FRITZ!Box bij KPN

FRITZ!Box bij KPN

Toon eerste bericht

1377 reacties

Reputatie 1

<kopie bovenstaande afbeelding geknipt ivm leesbaarheid>


hulp van mijn dochter dit geplaatst

Reputatie 1

 

Reputatie 7

Heb je ook de pagina "Netwerkinstellingen"?

Reputatie 1

deze?

Reputatie 1

 

https://nl.avm.de/service/fritzwlan/fritzrepeater-3000/knowledge-base/publication/show/3487_FRITZ-Repeater-met-router-van-een-andere-fabrikant-verbinden/

 

lan gebruiken

Reputatie 1

https://nl.avm.de/service/fritzwlan/fritzrepeater-3000/knowledge-base/publication/show/3487_FRITZ-Repeater-met-router-van-een-andere-fabrikant-verbinden/

 

lan gebruiken


dus de fr3000 werkt niet via de wifi in huis

dus heb ik er niets aan de fr3000 voor de wifi verbeteren

je gebruikt het achter de experiabox

volg even rustig deze stappen via lan aangesloten op je experiabox < 3000

https://nl.avm.de/service/fritzwlan/fritzrepeater-3000/knowledge-base/publication/show/3489_FRITZ-Repeater-via-LAN-met-router-van-een-andere-fabrikant-verbinden/

Reputatie 1

je gebruikt het achter de experiabox

volg even rustig deze stappen via lan aangesloten op je experiabox < 3000

https://nl.avm.de/service/fritzwlan/fritzrepeater-3000/knowledge-base/publication/show/3489_FRITZ-Repeater-via-LAN-met-router-van-een-andere-fabrikant-verbinden/


dus in de meterkast plaatsen

Reputatie 1

je gebruikt het achter de experiabox

volg even rustig deze stappen via lan aangesloten op je experiabox < 3000

https://nl.avm.de/service/fritzwlan/fritzrepeater-3000/knowledge-base/publication/show/3489_FRITZ-Repeater-via-LAN-met-router-van-een-andere-fabrikant-verbinden/


dus in de meterkast plaatsen


er zijn 4 lan kabels die uit de v10 komen ,welke ingang moet ik nemen!

Gewoon 1 van de 4 poorten van de v10 naar de fritz netwerk kabel 1 op 1 verbinden

En dan de laatste link hierboven volgen

Reputatie 7

De FRITZ!Repeater is nu via een wifi met de Experia Box verbonden.

Je doet er verstandig aan om deze via een netwerkkabel te verbinden.

Daarvoor moet je wel de soort toegang veranderen in LAN-brug. (Zie Thuisnetwerktoegang.)

Als je de wifi instellingen m.b.v. WPS geconfigureerd hebt dan zou de FRITZ!Repeater zichtbaar moeten zijn met dezelfde naam als jouw Experia Box.

Reputatie 1

gedaan werkt niet geen signaal in de woonkamer

 


deze altijd op automatische zetten !!!

en een dhcp binding in je v10 aan maken maar dit laatste is een zaak voor later

via Fing app Android kun je je netwerk scannen en zien wel ip adres wel apparaat heeft

voor windows gebruik ik Advanced IP Scanner

altijd wel handig

Reputatie 1

bedankt voor alle hulp,helaas werkt het niet  ik ben niet ict mannetje,te weinig kennis

ben al sinds gisteren bezig om het op te losen

het wifi probleem is sinds 2013 in mijn huis ,en kpn heeft niet de apparatuur niet meer jammer

wifi signaal tussen 8  en 10 mb hierin huis

wat betreft de kabels daar mee kan ik een webwinkel mee beginnen

doosje terug naar bol

als leek kun je deze beter terug doen ja

en voor 2 stuks experia wifis gaan deze kan je in sommige gevallen gratis krijgen

@vikinger53 doe even de wifi tool van kpn https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

en misschien kom je in aanmerking voor de experia wifis

 

Reputatie 1

als leek kun je deze beter terug doen ja

en voor 2 stuks experia wifis gaan deze kan je in sommige gevallen gratis krijgen

@vikinger53doe even de wifi tool van kpn https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

en misschien kom je in aanmerking voor de experia wifis

 


mooi niet dus ik heb sinds gisteren nieuw abon voor 1 jaar geen wifi's gratis ,de verkoop is niet super bij de kpn  incl de klantenservice

@vikinger53 

even de link wifi tool volgen paar tests doen en misschien kom je in aanmerking

gewoon ff doen

Reputatie 1

@vikinger53

even de link wifi tool volgen paar tests doen en misschien kom je in aanmerking

gewoon ff doen


daar heb ik nu niets ,en dat heb ik al meerdere keren gedaan

is er nog steeds hier in huis

@vikinger53 

nu dat je die fritz toch al in huis hebt kun je niet iemand vragen familie of kennis die deze kan installeren

het zal en moet werken achter een andere router (v10)

 

Reputatie 1

ben lid van www.hcc.nl  maar daar ligt alles op zijn gat,ook via de teamviewer

Sluit de fritz aan met een lan kabel op de v10 experiabox en stekker in stopcontact

Wacht tot hij opgestart is

(neem een bak koffie)

Fabrieksinstellingen van de FRITZ!Repeater laden

Om de volgende maatregelen uit te kunnen voeren zoals beschreven, moet de FRITZ!Repeater zich in de fabrieksinstellingen bevinden:

  1. Druk op de "Connect"-knop en houd de knop gedurende ongeveer 10-15 seconden ingedrukt.
  2. De "Connect"-led signaleert nu door afwisselend te knipperen en te blijven branden, dat de fabrieksinstellingen worden geladen en de FRITZ!Repeater opnieuw wordt opgestart. Dit kan enkele minuten duren.
  3. Zodra de "Connect"-led gedurende ten minste 1 minuut continu knippert, is het laden van de fabrieksinstellingen voltooid.

2 Draadloos netwerkapparaat met FRITZ!Repeater verbinden

  1. Noteer de draadloze netwerksleutel die aan de onderkant van de FRITZ!Repeater staan
  2.  
  3. Zoek met een draadloos netwerkapparaat (bijvoorbeeld notebook, smartphone) naar draadloze netwerken in de buurt.
  4. Selecteer het draadloze netwerk "FRITZ!Repeater 3000".
  5. Voer de draadloze netwerksleutel (wachtwoord) in die je hebt genoteerd.

Nu moet het werken

Reputatie 1

Sluit de fritz aan met een lan kabel op de v10 experiabox en stekker in stopcontact

Wacht tot hij opgestart is

(neem een bak koffie)

Fabrieksinstellingen van de FRITZ!Repeater laden

Om de volgende maatregelen uit te kunnen voeren zoals beschreven, moet de FRITZ!Repeater zich in de fabrieksinstellingen bevinden:

  1. Druk op de "Connect"-knop en houd de knop gedurende ongeveer 10-15 seconden ingedrukt.
  2. De "Connect"-led signaleert nu door afwisselend te knipperen en te blijven branden, dat de fabrieksinstellingen worden geladen en de FRITZ!Repeater opnieuw wordt opgestart. Dit kan enkele minuten duren.
  3. Zodra de "Connect"-led gedurende ten minste 1 minuut continu knippert, is het laden van de fabrieksinstellingen voltooid.

2 Draadloos netwerkapparaat met FRITZ!Repeater verbinden

  1. Noteer de draadloze netwerksleutel die aan de onderkant van de FRITZ!Repeater staan
  2.  
  3. Zoek met een draadloos netwerkapparaat (bijvoorbeeld notebook, smartphone) naar draadloze netwerken in de buurt.
  4. Selecteer het draadloze netwerk "FRITZ!Repeater 3000".
  5. Voer de draadloze netwerksleutel (wachtwoord) in die je hebt genoteerd.

Nu moet het werken


Ik heb de fritz!box besteld ,dus wacht ik opnieuw installeren met fr3000

@vikinger53

Als leek wordt dit nog een uitdaging :grin:

Als je de fritz 3000 niet achter de v10 werkend krijgt

maar ik en de mede forum leden helpen je graag mocht je het niet aan de praat krijgen

Ps voor alleen wifi het probleem is

was aanschaf 2 experia wifi voldoende

Maar bij de fritzbox via kpn  heb je techdesk

 

 

Reageer