Sticky

Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN

  • 5 February 2024
  • 78 reacties
  • 17243 keer bekeken
Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN
Reputatie 7
Badge +16

In februari presenteert KPN nieuwe mobiele abonnementen. Het zijn drie abonnementen met verschillende databundels en drie nieuwe Unlimited abonnementen. Je leest hier welke abonnementen het zijn en wat ze inhouden.

 

Mobiele abonnementen met verschillende databundels

Je kunt kiezen uit drie nieuwe mobiele abonnementen met een verschil in hoeveel data je hebt per maand.

0 GB data

Het instapabonnement voor wie geen of weinig internet gebruikt.

  • Unlimited bellen/smsen
  • MB's delen mogelijk
  • Maximale snelheid 300 Mbit/s*

Let op: *Deze snelheid geldt voor gedeelde MB's en gekochte bundels

 

6 GB data

De volgende stap is een abonnement met 6 GB internet.

  • Unlimited bellen/smsen
  • Heb jij CombiVoordeel? Dan worden de MB's in je abonnement gratis verdubbeld naar 12 GB
  • MB's delen mogelijk
  • Maximale snelheid 300 Mbit/s
     

12 GB data

De hoogste stap van deze abonnementen: 12 GB data.

  • Unlimited bellen/smsen
  • Heb jij CombiVoordeel? Dan worden de MB's in je abonnement gratis verdubbeld naar 24 GB
  • MB's delen mogelijk
  • Maximale snelheid 300 Mbit/s

 

Overige opties

  • Liever een abonnement met 150 belminuten/sms? Dit blijft mogelijk voor -€1,-
  • Looptijd van de contracten: 1, 12 of 24 maanden
  • Je kunt maandelijks het abonnement wijzigen

 

Unlimited abonnementen

Niet één maar drie nieuwe Unlimited abonnementen
Nieuw is het verschil in snelheid, het aantal MB's wat je kunt delen en het aantal GB beschikbaar in de EU.

Unlimited50

Ervaar het gevoel van Unlimited

  • Maximale snelheid: 50 Mbit/s 
  • Unlimited bellen/smsen
  • Dagbundel 20 GB
  • 40 GB roamen in de EU
  • 40 GB MB's delen per maand

 

Unlimited300

Zorgeloos online en niet nadenken over de snelheid

  • Maximale snelheid: 300 Mbit/s.
  • Unlimited bellen/smsen
  • Dagbundel 20 GB
  • 50 GB roamen in de EU
  • 50 GB MB's delen per maand

 

SuperUnlimited

Het beste van het beste, Unlimited data met de hoogst mogelijke snelheid

  • Maximale snelheid: 600 Mbit/s
  • Unlimited bellen/smsen
  • Dagbundel 20 GB
  • 75 GB roamen in de EU
  • 75 GB MB's delen per maand

 

Behaalde snelheid is afhankelijk van een aantal factoren 

Met deze nieuwe abonnementen onderscheiden we de abonnementen naast de databundel ook met snelheid. De benoemde snelheden hierboven zijn maximaal haalbare snelheden. De haalbare snelheid is afhankelijk van veel verschillende factoren, waaronder:  

  • Het type mobiele apparaat dat je gebruikt  
  • De drukte op het internet of de internetpagina 
  • Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast 
  • Weersomstandigheden, zoals onweer. 
  • Als je je bevindt in een snel voortbewegend voertuig 

 

Disclaimer

Bij de dekkingskaart staan twee type snelheden; de maximum snelheid en gemiddelde snelheid. De maximum snelheid is de snelheid die ons netwerk kan halen als alle omstandigheden ideaal zijn. Verschillende factoren zorgen ervoor dat de daadwerkelijke snelheid lager ligt. De snelheid die je in de praktijk ervaart kan lager liggen. Dit noemen we dan de gemiddelde snelheid.

 

Veelgestelde vragen

Worden mijn MB's verdubbeld?

Ja! Heb je meerdere abonnementen en daardoor CombiVoordeel? Dan worden de MB's in je abonnement gratis verdubbeld.

 

Kan ik nog steeds Kids Sim bestellen voor mijn kinderen?

Ja, Kids Sim blijft beschikbaar. Je leest op onze website alles over de Kids Sim.

 

Wat kosten de nieuwe abonnementen?

Wil je weten wat de nieuwe abonnementen kosten, kijk dan op https://www.kpn.com/mobiel-abonnement. Combineer je KPN Thuis met Mobiel? Dan krijg je extra CombiVoordeel korting!

 

Kan ik ook mobiel internet gebruiken met het 0 GB abonnement?

Ja, dat kan als je gedeelde MB's krijgt vanuit jouw huishouden of als je een internetbundel koopt. Dan gebruik je mobiel internet met een snelheid tot 300 Mbit/s.

Ook zonder extra bundel of gedeelde MB's kan je gebruik van internet maken. Dat is met een internetsnelheid van 64 Kb/s, dit brengt geen extra kosten met zich mee.

 

Kan ik maandelijks mijn databundel wijzigen?

Je kunt je telefoonabonnement 1 keer per kalendermaand omlaag of omhoog aanpassen. De verlaging of verhoging van je abonnement gaat in op de eerste dag van de maand waarop je facturatie plaatsvindt. Het aanpassen van je abonnement doe je eenvoudig in MijnKPN.

Let op: je kunt alleen binnen je eigen abonnement omlaag of omhoog. Als je nog een oud abonnement hebt, kan je alleen door verlenging van je abonnement naar de nieuwe bundels. 

 

Is onbeperkt data echt onbeperkt?

Ja. Per dag kun je zo veel internet gebruiken in Nederland als je nodig hebt. Gebruik je meer dan 20GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Zo kom je nooit zonder data te zitten.

 

Hoe werkt Unlimited Data in Europa?

Afhankelijk van je type Unlimited abonnement kan je tot maximaal 75GB roamen in de EU.
Met Unlimited50 heb je 40GB in de EU. Met Unlimited300 heb je 50GB in de EU en met SuperUnlimited heb je tot 75GB in de EU.

Gebruik je meer?
Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar. 
Om weer de maximale internetsnelheid te krijgen kun je een extra EU bundel kopen: €1,99 voor 1.500 MB.

 

Wat is het verschil tussen de Unlimited abonnementen?

Met de Unlimited series bij KPN, hebben we een Unlimited abonnement voor iedereen:

  • Unlimited50: Ervaar het gevoel van Unlimited met ons Unlimited50 abonnement.
    Zo kun je zorgeloos online met een snelheid tot 50 mb/s en 40GB om onderling te delen en te gebruiken in de EU.
  • Unlimited300: Genieten van de vrijheid, zonder na te hoeven denken over snelheid?
    Kies dan voor Unlimited300. Met dit abonnement heb je een snelheid tot 300 mb/s én 50GB om onderling te delen en te gebruiken in de EU.
  • SuperUnlimited: Voor mensen die geen genoeg kunnen krijgen van alles wat internet te bieden heeft is er SuperUnlimited.
    Met meer snelheid, tot 600mb/s. En 75GB om te delen en te gebruiken in de EU. Het beste Unlimited abonnement wat je kan kiezen.

 

Waarvoor heb ik hogere snelheid nodig?

Een snellere mobiele verbinding is handig voor soepel internetten, vlekkeloze videogesprekken en livestreams, gamen zonder haperingen, efficiënt werken online, vlotte navigatie, snel delen van bestanden en downloaden van apps en updates. Kortom, het maakt je digitale ervaring beter, afhankelijk van wat jij veel doet met je mobiel.

 

Ik heb nu een oud(er) abonnement, wat verandert er voor mij?

Jouw abonnement blijft hetzelfde. Als je kan verlengen, kies je uit een van de nieuwe abonnementen. Bestel je een nieuw abonnement, dan kies je uit één van bovenstaande, nieuwe abonnementen.

 


78 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tot wanneer geldt de actie op de Unlimited pakketten?

Welke actie bedoel je precies? De prijzen die op onze website staan? Dat zijn de normale prijzen. Of bedoel je een andere? 

Reputatie 7

Tot wanneer geldt de actie op de Unlimited pakketten?

Welke actie bedoel je precies? De prijzen die op onze website staan? Dat zijn de normale prijzen. Of bedoel je een andere? 

Ik denk dat @myyogurt de onderstaande actie bedoelt.

 

Tot wanneer geldt de actie op de Unlimited pakketten?

Welke actie bedoel je precies? De prijzen die op onze website staan? Dat zijn de normale prijzen. Of bedoel je een andere? 

Als ik een nieuw toestel icm een abonnement wil bestellen, zie ik onderstaande informatie:

 


Ik interpreteer het als een tijdelijke actie als de prijzen zijn doorgestreept en de nieuwe prijzen zijn weergegeven. 

Reputatie 7
Badge +24

@myyogurt Excuus, ik kom hier toch op terug. Mijn eerste antwoord klopte niet. 

Er is inderdaad een actie die ik over het hoofd zag. Tot 3 maart is er een korting van € 2,50 per maand op SuperUnlimited. 

Reputatie 7
Badge +21

Excuus, ik kom hier toch op terug. Mijn eerste antwoord klopte niet. Er is inderdaad een actie die ik over het hoofd zag. Tot 3 maart is er een korting van € 2,50 per maand op SuperUnlimited. 

Maar ik ga ervan uit dat klanten die dit abonnement vóór 3 maart bestellen deze korting van €2,50 wel behouden “zo lang het abonnement loopt". 

Reputatie 7
Badge +24

Excuus, ik kom hier toch op terug. Mijn eerste antwoord klopte niet. Er is inderdaad een actie die ik over het hoofd zag. Tot 3 maart is er een korting van € 2,50 per maand op SuperUnlimited. 

Maar ik ga ervan uit dat klanten die dit abonnement vóór 3 maart bestellen deze korting van €2,50 wel behouden “zo lang het abonnement loopt". 

Uiteraard. Los van de actie specifiek voor SuperUnlimited worden er ook geen aansluitkosten, €25,- in rekening gebracht tot 22 februari. 

Reputatie 6
Badge +6

Tot wanneer geldt de actie op de Unlimited pakketten?

Welke actie bedoel je precies? De prijzen die op onze website staan? Dat zijn de normale prijzen. Of bedoel je een andere? 

Als ik een nieuw toestel icm een abonnement wil bestellen, zie ik onderstaande informatie:

 


Ik interpreteer het als een tijdelijke actie als de prijzen zijn doorgestreept en de nieuwe prijzen zijn weergegeven. 

Er stond eerst op de website ook “tijdelijk 2,50 extra korting” maar ik denk dat ze dit veranderd hebben naar “nu 2,50 extra korting” omdat anders de schijn gewekt wordt dat de korting die je dan pakt tijdelijk is maar het is zolang je abonnement loopt.

En die banner “meest gekozen” bij Unlimited 300 is weggehaald wat ook wel een beetje apart was.

 

Reputatie 3
Badge +1

Dus na het aboonnement vervalt de korting en ga je meer betalen? €2,50 of loopt de korting gewoon door ook als je abonnement is beeindigd.


Admin: quote verwijderd i.v.m. leesbaarheid

Reputatie 7
Badge +13

@J.E Je abonnement loopt zolang je niet gaat verlengen of overstappen door tegen de voorwaarden waaronder jij het contract hebt afgesloten. Combikortingen kunnen natuurlijk wel vervallen als je de samenstelling van je abonnementen wijzigt. 

Reputatie 3
Badge +1

@J.E Je abonnement loopt zolang je niet gaat verlengen of overstappen door tegen de voorwaarden waaronder jij het contract hebt afgesloten. Combikortingen kunnen natuurlijk wel vervallen als je de samenstelling van je abonnementen wijzigt. 

Oke dank zover, weet alleen niet of mijn KPN thuis anders wordt wegens de combi met mobiel, dan wat ik nu heb, als ik alleen de mobiele abonnementen ga verlengen, en levert mij een besparing op betreft met  mobiele abonnementen gezamelijk van €9,57  per maand alleen.

Met KPN thuis neem ik aan dat er niets verandert aangezien het 2 verschillende producten zijn en 2 (contracten)

Reputatie 7
Badge +30

@J.E Je abonnement loopt zolang je niet gaat verlengen of overstappen door tegen de voorwaarden waaronder jij het contract hebt afgesloten. Combikortingen kunnen natuurlijk wel vervallen als je de samenstelling van je abonnementen wijzigt. 

Oke dank zover, weet alleen niet of mijn KPN thuis anders wordt wegens de combi met mobiel, dan wat ik nu heb, als ik alleen de mobiele abonnementen ga verlengen, en levert mij een besparing op betreft met  mobiele abonnementen gezamelijk van €9,57  per maand alleen.

Met KPN thuis neem ik aan dat er niets verandert aangezien het 2 verschillende producten zijn en 2 (contracten)

Correct, met je thuis abonnement verandert er niets. Pas als jij die zelf aanpast/verlengt. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik had dit topic over het hoofd gezien ondanks het zo groot op de index pagina staat 😂
Mijn abonnement(n) waren al twee jaar contract vrij, dus gelukkig kon ik gebruik maken van dit nieuwe type SuperUnlimited abonnement!

2x een besparing van 5 euro per maand, 120 euro per jaar.
Daarnaast deel ik data naar 2 kids simkaarten, oude deel situate was 50 GB en nu 75 GB.
Ook de EU internet bundel van 40 GB naar 75 GB is erg fijn!
Gelijk afgesloten natuurlijk, super actie @kpn!

Reputatie 4
Badge +2

Helaas heb ik begin van het jaar verlengd. Het nieuwe simonly abonnement moet nog wel ingaan. 

Zal een kleine 2 jaar moeten wachten. 

Reputatie 1

Helaas heb ik begin van het jaar verlengd. Het nieuwe simonly abonnement moet nog wel ingaan. 

Zal een kleine 2 jaar moeten wachten. 

Die kun je dus nog annuleren. 

Reputatie 4
Badge +2

Helaas heb ik begin van het jaar verlengd. Het nieuwe simonly abonnement moet nog wel ingaan. 

Zal een kleine 2 jaar moeten wachten. 

Die kun je dus nog annuleren. 

Ik heb dat gedaan via mobiel.nl waarbij ik een gratis JBL koptelefoon heb ontvangen. 

Kan dat dan gewoon omgezet worden? 

Reputatie 1

 Oh. Dat durf ik niet te zeggen. Heb zelf via kpn verlengd en dan kun je tot 14 dagen na het ingaan van de abo annuleren.

Reputatie 7
Badge +19

@satshow, ik heb het voor je opgezocht. Als je nog wil proberen te annuleren dan zal dat via mobiel.nl moeten. De bestelling is namelijk via hen gedaan. 

Reputatie 4
Badge +2

@satshow, ik heb het voor je opgezocht. Als je nog wil proberen te annuleren dan zal dat via mobiel.nl moeten. De bestelling is namelijk via hen gedaan. 

Ik heb het gevraagd aan hen en zij geven aan dat ik bij de provider moet zijn, die kunnen het omzetten. 

Reputatie 7
Badge +13

@satshow  Dan zou ik zo even bellen met 0800-0402 en vragen naar de afdeling Contracten en Opzeggingen. Maar dat blijft vreemd. Normaal moet je annuleren via de partij waar je het contract hebt aangevraagd. Dus ik kan je niet garanderen dat mijn collega's je daarbij kunnen helpen. 

Reputatie 7

@satshow, ik heb het voor je opgezocht. Als je nog wil proberen te annuleren dan zal dat via mobiel.nl moeten. De bestelling is namelijk via hen gedaan. 

Ik heb het gevraagd aan hen en zij geven aan dat ik bij de provider moet zijn, die kunnen het omzetten. 

 Maar je moet de verlenging niet laten omzetten, je moet het verlenging laten annuleren.

Reputatie 1
Badge

Gaat KPN ook snelheden boven de 600mbit aanbieden op 5G, wanneer het snelle 5G er is? Op 5G kunnen namelijk weldegelijk hogere snelheden gehaald worden dan 600. (Ik heb het '’oude'’ onbeperkt abonnement, zonder snelheidslimiet.)

Reputatie 7
Badge +13

@Axel01 Daar heb ik nog géén informatie over beschikbaar helaas.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Axel01 

 

Dit zijn de actuele down- en upload snelheden op het Mobiele Netwerk van KPN.
Alleen bij het abonnement SuperUnlimited kun je in theorie een snelheid halen van 600 Mbit/s, maar dat haal je vrijwel nooit in verband met verschillende factoren.
Bij het oude Unlimited abonnement van KPN, is de maximale snelheid tot 500 Mbit/s.

Daarnaast moet KPN nog beginnen met het plaatsen van de 3,5 Ghz  (band 78) zendmasten binnen hun mobiele 5G netwerk, die zorg gaan dragen voor hogere download snelheden op het 5G netwerk.
Vanaf 1 augustus 2024 kunnen de providers (na de veiling in de vroege zomer van dit jaar) hier gebruik van maken, maar het zal dan nog lang niet overal direct beschikbaar zijn.

Het zal dan als eerste geïmplanteerd gaan worden op de KPN zendmasten in grote steden, en langs alle snelwegen.

 

Downloadsnelheden

Netwerk Maximaal Mbit/s Gemiddeld Mbit/s
5G 600 Mbit/s 200 Mbit/s
4G++ 500 Mbit/s 100 Mbit/s
4G+ 300 Mbit/s 50 Mbit/s
4G 100 Mbit/s 20 Mbit/s
2G 120 Kb/s 50 Kb/s


Uploadsnelheden

Netwerk Maximaal Mbit/s Gemiddeld Mbit/s
5G 100 Mbit/s 50 Mbit/s
4G++ 100 Mbit/s 15 Mbit/s
4G+ 65 Mbit/s 15 Mbit/s
4G 65 Mbit/s 15 Mbit/s
2G 60 Kb/s 5 Kb/s

 

 

Mijn vrouw heeft Unlimited (de vorige variant) en deelt maandelijks 50GB met mijn 0GB abonnement

 

Zij heeft nu als het goed is een 50GB per maand roaming limiet in de EU

 

Maar wat is de roaming limiet in de EU voor mijn 0GB abonnement, is dit dan ook 50GB ? (zoveel als er dus met mij gedeeld wordt)

En als ik van 0GB naar het nieuwe 6GB abonnement zou gaan, wat met Combivoordeel dan uitkomt op 12GB - is mijn roaming limiet dan 12GB + 50GB ?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @WdJ1983 , de 50GB die je krijgt zijn een maand geldig.

Er is geen “roaming limiet". Jij kan alle GB's die je krijgt gebruiken in NL én de EU.

Reageer