Beantwoord

Probleem netwerktijd op mobiel

  • 23 July 2021
  • 71 reacties
  • 2862 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@JanD en @PeterG Ik heb dus de instellingen van de screendump van JanD. En toch loopt de tijd op mijn mobiel na een paar uur achter op de werkelijke tijd. Er gaat m.i. iets mis met het synchroniseren van mijn mobiel. Als ik even de vliegtuigstand aan en uit zet, is de tijd daarna meteen correct.

Ik denk een software- of hardware-probleem.

@JanD en @PeterG Ik heb dus de instellingen van de screendump van JanD. En toch loopt de tijd op mijn mobiel na een paar uur achter op de werkelijke tijd. Er gaat m.i. iets mis met het synchroniseren van mijn mobiel. Als ik even de vliegtuigstand aan en uit zet, is de tijd daarna meteen correct.

Ik denk een software- of hardware-probleem.

En daarvoor kun je dus terecht bij Motorola.

https://www.motorola.com/nl/

Reputatie 7
Badge +20

Zijn al deze bevindingen zo gedeeld bij Motorola/Lenovo? Want ik verwacht ook echt dat het in het toestel zit, dan wel hardware, dan wel software.

Reputatie 7
Badge +7

Zijn al deze bevindingen zo gedeeld bij Motorola/Lenovo? Want ik verwacht ook echt dat het in het toestel zit, dan wel hardware, dan wel software.

Jazeker. @SapeS heeft op het forum van Motorola/Lenovo een topic gestart en daar heb ik ook een paar posts geplaatst.

https://forums.lenovo.com/t5/moto-g30/Motorola-G30-phone-sytem-time-out-of-sync-with-network-time/m-p/5111055

Reputatie 7
Badge +20

Dan moet het toch wel duidelijk zijn voor ze dat het ergens in het toestel moet zitten. Is duidelijk uitgesloten dat het niet bij ons zit. 

Dan moet het toch wel duidelijk zijn voor ze dat het ergens in het toestel moet zitten. Is duidelijk uitgesloten dat het niet bij ons zit. 

Hallo @Bart_Z , als je goed leest schrijf je hier dus dat het aan KPN ligt, net zoiets als nooit geen betekent altijd.

Reputatie 2

@Katana321

Ben jij nog iets opgeschoten met dit probleem? Ik heb het even een paar weken op z’n beloop gelaten vanwege andere beslommeringen. Ondertussen wel de tijd in de gaten gehouden. Wat blijkt? De G30 loopt aardig op tijd.

  1. een aantal dagen continu ingeschakeld gehouden, wifi uit. Tijd OK
  2. een aantal dagen continu ingeschakeld gehouden, wifi aan. Tijd OK
  3. een aantal dagen ‘s nachts uitgeschakeld, wifi aan: Tijd OK, behalve vandaag, liep 1:10 achter.

Daarna op het Lenovo draadje er op nageslagen om een debug rapport te kunnen maken. Voordat ik dit voor elkaar had was de tijd weer correct. Ik heb het dus niet kunnen vastleggen.

Reputatie 7
Badge +7

@Katana321

Ben jij nog iets opgeschoten met dit probleem? Ik heb het even een paar weken op z’n beloop gelaten vanwege andere beslommeringen. Ondertussen wel de tijd in de gaten gehouden. Wat blijkt? De G30 loopt aardig op tijd.

  1. een aantal dagen continu ingeschakeld gehouden, wifi uit. Tijd OK
  2. een aantal dagen continu ingeschakeld gehouden, wifi aan. Tijd OK
  3. een aantal dagen ‘s nachts uitgeschakeld, wifi aan: Tijd OK, behalve vandaag, liep 1:10 achter.

Daarna op het Lenovo draadje er op nageslagen om een debug rapport te kunnen maken. Voordat ik dit voor elkaar had was de tijd weer correct. Ik heb het dus niet kunnen vastleggen.

@SapeS Nee, niet verder gekomen. Gisterochtend kreeg ik dat bericht in het Lenovo-draadje. Sindsdien hou ik de tijd op mijn mobiel regelmatig in de gaten zodat ik dat debug-rapport kan maken als de tijd afwijkt. En wat denk je? De tijd is steeds correct...

En wat denk je? De tijd is steeds correct…

Zou het opgelost zijn door Lenovo/Motorola???

Hallo, ik volgde dit topic omdat mijn Motorola G9 Play ook aanhoudende een paar minuten achter loopt. Na een reboot is dit voor eventjes opgelost. Mijn mobiel blijft dag en nacht aanstaan. (Mijn vrouw heeft een Moto G6 en heeft nooit deze problemen.)

Tijdsinstellingen staan op automatisch.

Voor mij is het lastig omdat de bankapps en Itsme niet ( en zelfs blokkeren) als de systeemtijd niet klopt.

Mijn echtgenote en ikzelf gebruiken beide Scarlet (= Proximus) als provider  (dus lijkt me geen KPN-issue)

Updates worden steeds doorgevoerd…

Hopelijk komt er een oplossing hiervoor.

 

Reputatie 7
Badge +7

En wat denk je? De tijd is steeds correct…

Zou het opgelost zijn door Lenovo/Motorola???

Nee, nog steeds niet opgelost al leek dat een tijdje geleden wel het geval te zijn. Nog steeds dezelfde problemen hier dus.

Inmiddels heeft Motorola/Lenovo het probleem in onderzoek nadat ik op hun verzoek een bugreport had gegenereerd en opgestuurd. Zie het hierboven genoemde forum van Motorola ( @John Deere ). 

Misschien dat de anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen, zich ook willen/kunnen melden in het topic op het Motorola-forum? Zo denk ik @John Deere , dat als jij daar meldt dat jij een andere provider hebt, dat dat voor hen waardevolle informatie is. 

Reputatie 7
Badge +7

@John Deere Ik zag net dat je een bericht hebt gepost in het Motorola-topic. Top! Dank.

Reputatie 7
Badge +7

@John Deere Ik zag net dat je een bericht hebt gepost in het Motorola-topic. Top! Dank.

Nu zie ik dat ze jouw post verplaatst hebben naar een nieuw topic:
https://forums.lenovo.com/t5/moto-g9-play-moto-g9/Re-Motorola-G30-phone-sytem-time-out-of-sync-with-network-time/m-p/5122055?page=1#5544620

Ik heb in dat topic maar meteen op “subscribe” geklikt.

Reputatie 7
Badge +7

Het probleem op mijn G30 lijkt opgelost te zijn: heb de afgelopen weken op mijn G30 verschillende updates voorbij zien komen. Kennelijk heeft een van die updates het probleem met tijd opgelost, want nu gaat het goed. Ik denk een 1 a 2 weken.

Helaas is het probleem op de mobiel van mijn vrouw de G9 Play nog niet opgelost. Hopelijk komt de oplossing binnenkort.

@SapeS @John Deere @Familie de Pooter Hoe gaat het bij jullie?

Reputatie 2

@Katana321 , Sorry voor de late reactie, ik was niet eerder in staat om te antwoorden. Ik heb een aantal weken geleden ook een systeem update voorbij zien komen naar Android 12. De laatst drie dagen heb ik nog geen afwijking in de systeemtijd kunnen constateren. Ik blijf het monitoren en kom er op terug als het verschijnsel toch nog plaats vindt. Hopelijk is het nu opgelost.

Goedendag,

Ik heb deze conversatie even door gelezen.

Vandaag kwam ik voor het eerst het euvel tegen dat mijn telefoon ruim 10 minuten achter liep op de rest van de klokken in huis. Incl de tv ontvanger van kpn. 

Sinds oktober 2020 heb ik de Motorola G8 plus in gebruik. Het tijd probleem heb ik nooit eerder ervaren. 

 

Nu na 3 kwartier ongeveer lijkt de tijd weer goed te lopen. 

 

Zijn alle problemen bij iedereen opgelost na systeem updates vanuit Motorola?? 

Reputatie 7
Badge +7

---

Zijn alle problemen bij iedereen opgelost na systeem updates vanuit Motorola?? 

@E.N   Op de mobiel van mij wel, op die van mijn vrouw niet. Ik heb 3 dagen geleden dit nogmaals gemeld op het forum van Lenovo. Want wederom hadden ze het daar erover dat het een netwerkissue zou zijn, maar dat is het toch echt niet. Klik hier voor mijn reactie

Ik heb inderdaad wel wat gelezen op dat forum, maar mijn technische Engels is niet zo fantastisch.

 

Op dit moment vraag ik me af of het te maken kan hebben met een verouderde Android versie. (Al dan niet alleen in combinatie met Motorola) 

 

Op mijn vorige telefoon, weliswaar een samsung, ontstonden er na verloop van tijd ook steeds meer (ouderdoms) kwaaltjes. Ik heb toen een nieuwe telefoon moeten kopen (de huidige moto G8) omdat bepaalde beveiliging niet meer geüpdate en gegarandeerd kon worden. Bepaalde apps werkten niet meer, of maar half. 

Reputatie 7
Badge +7

---

Op dit moment vraag ik me af of het te maken kan hebben met een verouderde Android versie. (Al dan niet alleen in combinatie met Motorola) 

---

@E.N Zou kunnen dat daar het probleem zit. Mijn mobiel heeft nu Android 12 en heeft dus niet meer het probleem met de tijd. De mobiel van mijn vrouw heeft Android 11 en heeft dat probleem dus nog steeds.

Ik blijf steken op Android 10. Voor zover ik begreep gaat dat ook niet meer geüpdate worden.

Toen ik hem kocht was dit model al wat ouder en was de G9 net nieuw op de markt. 

 

Ik zal het wel eens in de gaten houden of het probleem zich vaker voor gaat doen.

Erg onhandig als je niet op de tijd van je telefoon kan vertrouwen, vooral als je onderweg bent. 

 

Bedankt voor je reacties 👍🏼

Ik heb gepoogd een bericht te schrijven op het Lenovo forum. Geen idee of dat goed gegaan is.

Vanmorgen wederom 12 minuten achter op reality. 

Na 3 kwartier lijkt de tijd weer normaal te lopen. 

 

Echt super vervelend dit. Ik ben nu continu op zoek naar andere klokken om te verifiëren of het wel klopt. Hopelijk kan het toch opgelost worden. Anders word het noodgedwongen een andere telefoon gaan zoeken.....  :|