Beantwoord

4G op nieuwe Samsung S21 werkt traag, als ik 5G heb werkt het wel snel

  • 11 August 2021
  • 159 reacties
  • 5770 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

Nou wat stelt de KPN mij op dit moment teleur. Ik heb vorige week zaterdag toch maar gebeld omdat het mij echt te ver ging dat er na de klacht nog steeds geen oplossingen zijn aangedragen. Meneer vertelde mij dat ik mijn mobiel moest opnemen omdat ze woensdag en donderdag meerdere keren hebben gebeld. Wel knap want ik was alle twee de dagen geheel bereikbaar voor mijn werk en heb 0 gemiste oproepen. Maar he hij zou ervoor zorgen dat ik maandag gebeld werd. Maandag en dinsdag afgewacht (dagje later kan gebeuren) maar helaas niks. Woensdag weer gebeld dat ik niet ben gebeld. Eerst werd ik 20 minuten in de wacht gezet door een medewerker en uiteindelijk maar opgehangen en opnieuw gebeld want ik hoorde niks (ook geen wachttoon). Weer opnieuw gebeld en de nieuwe medewerker had gebeld maar de collega die hij nodig had was niet aan het werk. Maar ik werd echt gebeld op donderdag. Weer donderdag en vrijdag afgewacht maar weer niks. Vandaag weer gebeld en er werd aangegeven dat ze het ticket niet kon vinden. Ze vond het allemaal erg vervelend en niet oke dat ik niet gebeld ben, overigens kon zij de gemiste telefoontjes niet vinden. Zij heeft vandaag dus een mail gestuurd naar de technische dienst met hoge prioriteit dat ik teruggebeld moet worden. Ik ben benieuwd. Ze vond de oplossing ook wel erg lang op zich laten wachten maar daar kon ze dan niks aan doen, wat ik echt wel begrijp maar pak het op als klantenservice). 

 

Het gaat mij niet om de netheid van de klantenservice want deze hebben mij altijd goed te woord gestaan maar ze kunnen niks doen behalve excuses en doorsturen naar een andere afdeling. Ik word hier toch wel een beetje gestoord van. Klanttevredenheid staat in iedergeval niet bij jullie op het lijstje. Geef mij gewoon een oplossing. Ik ben hier vanaf begin september mee bezig! Het moet niet gekker worden toch? Vanaf januari rot internet en vanaf september alleen maar onderzoek. Kom op! Ik had echt oprecht beter verwacht van een bedrijf als KPN. 

 

Maak een klant tevreden door een nieuwe mobiel aan te dragen (waar gewoon weer 2 jaar voor betaald moet worden) en zorg dat ik hier niet de dupe van ben! Ik wil er ook nog meer voor betalen ook. Bijvoorbeeld de iPhone 12 pro met 10 gb internet.

 

KPN DOE ER WAT MEE! DIT KAN ECHT NIET! 

Reputatie 1

Ik heb nogmaals contact gezocht met samsung(via de members app) en dit keer werden naast het foutrapportage ook voorbeelden gevraagd. Dus ik heb de speedtesten die ik naar KPN heb gestuurd, ook naar samsung gestuurd. Heb daar nog geen reactie op gehad, maar ben bang dat dit op een teleurstelling gaat uitlopen.

 

@Denise_  Al iets meer vanuit de technische dienst bekend?

Ook hier het zelfde probleem met S21 nooit geen last van gehad met andere Samsung telefoons.

Net een nieuwe abonnement afgesloten nog geen twee weken geleden en S21 aangeschaft. 

Netwerk verbinding 4G 2 streepjes en slecht bereik,zodra ik netwerk vastzet op 3G schiet dit meteen naar 4 streepjes .

Als ik dit dan zie ga ik er vanuit dat de S21 gewoon problemen heeft met 4/5 G netwerk. 

Mijn vraag aan KPN hoe lossen we dit op.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat jullie allemaal ontzettend balen van dit probleem. Ik wou dat ik jullie een oplossing kon geven, maar ik ben hiervoor echt afhankelijk van de technische dienst. Zoals in mijn vorige reactie te lezen is, is het probleem bekend en wordt deze volop onderzocht. Onze technische dienst kan alleen nog wel meer voorbeelden gebruiken. Hoe je ons kunt helpen, lees je hieronder.

Zoals beloofd heb ik meer informatie bij de technische dienst ingewonnen. Zij geven aan meerdere klachten te hebben ontvangen over slechte geluidskwaliteit (eenzijdige audio) en/of trage 4G internet verbinding met de Samsung Galaxy S21. Het probleem is dus bekend, maar is nog steeds in onderzoek. Voor het probleem met de slechte geluidskwaliteit is een workaround: door VoLTE uit te schakelen kan je weer normaal bellen. Geen permanente oplossing, maar dan kan je in ieder geval bellen zolang de technische dienst zoekt naar de oplossing. Helaas hebben we geen tijdelijke oplossing voor de problemen met de trage 4G internet verbinding.

De technische dienst ontvangt graag meer voorbeelden van deze problemen om hen te helpen bij het vinden van een oplossing. Daarom nogmaals de oproep om onderstaande vragen te beantwoorden als je deze problemen ook ervaart:

  • Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.
  • Op welke locaties ervaar je dit probleem?
  • Ervaar je dit probleem nog steeds als je jouw simkaart in een ander toestel stopt?
  • Sinds wanneer heb je de Samsung Galaxy S21?
  • Welk toestel had je hiervoor?

Met deze informatie kan ik gelijk een melding maken. Hoe meer voorbeelden, des te eerder we hopelijk een oplossing kunnen vinden.

 

Reputatie 1

@Denise_  Uiteraard waardeer ik je hulp.

 

Maar toch vraag ik mij af hoe de technische dienst dit uitzoekt? Gaan ze op de betreffende plekken meten? Of lopen ze ook met S21 rond en doen ze speedtesten? 

 

Overigens zie ik op dit forum ook meer nieuwe vragen komen met dezelfde strekking over de s21, dus lijkt echt wel een serieuze issue te zijn 

Reputatie 7
Badge +17

Zoals ik zei, het probleem is gesignaleerd, maar we weten niet waar het probleem precies zit en hoe we dit kunnen oplossen. Maar geloof me, onze technische dienst zoekt dit uit. Hoe het precies in zijn werk gaat, durf ik je niet te zeggen. Wat ik wel weet, is dat de technische dienst voorbeelden gebruikt om dit verder te onderzoeken. Daarom blijven voorbeelden van harte welkom.

Beste,

Ik heb sinds een paar weken ook een s21 in mijn bezit. Helaas ervaar ik dezelfde problemen als de auteur van dit draadje. 4G is niet alleen langzaam, maar doet het regelmatig gewoon niet. Op 5G ervaar ik geen enkel probleem, maar zodra ik op 4G zit laden pagina's in het begin gewoon niet. Vaak met een fout (geen verbinding) op de pagina als gevolg. Zeer frustrerend, want ik gebruik het toestel ook voor mijn werk om bijvoorbeeld snel iets op te zoeken. Mijn vorige toestel (s10) gebruikte ik op dezelfde locaties (thuis en kantoor) zonder enig probleem, met razendsnel internet.

Overigens heb ik ook het idee dat ik problemen met bellen heb zo nu en dan, maar dat durf ik nog niet met zekerheid te zeggen. Mensen zeggen dan dat ze mij niet kunnen horen of als ik bel gaat hij gewoon niet over. Dit kan ook aan anderen liggen, vandaar mijn terughoudendheid in deze. 

Wat betreft het internet heb ik zo'n beetje alles gedaan. Herstarten, Instellingen aangepast, mobiele netwerkgegevens resetten, gebeld met de helpdesk, doorverwezen naar de winkel en uiteindelijk simkaart vervangen.. dit alles zonder resultaat. 

Langzaam krijg ik het kat in de zak gevoel bij dit toestel en mijn geduld raakt op. Ik ben momenteel slechter af met dit toestel dan met mijn vorige. Teruggaan voelt echter als opgeven (los van de hoeveelheid tijd die er in gaat zitten om een toestel te configureren vanwege MFA, 2FA, etc.). Als ik dat dan toch moet doen wil ik ook graag het toestel retourneren en mijn geld terug. Als ik deze berichten zo lees is er niet echt uitzicht op een oplossing, of is dat ondertussen veranderd?

Mvg,

Dirk

Hi Dirk,

Helaas heb je gelijk, er is niet echt uitzicht op een oplossing. Ik, en vele met mij hebben al maanden niet of nauwelijks internet. Alle begrip voor dat het een lastig issue is, maar het is echt bespottelijk dat er geen enkele communicatie vanuit KPN is. Al vele jaren ben ik ontzettend tevreden met KPN, maar nu betalen wij allemaal netjes elke maand voor iets wat we niet krijgen….

Heb je 't toestel al aan Samsung aangeboden ter reparatie, @ColinZ . Dat kan nog onder de garantie.

Aan kpn ligt het niet. Op internet zijn ook abonnee's van andere providers te vinden met een S21 die slecht internet hebben.

Als het aan kpn lag had iedereen met 4G slecht internet.

KLIK :rolling_eyes:

Helaas ligt het bij mij wel aan KPN. Weekje in Griekenland (en dus andere provider) geen enkel probleem gehad..

Reputatie 1

@PeterG  Heb je het hele topic gelezen? Mensen geven aan dat bij hun vorige toestel er geen problemen waren met 4G! Het zit hem ergens in de combi S21 en KPN. Waar, dat is nog onbekend, wellicht hoe het netwerk wordt gebruikt qua banden oid. Verder ben ik met samsung ook in de weer om te zien of dit probleem te tackelen is. En als dat inderdaad geen soelaas biedt kan het toestel altijd nog ter reparatie aangeboden worden.

 

Heb verder de sites die je aanhaalt gelezen? Bij vodafone was namelijk het netwerk probleem opgelost na de update van februari.

 

Net wat @ColinZ  zegt dat de S21 op 4g prima kan werken. Dus is er misschien toch een mogelijk dat KPN iets kan betekenen.

Tuurlijk heb ik het hele topic gelezen @TS83 . Maar het is niet alleen bij kpn. Doe maar eens wat onderzoek ipv alleen naar kpn te wijzen. Ook Samsung speelt een rol. Waarschijnlijk de enige. Andere modellen van die fabrikant werken gewoon. DUS ligt het grotendeels of geheel aan Samsung; m.n. de s21 dus.

Samsung moet dit oplossen. Onderzoek is samen met de providers. 

Reputatie 1

@PeterG  Als je goed gelezen had heb ik ook opgeroepen dat KPN en Samsung de koppen bij elkaar zouden moeten steken om het probleem te onderzoeken én dat ik ook met Samsung contact heb om dit probleem te onderzoeken. 

 

Het kan zijn dat na onderzoek van de technische dienst van de KPN, dat de conclusie is dat het probleem inderdaad bij Samsung ligt, maar dat weten we nog niet.

 

Beste KPN,

Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Samsung S21. Heb dit toestel sinds januari 2021, met 5G geen probleem, met 4G is het internet zeer traag of werkt niet, ongeacht de locatie. Toestel wordt ook erg warm. Al 2 verschillende simkaarten geprobeerd en alle andere genoemde zaken uitgevoerd wat geen verbetering oplevert. 

Hiervoor had ik een Samsung S8 waar ik geen probleem mee had .

Wat ik op dit forum lees is dat bijna iedereen hetzelfde probleem heeft maar dat de technische dienst van KPN nog steeds geen oplossing heeft. Ben erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden aangezien ik maandelijks een behoorlijk bedrag betaal aan KPN.

 

Vriendelijk groet,

Mark

Goedemorgen allen,


Ook ik ervaar deze problemen. Sinds eind september 2021 om precies te zijn.

Ik heb zeer regelmatig en op meerdere locaties gewoon geen internet op mijn splinternieuwe Samsung S21 die ik via KPN bij mijn nieuwe (5g) abonnement heb genomen.
Hiervoor had ik een S10 (van bijna 4 jaar oud) en had ik nergens last van met 4g.
Ik kan thuis nu niet eens een Google Maps route plannen als ik niet op m'n WiFi zit.

Alles is al zo'n beetje gezegd en het is fijn dat e.e.a. in onderzoek is (al maanden kennelijk), maar ik ga toch nog even door.

We betalen allemaal aan KPN het volle bedrag, terwijl de beloofde afgenomen diensten niet (volledig) werken. KPN biedt dit toestel aan (en dat doen ze nog steeds) en overal lees ik de slogan '’het beste netwerk van Nederland'’. Erg wrang voor de gedupeerden.

KPN, compenseer de mensen en stop in ieder geval met het aanbieden van dit toestel i.c.m. jullie netwerk tot dit is opgelost.

Ik ga hier zeker werk van maken als er niet snel iets gebeurt.

Gr.
Mike

Reputatie 7
Badge +17

Sorry dat jullie een tijdje niets van mij gehoord hebben; ik had twee weken vakantie. Ik ben er weer en ga hier weer mee aan de slag!

Bedankt voor jullie berichten, @Mark G en @Mike00. Jullie voorbeelden zijn hard nodig en dus ook hartelijk welkom. Ik heb deze twee voorbeelden doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen dit moeten onderzoeken. 

@DirkJ86 Zou jij je forumprofiel nog willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Dan kan ik ook jouw voorbeeld doorzetten naar de technische dienst.

In de tussentijd zal ik ook intern weer navraag doen over de status van dit probleem. Hopelijk kan ik jullie snel meer vertellen.

Sorry dat jullie een tijdje niets van mij gehoord hebben; ik had twee weken vakantie. Ik ben er weer en ga hier weer mee aan de slag!

Bedankt voor jullie berichten, @Mark G en @Mike00. Jullie voorbeelden zijn hard nodig en dus ook hartelijk welkom. Ik heb deze twee voorbeelden doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen dit moeten onderzoeken. 

@DirkJ86 Zou jij je forumprofiel nog willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Dan kan ik ook jouw voorbeeld doorzetten naar de technische dienst.

In de tussentijd zal ik ook intern weer navraag doen over de status van dit probleem. Hopelijk kan ik jullie snel meer vertellen.

 

Beste Denise,

 

Bedankt voor je reactie maar ik vind het wel verontrustend om te lezen dat als iemand van zijn of haar welverdiende vakantie geniet dit probleem niet verder opgepakt  wordt door KPN.

Ik verwacht van KPN een oplossing, net als dat KPN van mij verwacht dat ik mijn rekening op tijd betaal. We hebben een overeenkomst waar ik een dienst afneem van KPN en daarvoor betaal ik, de dienst wordt in dit geval niet volledig geleverd en daarvoor dient een oplossing te komen. Een bericht dat de technische dienst dit gaat oppakken vind ik geen oplossing waarvan ik denk dat het daarmee opgelost is of wordrt. Zoals op het forum te lezen is speelt dit probleem al maanden en steeds is de reactie dat dit opgepakt gaat worden door de TD. Er is dus blijkbaar nog geen oplossing en worden we doorverwezen.

Graag zou ik zien dat dit probleem geëscaleerd gaat worden binnen KPN en hier een hogere prioriteit aan gegeven gaat worden. 

Nogmaals we betalen voor een dienst die niet geleverd wordt en wil graag verder in gesprek over een oplossing, dat hoeft niet via dit forum maar kan ook via mail of telefoon.

 

Groet Mark

Beste Allemaal,

Ik had hierboven (11 november) al mijn situatie uiteengezet en heb gisteren besloten dat het genoeg was. Ik heb gisteren weer meerdere malen met de servicedesk gebeld. Meerdere malen omdat de verbinding telkens verbroken werd. Ja, ik weet ondertussen zeker dat er ook problemen zijn met het bellen en dit toestel. 

Gelukkig waren de heren die ik sprak allen erg meedenkend en goedwillend. Uiteindelijk heeft de laatste persoon die ik sprak (Gino, topper) mijn situatie in een log (in overleg met mij) uiteengezet en doorgezet naar de ’backoffice’. Binnen drie werkdagen zou er contact met mij opgenomen worden en Gino zou mij zelf vrijdag nog terugbellen om de status te controleren. Vanochtend was het al zover. Ik werd gebeld door de backoffice en mijn abonnementsverlening met toestel wordt geannuleerd. Ik stuur het toestel terug en krijg het geld inclusief teveel betaalde abonnementskosten vergoed. Uiteraard had ik liever meteen een goedwerkend toestel gehad en niet al deze ellende, maar toch vind ik het netjes van KPN dat ze dit doen.

Het argument was overigens wel dat ik snel na aankoop melding heb gemaakt van de problemen en er alles aan gedaan heb om het probleem op te lossen. Dit maakt het misschien niet voor iedereen een toegankelijke oplossing.

Ik ga nu gewoon meteen een nieuw (ander) toestel kopen om alles van mijn s21 naar over te zetten en stuur hem dan terug. Ik zal dan later mijn abo als simonly verlengen.

Voor mij is dit (zodra ik het geld terug heb) dus klaar. Ik wens iedereen veel succes, hopelijk hebben jullie nog wat aan mijn verhaal.

Mvg,

Dirk

Ik heb al sinds Mei de Samsung S21 en al gauw had ik last van slecht bereik ermee.
Vooral bellen is een probleem, mensen horen mij niet, verbinding valt weg, of ik hoor alleen gekraak of de andere kant van de lijn hoort alleen gekraak.

Ik dacht eerst dat het niet aan de S21 kon liggen want die is toch splinternieuw en bellen is toch wel een basis functie als je het hebt over een telefoon.
Maar na weken moest ik toch echt erkennen dat het probleem aan de S21 ligt, mijn oude Samsung werkte wel gewoon.

Via facebook paar keer contact gehad met KPN en her en der wat tips uitgeprobeerd waaronder paar weken terug een nieuwe simkaart, maar niks helpt.

Als ik internet zo bekijk is dit een veel voorkomend probleem bij de S21, ik vind het dan ook maar wat vreemd dat er nog geen oplossing is of een optie je telefoon kosteloos om te ruilen.

Ik zit nu aan een 2 jarig abonnement vast met een mobiel die niet doet wat het hoort te doen.
Afgelopen week ondanks alle corona perikelen toch maar naar de KPN winkel gegaan want volgens de facebook helpdesk van KPN konden zij echt wel iets voor mij doen.

Ze hebben niet eens naar mijn telefoon gekeken, hebben hem 1 keer aan en uit gedaan en meteen terug gegeven met de mededeling dat ze echt nog nooit van dit probleem hadden gehoord en dat ik het maar bij Samsung moest neerleggen.

Tuurlijk kunnen ze mijn telefoon opsturen maar ik zou hem wekenlang kwijt zijn en wie doet dat nog tegenwoordig? Waar is de service hierin?

Ik wil gewoon mijn S21 inruilen voor een nieuwe, of desnoods ander merk met soortgelijke specificaties.
Ik wil niet afhankelijk zijn van een “reparatie” die volgens heel veel mensen met dezelfde problemen toch niet heeft geholpen…

Ik heb alle tips op internet al geprobeerd en werkelijk elk forum van menig provider staat vol met dezelfde klachten.

Dit lijkt gewoon op een fabrieksfout of productiefout en deze telefoons moeten gewoon zonder gedoe omgeruild kunnen worden.

 

*Admin: verplaatst naar lopend topic

Reputatie 7
Badge +17

@Mark G Ik snap je punt. Achter de schermen wordt er natuurlijk ook nog steeds gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Er is alleen even niet in het topic gereageerd, doordat ik niet aanwezig was. Mijn collega moderators zijn vergeten naar dit topic te kijken, dat kan gebeuren. Ik ben er nu weer, dus ik zal alle voorbeelden zo snel mogelijk doorzetten naar de technische dienst, zodat deze verder met hun onderzoek kunnen. 

Je zegt dat je nu betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt, maar dat is natuurlijk niet waar. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, werkt deze immers wel. Het is alleen de Samsung Galaxy S21 die problemen geeft. Het is nu eerst zaak om uit te zoeken waar dit probleem precies ontstaat en hoe dit opgelost kan worden. Ik heb jouw casus doorgezet en mijn collega's van de technische dienst zullen contact met opnemen met betrekking tot dit probleem.

@Sanity Ik heb jouw topic even samengevoegd met dit lopende topic. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kan ik ook jouw voorbeeld doorzetten naar de technische dienst.

@Denise_ 

Ik heb mijn profiel ingevuld:thumbsup_tone1:

Denise_ schrijft: Je zegt dat je nu betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt, maar dat is natuurlijk niet waar. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, werkt deze immers wel. Het is alleen de Samsung Galaxy S21 die problemen geeft.

Precies. Dat!

Er moet i.s.m. Samsung uitgezocht worden wat het probleem in dat type is. Daarna kan Samsung dit herstellen. Hetzij door fysieke reparatie danwel een update.

Goedemiddag allen,

Na heel wat uurtjes lezen op het forum zie ik dat de combinatie S21 en KPN (nog) niet goed is. Ook ik heb slecht 4G bereik, een batterij die snel leeg is en ben ik telefonisch niet altijd bereikbaar. Enorm jammer! Hierover heb ik een melding gemaakt bij de technische dienst en zij weten van dit probleem af. Na een aantal keren telefonisch contact hebben zij een ticket aangemaakt. Tot heb op heden heb ik geen terugkoppeling of update gehad.

Gezien alle voorbeelden vraag ik mij wat ik nog kan doen. Is er al zicht op een verbetering/oplossing? Ik blijf het spijtig vinden dat ik onderweg geen goed gebruik kan maken van m'n internet. Ik ben woonachtig in Roosendaal, heb sinds juli 2021 de S21 en meermaals contact gehad met de technische dienst. Graag zou ik goed werkende telefoon willen hebben. Is het echt zo dat je je telefoon in kan ruilen voor een andere en gecompenseerd kan worden?

Gr FRG

@GFF 

Heel vervelend met die S21. Je zou vooralsnog kunnen uitwijken naar 3G. En waar 5G beschikbaar is doet ie het ook goed. Alleen met 4G is ie problematisch. Maar er zijn meer problemen met dat type. Hij kan ook traag zijn, waardoor je bv de camera goed stil moet houden voor scherpe foto's. In dat geval kan ie ter reparatie aangeboden worden aan Samsung.

Er zijn kennelijk veel S21 's op maandagochtend geproduceerd…. :wink: .

Reputatie 7
Badge +17

@Sanity Bedankt! Ik heb een melding bij de technische dienst gemaakt. Mijn collega's zullen contact met jou opnemen met betrekking tot deze klacht. Jouw voorbeeld levert weer een bijdrage in het algemene onderzoek. In de tussentijd heb ik een tijdelijke oplossing voor het probleem met de slechte geluidskwaliteit: door VoLTE uit te schakelen kan je weer normaal bellen.

@GFF Goed dat je dit topic gevonden hebt! Ik begrijp dat jouw casus al bij de technische dienst bekend is. Ik ben bang dat ik op dit moment dan niet meer voor je kan beteken. Zoals te lezen is in mijn eerdere reacties, is de technische dienst aan het uitzoeken waar dit probleem nou precies zit en hoe dit opgelost kan worden. Zodra ik meer informatie heb, zal ik dit uiteraard terugkoppelen. Tot die tijd moet ik een beroep doen op je geduld.