KPN Multisim Apple Watch

  • 31 October 2022
  • 873 reacties
  • 27720 keer bekeken
KPN Multisim Apple Watch

Toon eerste bericht

873 reacties

Reputatie 2

Deze week mijn apple watch vervangen.
Nadat ik de multisim had afgemeld om m’n oude watch geprobeerd om mijn nieuwe watch aan te melden.
Helaas, de multisim stond nog steeds gekoppeld aan de oude watch.
Support gebeld en na wat probleempjes lijkt de sim in ieder geval afgemeld, ik kom hem in ieder geval niet meer teken in de mijnKPN app.
Vervolgens in de watch app om mijn iPhone geprobeerd de sim op mijn watch te installeren, helaas… Mobile Service staat nu al meer dan 24 uur te draaien op ‘activating’

Volgens KPN support is er niets dat de aanmelding in de weg staat.
Heb intussen de watch opnieuw gepaired, een keer met terugzetten van een backup en een keer als nieuwe watch. geen oplossing. Mobile service blijft ‘activating’ melden.
Daarna mijn telefoon terug gezet met een backup van voor de nieuwe aanmelding. ook dat biedt geen oplossing.

Ik kan me niet anders indenken dat er toch iets niet goed staat bij KPN maar daar denkt KPN anders over.

Wie weet een oplossing?

Helaas zit er niks anders op dan te wachten, bij mij duurde dat draaien 3 dagen. 

Reputatie 7

Mobile Service staat nu al meer dan 24 uur te draaien op ‘activating’
Ik kan me niet anders indenken dat er toch iets niet goed staat bij KPN maar daar denkt KPN anders over.
Wie weet een oplossing?

Helaas zit er niks anders op dan te wachten, bij mij duurde dat draaien 3 dagen. 

Het kan gebeuren dat de activatie op een bepaalde specifieke manier vastloopt. Als dat zo is, dan wordt de order automatisch bij de back office gedropt die dit dan hersteld. Dat kan tot 5 dagen duren. 

Duurt het langer dan dat, dan is verdere bemoeienis meestal nodig. En dan is even bellen toch de handigste manier (0800-0402, gratis).

 

Ter info: Multisim werkt wanneer ik de iwatch koppel aan eigen iPhone 13, maar ik krijg de multisim niet gekoppeld wanneer ik de iwatch voor familielid zonder iPhone wil instellen. Dat dacht ik op te lossen door mijn oude iPhone 8 daarvoor te gebruiken, helaas is voor de nieuwe iwatch iOS 17 nodig echter die is niet beschikbaar voor iPhone 8. Een nieuwe iPhone kopen om de iwatch met multisim te kunnen gebruiken gaat te ver. Kortom multisim abo ga ik stoppen en iwatch gaat retour. Multisim dient te worden opgezegd vanuit inwatc app, maar daar kwam ik achter nadat ik de Watch al ontkoppeld had en verpakt. Dus ga ik KPN bellen.

Is er ook een andere manier inplaats van multisim. 
vind het onzin extra kosten terwijl je meerdere mobiele abonnementen heb. 

Reputatie 7
Badge +19

Als je op jouw smartwatch bereikbaar wil zijn bij KPN, is Multisim de enige manier @Multisim kosten 

Zit grotendeels in Spanje las al dat het daar niet werkt

Waarom werkt het koppelen van een Apple Watch nu nog steeds niet bij KPN EEN?
We zijn meer dan een jaar verder inmiddels. Alle andere providers kunnen dit wel. 

KPN particulier kan het, ik begreep dat inmiddels KPN Groot Zakelijk het ook kan, maar KPN EEN nog steeds niet. 🙁

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @KRVE. Ik heb helaas zelf geen antwoord op jouw vraag. De Multisim zakelijk is wel beschikbaar voor klanten met een Kleinzakelijk mobiel abonnement. Je kan deze vraag het beste stellen op het Zakelijke forum van KPN of bellen naar 0800 0403.

Badge +2

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +24

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Niet dom voelen hoor, dit soort momenten heb ik meer dan me gewenst is 😅. Toeval wil dat ik dit gisteren ook heb geïnstalleerd, na 10 minuten stond alles goed. 
Werkt het nu wel? Mocht het niet zo zijn, zou je een nieuw topic willen aanmaken? Dan blijft alles hier overzichtelijk voor andere meelezers. 

Badge +2

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Niet dom voelen hoor, dit soort momenten heb ik meer dan me gewenst is 😅. Toeval wil dat ik dit gisteren ook heb geïnstalleerd, na 10 minuten stond alles goed. 
Werkt het nu wel? Mocht het niet zo zijn, zou je een nieuw topic willen aanmaken? Dan blijft alles hier overzichtelijk voor andere meelezers. 

Thanks! Voor zover ik kan zien werkt het ? Maar … hoe kan ik dit testen? 🥸 

Reputatie 7
Badge +24

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Niet dom voelen hoor, dit soort momenten heb ik meer dan me gewenst is 😅. Toeval wil dat ik dit gisteren ook heb geïnstalleerd, na 10 minuten stond alles goed. 
Werkt het nu wel? Mocht het niet zo zijn, zou je een nieuw topic willen aanmaken? Dan blijft alles hier overzichtelijk voor andere meelezers. 

Thanks! Voor zover ik kan zien werkt het ? Maar … hoe kan ik dit testen? 🥸 

Geen dank, graag gedaan. Dit kunnen we makkelijk testen. Zet je WiFi uit. Kun je dan bellen/gebeld worden, Whatsappen en andere apps gebruiken? Dan werkt het. 

Badge +2

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Niet dom voelen hoor, dit soort momenten heb ik meer dan me gewenst is 😅. Toeval wil dat ik dit gisteren ook heb geïnstalleerd, na 10 minuten stond alles goed. 
Werkt het nu wel? Mocht het niet zo zijn, zou je een nieuw topic willen aanmaken? Dan blijft alles hier overzichtelijk voor andere meelezers. 

Thanks! Voor zover ik kan zien werkt het ? Maar … hoe kan ik dit testen? 🥸 

Geen dank, graag gedaan. Dit kunnen we makkelijk testen. Zet je WiFi uit. Kun je dan bellen/gebeld worden, Whatsappen en andere apps gebruiken? Dan werkt het. 

Wifi op horloge uitgezet en ik kon een sms versturen, denk dat het dan werkt ? ;) 

Icoontje werd na Bluetooth uit te hebben gezet en wifi ook groen

Reputatie 7
Badge +24

Geen dank, graag gedaan. Dit kunnen we makkelijk testen. Zet je WiFi uit. Kun je dan bellen/gebeld worden, Whatsappen en andere apps gebruiken? Dan werkt het. 

Wifi op horloge uitgezet en ik kon een sms versturen, denk dat het dan werkt ? ;) 

Icoontje werd na Bluetooth uit te hebben gezet en wifi ook groen

Niets meer aan doen, het werkt! 

Badge +2

Alleen jammer dat Mail van KPN niet werkt op de Watch.

Via Wifi / 5G geen enkel probleem.. Via LTE op de Watch geen verbinding. 
iCloud mail van Apple werkt wel klantenservice van KPN wist het ook niet 🥸🤔

Reputatie 7
Badge +24

Alleen jammer dat Mail van KPN niet werkt op de Watch.

Via Wifi / 5G geen enkel probleem.. Via LTE op de Watch geen verbinding. 
iCloud mail van Apple werkt wel klantenservice van KPN wist het ook niet 🥸🤔

Laten we dan in je eigen topic doorgaan, dan blijft het hier overzichtelijk. Ik ga daar verder reageren. 

Ik heb sinds kort een nieuwe Iphone. En mijn apple watch is hetzelfde gebleven. En ik had al multsim - dat werkte tussen oude Iphone en bestaande apple watch. Nu krijg ik bij activatie van multisim op de apple watch de melding ‘Deze multisim is al in gebruik op een andere smartwatch’. Dat klopt uiteraard niet, want ik heb geen andere smartwatch. De meneer van de klantenservice kon mij niet helpen. Iemand in dit forum wel? 

Reputatie 7
Badge +19

Normaal gezien los je dit als volgt op @Sietsche:

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Dank Jeroen voor je snelle reactie. Alles al geprobeerd:  apple watch loskoppelen en weer configureren etc etc. Hij blijft de melding geven. Het lijkt alsof de ‘oude’ EID in de apple watch zit die past bij oude iphone e-sim ipv nwe. Er is dus geen sprake van een ‘normaal gesproken’ geval…

Reputatie 7
Badge +20

Als het met de stappen hierboven niet opgelost kan worden @Sietsche kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402

30 dagen bezig met KPN om een multisim te activeren elke keer weer binnen 4 uur zoniet binnen 5 werkdagen klantenservice bellen word je in de wacht gegooid totdat de verbinding is verbroken geen oplossing en je kan  WEER terug bellen…...mijn geduld raakt op

Reputatie 7
Badge +30

@Smarwatch het is niet nodig om jouw verhaal in meerdere topics te plaatsen. Dat gezegd hebbende, kan ik mij goed voorstellen dat je er wel klaar mee bent, als dit al een maand duurt.

Het klopt dat een order binnen 4 uur wordt verwerkt én, als dat niet het geval is, dit binnen 5 werkdagen alsnog opgepakt wordt. Als het dan onverhoopt alsnog niet opgelost wordt, kunnen mijn collega's via 0800-0402 je er zeker verder mee helpen. Het zou dan ook niet zo moeten zijn dat je in de wacht wordt gegooid en dat de verbinding dan wordt verbroken.

Ik wil je adviseren om toch nog eens te bellen, dit kan vandaag tot 17 uur. Mocht je er toch niet uitkomen, maak dan gerust een eigen topic aan. De community helpt je graag. Let er wel op dat je hier overwegend contact met andere klanten hebt. Het kan dus even duren voordat de moderators van KPN aan jouw topic toekomen. 

@Smarwatch het is niet nodig om jouw verhaal in meerdere topics te plaatsen. Dat gezegd hebbende, kan ik mij goed voorstellen dat je er wel klaar mee bent, als dit al een maand duurt.

Het klopt dat een order binnen 4 uur wordt verwerkt én, als dat niet het geval is, dit binnen 5 werkdagen alsnog opgepakt wordt. Als het dan onverhoopt alsnog niet opgelost wordt, kunnen mijn collega's via 0800-0402 je er zeker verder mee helpen. Het zou dan ook niet zo moeten zijn dat je in de wacht wordt gegooid en dat de verbinding dan wordt verbroken.

Ik wil je adviseren om toch nog eens te bellen, dit kan vandaag tot 17 uur. Mocht je er toch niet uitkomen, maak dan gerust een eigen topic aan. De community helpt je graag. Let er wel op dat je hier overwegend contact met andere klanten hebt. Het kan dus even duren voordat de moderators van KPN aan jouw topic toekomen. 

30 dagen dat was niet nodig en ter info heb vandaag weer gebeld zonder succes ….jou collega kon alleen maar een notitie maken voor een andere collega die mij gisteren terug zou bellen …….. (het is niet nodig betekent niet dat het niet mag) 

Reageer