Beantwoord

Problemen iPhone 12

  • 7 May 2021
  • 83 reacties
  • 706 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Beste KPN,

Ik heb meerdere issues met mijn iPhone 12, namelijk:

  • De iPhone gaat gewoon over met een ringtone, ook al staat ie op stil;
  • Als de iPhone NIET op stil staat, rinkelt de beltoon soms juist niet.
  • Als ik familie bel die zowel vast als mobiel ook bij KPN zitten, dan horen ze mij niet, terwijl hij bij mij gewoon nog doorbelt. Ik blijf de kiestoon horen, zij hebben dan al opgenomen, dit treedt alleen op bij mede KPN klanten.;
  • Krijg heel vaak oproep mislukt als melding bij uitbellen.

Is dit een garantie issue? Zo ja, kan dat dan via Apple zelf, aangezien ik ook AppleCare+ heb?

icon

Beste antwoord door PanaromicTiger 22 November 2021, 18:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik zag de update ook staan ja. Ze zijn er eindelijk mee bezig geweest.  Fijn dat het eindelijk opgelost is. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Helaas weer issues.

Nu heeft iedereen in de familie met een 5G iPhone problemen op meerdere locaties.

Ligt het dan toch aan KPN?

Alle toestellen draaien de laatste versie van iOS.
Het gaat om de volgende toestellen:
 

  • iPhone 12
  • iPhone 12 Pro Max (2x)
  • iPhone 13

Als we 5G uitzetten in de instellingen zijn er geen problemen.

 

De symptomen:

  • Gesprek mislukt
  • Aan de ene kant een kiestoon horen terwijl de andere kant al heeft opgenomen
  • Aan de ene kant een kiestoon horen terwijl de andere kant niet over gaat
  • Gebeld worden en opnemen, vervolgens niks horen, terwijl de andere kant mij wel hoort

 

SIM en E-SIM, maakt ook niet uit.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nogmaals melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij kunnen dit verder onderzoeken. Hoor graag als er contact is geweest. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb nogmaals melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij kunnen dit verder onderzoeken. Hoor graag als er contact is geweest. 

Ik heb contact gehad. Ze vragen of ik de komende tijd alle fouten kan loggen. Dit ga ik zo goed mogelijk proberen te doen. En terugkoppelen uiteraard.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z De TD is nu al een tijdje bezig met een onderzoek, hoor vrij weinig.

Wel zijn we er nu definitief achter dat als je op de betreffende iPhones 5G uitzet er geen issues meer zijn.

Maar vind het toch slecht, je koopt een relatief duur product en dan kan je niet alle functies gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat mijn collega er afgelopen week mee bezig is geweest. Maar dat er nog wel meer voorbeelden nodig zijn voor verder onderzoek. Die heb je nog wel weer gestuurd?

En ik snap zeker dat je baalt dat je het toestel niet zo kan gebruiken zoals gehoopt. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik zie dat mijn collega er afgelopen week mee bezig is geweest. Maar dat er nog wel meer voorbeelden nodig zijn voor verder onderzoek. Die heb je nog wel weer gestuurd?

En ik snap zeker dat je baalt dat je het toestel niet zo kan gebruiken zoals gehoopt. 

Ze schreef dat er voor 4G issues meer voorbeelden nodig waren, het 5G onderzoek loopt nog.

Maar via 4G was het euvel wifi bellen

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat mijn collega je zojuist gebeld heeft, helaas geen gehoor. Ik verwacht dat het nog een keer geprobeerd wordt. Ik kan namelijk zo niet zien wat het doel van het gesprek is.Â