KPN Multisim Apple Watch

  • 31 October 2022
  • 870 reacties
  • 27346 keer bekeken
KPN Multisim Apple Watch
Reputatie 7
Badge +25

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

 


Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

 

 

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

 

Laatste update topic: 28-06-2023


870 reacties

Reputatie 2

Deze week mijn apple watch vervangen.
Nadat ik de multisim had afgemeld om m’n oude watch geprobeerd om mijn nieuwe watch aan te melden.
Helaas, de multisim stond nog steeds gekoppeld aan de oude watch.
Support gebeld en na wat probleempjes lijkt de sim in ieder geval afgemeld, ik kom hem in ieder geval niet meer teken in de mijnKPN app.
Vervolgens in de watch app om mijn iPhone geprobeerd de sim op mijn watch te installeren, helaas… Mobile Service staat nu al meer dan 24 uur te draaien op ‘activating’

Volgens KPN support is er niets dat de aanmelding in de weg staat.
Heb intussen de watch opnieuw gepaired, een keer met terugzetten van een backup en een keer als nieuwe watch. geen oplossing. Mobile service blijft ‘activating’ melden.
Daarna mijn telefoon terug gezet met een backup van voor de nieuwe aanmelding. ook dat biedt geen oplossing.

Ik kan me niet anders indenken dat er toch iets niet goed staat bij KPN maar daar denkt KPN anders over.

Wie weet een oplossing?

Helaas zit er niks anders op dan te wachten, bij mij duurde dat draaien 3 dagen. 

Reputatie 7
Badge +30

Mobile Service staat nu al meer dan 24 uur te draaien op ‘activating’
Ik kan me niet anders indenken dat er toch iets niet goed staat bij KPN maar daar denkt KPN anders over.
Wie weet een oplossing?

Helaas zit er niks anders op dan te wachten, bij mij duurde dat draaien 3 dagen. 

Het kan gebeuren dat de activatie op een bepaalde specifieke manier vastloopt. Als dat zo is, dan wordt de order automatisch bij de back office gedropt die dit dan hersteld. Dat kan tot 5 dagen duren. 

Duurt het langer dan dat, dan is verdere bemoeienis meestal nodig. En dan is even bellen toch de handigste manier (0800-0402, gratis).

 

Ter info: Multisim werkt wanneer ik de iwatch koppel aan eigen iPhone 13, maar ik krijg de multisim niet gekoppeld wanneer ik de iwatch voor familielid zonder iPhone wil instellen. Dat dacht ik op te lossen door mijn oude iPhone 8 daarvoor te gebruiken, helaas is voor de nieuwe iwatch iOS 17 nodig echter die is niet beschikbaar voor iPhone 8. Een nieuwe iPhone kopen om de iwatch met multisim te kunnen gebruiken gaat te ver. Kortom multisim abo ga ik stoppen en iwatch gaat retour. Multisim dient te worden opgezegd vanuit inwatc app, maar daar kwam ik achter nadat ik de Watch al ontkoppeld had en verpakt. Dus ga ik KPN bellen.

Is er ook een andere manier inplaats van multisim. 
vind het onzin extra kosten terwijl je meerdere mobiele abonnementen heb. 

Reputatie 7
Badge +19

Als je op jouw smartwatch bereikbaar wil zijn bij KPN, is Multisim de enige manier @Multisim kosten 

Zit grotendeels in Spanje las al dat het daar niet werkt

Waarom werkt het koppelen van een Apple Watch nu nog steeds niet bij KPN EEN?
We zijn meer dan een jaar verder inmiddels. Alle andere providers kunnen dit wel. 

KPN particulier kan het, ik begreep dat inmiddels KPN Groot Zakelijk het ook kan, maar KPN EEN nog steeds niet. 🙁

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @KRVE. Ik heb helaas zelf geen antwoord op jouw vraag. De Multisim zakelijk is wel beschikbaar voor klanten met een Kleinzakelijk mobiel abonnement. Je kan deze vraag het beste stellen op het Zakelijke forum van KPN of bellen naar 0800 0403.

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +24

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Niet dom voelen hoor, dit soort momenten heb ik meer dan me gewenst is 😅. Toeval wil dat ik dit gisteren ook heb geïnstalleerd, na 10 minuten stond alles goed. 
Werkt het nu wel? Mocht het niet zo zijn, zou je een nieuw topic willen aanmaken? Dan blijft alles hier overzichtelijk voor andere meelezers. 

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Niet dom voelen hoor, dit soort momenten heb ik meer dan me gewenst is 😅. Toeval wil dat ik dit gisteren ook heb geïnstalleerd, na 10 minuten stond alles goed. 
Werkt het nu wel? Mocht het niet zo zijn, zou je een nieuw topic willen aanmaken? Dan blijft alles hier overzichtelijk voor andere meelezers. 

Thanks! Voor zover ik kan zien werkt het ? Maar … hoe kan ik dit testen? 🥸 

Reputatie 7
Badge +24

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Niet dom voelen hoor, dit soort momenten heb ik meer dan me gewenst is 😅. Toeval wil dat ik dit gisteren ook heb geïnstalleerd, na 10 minuten stond alles goed. 
Werkt het nu wel? Mocht het niet zo zijn, zou je een nieuw topic willen aanmaken? Dan blijft alles hier overzichtelijk voor andere meelezers. 

Thanks! Voor zover ik kan zien werkt het ? Maar … hoe kan ik dit testen? 🥸 

Geen dank, graag gedaan. Dit kunnen we makkelijk testen. Zet je WiFi uit. Kun je dan bellen/gebeld worden, Whatsappen en andere apps gebruiken? Dan werkt het. 

Voor zover ik kan zien multi sim werkend gekregen? ( status is wit ) hoe kan ik het nu groen krijgen ? 

En testen of het werkt…  ( voelt zich dom ) 🙄

Bedankt! 

Niet dom voelen hoor, dit soort momenten heb ik meer dan me gewenst is 😅. Toeval wil dat ik dit gisteren ook heb geïnstalleerd, na 10 minuten stond alles goed. 
Werkt het nu wel? Mocht het niet zo zijn, zou je een nieuw topic willen aanmaken? Dan blijft alles hier overzichtelijk voor andere meelezers. 

Thanks! Voor zover ik kan zien werkt het ? Maar … hoe kan ik dit testen? 🥸 

Geen dank, graag gedaan. Dit kunnen we makkelijk testen. Zet je WiFi uit. Kun je dan bellen/gebeld worden, Whatsappen en andere apps gebruiken? Dan werkt het. 

Wifi op horloge uitgezet en ik kon een sms versturen, denk dat het dan werkt ? ;) 

Icoontje werd na Bluetooth uit te hebben gezet en wifi ook groen

Reputatie 7
Badge +24

Geen dank, graag gedaan. Dit kunnen we makkelijk testen. Zet je WiFi uit. Kun je dan bellen/gebeld worden, Whatsappen en andere apps gebruiken? Dan werkt het. 

Wifi op horloge uitgezet en ik kon een sms versturen, denk dat het dan werkt ? ;) 

Icoontje werd na Bluetooth uit te hebben gezet en wifi ook groen

Niets meer aan doen, het werkt! 

Alleen jammer dat Mail van KPN niet werkt op de Watch.

Via Wifi / 5G geen enkel probleem.. Via LTE op de Watch geen verbinding. 
iCloud mail van Apple werkt wel klantenservice van KPN wist het ook niet 🥸🤔

Reputatie 7
Badge +24

Alleen jammer dat Mail van KPN niet werkt op de Watch.

Via Wifi / 5G geen enkel probleem.. Via LTE op de Watch geen verbinding. 
iCloud mail van Apple werkt wel klantenservice van KPN wist het ook niet 🥸🤔

Laten we dan in je eigen topic doorgaan, dan blijft het hier overzichtelijk. Ik ga daar verder reageren. 

Ik heb sinds kort een nieuwe Iphone. En mijn apple watch is hetzelfde gebleven. En ik had al multsim - dat werkte tussen oude Iphone en bestaande apple watch. Nu krijg ik bij activatie van multisim op de apple watch de melding ‘Deze multisim is al in gebruik op een andere smartwatch’. Dat klopt uiteraard niet, want ik heb geen andere smartwatch. De meneer van de klantenservice kon mij niet helpen. Iemand in dit forum wel? 

Reputatie 7
Badge +19

Normaal gezien los je dit als volgt op @Sietsche:

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Dank Jeroen voor je snelle reactie. Alles al geprobeerd:  apple watch loskoppelen en weer configureren etc etc. Hij blijft de melding geven. Het lijkt alsof de ‘oude’ EID in de apple watch zit die past bij oude iphone e-sim ipv nwe. Er is dus geen sprake van een ‘normaal gesproken’ geval…

Reputatie 7
Badge +20

Als het met de stappen hierboven niet opgelost kan worden @Sietsche kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402

Reageer