Pukcode kwijt? Dat kan natuurlijk gebeuren als je de pincode van jouw simkaart bent vergeten. Maar waar kan je jouw KPN pukcode opvragen? In dit artikel leg ik je er alles over uit.
Wat is mijn pincode?
De pincode is een code die je invoert om je simkaart te ontgrendelen. Zo kan je gebruik maken van je abonnement. Als je een nieuwe KPN simkaart krijgt, is de pincode standaard 0000. Je kunt deze in je toestel wijzigen naar een persoonlijke code. Via de KPN Toestelhulp vind je de handleiding van jouw toestel. Kijk daar hoe je dit kunt doen.
Wat te doen als ik de pincode niet meer weet?
Als je de pincode niet meer weet of drie keer verkeerd hebt ingevuld, wordt je simkaart geblokkeerd om misbruik te voorkomen. Je heb je de pukcode nodig om jou KPN simkaart te deblokkeren.
Wat is een pukcode?
De afkorting PUK staat voor ‘Personal Unlock Key’. Elke simkaart heeft een unieke pukcode.
Waar vind ik mijn pukcode?
Je kunt de pukcode op verschillende manieren vinden
- In MijnKPN onder ‘Beheer’ > ‘Simkaart’ > ‘Pukcode inzien’
- Op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt
- Via het formulier PUK-code opvragen
- Lukt het niet om via een van bovenstaande manieren jouw pukcode te achterhalen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402 (gratis). Lukt bellen niet, dan kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.
Hoe deblokkeer ik mijn simkaart?
Als je de pukcode opgevraagd hebt, voer je deze op je toestel in. Daarna voer je twee keer een nieuwe pincode in. Je kunt dan weer in je toestel.
Ik heb mijn pukcode 10 keer verkeerd ingevuld, wat nu?
Als je de pukcode 10 keer verkeerd hebt ingevuld, dan wordt je simkaart geblokkeerd en is onbruikbaar. Je kunt dan een nieuwe simkaart aanvragen.
Wil het allemaal niet lukken met de pin- of pukcode? Laat het hieronder weten, dan helpen wij je verder!
Laatste update: 13-12-2021