Verlengen van je mobiele abonnement

  • 17 November 2016
  • 256 reacties
  • 27404 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

256 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bij particuliere abonnementen zijn de prijzen gewoon inclusief btw. 

Je kunt nu opnieuw 3 GB en onbeperkt bellen afsluiten voor 15 euro per maand. Er vanuitgaande dat u ook internet thuis van KPN heeft.

10 GB kost nu € 17,50. Als je internet thuis hebt. Ik weet niet waar u die 25 euro vandaan haalt?

Ik had idd niet ingevuld internet thuis.
Maar alsnog conclusie ik betaal teveel.

Ja, dan moet u verlengen. Dat moet je elke 2 jaar gewoon doen. Anders betaal je teveel.

Gisteren wilde ik mijn abonnement verlengen. Echter zou ik graag een ander toestel erbij willen wat niet in het assortiment van KPN voorkwam en ik ging opzoek. Kwam uit bij Mobiel.nl vond daar een leuke combinatie, OnePlus 9 pro met 20GB data en 150sms of belmin voor 26.50 plus 2 euro voor het toestel permaand en een eenmalige kosten van 360,- euro voor het toestel. Wat schetste mijn stomme verbazing, wilde ik verlengen was dit 26.50 + 2.00 en een eenmalige bijdrage van 504.- voor het toestel. Als trouwe klant van KPN wordt verlengen niet gemotiveerd maar daarin tegen het overstappen naar een andere profider. Mobiel. NL krijgt een bonus voor het werven van nieuwe klanten. Het zet mij wel aan het denken en twijfel wat ik moet doen. Wilde dit even delen met jullie.

Zou die niet gewoon een foutje zijn van mobiel.nl?

Nee heb zelfs contact gehad met mobiel.nl en hebben het bevestigd.😏

Ik zie het, slordig.

Ik zie het, slordig.

En niet netjes..

Wat gebeurd er als je wat schuift met de maandelijkse bijdrage?

Het verwachte je maandelijks bijdrage wordt hoger of lager en dat in verhouding met je eenmalig bedrag wat je moet bijbetalen.

Mogelijk werd met een ander bedrag de eenmalige kosten toch anders en rechtgetrokken met wat het zou moeten zijn.

Nee het verschil zit hem erin dat ze een beter aanbieding kunnen maken voor nieuwe klanten en daarvoor een afsluit bonus krijgen. Dat geldt niet voor trouwe klanten die graag willen verlengen.

 

Maar het bedrag is wel heel groot qua verschil.

Ja idd, dat is ook de reden waarom ik het graag wilde vermelden. 

 

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Vaste klanten niet voordeliger. Goed dat je het checkt als je vragen hebt of dingen niet duidelijk zijn, we helpen je graag op weg. Het kan inderdaad gebeuren dat websites als mobiel.nl (en ook Belsimpel) dezelfde toestellen voor een ander bedrag aanbieden. Het verschil zit 'm in het inkoopbeleid; dit soort websites kopen vaak heel groot in, waardoor ze de toestellen voor een hele scherpe prijs kunnen aanbieden. 

Maar laat dat je feestje niet bederven :smile: Dit soort websites bieden abonnementen aan van verschillende aanbieders, waaronder van KPN. Je kunt daarom gerust de OnePlus 9 Pro bestellen op mobiel.nl in combinatie met de verlenging van jouw KPN abonnement. Zo heb je het toestel dat jij graag wilt voor de prijs die jou het beste bevalt, en behoud je gewoon een KPN abonnement met je eigen mobiele nummer. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Van harte welkom op ons forum @Vaste klanten niet voordeliger. Goed dat je het checkt als je vragen hebt of dingen niet duidelijk zijn, we helpen je graag op weg. Het kan inderdaad gebeuren dat websites als mobiel.nl (en ook Belsimpel) dezelfde toestellen voor een ander bedrag aanbieden. Het verschil zit 'm in het inkoopbeleid; dit soort websites kopen vaak heel groot in, waardoor ze de toestellen voor een hele scherpe prijs kunnen aanbieden. 

Maar laat dat je feestje niet bederven :smile: Dit soort websites bieden abonnementen aan van verschillende aanbieders, waaronder van KPN. Je kunt daarom gerust de OnePlus 9 Pro bestellen op mobiel.nl in combinatie met de verlenging van jouw KPN abonnement. Zo heb je het toestel dat jij graag wilt voor de prijs die jou het beste bevalt, en behoud je gewoon een KPN abonnement met je eigen mobiele nummer. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Het zit toch even iets anders Alexandra, 

Mijn genoemde voorbeeld is geen vergelijking met KPN. Maar alle twee de voorbeelden zijn van Mobiel.nl met een abonnement van KPN.

Ik heb hen zelf aan de lijn gehad en ze merkten het zelf op, dat ze provisie krijgen bij iedere nieuwe klant die ze werven voor KPN en zodoende kunnen ze je toestel voordeliger aanbieden en dat geldt dan niet voor verlengen. 

Tja het is jullie feestje en dat bederven jullie voor vaste trouwe klanten van KPN 🥳🤨

Dat is heel erg jammer vindt ik zelf.

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Vaste klanten niet voordeliger. Goed dat je het checkt als je vragen hebt of dingen niet duidelijk zijn, we helpen je graag op weg. Het kan inderdaad gebeuren dat websites als mobiel.nl (en ook Belsimpel) dezelfde toestellen voor een ander bedrag aanbieden. Het verschil zit 'm in het inkoopbeleid; dit soort websites kopen vaak heel groot in, waardoor ze de toestellen voor een hele scherpe prijs kunnen aanbieden. 

Maar laat dat je feestje niet bederven :smile: Dit soort websites bieden abonnementen aan van verschillende aanbieders, waaronder van KPN. Je kunt daarom gerust de OnePlus 9 Pro bestellen op mobiel.nl in combinatie met de verlenging van jouw KPN abonnement. Zo heb je het toestel dat jij graag wilt voor de prijs die jou het beste bevalt, en behoud je gewoon een KPN abonnement met je eigen mobiele nummer. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Het zit toch even iets anders Alexandra, 

Mijn genoemde voorbeeld is geen vergelijking met KPN. Maar alle twee de voorbeelden zijn van Mobiel.nl met een abonnement van KPN.

Ik heb hen zelf aan de lijn gehad en ze merkten het zelf op, dat ze provisie krijgen bij iedere nieuwe klant die ze werven voor KPN en zodoende kunnen ze je toestel voordeliger aanbieden en dat geldt dan niet voor verlengen. 

Tja het is jullie feestje en dat bederven jullie voor vaste trouwe klanten van KPN 🥳🤨

Dat is heel erg jammer vindt ik zelf.

@Vaste klanten niet voordeliger Ah, helder! Dit heeft met het beleid van Mobiel.nl te maken, zij bepalen zelf hun toestelprijzen. Ik raad je vooral aan om goed rond te kijken en te vergelijken, neem daarin ook Belsimpel mee bijvoorbeeld. Ik hoop dat je snel het voor jou beste aanbod gevonden hebt.

Van harte welkom op ons forum @Vaste klanten niet voordeliger. Goed dat je het checkt als je vragen hebt of dingen niet duidelijk zijn, we helpen je graag op weg. Het kan inderdaad gebeuren dat websites als mobiel.nl (en ook Belsimpel) dezelfde toestellen voor een ander bedrag aanbieden. Het verschil zit 'm in het inkoopbeleid; dit soort websites kopen vaak heel groot in, waardoor ze de toestellen voor een hele scherpe prijs kunnen aanbieden. 

Maar laat dat je feestje niet bederven :smile: Dit soort websites bieden abonnementen aan van verschillende aanbieders, waaronder van KPN. Je kunt daarom gerust de OnePlus 9 Pro bestellen op mobiel.nl in combinatie met de verlenging van jouw KPN abonnement. Zo heb je het toestel dat jij graag wilt voor de prijs die jou het beste bevalt, en behoud je gewoon een KPN abonnement met je eigen mobiele nummer. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Het zit toch even iets anders Alexandra, 

Mijn genoemde voorbeeld is geen vergelijking met KPN. Maar alle twee de voorbeelden zijn van Mobiel.nl met een abonnement van KPN.

Ik heb hen zelf aan de lijn gehad en ze merkten het zelf op, dat ze provisie krijgen bij iedere nieuwe klant die ze werven voor KPN en zodoende kunnen ze je toestel voordeliger aanbieden en dat geldt dan niet voor verlengen. 

Tja het is jullie feestje en dat bederven jullie voor vaste trouwe klanten van KPN 🥳🤨

Dat is heel erg jammer vindt ik zelf.

@Vaste klanten niet voordeliger Ah, helder! Dit heeft met het beleid van Mobiel.nl te maken, zij bepalen zelf hun toestelprijzen. Ik raad je vooral aan om goed rond te kijken en te vergelijken, neem daarin ook Belsimpel mee bijvoorbeeld. Ik hoop dat je snel het voor jou beste aanbod gevonden hebt.

Sorry, maar volgens mij heb je hem nog niet door.

Als KPN niet een provincie zou geven aan Mobiel.nl voor nieuwe geworven klanten dan zouden ze het toestel ook niet goedkoper kunnen aanbieden. 

Maar je zou willen kan ik het je ook telefonisch kunnen uitleggen. Misschien wordt het dan een stuk helderder voor je.😉

Vind inderdaad wel een passend aanbod, komt goed.

Wij hebben onze verlenging naar Sim Only (iPhone 11 Pro is nog lang niet “behelpen”) al in september geregeld… maar vanaf wanneer wordt dit dan gefactureerd? De eerste 3 dagen van december “Zorgeloos/Hussel met 25GB” en dit moet vanaf 3 december “KPN 10 GB en onbeperkt bellen/sms” zijn.

Alleen staat er op de factuur van mijn vriendin:

Ben ik weer te ongeduldig? Of gaat dit nog aangepast worden bij de volgende factuur?

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @CreativeS

Ik zag dat jij jouw profiel had ingevuld dus ik heb even gekeken. Jouw nieuwe contract gaat per 1 januari in, dan wordt dit ook automatisch op de factuur gecorrigeerd. 

Hallo @Hanna_ 

We hebben twee mobiele contracten… het nummer dat jij zag/ziet staan, betreft mijn klantnummer (mobiel) en dat zou wel erg makkelijk zijn, want dan had ik nog niets gevraagd :wink:Die moet inderdaad nog ingaan. Het gaat dus om het contract van mijn vriendin en ja, die heb ik er ook even bijgezet. Hopelijk is het nu duidelijk in mijn profiel :blush:

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @CreativeS

Ook daar heb ik nu naar gekeken :wink:. Het 10 GB abonnement is inmiddels in gegaan en wordt op de volgende factuur gecorrigeerd. 

Dank je wel @Hanna_ 

Ik vraag het liever even een keer onnodig, dan achteraf: “dan had je dat direct even aan moeten geven”

Fijne feestdagen alvast!

Ik blijf enkel nog met één vraag zitten…

Het abonnement van mijn vriendin is begin december verlengd en mijn abonnementsverlenging is vandaag ingegaan. Bij beide abonnementen staat in het overzicht “Onbeperkt bellen en SMS’en” (wat ik ook voor beiden geselecteerd heb), maar op de detailpagina bij beide staat “150 min/sms”.

Mijn overzichten:

 

Overzicht in Mijn KPN van mijn vriendin:

 

 

Aangezien het bij mijn vriendin in het overzicht al bijna een maand zo staat… blijft dit zo? Of?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @CreativeS, ik zie ze hier in het systeem goed staan in ieder geval. Ik ga er vanuit dat het in de app ook nog wel goed komt te staan maar ik weet niet precies waarom dit bij jou er (nog) zo staat.
In mijn eigen MijnKPN met het zelfde abonnement staat het wel goed dus ik ga er vanuit dat dit bij jou even tijdelijk is.

...dus ik ga er vanuit dat dit bij jou even tijdelijk is.

Dank voor je reactie @Thomas!

Dat zou ik bij mijn abonnement nog kunnen begrijpen. Die is vandaag pas ingegaan. Die van mijn vriendin staat toch al zeker ruim 3 weken op “150 min/sms”. Zolang duurt een wijziging toch niet? :grinning:

Reputatie 7
Badge +20

Nee zeker niet en hij staat hier nu ook al goed dus het lijkt meer een weergave ding. Ik vermoed dat ie straks op 3 of 4 januari wel goed staat als de eerste maand voorbij is :relaxed: