Beantwoord

4G op nieuwe Samsung S21 werkt traag, als ik 5G heb werkt het wel snel

  • 11 August 2021
  • 159 reacties
  • 5770 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

Lijkt ook hier na de update flink verbeterd te zijn! Het heeft even geduurd, maar het lijkt dan nu toch gevonden!

Ik heb de afgelopen tijd veel contact gehad met Johan van de technische dienst en heb hem zoveel mogelijk data en informatie aangeleverd.

De laatste update (6 januari) heeft voor mij geholpen.
Ik hoop voor veel van jullie ook of in ieder geval in de nabije toekomst.

Over een compensatie is men intern nog bezig begreep ik...

Na de laatste update werkt het bij mij ook eindelijk. :grinning:

Update werd alleen niet gepushed, moest 'm zelf downloaden en installeren.

ik heb sinds afgelopen maand dezelfde problemen,

geen verbinding 4G wel 5G maar schakelt dan binnen 1 sec ( meestal ) over naar geen verbinding.

batterij loopt dan snel leeg en wordt warm.

hij is voorzien van alle updates ( laatste 6 januari )

toestel  ( Samsung S21 Ultra ) is aangeschaft afgelopen april en werkte tot voor kort prima.

ben al bij de winkel geweest en daar is tot twee keer toe een nieuwe sim kaart in geplaatst zonder succes.

ook alle instellingen zijn door mij en hun door lopen.

en de verbindingen gereset.

 

volgens de medewerker moest ik hem dan maar aanbieden voor reparatie, maar ik denk dat het eerder zoals boven aangegeven kan worden verholpen met een aanpassing KPN  of update Samsung ?

de laatste update gaf blijkbaar geen soelaas.

een fabrieks reset heb ik nog niet gedaan maar ik vermoed dat gezien de berichten eerder dit ook geen soelaas bied.

 

 

Reputatie 1

Gelukkig werkt alles al weer een tijdje goed, dus update heeft gewerkt. Heb wel een vraag, want had vanaf oktober/november al problemen (waarschijnlijk eerder, maar gebruik in huis veel wifi). Gaat kpn ons nog ( samen met samsung) compenseren. We betaalde wel gewoon voor, maar moest mijn telefoon op 3G zetten voor internet.  Alvast bedankt. 

Het lijkt mij dat de compensatie van Samsung alleen zal moeten komen. Het netwerk van KPN deed het gewoon al die tijd. En doet het. Alleen de S21 gaf problemen. Dat ligt dan niet aan KPN. (ook erkent door Samsung)

Reputatie 1

Dat begrijp ik, maar ik denk dat kpn daarin wel in gesprek moet met samsung, want anders gebeurt er hoogst waarschijnlijk niets. Heb het ook in samsung members gezet. Kpn heeft er ook veel last van gehad, doordat iedereen zijn beklag kwam doen, terwijl bij samsung de oorzaak lag. Het heeft heel lang geduurd voordat er iets gebeurde. Het was al een probleem bij uitkomen van de s21. 

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Heb samsung gevraagd of ze nog tot compensatie overgaan. Dit is hun antwoord:


Het is natuurlijk niet fijn als je last hebt van een slechte verbinding, gelukkig is het inmiddels weer opgelost. Wij gaan verder niet over tot enige vorm van compensatie, wellicht dat je provider hier wel mogelijkheden voor heeft.
Mocht je in de toekomst nog vragen of hulp nodig hebben, stuur ons gerust een berichtje.

Het wordt dus van kastje naar de muur verhaal.

Kpn, ik hoop dat jullie nog wat kunnen betekenen en samsung aanspreken of zelf iets voor ons doen.

 

Aangezien het netwerk van KPN al die tijd gewoon functioneerde durf ik wel te stellen dat KPN hier geen vergoeding voor gaat geven.

Ik vrees en vermoed dat je het ermee zal moeten doen. Je kon namelijk buiten de deur wél van 3G en 2G (GSM) gebruik maken. En KPN"s 4G en 5G deed het overal ook. 

KPN is écht niet verantwoordelijk voor niet werken van een apparaat van een (andere) fabrikant.

Desalniettemin zal ik Samsung fan blijven.