speler.

 

Alleen al hier in huis zijn er in die 6 jaar ettelijke Apple TV’s bijgekomen, en in mijn omgeving ook. 

Misschien moet juist eens niet in jouw eigen omgeving kijken.

Als het zo een mislukking voor Apple zou zijn, dan werd het product allang niet meer gemaakt. Maar ondertussen is er eind vorig jaar nog een nieuw model verschenen. Je hoeft geen Apple adept te zijn om in te zien dat een slecht verkopend product vrij snel uit de handel gehaald zou worden, ook door Apple. Daar zijn genoeg voorbeelden van, ook bij Apple.

 

Je onderbouwt je negatieve verhaaltjes over Apple altijd met heel oude cijfertjes, onwaarheden en onderbuikgevoelens. Misschien moet je daar eens mee stoppen.

Reputatie 7

...onwaarheden....

Welke onwaarheden?

Reputatie 6
Badge +2

...onwaarheden....

Welke onwaarheden?

Ach een tijdje terug had je het erover dat iOS maar een beperkt aandeel had in Nederland, zoals zo vaak bagatelliseer je Apple heel graag. Ook toen kwam je met cijfers van jaren geleden aan. Ik onthoud niet alles wat je zegt, daar post je net teveel voor ;). 

Reputatie 7
Badge +24

Ach een tijdje terug had je het erover dat iOS maar een beperkt aandeel had in Nederland, zoals zo vaak bagatelliseer je Apple heel graag. Ook toen kwam je met cijfers van jaren geleden aan. 

Kom dan zelf eens met meer actuele cijfers...

Reputatie 6
Badge +2

Ach een tijdje terug had je het erover dat iOS maar een beperkt aandeel had in Nederland, zoals zo vaak bagatelliseer je Apple heel graag. Ook toen kwam je met cijfers van jaren geleden aan. 

Kom dan zelf eens met meer actuele cijfers...

 

Ik zeg toch eerder dat ik over de Apple TV alleen maar cijfers van jaren geleden kon vinden, maar ik claim dan ook niet kennis te hebben over het aantal Apple TV’s dat er in gebruik zijn. 

 

Wat betreft het iOS-aandeel in Nederland, in dat gesprek heb ik toen ook actuele cijfers gebracht. Maar dat is geen discussie die relevant is voor hier, en ik ben te lui om dat te gaan opzoeken ook. 

Reputatie 7

...onwaarheden....

Welke onwaarheden?

Ach een tijdje terug had je het erover dat iOS maar een beperkt aandeel had in Nederland, 

Maar dat klopt toch ook?

 

Reputatie 7
Badge +8

Ach KPN was veel te druk bezig met het ontwikkelen van hun eigen (Android) KPN+ kastje of hoe ze dat ding ook noemen en nu moeten we massaal allemaal overstappen naar dat onding zodat ze daar weer abonnementsgeld uit kunnen wringen. Het is allemaal zo doorzichtig.

Even nuanceren @reinventor 

Het is natuurlijk niet zo dat kpn met de TV+ Box zélf iets groots of revolutionairs heeft uitgevonden: het is een eenvoudig mediaspelertje dat draait op Android voorzien van een kpn-sausje (of schilletje). Het schilletje is een wat aangepaste versie van de app voor de smartphone of tablet. En Android mediaspelers bestaan al veel langer. 

Reputatie 6
Badge +2

...onwaarheden....

Welke onwaarheden?

Ach een tijdje terug had je het erover dat iOS maar een beperkt aandeel had in Nederland, 

Maar dat klopt toch ook?

 

Ik noem 36% (en groeiend) geen beperkt aandeel (en 60% van de jongeren). Dit zijn cijfers uit 2022.

Reputatie 7

...onwaarheden....

Welke onwaarheden?

Ach een tijdje terug had je het erover dat iOS maar een beperkt aandeel had in Nederland, 

Maar dat klopt toch ook?

 

Ik noem 36% (en groeiend) geen beperkt aandeel (en 60% van de jongeren). Dit zijn cijfers uit 2022.

Precies, een beperkt aandeel dus.

Reputatie 6
Badge +2

...onwaarheden....

Welke onwaarheden?

Ach een tijdje terug had je het erover dat iOS maar een beperkt aandeel had in Nederland, 

Maar dat klopt toch ook?

 

Ik noem 36% (en groeiend) geen beperkt aandeel (en 60% van de jongeren). Dit zijn cijfers uit 2022.

Precies, een beperkt aandeel dus.

De iPhone is de nummer 2 telefoon in Nederland. Het is maar wat je beperkt noemt. Maar goed, jij zal altijd iets te zeuren hebben over Apple, maar op de een of andere manier kan je ook niet wegblijven uit topics met als onderwerp ook maar iets van Apple. Als dat je plezier geeft in het leven, lekker afgeven op een merk, dan moet je dat vooral doen. Veel plezier ermee, en fijne avond verder. Ik ga iets nuttigs doen.

Reputatie 7
Badge +8

Omdat ik dit heel erg vaak voorbij ziet komen.

Ik zie het ook vaak voorbij komen maar ik kan aan de hand daarvan niet vaststellen dat het een grote groep betreft.

 

Zelf heb ik geen Apple, maar er is wel een aardig grote markt voor. Dacht ik. 

Het aantal Apple TV's is in Nederland in vergelijking met andere platforms voor mediaboxen echt heel klein en dus moet je je afvragen of effort stoppen in zo'n klein platform niet teveel ten koste gaat van ontwikkelingen t.b.v. de grotere platforms. 

En wat zijn de ontwikkelingen of efforts van kpn op de grote platforms dan precies? Een app voor de ‘grotere platforms’ die al jaren in de beta-fase verkeerd?

Het is inmiddels wel duidelijk dat een app voor de Apple TV voor jou niet hoeft, maar dat betekent nog niet, dat het daarom voor niemand hoeft. En er is ook niemand, die je zal dwingen de Apple TV te gebruiken. 

Ik denk dat je er beter aan doet, je negativiteit voor wat betreft de Apple TV, waar je toch niets mee bereikt, om te zetten in positiviteit naar ontwikkelingen die jij graag ziet, ook al hoeft het voor mij niet en ik zal de laatste zijn, daarop met alleen maar negativiteit of niet ter zake doende argumenten daarop te reageren.

Reputatie 7

De iPhone is de nummer 2 telefoon in Nederland. 

Ik heb het niet over de iPhone maar over het OS. Dus iOS versus Android

Daarnaast ben ik van mening dat je beter een OS kunt kiezen waarbij je keuze hebt in de hardware. Het is daardoor flexibeler en zal per definitie een grotere reikwijdte hebben.

Ik ben ook van mening dat Apple niet de beste hardware levert, niet dat het slecht is maar meer dat het het verschil in prijs absoluut niet rechtvaardigt.

Iedereen moet zelf zijn keuze maken, dat is prima. Het is ook prima dat Apple absoluut niet mijn keuze is.

Reputatie 6
Badge +2

De iPhone is de nummer 2 telefoon in Nederland. 

Ik heb het niet over de iPhone maar over het OS. Dus iOS versus Android

Daarnaast ben ik van mening dat je beter een OS kunt kiezen waarbij je keuze hebt in de hardware. Het is daardoor flexibeler en zal per definitie een grotere reikwijdte hebben.

Ik ben ook van mening dat Apple niet de beste hardware levert, niet dat het slecht is maar meer dat het het verschil in prijs absoluut niet rechtvaardigt.

Iedereen moet zelf zijn keuze maken, dat is prima. Het is ook prima dat Apple absoluut niet mijn keuze is.

En toch zit je altijd maar in Apple topics te wroeten. Het is allemaal niets, maar toch kan je het niet laten om altijd en overal Apple te kleineren. Het is op het kinderachtige af, maar goed, dat is de persoon die jij kiest om te zijn. Soit. 

Reputatie 7

Gaat weer lekker 🤣 apple zou eens een slimme lamp voor hun brave volgers moeten introduceren,... Misschien dat er dan bij hun doelgroep eens een lampje gaat branden dat het marktaandeel gewoon beperkt is. En kpn er vooralsnog geen heil in ziet. 

Kijk naar waar kpn vandaan komt met eerst een tv App voor Samsung, vervolgens LG, en dan nog de itv app die als bijkomstigheid ook op de chromecast met google tv en anderen kon draaien. De vervolgstap is nu ingeslagen met de kpn tv+ ontvanger. Apple zit gewoon niet in de roadmap van de afgelopen 6 jaren tot en met heden. 

Reputatie 7
Badge +8

Gaat weer lekker 🤣 apple zou eens een slimme lamp voor hun brave volgers moeten introduceren,... Misschien dat er dan bij hun doelgroep eens een lampje gaat branden dat het marktaandeel gewoon beperkt is.

Ik heb slimme lampen. En die kan ik laten branden (en doven) met de Apple HomeKit. 😉. Er gaat bij mij dus een lampje branden 💡.  En als het lampje nu ook eens bij kpn gaat branden, dan zien zij, dat ze hopeloos achter blijven.
 

Kijk naar waar kpn vandaan komt met eerst een tv App voor Samsung, vervolgens LG, en dan nog de itv app die als bijkomstigheid ook op de chromecast met google tv en anderen kon draaien. 

Beta-app. Al jaren. 🥱😴. En dat die ook op andere devices kan draaien is inderdaad een gevolg van en geen grootse innovatie 
 

De vervolgstap is nu ingeslagen met de kpn tv+ ontvanger. 

De TV+ Box is natuurlijk geen grote uitvinding van kpn. Goed beschouwd is het een Android mediaspelertje (die al jaren op de markt zijn) met een kpn schilletje en kroontje. Voordeel is wel, dat er de mogelijkheid is, zelf apps te installeren en beter werken dan op de oude tv-ontvangers. En dat kpn op dat gedeelte geen support hoeft te geven. 
 

Apple zit gewoon niet in de roadmap van de afgelopen 6 jaren tot en met heden. 

En ook daaruit blijkt dat kpn hopeloos achterop raakt.

Reputatie 7

Kijk naar waar kpn vandaan komt met eerst een tv App voor Samsung, vervolgens LG, en dan nog de itv app die als bijkomstigheid ook op de chromecast met google tv en anderen kon draaien. 

Het is niet de iTV app (voor Android) die op Chromecast met Google TV geïnstalleerd kan worden maar de smart-TV app die bedoeld is om te draaien op televisies voorzien van Android/Google TV. Het klopt dat het "collateral damage" is dat de smart-TV app op andere Android/Google TV apparaten te gebruiken is, daar is hij niet specifiek voor ontwikkeld. De smart-TV app is ontwikkeld om thuis zonder TV ontvanger (kastje) op een 2e/3e televisie te kunnen kijken.

Dat is de doelstelling van KPN met de smart-TV app en ik denk dat daar dan ook de voornaamste reden ligt voor het ontbreken van een smart-TV app voor Apple TV.

Reputatie 3
Badge

er zijn juist zeer veel mensen (tenmiste in mijn omgeving) die hiervoor juist de AppleTv gebruiken om deze aan te sluiten op hun 2/3e tv om hier alles op af te kunnen spelen.

helaas loopt KPN hierop hopeloos achter.

ApplTv werkt zoveel fijner en sneller dan een smartTv

Reputatie 4
Badge +1

Klopt inderdaad, maar zullen we het in dit topic over Apple TV houden?
Vanuit KPN heb ik er helaas nog steeds weinig aan bij te dragen, hier is simpelweg nog niks over bekend.

Hoe lang denkt KPN hier nou nog mee weg te komen? Met “hier is nog niks over bekend.”?

Reputatie 7

Klopt inderdaad, maar zullen we het in dit topic over Apple TV houden?
Vanuit KPN heb ik er helaas nog steeds weinig aan bij te dragen, hier is simpelweg nog niks over bekend.

Hoe lang denkt KPN hier nou nog mee weg te komen? Met “hier is nog niks over bekend.”?

Dat lukt ze al een paar jaar en dus zou het maar zo ... nog een paar jaar kunnen lukken.

Reputatie 4
Badge +1

Kijk naar waar kpn vandaan komt met eerst een tv App voor Samsung, vervolgens LG, en dan nog de itv app die als bijkomstigheid ook op de chromecast met google tv en anderen kon draaien. 

Het is niet de iTV app (voor Android) die op Chromecast met Google TV geïnstalleerd kan worden maar de smart-TV app die bedoeld is om te draaien op televisies voorzien van Android/Google TV. Het klopt dat het "collateral damage" is dat de smart-TV app op andere Android/Google TV apparaten te gebruiken is, daar is hij niet specifiek voor ontwikkeld. De smart-TV app is ontwikkeld om thuis zonder TV ontvanger (kastje) op een 2e/3e televisie te kunnen kijken.

Dat is de doelstelling van KPN met de smart-TV app en ik denk dat daar dan ook de voornaamste reden ligt voor het ontbreken van een smart-TV app voor Apple TV.

Doelstelling? Hoe komt in je hoofd op om het ontbreken van een app na 8 jaar goed te praten? Doelstelling van een commercieel bedrijf is “zoveel mogelijk geld binnen harken. Dit doe je dus mede om klanten aan je te binden. 

Reageer