Beantwoord

Advies gevraagd. Box 12 accepteren of weigeren.

  • 16 December 2021
  • 70 reacties
  • 1498 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

70 reacties

Hallo @wjb ,

Je verklaart me vast voor gek maar ik heb ook nog dit jaar een maandje een TG789vn gebruikt.Als ik eerlijk mag zijn ging dat nog prima,Snelheid maar 5mbps van de 25 maargoed.De v9 haalt nu de 22 van de 25 via wifi en daar ben ik heel erg blij mee.

Reputatie 7

De v9 haalt nu de 22 van de 25 via wifi en daar ben ik heel erg blij mee.

En dat zou voor mij volstrekt onacceptabel zijn. Mijn WiFi (EDIMAX accesspoints achter een EdgeRouter) leveren met gemak 500Mbps.

Ja,maar jij zit op glasvezel.Ik heb 25 mbps DSL.Dus ik heb maar 3mbps verlies met wifi!!!

Reputatie 7

Ja,maar jij zit op glasvezel.Ik heb 25 mbps DSL.Dus ik heb maar 3mbps verlies met wifi!!!

En wat voor een abonnement en snelheid zou @MatGerBen hebben?

Reputatie 3
Badge +2

Ja,maar jij zit op glasvezel.Ik heb 25 mbps DSL.Dus ik heb maar 3mbps verlies met wifi!!!

En wat voor een abonnement en snelheid zou @MatGerBen hebben?

50/50

Reputatie 7

Ja,maar jij zit op glasvezel.Ik heb 25 mbps DSL.Dus ik heb maar 3mbps verlies met wifi!!!

En wat voor een abonnement en snelheid zou @MatGerBen hebben?

50/50

Glasvezel dus, nog een reden om die V8 met pensioen te sturen.

Ben je tevreden over de wifi snelheid @MatGerBen ?

Glasvezel dus, nog een reden om die V8 met pensioen te sturen.

Waarom ben je toch zo negatief over de V8? @MatGerBen zegt er tevreden mee te zijn,Nou prima toch?

Reputatie 3
Badge +2

Ben je tevreden over de wifi snelheid @MatGerBen ?

Ja. Geen problemen. Al 1,5 jaar thuis werken, kids tijd thuis opleiding gehad. Nooit problemen. 
 

waar ik bang voor ben is dat ik problemen krijg met de smart home apparaten. Als je op t forum zoekt op Honeywell lyric t6 en Sonos icm box 12 zie ik recent nog topics met mensen die daar grote problemen mee hebben. En bij mij werkt alles nog als een zonnetje op de v8

Reputatie 3
Badge +1

Sorry maar het houden van twee modems is geen optie. Als het serienummer van de V8 of V12 niet word ingescand bij onze logistieke partner ga jij brieven krijgen om het alsnog terug te sturen. Dit omdat het modem gewoon eigendom is van KPN en je geen recht hebt op twee modems. Anders hadden we iedereen twee modems gegeven voor als de 1 defect raakt.

Maar ook ik ben het eens met @wjb, die V12 is in principe gewoon goed. De verkeerde software versie staat er niet op en komt er ook niet meer op. Verder is het natuurlijk zo dat je op het forum nooit voorbij ziet komen dat iemand het een geweldig modem vinden omdat mensen dat niet melden. 

Ook zou je voor het instellen van je apparatuur gewoon weer dezelfde wpa/ssid kunnen aannemen. Dan zal alles als het goed is gewoon weer verbinden.

Het gaat niet om het principe 2 modems houden als er 1 stuk is het gaat er om als de oude modem goed werkt en er nog veel kinderziektes zijn met de nieuwe modem dan lap je die 14 dagen maar aan de laars om de oude terug te sturen en voorlopig in bewaring te houden en later de oude modem terug sturen je maakt nog steeds gebruik van de oude modem die nog steeds is geactiveerd zolang je er gebruik van maakt.

KPN verbreekt jouw verbinding ook niet op de oude modem als je de nieuwe box modem alsnog in een maand niet aansluit, een belletjes kun je nog evt. plegen naar KPN.

Heb ook een nieuwe box V12 de oude stuur ik ook niet terug binnen 14 dagen al wel de retour ticket ontvangen via de post wegens oude modem inleveren De V8 werkt hier ook prima alleen niet op de 1Gig/s snelheid nog op de oude snelheid heb geen zin in het gehannes rond de box modem eerst de kinderziektes er grootste gedeelte uit en dan pas installeren en niet eerder de modem moet plug en play zijn en niet 10 keer achter aan hobbelen met problemen  en dan pas  goed werkt.

Dan doet Delta glas Fiber het stukken beter binnen 2 min werkend en stabiel en geen gehannes en geklooi met de nieuwe modems 6 maand terug bij mijn moeder en vorige week bij kennis geïnstalleerd.

Ja. Geen problemen. Al 1,5 jaar thuis werken, kids tijd thuis opleiding gehad. Nooit problemen. 
 

waar ik bang voor ben is dat ik problemen krijg met de smart home apparaten. Als je op t forum zoekt op Honeywell lyric t6 en Sonos icm box 12 zie ik recent nog topics met mensen die daar grote problemen mee hebben. En bij mij werkt alles nog als een zonnetje op de v8

Ja,Nou prima toch?:sunglasses:

@Babylonia heeft bij haar/zijn profiel staan:If it ain't broken,don't fix it.

Reputatie 7

Glasvezel dus, nog een reden om die V8 met pensioen te sturen.

Waarom ben je toch zo negatief over de V8? 

Ik ben helemaal niet negatief over de V8 maar stilstand is achteruitgang.

Zelf heb ik ze bijna allemaal gehad, de speedtouch, TG789vn, ZTE H220N (V7), Arcadyan VGV7519 (V8), ZTE H368N (V9), ZTE H369A (V10) en op dit moment hangt er een Sagemcom F5359 (V12) als reserve in mijn meterkast.

De beste Experia Box tot nu toe is mijns inziens nog altijd de V10 maar ik ben er van overtuigd dat de V12 die plaats gaat innemen.

Je hebt vast aan pilots meegedaan @wjb .De modems die ik van kpn heb gekregen zijn:SX552,tg789VN,H220N,V9,V10 en v10A en box 12.De Sx552 heeft het tot nu toe het langste volgehouden:5 jaar namelijk.Daarna werkte hij nog wel maar adsl werd vdsl.

Reputatie 5
Badge +5

Doe ook al ruim 7 jaar met een antieke V8 op glasvezel. Ik wacht ook ff met die box 12 tot dat de "kinderziektes"  eruit zijn. 

Is ook de goden verzoeken om te vragen wat anderen er van vinden, zoals je leest vindt de één het een geweldig apparaat en zegt de ander hou lekker die V8.

Ik hou mijn V8 ook nog wel even, voor mij werkt hij nog prima en loop ik inderdaad tegen problemen aan kan ik altijd nog met die box 12 aan de gang. 

Zit ook wel eens te kijken op Marktplaats waar de V10 ook wel wordt aangeboden (dat dat niet zou kunnen of mogen is een andere discussie) maar ik heb geen idee of die gewoon zou gaan werken op mijn aansluiting. 

Zit ook wel eens te kijken op Marktplaats waar de V10 ook wel wordt aangeboden (dat dat niet zou kunnen of mogen is een andere discussie) maar ik heb geen idee of die gewoon zou gaan werken op mijn aansluiting. 

Waarschijnlijk wel.Zeker als je herstel+reset indrukt tot de lampjes uitgaan.

Reputatie 7

Zit ook wel eens te kijken op Marktplaats waar de V10 ook wel wordt aangeboden (dat dat niet zou kunnen of mogen is een andere discussie) maar ik heb geen idee of die gewoon zou gaan werken op mijn aansluiting. 

Als het een KPN variant van de V10 betreft dan gaat dat zeker werken.

Als het een KPN variant van de V10 betreft dan gaat dat zeker werken.

En als dat niet zo is ook.Via de monteursreset(herstel+reset tot lampjes uitgaan) krijg je bijvoorbeeld een telfort model ook werkend.

Reputatie 3
Badge +2

krijg je ook een nieuwe ontvanger dan?Je kan dan het beste gewoon wel de box 12 retourneren.Je krijgt waarschijnlijk een vip2952 als vervanging van de HMB2260.Naar mijn mening zit er weinig verschil tussen die twee.

Voordelen/nadelen HMB2260:

Voordelen HMB2260:kleiner.

Voordelen vip2952:heel ietjes sneller,zuiniger.

Pakketje ontvangen maar alleen de KPN box 12. Dus geen nieuwe TV-ontvangers ontvangen. Dus heb de  box 12 achter de hand voor het verval dat V8 kuren gaat geven. Nogmaals bedankt voor al je input. 

Reputatie 7
Badge +11

Vervang die V8 alsjeblieft.. Zoals al aangegeven wordt dat ding niet meer onderhouden en enig veiligheidslek die er mogelijk ontstaat is gelijk een risico. Waarom denk je dat KPN ze nu zo actief aan het swappen is? Dat WPA2 en WPA3 verhaal is leuk maar er zijn nog meer risico's aan het hebben van zo'n apparaat wat niet meer onderhouden wordt waar de wifi niet eens wat mee te maken heeft.

 

Ja, er komen wel eens problemen op het forum voorbij omtrent de Box12 maar die komen ook voorbij omtrent de V10a en de V10. Het zijn overigens ook maar een heel klein aantal dat je hier ziet. Er worden dagelijks een grote hoeveelheid Box12-modems aangesloten en ik denk dat nog geen half procent van die hoeveelheid zich hier op het forum meldt. Ja, we hebben laatst met de 448-software wat probleempjes gehad maar die software is stopgezet en wordt niet meer uitgerold. De huidige software is helemaal prima, genoeg mensen die het als primair apparaat gebruiken met allerhande smarthome-producten.

 

Waar ik me overigens wel aan stoor in het topic is het actief promoten om apparatuur niet terug te sturen. Het is apparatuur wat eigendom is van KPN, als KPN vraagt om het terug te sturen dan stuur je het gewoon terug in plaats van het in de kast te laten staan. Ook het aanschaffen van KPN-randapparatuur op Marktplaats is gewoon niet de bedoeling. Je weet niet of er voor betaald is door de verkoper waardoor je jezelf ook nog mogelijk schuldig maakt aan heling. 

 

 

Waar ik me overigens wel aan stoor in het topic is het actief promoten om apparatuur niet terug te sturen. Het is apparatuur wat eigendom is van KPN, als KPN vraagt om het terug te sturen dan stuur je het gewoon terug in plaats van het in de kast te laten staan. Ook het aanschaffen van KPN-randapparatuur op Marktplaats is gewoon niet de bedoeling. Je weet niet of er voor betaald is door de verkoper waardoor je jezelf ook nog mogelijk schuldig maakt aan heling. 

Een v10 kan theoretisch nog gekocht zijn,Want die verkoopt kpn.Overigens krijg ik heel vaak oude modems binnen waarbij ik niet snap dat ze die gehouden hebben.De v10 en nieuwer stuur ik altijd terug,Oudere(thomson e.d) houd ik lekker.

Reputatie 7
Badge +11

Een v10 kan theoretisch nog gekocht zijn,Want die verkoopt kpn.Overigens krijg ik heel vaak oude modems binnen waarbij ik niet snap dat ze die gehouden hebben.De v10 en nieuwer stuur ik altijd terug,Oudere(thomson e.d) houd ik lekker.

Dat klopt, in de Zakelijke Webshop worden ze verkocht, echter wordt dit over het algemeen niet vermeld bij de Marktplaats-advertenties. Met andere woorden en zoals ik net al zei: je weet niet of deze rechtmatig verkocht wordt. Het is niet omdat ik voor KPN werk dat ik mij hier aan stoor, ook al voordat ik dat deed stoorde ik mij er gigantisch aan, het is gewoon niet de bedoeling en als er niet voor een product betaald is aan de eigenaar is het gewoon diefstal. 

Waarom zou je al die oude rommel nog bewaren eigenlijk? Is het niet veel beter om die te laten recyclen?

 

Waarom zou je al die oude rommel nog bewaren eigenlijk? Is het niet veel beter om die te laten recyclen?

Tja,De v9 die ik heb gekregen gebruik ik gewoon.Verder nog een v8 als reserve.Ik heb al heel veel modems weggebracht maar ik ga niet vaak naar de mileustraat.

Ik krijg van KPN een Box 12 aangeboden ivm uitbreiden van mijn abonnement met Netflix. Nu heb ik een V8 en die draait verder prima. En heb een smart home opgetuigd (Ikea tradfri, Apple HomeKit, Honeywell lyric t6, eufy video deurbel en camera, Tado airco bediening) en vind het nog al een gedoe om alles opnieuw in te gaan richten puur omdat we Netflix erbij afnemen. 
 

mijn vraag is eigenlijk wat jullie adviseren. Ik heb gebeld met kpn en kan het nieuwe modem gewoon weigeren en doorgaan met de V8. 

Ik zou het niet doen

er zijn nog al wat  probleempjes met Box12

Blijf lekker met de beste V8 of de Experiabox10😉

Reputatie 7
Badge +9

 

Waarom zou je al die oude rommel nog bewaren eigenlijk? Is het niet veel beter om die te laten recyclen?

Tja,De v9 die ik heb gekregen gebruik ik gewoon.Verder nog een v8 als reserve.Ik heb al heel veel modems weggebracht maar ik ga niet vaak naar de mileustraat.


Je hoeft ook niet naar de mileustraat als je oude modems van KPN nog hebt liggen kan je deze in iedere willekeurige doos doen onderstaande gegevens erop noteren en gratis laten retourneren naar KPN 


Kpn
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn
 

Reputatie 3
Badge +1

Ik gebruik ook de V8 de nieuwe box v12  ligt nog nieuw in doos oude modem terug sturen dacht het niet.

Ik bepaal wanneer ik de oude modem terug stuur niet KPN die binnen de 14 dagen terug sturen niet op reageren, ze krijgen de oude Modem niet eerder terug als ik pas  de box v12 modem heb aangesloten en ingebruikname neem of dat 6 maand duurt een jaar of zelfs 2 a 3 of langer wie weet.

Ben met de instelling van @Gebruiker510  eens. 

Ik vraag ook niet om een nieuwe modem zolang de oude modem het nog prima doet zie ik niet in om de nieuwe te installeren heb geen zin in het geklooi verbinding weg dan weer wel update problemen etc. etc.

En dan het rol back aanvraag met de v12 modem je moet zelf de aanvraag indienen dit is al tenenkrommend waarom niet alles terug als er problemen mee zijn en vooral rond deze tijd.

Dat er achter de deur oplossingen wordt gevonden prima maar zadel de klanten niet op met problemen waar je zelf achteraan moet.

Als er iets niet goed werkt door een software probleem moet KPN maar terug naar de tekentafel een tijd is er niet aan verbonden wanneer het opgelost moet zijn rond het mesh en super wifi is maar een toevoeging die KPN aan de modem toevoegt en geen noodzaak of dat nu of later gebeurt.

De reactie van KPN Monteur NHendriks slaat ook nergens op.