Beantwoord

4G op nieuwe Samsung S21 werkt traag, als ik 5G heb werkt het wel snel

  • 11 August 2021
  • 159 reacties
  • 5770 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

Ik ervaar dezelfde problemen, Samsung S21 net twee weken in bezit. Als ik dit geweten had had ik het toestel niet gekocht. Regio Gooi en Vechtstreek. Echt dramatisch 

Reputatie 7
Badge +17

@ColinZ Ik heb het doorgezet naar de technische dienst!

@SteveM Ook voor jou zet ik het graag door naar de technische dienst. Zou je je forumprofiel nog willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. Kan je daarnaast aangeven of je dezelfde problemen ervaart in een ander toestel (graag merk en type noemen) of niet? 

Reputatie 7
Badge +17

Voor nieuwe lezers die ditzelfde problemen ervaren: Ik wil jullie vragen om hieronder een berichtje te plaatsen en de onderstaande vragen te beantwoorden.

  • Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.
  • Op welke locaties ervaar je dit probleem?
  • Ervaar je dit probleem nog steeds als je jouw simkaart in een ander toestel stopt?
  • Sinds wanneer heb je de Samsung Galaxy S21?
  • Welk toestel had je hiervoor?

Met deze informatie kan ik gelijk voor je aan de slag.

@Denise_ Ik heb mijn gegevens geupdate. Nu heb ik een extra sim van een andere provider (werk) in de S21 gedaan en die werkt naar behoren (4G) m

Mijn vorige toestel was een S9 en die werkte gewoon naar behoren op 4G

De S21 heb ik sinds 27 augustus

Ik ben inmiddels vrij intensief met KPN bezig om het probleem op te lossen.
Helaas gaat het nog niet in het tempo wat ik graag wil en wordt ik toch weer teruggestuurd met “de laatste SW update” (die zit er al lang in) en “de voorbeelden komen uit gebieden met lage veldsterkte” (dat zou best kunnen maar dat is met andere toestellen of SIMs van andere providers geen probleem)

Kortom: KPN is wel bezig maar lijkt het probleem nog niet helemaal serieus te nemen.

Het feit dat in dit forum steeds nieuwe voorbeelden terugkomen en dat het bij andere operators wel werkt zou toch een beetje meer vaart mogen opleveren.

 

Reputatie 1

Ik heb helaas nog geen contact gehad met kpn, maar er is nog steeds geen verbetering. Ook met de meest recente update van samsung geen verbetering. 

Heb ook contact gezocht met samsung, maar wordt daar niet veel wijzer van. Daar zeggen ze lekker makkelijk dat ik maar eens een ander netwerk moet proberen....hoe dan, meeste mensen die ik ken hebben kpn en ik ga niet iedereen langs te leuren om even een ander netwerk te testen…

Lijkt mij misschien beter dat kpn en samsung de koppen bij elkaar steken om te zien waar het probleem nu ligt, en dat er vanuit daar dan een oplossing komt, ipv ons allerlei testjes te laten doen wat eigenlijk niet veel zegt en nog steeds niet tot een oplossing heeft geleid.

Helaas heb ik hetzelfde probleem en nog wel meer problemen met de s21. Het is een rot toestel. Slechtste aankoop ooit. Bijna nergens internet en je bent met je telefoon aan het lopen om een goede verbinding te krijgen ook al heb je 4g. Nieuwe simkaart heeft het bellen opgelost wat eerst ook niet kon maar internet nog steeds een ramp. Tevens loopt de mobiel super snel vast en gaat de batterij snel leeg. Koop de s21 niet! Moet er helaas nog anderhalf jaar mee doen..

Ik heb hetzelfde probleem met een Netgear aircard in Breezand. Download gaat wel maar varieert toch sterk tussen 5 en 35 mbps, upload komt zelden hoger dan 0,3. 2 streepjes ontvangst, G4.

Onacceptabel laag.

Melissa: het toestel is geen miskoop. Het werkt verder prima. KPN moet er zo snel mogelijk voor zorgen dat dit probleem wordt opgelost. Mijn advies is: geef KPN zoveel mogelijk voorbeelden: plaats, tijd, datum, telefoonnummer en wat je ziet wat er gebeurt.

JKPieterse: bij de SamsungS21 op 4G+ is net alleen de down/upload heet traag. Upload wordt steeds trager tot die terugvalt tot nul en er dus helemaal geen verbinding meer is. Valt bij de Netgear de verbinding ook helemaal weg?

Ik heb ook hetzelfde probleem met het KPN netwerk, geen internet en slechte telefoonverbinding. 

  • Op welke locaties ervaar je dit probleem? (APeldoorn, zwolle, deventer, hengelo, enschede, den Bosch
  • Ervaar je dit probleem nog steeds als je jouw simkaart in een ander toestel stopt? Nee 
  • Sinds wanneer heb je de Samsung Galaxy S21? sinds april 2021
  • Welk toestel had je hiervoor? samsung s9+

PdF: de Netgear blijft verbinding houden maar de uploadsnelheid is zeer laag. Kan zijn dat het aan de locatie ligt, de signaalsterkte is hier ook laag. 

Ik heb hetzelfde probleem. Ben sinds 2 weken overgestapt van t-mobile naar kpn. Het nieuwe toestel had ik al een maand eerder en met de simkaart van t-mobile geen problemen gehad. Nu na het overstappen kan ik op mijn werkplek niet meer bellen en internetten. En zaterdag in een tuincentrum had ik ook niks geen bereik. Vorige week heb ik contact opgenomen met kpn en een nieuwe simkaart gekregen  maar tot op heden nog steeds geen verandering. Morgen ga ik met mijn oude toestel en simkaart kijken of ik dan wel kan bellen. Maar heel vervelend dit ik heb er echt spijt van dat ik na 21 jaar ben overgestapt. 

  • Op welke locaties ervaar je dit probleem? Edam. Hoogwoud en in andere grote gebouwen.
  • Ervaar je dit probleem nog steeds als je jouw simkaart in een ander toestel stopt? Ga ik morgen proberen
  • Sinds wanneer heb je de Samsung Galaxy S21? 30 juli
  • Welk toestel had je hiervoor? Samsung s10
Reputatie 7
Badge +17

@SteveM Ik zie dat een collega al een ticket had aangemaakt. Er is geprobeerd contact met jou op te nemen, maar helaas hebben mijn collega's je niet kunnen bereiken. Ze proberen het op een later moment weer.

@PdF Fijn om te lezen dat je inmiddels in gesprek bent met mijn collega's van de technische dienst! Alleen jammer dat een oplossing nog uitblijft. Juist door het verzamelen van zoveel mogelijk voorbeelden kunnen we hopelijk snel tot een oplossing komen.

@TS83 Ik zie dat mijn collega's van de technische dienst jouw klacht hebben gesloten, omdat het volgens hen te maken zou hebben met jouw databundel. Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens, want dan zou het ook met 5G en in een ander toestel niet goed werken. Ik ga de klacht daarom opnieuw aanmaken om dit probleem onder de aandacht te brengen.

@Melissavdm Hè, wat balen dat je op dit moment niet tevreden bent met jouw toestel! Ook voor jou maak ik graag een ticket aan voor de technische dienst zodat er naar jouw mobiele data gekeken kan worden. Zou je instructies uit het beste antwoord willen opvolgen? Dan kan ik voor je aan de slag.

Voor @C.Veerman en @JanPijf heb ik een ticket voor de technische dienst aangemaakt.

@Jkpieterse In dit topic gaat het specifiek om een trage 4G verbinding met een Samsung Galaxy S21 toestel. Voor problemen met andere apparaten wil ik je vragen een nieuw topic aan te maken.

Melissa: het toestel is geen miskoop. Het werkt verder prima. KPN moet er zo snel mogelijk voor zorgen dat dit probleem wordt opgelost. Mijn advies is: geef KPN zoveel mogelijk voorbeelden: plaats, tijd, datum, telefoonnummer en wat je ziet wat er gebeurt.

JKPieterse: bij de SamsungS21 op 4G+ is net alleen de down/upload heet traag. Upload wordt steeds trager tot die terugvalt tot nul en er dus helemaal geen verbinding meer is. Valt bij de Netgear de verbinding ook helemaal weg?

@PdF het toestel ook. Kijk maar verder rond op Google. Mensen hebben er problemen mee en niet alleen op het kpn netwerk. Zoals ik al aangaf is internet het grootste probleem maar niet het enige probleem. Er zijn zelfs al verkopers die de klanten andere toestellen aanbieden omdat het een probleem is van het toestel en niet het netwerk. Samsung zelf geeft ook aan dat er crediteringen lopen naar verkopers. Als je kijkt op de Samsung community kom je het tegen. 

Reputatie 7
Badge +17

@Melissavdm Ik heb voor jou een ticket voor de technische dienst aangemaakt.

Reputatie 1

@Denise_  Mijn databundel is het probleem ook niet inderdaad. Ik had een 10 GB internetbundel(per 4 september unlimited) en soms was deze net voor het eind van de maand op. Ik wacht het af.

 

Ook ik heb last van slecht telefoonbereik en internet in bepaalde gebouwen. Heb dit toestel de Samsung s21 vanaf februari 2021. Heb er eigenlijk al last van sinds ik dit toestel heb, maar dacht dat het normaal was. Totdat ik meerdere mensen met dit probleem hoorde. Het ligt dus niet aan mij. Het is wel heel vervelend af en toe als ik bel of gebeld word hoor ik de andere kant wel maar hun horen mij niet. Heel irritant. Ook het internet op dit toestel is om te huilen. Ik hoop dat jullie hier wat mee gaan doen

 

Ook ik ervaar hetzelfde probleem met mijn s21. Met mijn s8 nooit geen problemen gehad. Helaas is de s21 ontzettend traag. We hebben hier in de omgeving geen 5g, dus geen idee hoe het dan is. Resetten werkt niet, een andere simkaart ook niet. Wat gaat kpn hieraan doen?

Reputatie 7
Badge +17

Ik maak graag een melding voor de technische dienst, @Keylie Lambers, maar dan heb ik nog wel wat meer informatie van je nodig. Zou je naar onderstaande bericht willen kijken en alle vragen willen beantwoorden:

Voor nieuwe lezers die ditzelfde problemen ervaren: Ik wil jullie vragen om hieronder een berichtje te plaatsen en de onderstaande vragen te beantwoorden.

  • Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.
  • Op welke locaties ervaar je dit probleem?
  • Ervaar je dit probleem nog steeds als je jouw simkaart in een ander toestel stopt?
  • Sinds wanneer heb je de Samsung Galaxy S21?
  • Welk toestel had je hiervoor?

Met deze informatie kan ik gelijk voor je aan de slag.

Hier ook problemen met de S21. 4 keer opgestuurd. Slecht tot geen bereik met 4G. Bij bellen onverstaanbaar. Nu sinds 3 weken een nieuwe telefoon(ook S21) maar probleem lijkt nog niet opgelost te zijn. Met mijn S9 nooit problemen gehad.

Reputatie 7
Badge +17

@SuuZB Ik heb dit doorgezet naar de technische dienst. Hopelijk heeft die wel een oplossing voor het probleem.

Reputatie 4
Badge +2

Kan iedereen met ‘het’ probleem de 1 october 2021 update installeren en kijken of het nog steeds voorkomt? Zo ja, laat dan even weten. Mocht KPN er niet uitkomen (met Samsung), doe dan het volgende:

Geef aan welke antenne mast(en) in de buurt van je test lokatie zouden moeten zijn:

https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.42482596&lng=5.51651001&zoom=11&providers=kpn

 

En indien mogelijk, maak dan een screenshot van het service menu tijdens een actieve data sessie, zodat alle banden zichtbaar zijn. Online muziek afspelen werkt hiervoor vaak het makkelijkste.

Dit kun je doen door te bellen naar: *#0011# (stack1=sim1, stack2=sim2)

Dit kost niets, dit opent alleen het service menu. ( https://www.google.com/search?q=*%230011%23+samsung )
Maak een screenshot van het volledige menu, dit kun je doen door de screenshot te maken (geluid zachter + power knop tegelijk indrukken) en in het screenshot menu dan pijltje naar beneden te drukken.

 

Aan de hand van de service menu waardes kunnen we dan mogelijk zien wat er mis gaat.

 

5Guru

 

Waar kan ik de screenshot heen sturen? Nog altijd geen verbetering na de update...