Beantwoord

Advies gevraagd. Box 12 accepteren of weigeren.

  • 16 December 2021
  • 70 reacties
  • 1499 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

70 reacties

 

De reactie van KPN Monteur NHendriks slaat ook nergens op.

deels wel,deels niet.

monteur @LaurensZalm Gaf aan mij ook aan dat de v8 en v9 nog prima draaien en hij ze niet vervangt.Ik heb ook nog een v9 en die werkt toppie:wink:

 

 

De reactie van KPN Monteur NHendriks slaat ook nergens op.

Hallo @J.E wat is er mis met de reactie van @NHendriks :thinking:

Reputatie 3
Badge +1

De reactie van KPN Monteur NHendriks slaat ook nergens op.

Hallo @J.E wat is er mis met de reactie van @NHendriks :thinking:

Bepaalde punten die hij aangaf rond het software probleem Met de V12 modem.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 

(laatst met de 448-software wat probleempjes gehad maar die software is stopgezet en wordt niet meer uitgerold. De huidige software is helemaal prima, genoeg mensen die het als primair apparaat gebruiken met allerhande smarthome-producten.)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Hierin moet je niet als klant er achter aan moeten wegens rol back aanvraag, dat de software nu niet meer wordt uitgerold is prima, KPN voert iets in als toevoeging en dat werkt niet dus gewoon de rol back invoeren en niet zelf er achter aan vragen.

Ja er kunnen altijd problemen ontstaan daar niet van, maar de problemen zijn wel groter niet alleen op de KPN forum, maar ook op tweakers en bij de klanten service evt.  niet elke klant weet de weg op dit forum of maakt er gebruik van. 

En nu tijdens de corona en lock down vind ik het tenenkrommend dat je achter een rol back aan moet wegens een software update probleem, gewoon bij iedereen de rolback 312 in voeren, oplossen doen ze later maar dat vind ik er van.

2e punt is.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 

(Waar ik me overigens wel aan stoor in het topic is het actief promoten om apparatuur niet terug te sturen. Het is apparatuur wat eigendom is van KPN, als KPN vraagt om het terug te sturen dan stuur je het gewoon terug in plaats van het in de kast te laten staan. Ook het aanschaffen van KPN-randapparatuur op Marktplaats is gewoon niet de bedoeling. Je weet niet of er voor betaald is door de verkoper waardoor je jezelf ook nog mogelijk schuldig maakt aan heling.)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Nee het is niet promoten van apparatuur niet terug te sturen daar gaat het niet om is ook je eigendom niet dat klopt, KPN is zelf nalatig hier in.

De vraag blijft wanneer je het terug stuurt binnen 14 dagen of later de oude modem werkt prima nieuwe modem veel problemen met kinderziektes dan ben je afwachtend met het installeren van je nieuwe modem. de grens van binnen 14 dagen moet geen plicht zijn maar die plicht werd ook niet gehanteerd.

Wat ook geen plicht moet zijn eerst oude modem inleveren voor dat je de nieuwe mee krijgt op het post afhaal loket.

Marktplaats je koopt de modem van KPN van de verkoper dat is het risico als koper tenzij de verkoper een bewijs van eigendom heeft.

Ander punt, ja oude apparatuur veroudert na zoveel jaar update beveiliging software daar kun je een grens aanstellen  en hoe lang je er mee door gaat van looptijd en ondersteuning in aantal jaar, dat is het zelfde als met je smartphone dan weet wanneer er geen beveiligingsupdates meer komen zal ook voor de modem op van toepassing kunnen zijn. 

Verwacht dat straks nog wel meer problemen komen als de consumenten met eigen modems op de glasvezel aansluiten.

Vaak met KPN apparatuur dichtgetimmerd en als klant kun je niet veel en beperkt in bepaalde uitvoeringen.

Ook met de oude en nieuwe tv ontvangers beperkt voor de klant heb nog een nieuwe liggen gaat ook niet terug die hou ik in bewaring voor het geval de oude stuk gaat voor het zelfde geld levert KPN ze niet meer dan.

voordeel van de oude ontvanger  zit een display aanduiding op de nieuwe van KPN hebben dat niet meer, terwijl er op de vrije markt wel verkrijgbaar zijn en uitgebreider en meer functies maar helaas IPTV wordt geen vrije keuze gemiste kans.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

De reactie van KPN Monteur NHendriks slaat ook nergens op.

Pardon? Wat is er mis met mijn reactie? Ik geef enkel aan dat het niet de bedoeling is om apparatuur maar achter te houden. KPN stuurt die retourverzoeken met een reden, apparatuur kost ook gewoon geld en er ligt voor duizenden euro's aan restantapparatuur bij klanten die nog prima een tweede leven hadden kunnen krijgen als deze teruggestuurd waren.

Niet helemaal waar.De v9 en v8 worden niet meer uitgeleverd,Maar zijn nog prima bruikbaar.Dus als je die op marktplaats (ver)koopt is dat beter voor het milieu dan terugsturen.

Reputatie 3
Badge +1

De reactie van KPN Monteur NHendriks slaat ook nergens op.

Pardon? Wat is er mis met mijn reactie? Ik geef enkel aan dat het niet de bedoeling is om apparatuur maar achter te houden. KPN stuurt die retourverzoeken met een reden, apparatuur kost ook gewoon geld en er ligt voor duizenden euro's aan restantapparatuur bij klanten die nog prima een tweede leven hadden kunnen krijgen als deze teruggestuurd waren.

Ben met je standpunt eens maar KPN is zelf nalatig hierin geweest, vond je eerdere reactie meer vinger wijzend richting klant, rotte appels zitten er altijd tussen.

ik zal de oude modem ook terug sturen maar nu nog niet niet ook binnen de 14 dagen niet en wacht naar verloop ontwikkeling van de nieuwe modem. voordat ik het installeer en gebruik van maak hoe lang dat duurt geen enkel idee op dat punt maak ik mij ook niet druk over.

Als KPN de nieuwe modem niet had gestuurd was het ook prima geweest maar sinds een abonnementswijziging werd een nieuwe modem gestuurd zelfs 2 stuks 1 op post loket en de andere op huis adres op postloket die is al terug naar KPN hoef je niets voor te doen gaat vanzelf weer terug.

Reputatie 1

TIP

V12 alleen gebruiken in DMZ situatie want de firmware zit echt VOL fouten. Gisteren aangesloten en tegen zoveel problemen aangelopen waar ik nog niet eens van gehoord had, dat ik vandaag heb besloten om DMZ in te stellen met een ASUS RT-AC87U erachter. Dit werkt, maar het is natuurlijk niet normaal dat het zo moet. Het is dat ik perse glasvezel wil.

Reputatie 7

Gisteren aangesloten en tegen zoveel problemen aangelopen waar ik nog niet eens van gehoord had, ...

Zoals?

Reputatie 1

Ha, leuk dat je dat vraagt.

De meeste problemen hadden te maken met het toevoegen van IOT apparatuur. Onmogelijkheid om verbinding te maken van verschillende IOT apparatuur, na elke willekeurige toevoeging van IOT een reset,  toegevoegde apparatuur verschijnt niet in Google Home en willekeurige resets bij benadering van het modem web interface met mijn mobiel en dan bedoel ik niet een reset na een aanpassingen van de instellingen ;) 

Vanmorgen ff een spelletje met de Playstation, moet kunnen dacht ik (via een kabel, dus...), maar twee minuten in het spel weer een reset. Ik dacht welja kan één keer kan en vervolgens stootte de ezel (ik) zich nog twee maal aan dezelfde steen. Zelfs nadat ik het modem van de stroom af had gehaald en opnieuw had gestart. Haha.

Toen vond ik het genoeg. Ik heb de DMZ methode ingesteld en alles werkt als een zonnetje.

Natuurlijk, want de v12 wordt eigenlijk alleen voor ontvangst van het signaal gebruikt. Aanrader dus.

 

En ik zeg problemen waarvan ik nog nooit gehoord had omdat ik met de v10 box geen enkele van genoemde problemen ook maar terloops ben tegengekomen.

De firmware van dit modem doet het niet goed. Jammer.

De DMZ situatie blijft dus staan totdat KPN de firmware écht verbeterd heeft. Volgende week wordt glasvezel aangesloten. Dit heeft gelukkig weinig met het modem te maken. Nice!

 

Reputatie 7

Heb je ook televisie van KPN?

Hallo @Jeck , welke firmware versie heb je op de KPN Box 12, een V12 bestaat namelijk niet?

Reputatie 1

@wjb Ja. Ga ik instellen met deze handleiding: https://bashoogers.nl/wp-content/uploads/2020/04/V4_HANDLEIDING_EIGENROUTERKPN.pdf

 

@JanD Misschien onduidelijk gesteld maar ik bedoel de V12 box. De firmwareversie is ..312.. Ik heb gelezen dat ..448… problemen oplevert en nu een versie ..5xx… wordt getest. Deze laatste zou veel verbindingsproblemen moeten oplossen, maar wanneer? ;)

@wjb Ja. Ga ik instellen met deze handleiding: https://bashoogers.nl/wp-content/uploads/2020/04/V4_HANDLEIDING_EIGENROUTERKPN.pdf

 

@JanD Misschien onduidelijk gesteld maar ik bedoel de V12 box. De firmwareversie is ..312.. Ik heb gelezen dat ..448… problemen oplevert en nu een versie ..5xx… wordt getest. Deze laatste zou veel verbindingsproblemen moeten oplossen, maar wanneer? ;)

Hallo @Jeck het heet nog steeds officieel de KPN Box12.

Het wordt in de volksmond wel de V12 genoemd omdat de vorige modems allemaal Experiaboxen waren met type-aanduiding Vxx

Na de V10a is KPN het modem de KPN Box 12 gaan noemen.

Iedereen weet dus wat je bedoelt met een V12, maar zo het het modem dus niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Jeck, welkom! Ik lees in je berichten dat jouw Box 12 zichzelf steeds reset? Want dat is niet de bedoeling. We zien dit op de 312 versie firmware bij bepaalde verbindingen voorkomen. Dit kunnen we verhelpen door de nieuwere firmware erop te zetten. Als jij je forumprofiel zou willen invullen, en hier weer reageren als je dat gedaan hebt, dan vraag ik update voor je aan. 

 

Los daarvan: het staat je natuurlijk vrij om een eigen modem te gebruiken. Je kunt meer informatie over de hoe en de wat vinden op kpn.com/eigenmodem

Reputatie 1

Goedemiddag @Erik_ Nou het forum profiel is ingevuld ;) een update is welkom, maar ik ga ook nog overleggen met de monteur, want e.e.a. kan een probleem zijn in de wijkkast. Volgens mij is het namelijk niet normaal als ik een de Box 12 heb die continue blijft restetten.

Reputatie 5
Badge +5

 Volgens mij is het namelijk niet normaal als ik een de Box 12 heb die continue blijft restetten.

 

Als jij de "verkeerde" firmware heb is dat continu blijven resetten wel normaal. 

Reputatie 7
Badge +30

Goedemiddag @Erik_ Nou het forum profiel is ingevuld 😉 een update is welkom, maar ik ga ook nog overleggen met de monteur, want e.e.a. kan een probleem zijn in de wijkkast. Volgens mij is het namelijk niet normaal als ik een de Box 12 heb die continue blijft restetten.

Top, ik heb een update naar de 516 firmware voor je aangevraagd, @Jeck. Zal binnen een 24-48 uur worden uitgevoerd. Het is inderdaad niet normaal dat je Box de hele tijd verbreekt. Maar het is dus wel een bekend iets dat we soms zien bij een Box 12 met de 312 firmware op bepaalde verbindingen. De nieuwe firmware versie verhelpt dit. Kan alsnog zijn dat er ook wat in de wijkkast aan de hand is, maar dat kan de monteur morgen dan bekijken.

Reputatie 3
Badge +2

Vervang die V8 alsjeblieft.. Zoals al aangegeven wordt dat ding niet meer onderhouden en enig veiligheidslek die er mogelijk ontstaat is gelijk een risico. Waarom denk je dat KPN ze nu zo actief aan het swappen is? Dat WPA2 en WPA3 verhaal is leuk maar er zijn nog meer risico's aan het hebben van zo'n apparaat wat niet meer onderhouden wordt waar de wifi niet eens wat mee te maken heeft.

Ja, er komen wel eens problemen op het forum voorbij omtrent de Box12 maar die komen ook voorbij omtrent de V10a en de V10. Het zijn overigens ook maar een heel klein aantal dat je hier ziet. Er worden dagelijks een grote hoeveelheid Box12-modems aangesloten en ik denk dat nog geen half procent van die hoeveelheid zich hier op het forum meldt. Ja, we hebben laatst met de 448-software wat probleempjes gehad maar die software is stopgezet en wordt niet meer uitgerold. De huidige software is helemaal prima, genoeg mensen die het als primair apparaat gebruiken met allerhande smarthome-producten.

  

Hoi allemaal. Even ter info. Na vele issues de laatste tijd met de experia WiFi heb ik vandaag mijn experia v8 en de experia WiFi vervangen door de box 12. 

tot mijn grote verbazing nam de nieuwe box 12 automatisch mijn ssid en wachtwoord over van de v8 en zijn al mijn smarthome apparaten zonder enig probleem blijven werken. 
 

dus echt plug and play. 👍🏻

Hoi @MatGerBen .

Fijn dat het toch uiteindelijk goed werkt 😉

Reputatie 1

Het klopt, helemaal plug&play. Helaas blijft mijn box resetten als ik de interne WiFi gebruik, maar dat heb ik opgelost met twee Experia Wifi kastjes. Ook plug&play btw.