Sticky

Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]

  • 30 November 2017
  • 157 reacties
  • 47223 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25
Op 6 december lanceert KPN de (gratis) Visual Voicemail app(VVM) voor Android. Met de app kun je sneller je VoiceMails beluisteren en wissen op je smartphone. Kies zelf welk bericht ja eerst wil horen en bel direct terug. Hier lees je hoe de Visual VoiceMail app werkt. Voor iOS (iPhone) zal de Visual VoiceMail later beschikbaar komen.

VVM voor iPhone komt nu echt!


Voor Android hebben we bij KPN op 6 december 2017 de Visual Voicemail app gelanceerd. Voor iPhone (Apple/iOS) komt er een Visual VoiceMail oplossing in het menu vanaf 4 april 2018. Ook oud Hi-klanten gaan dan over naar het nieuwe platform.Tussen 4 en 6 april wordt Visual Voicemail op het toestel gezet via een update van Apple. Nadat deze update is uitgevoerd kan je Visual VoiceMail gebruiken.

Inmiddels draait VVM voor iPhone stabiel en werkt het zoals gewenst.

Alles voor Apple op een rij:
  • Vanaf 4 april 2018 komt er een Visual Voicemail oplossing beschikbaar in het menu.
  • Apple klanten kunnen na het drukken op het voicemail icoon en het instellen van pincode (en optioneel de begroeting) VVM gebruiken. Het is native functionaliteit en er hoeft dus geen app geïnstalleerd te worden.
  • Deze wordt binnen twee dagen (vanaf 4 april) op het toestel gezet door de VoiceMail te activeren van Apple. Druk hiervoor op de VoiceMail knop rechts onderin het telefoonmenu.
  • Deze app kan niet worden uitgezet omdat dit een ingebouwde functionaliteit vanuit Apple/iOS is.


Voordelen


Vanaf vandaag kun je de app in de PlayStore downloaden. De app is gratis.
Met deze app is het gebruik van VoiceMail een stuk makkelijker gemaakt. Het heeft namelijk de volgende voordelen:
  • Direct terugbellen naar degene die een bericht heeft ingesproken
  • Sneller je Mobiele VoiceMails beluisteren en wissen
  • Alle VoiceMail berichten overzichtelijk in beeld
  • Kies zelf welk bericht je eerst luistert
  • Makkelijk belangrijke instellingen wijzigen
  • Berichten die verwijderd worden in je voicemailbox (na looptijd) blijven nog wel beschikbaar in de app. Als je ze op je toestel opslaat kan je ze zelfs bewaren als je de app verwijdert
Download nu gratis de Visual VoiceMail app in de PlayStore!
Je kunt uiteraard ook nog steeds telefonisch gebruik maken van VoiceMail. Je kunt dus ook al heb je de app, ook nog gewoon via 1233 of via 0612001233 toegang krijgen tot je VoiceMail box.



Notificaties

Je ontvangt normaal gesproken VoiceMail notificaties via SMS. Als je de VVM app hebt gelanceerd, ontvang je de notificatie via de VVM app. Je krijgt dan geen melding van een voicemail meer via SMS. Wel krijg je nog de melding via SMS als je mailbox bijna vol is of een reminder van je voicemails. Die blijven via SMS verstuurd worden.

Berichtenoverzicht:



Visual VoiceMail voor iOS


Voor de iPhone zit de Visual Voicemail oplossing in het menu. Dit is op het toestel geactiveerd via een ‘aanbieder instellingen’-update van Apple. Inmiddels is deze update uitgerold.
De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:
Apple iPhone 5s (Model A1457)
Apple iPhone 6 (Model A1586)
Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
Apple iPhone 6s (Model A1688)
Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
Apple iPhone 7 (Model A1778)
Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
Apple iPhone 8 (Model A1905)
Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
Apple iPhone SE (Model A1723)
Apple iPhone X


Begroetingen Visual Voicemail Apple
Het begroetingen menu werkt als volgt:

Bij Visual Voicemail voor Apple toestellen kun je kiezen uit een standaard- en een aangepaste begroeting.

Kies je voor standaard dan horen bellers jouw 06-nummer. Wil je een persoonlijke begroeting inspreken? Kies dan voor aangepast.
Als je een aangepaste persoonlijke begroeting uitzet, dan wordt de begroeting gewist en de standaard begroeting aangezet. Als je de aangepaste begroeting weer wilt aanzetten, dan moet je deze opnieuw inspreken.
Wanneer je verschillende begroetingen of Business Voicemail gebruikt, dan adviseren we om de begroetingen te beheren door te bellen naar 1233 optie 1.

Veelgestelde vragen


Wat heb ik nodig voor de app?
Een Android telefoon met versie 4.4 of hoger en een SMS- en Dataverbinding, anders werkt de app niet.

Ik moet een toegangscode instellen waarom is dat?
Alleen nieuwe gebruikers die nog nooit eerder gebeld hebben met 1233 moeten eenmalig een code instellen.

Ik heb nu al een VoiceMail app van KPN, vervangt deze de oude?
Als je nu al gebruik maakt van een VoiceMail app van KPN dan zit je in een speciale groep die nog niet gebruik maakt van de vernieuwde VoiceMail Dienst. Zolang we je nog niet hebben overgezet naar de vernieuwde VoiceMail dienst, kun je nog niet gebruik maken van de nieuwe app. Wij verwachten dat je dit vanaf februari 2018 wel kunt doen. Wij zullen je hier nog persoonlijk over informeren.

Ik heb nu een DuoSim, kan ik op de toestellen de VVM app installeren.
Helaas is de app niet geschikt voor DuoSim, omdat de VoiceMail App gekoppeld is aan je telefoonnummer en Simkaart.

Hoe kan ik via de app mijn begroeting aanpassen?
Dat is op dit moment alleen mogelijk door 1233 te bellen. Begin volgend jaar komt er een nieuwe release uit van de app waarin dit wel vanuit de app gedaan kan worden.

Verwijderen van de app
Wil je geen gebruik meer maken van de VVM app dan moet je eerst via uitloggen de app uitzetten voordat je de app verwijdert van je toestel. Dit zorgt ervoor dat je de notificaties weer via de SMS krijgt.

Berichtinfo uitzetten (bericht beluisteren duurt lang)
Een handige tip n.a.v. signalen dat het voorlezen van de datum/tijd + telefoonnummer lang duurt bij het beluisteren van een bericht.
  1. Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer uitzetten: Ga naar hoofdmenu (versneld: toets * ) - toets 2 “instellingen” - toets 2 “afspeelinstellingen”
  2. Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te toetsen

Ik heb per ongeluk Visual Voicemail uitgezet via 1233 optie 4, hoe zet ik het weer aan?
Voor Apple/iOS: Stuur een sms met STATE naar 121
Voor Android: Ga naar de VVM App op het toestel. Kies dan voor de button “aan de slag”

Ik lees graag wat je van de Visual VoiceMail app vindt en als er vragen zijn, stel ze dan gerust. 🙂

157 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heel erg vervelend :l-(. Wil je je forumprofiel eens aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Ik ben ook benieuwd of je op het moment dat de VM ingesproken wordt, wel een internetverbinding hebt.

Wellicht een onnodige tip: heb geduld met het systeem. Resetten helpt ook. Ik probeerde de STATE truc naar 121 en krijg eerst 10 foutmeldingen dat mijn bericht niet verzonden kon worden. Pas toen ik mijn iPhone een harde reset gaf (uitknop en homeknop tegelijk indrukken) en daarna braaf 5 minuten wachtte, kwam mijn bericht STATE wel aan bij 121. Ik heb toen voor de zekerheid ook nog mijn voicemailwachtwoord bij instellingen>Telefoon>Wijzig voicemailwachtwoord verandert door dezelfde code te gebruiken die ik al had. Daarna ging alles vanzelf. Leuk he al die nieuwe technologie. :-)

 


Nou ik was iets te enthousiast, want het werkt na een maand nog steeds niet naar behoren. Visual VM staat aan, maar als iemand een vm bericht achterlaat krijg ik GEEN Bericht in Visual VM EN Geen SMS bericht. Gevolg: ik weet niet dat ik voicemail berichten heb. Als ik dan mijn vm bel heb ik opeens 3 berichten en daarna komen ze opeens wel binnen via visual VM. Heel irritant. Ik ben het spoor bijster en weet niet meer wat ik moet doen.

 

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik realiseer me dat deze reactie 7 maanden oud is, hopelijk kan iemand me in de juiste richting sturen.

Hoi @Ejay73 . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat je alle handelingen die @Chris102 beschrijft hebt doorlopen? Wat voor soort type iphone  heb jij en is ‘ie helemaal up to date? 

Hoi @Ejay73 . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat je alle handelingen die @Chris102 beschrijft hebt doorlopen? Wat voor soort type iphone  heb jij en is ‘ie helemaal up to date? 

Alles geprobeerd. Soms werkt het een aantal weken en dan stopt het weer. Een restart van de telefoon helpt. Ik heb een XS, volledig up to date.

Ik heb het helaas vaker voorbij zien komen, @Ejay73 .  Dit is een heel grillig issue wat bij een aantal mensen speelt. De oorzaak ligt ergens tussen KPN en Apple maar ik blijkbaar érg ingewikkeld.

Ik heb er helaas geen oplossing voor. Er is een kans dat het bij een toekomstige firmware update plotseling werkt. 

Een alternatief is om SMS notificatie aan te zetten en de visual voicemail niet meer te gebruiken. Dan blijf je in ieder geval up-to-date. 
Wat je nu het beste kunt doen is bellen naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms.

Hoe ver is KPN samen met Apple met een oplossing? Ik heb exact hetzelfde probleem en niets lijkt het op te lossen. Mijn iPhone XS is volledig up to date. Notificaties voor nieuwe voicemail en gemiste oproep staan aan, maar zelfs die krijg ik niet. 

Reputatie 7
Badge +21

@RobbertMeijer ik begrijp uit je bericht dat je alle mogelijke dingen geprobeerd hebt die voor sommigen in dit topic wel hebben gewerkt? Ik heb hier verder geen nieuwe informatie over gezien, maar vraag het graag nog even voor je na.

Reageer