Vraag

Inloggen op Box 12 lukt niet

  • 27 February 2024
  • 42 reacties
  • 274 keer bekeken

Badge

Ik heb dus het zelfde probleem moet ik zeggen. Net een hard reset van de modem gedaan en…. niks…. 

Mijn admin password lijkt redelijk eenvoudig te zijn. VHe?MT6>=Z

En ja, ik heb die kleine e ook al als 8 of c geprobeerd. En een spatie tussen de > en = is het ook niet. 

 

 

Ik heb dus momenteel een robot stofzuiger die niet meer op het netwerk wil. Al 2 keer teruggestuurd. Al een keer moederbord van het ding vervangen (gelukkig allemaal garantie), ik denk dat het aan dat ding ligt, maar wil eigenlijk wel ook gewoon in mijn modem kunnen natuurlijk. 

 

Hoe kom ik er in? Reset dus al geprobeerd. 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt


42 reacties

Ik was vanmorgen ook bij een klant van mij die naar KPN was gegaan, kon met Edge en Chrome er ook niet in, Firefox was/is daar de oplossing voor. Voor de rest is het een K..-modem/router.. zijn nu al de hele dag bezig om extra 2 routers aan de praat te krijgen op poort 3 en 4(voor 2 aparte wooneenheden..)

Reputatie 7
Badge +24

...zijn nu al de hele dag bezig om extra 2 routers aan de praat te krijgen op poort 3 en 4(voor 2 aparte wooneenheden..)

Wat is daar moeilijk aan? Daarvoor hoeft u niet eens in te loggen.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. ik heb er een mail van. Even kijken of ik morgen of overmorgen tijd heb die te gaan halen. Ik ben benieuwd of dat de oplossing gaat zijn.

En... is er wat van terecht gekomen? 

...zijn nu al de hele dag bezig om extra 2 routers aan de praat te krijgen op poort 3 en 4(voor 2 aparte wooneenheden..)

Wat is daar moeilijk aan? Daarvoor hoeft u niet eens in te loggen.

nee maar het netwerk bij de klant was 0.x met Odidododododo en nu met het KPN modem 2.x
Geprobeerd of we het netwerk/LAN weer op 0.x konden zetten, helaas..

 

Reputatie 7
Badge +9

...zijn nu al de hele dag bezig om extra 2 routers aan de praat te krijgen op poort 3 en 4(voor 2 aparte wooneenheden..)

Wat is daar moeilijk aan? Daarvoor hoeft u niet eens in te loggen.

nee maar het netwerk bij de klant was 0.x met Odidododododo en nu met het KPN modem 2.x
Geprobeerd of we het netwerk/LAN weer op 0.x konden zetten, helaas..

 

Kan sowieso niet met modems met oude software, zal eerst het modem geüpdatet moeten worden naar de nieuwe V12.xx.xx. software.

Modem is hagelnieuw, vanmorgen uit de doos.. hebben alles inmiddels omgenummerd, modem een keer gereset naar factory en inmiddels werken beide losse routers ook..

Reputatie 7
Badge +9

Modem is hagelnieuw, vanmorgen uit de doos.. hebben alles inmiddels omgenummerd, modem een keer gereset naar factory en inmiddels werken beide losse routers ook..

Als hij nieuw uit de doos komt heeft hij zeker nog de oude software, de V12 wordt nog niet uitgeleverd met de nieuwe software.

Reputatie 7
Badge +24

...zijn nu al de hele dag bezig om extra 2 routers aan de praat te krijgen op poort 3 en 4(voor 2 aparte wooneenheden..)

Wat is daar moeilijk aan? Daarvoor hoeft u niet eens in te loggen.

nee maar het netwerk bij de klant was 0.x met Odidododododo en nu met het KPN modem 2.x
Geprobeerd of we het netwerk/LAN weer op 0.x konden zetten, helaas..

Als de klant achter een 2de router zit, dat wijzigt u dat subnet toch op die 2de router? Met de KPN Box heeft u dan niets te maken.

...zijn nu al de hele dag bezig om extra 2 routers aan de praat te krijgen op poort 3 en 4(voor 2 aparte wooneenheden..)

Wat is daar moeilijk aan? Daarvoor hoeft u niet eens in te loggen.

nee maar het netwerk bij de klant was 0.x met Odidododododo en nu met het KPN modem 2.x
Geprobeerd of we het netwerk/LAN weer op 0.x konden zetten, helaas..

Als de klant achter een 2de router zit, dat wijzigt u dat subnet toch op die 2de router? Met de KPN Box heeft u dan niets te maken.

lieve Nick.. als je hele huis veel apparaten vaste IP-adressen heeft, zoals de printers, HUE, omvormers, electrische ramen/deuren/poorten etc is het LAN ip/subnet veranderen het makkelijkste.

Wat betreft de 2 andere routers die werkten uiteraard wel met haar eigen andere subnets ALLEEN kwam er geen data/internet door wat door de harde/factory reset van de Box12 weer is gaan werken.

Badge

Ok. ik heb er een mail van. Even kijken of ik morgen of overmorgen tijd heb die te gaan halen. Ik ben benieuwd of dat de oplossing gaat zijn.

En... is er wat van terecht gekomen? 

Ik heb hem opgehaald. Geïnstalleerd.

Dat werkt

Inloggen via mijnmodem.kpn… nog steeds niet.

Uiteraard het nieuwe wachtwoord geprobeerd dat achterop de nieuwe box staat.

Geen idee of dit de reden is, maar hij nam zonder dat ook maar te vragen meteen alle gegevens over van mijn oude modem. Dus ook de fouten? 

Mijn robot stofzuiger kan er nog altijd niet op. En omdat ik er niet in kan, kan ik ook geen 2,4ghz splitsen (dat schijnt te kunnen). 

Reputatie 7
Badge +30

@MatthijsL, het is niet de bedoeling om andersmans topic over te nemen voor dingen waar jij tegenaan loopt. Ik laat het hier nu bij omdat het gesprek inmiddels ook afgelopen lijkt. Maar als je hier over verder zou willen praten is het verzoek om een eigen topic aan te maken :)

 

@Basvdh, nieuw modem neemt inderdaad de instellingen over van de oude. Maar het gaat dan om wifinetwerk. Het login wachtwoord moet degene zijn van de sticker. Probeer met dit nieuwe modem ook alle tips die we geven in de Kennisbank. Reset hem eventueel, voor de zekerheid.

 

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Reputatie 1

Hallo, ik ben ook op dit topic terecht gekomen omdat ik niet meer kan inloggen op mijn v12.

Nu wordt er in verschillende berichten geschreven dat het modem wachtwoord niet het login wachtwoord vanuit een KPN systeem/server overneemt. Ik heb daar zo mijn twijfels over. 

Direct na een reset van mijn modem kan ik aanmelden met het wachtwoord dat op de sticker staat.

Ik krijg dan een melding dat het standaard wachtwoord in gebruik is dat ik deze moet wijzigen. Dit doe ik. Ik krijg vervolgens de beheer pagina te zien van het modem.

Na enige tijd gaat deze pagina weer vanzelf naar de inlog pagina en daarna werkt het inloggen niet meer. Ondanks dat ik net het wachtwoord heb aangepast en zeker weet dat ik het juiste wachtwoord gebruik.

Nu het bewijs, nu haal ik de netwerk aansluiting van mijn glasvezel kastje los. Vanuit het KPN netwerk kan er dus geen contact worden gemaakt met mijn modem. Vervolgens doe ik weer een reset.

Ik kan nu weer aanmelden met het wachtwoord wat op de sticker staat en moet weer het wachtwoord aanpassen. 

Nu blijft de beheerderspagina echter werken. Ik kan ook afmelden en weer opnieuw aanmelden zonder problemen. Natuurlijk geen toegang tot internet e.d. omdat het glasvezel netwerk is losgekoppeld. WiFi werkt wel gewoon, maar heeft de KPN naam en wachtwoord. Ik maak verbinding met een kabel bij het modem zodat ik WiFi niet nodig heb. Ik kan dan ook de naam van het WiFi netwerk aanpassen, de software in het modem meldt ook dat ik het zou moeten doen omdat de standaard naam nog in gebruik is. 

Nu stop ik de netwerkaansluiting van mijn glasvezel kastje er weer in. Na enige tijd werkt alles (dus nu weer internet toegang) MAAR inloggen op de beheerderspagina lukt niet meer.

Hierdoor vermoed ik toch echt dat het wachtwoord vanuit instellingen bij KPN zijn opgeslagen wordt gewijzigd in een ander wachtwoord (dat ik niet meer weet). 

Het is een beetje omslachtig om nu in de beheerderspagina te komen….dus hoop dat deze info wellicht helpt om toch achter de oorzaak te komen. 

Ben wel benieuwd of dit bij anderen ook werkt.

Groeten,

Henk

Reputatie 7
Badge +24

Nu stop ik de netwerkaansluiting van mijn glasvezel kastje er weer in. Na enige tijd werkt alles (dus nu weer internet toegang) MAAR inloggen op de beheerderspagina lukt niet meer.

En als u de netwerkaansluiting weer los trekt? En eventueel het modem opnieuw opstart?

Ik heb wel eens gedacht dat het met IPv6 te maken heeft.

Reputatie 1

Hmm….ik moet toch een correctie plaatsen. Inloggen middels de Firefox browser werkt inderdaad ook.

Het blijft erg vreemd.

Reputatie 1

Nu stop ik de netwerkaansluiting van mijn glasvezel kastje er weer in. Na enige tijd werkt alles (dus nu weer internet toegang) MAAR inloggen op de beheerderspagina lukt niet meer.

En als u de netwerkaansluiting weer los trekt? En eventueel het modem opnieuw opstart?

Ik heb wel eens gedacht dat het met IPv6 te maken heeft.

Interessant….na het uitschakelen van IPv6 op mijn WiFi adapter in de laptop kan ik inderdaad ook via MS Edge inloggen op de beheerder pagina. 

De netwerklog in de browser tools van Firefox laat een ander (wel werkend IPv6 adres) zien in vergelijking tot MS Edge. Ik heb weinig/geen ervaring met IPv6, maar het adres dat MS Edge laat zien is echt anders.

Als ik ping naar mijnmodem.kpn dan krijg ik het IPv6 adres te zien wat ook in Firefox zichtbaar is.

Hier het adres dat ik in Firefox zie: [fe80::7e16:89ff:fee6:4697]:80

Hier het adres dat ik in MS Edge zie: [fdaa:bbcc:ddee::1]:80

 

Badge

@Erik van KPN 

Wederom een reset gedaan. 

Voor de automatische naamsverandering connectie gemaakt met het netwerk. 

En erna. 

Gepoogd in te loggen in Chrome, Safari en Firfox

Blijft zeggen dat het niet het juiste wachtwoord is. 

Tenzij dat het onderstaande wachtwoord niet is weet ik het echt niet meer, maar ik mag dus nog altijd niet inloggen. 

mfs_F2&q6(

 

Badge

Ik wilde net reageren dat het nog steeds niet gelukt was, maar ik heb zojuist nog een poging gedaan en ineens stond er in het admin login scherm dat het wachtwoord gereset was… en het is me gelukt. Ik ben ingelogd! 

 

Zojuist een apart 2.4 ghz netwerk aan gemaakt. Nu kijken of mijn robot stofzuiger het wel gaat doen. Maar dat is geen probleem voor hier, het is eindelijk na al die tijd gelukt om in mijn modem in te loggen.

Reageer